Produkcja Sniper Ghost Warrior Contracts 2 jest bliska ukończenia, kampania marketingowa wystartuje wkrótce – mówi Marek Tymiński, CI Games
Obrazek użytkownika Paweł Biedrzycki
25 lut 2021, 08:31

Produkcja Sniper Ghost Warrior Contracts 2 jest bliska ukończenia, a właściwa kampania marketingowa tytułu rozpocznie się lada dzień – mówi Marek Tymiński, CEO CI Games

Dużymi krokami zbliża się premiera gry Sniper Ghost Warrior Contracts 2. CEO CI Games w rozmowie ze Strefą Inwestorów zapowiada, że premiera tytułu odbędzie się w drugim kwartale 2021 roku.

Po udanej premierze Sniper Ghost Warrior Contracts, która odbyła się w listopadzie 2019 roku, w CI Games sporo się zmieniło. Działająca na globalnym rynku firma mocno wzmocniła od tego czasu swoje zespoły i w tej chwili realizuje równolegle dwa duże tytuły. CEO CI Games zapowiada, że premiera drugiej części Sniper Ghost Warrior Contracts odbędzie się już w drugim kwartale 2021 roku, jednak to Lords of The Fallen 2 jest w tej chwili największym tytułem studia, które realizuje.

Paweł Biedrzycki: Od premiery SGWC minął ponad rok. To najlepsza premiera CIG od czasu SGW, co od wypuszczenia tytułu na rynek zmieniło się w spółce?

Marek Tymiński: Mocno rozwinęliśmy nasz zespół, który obecnie liczy już 130 osób, to dwa razy więcej niż na koniec 2019 roku. W pierwszej części zeszłego roku otworzyliśmy nowe studio Hexworks, które koncentruje się na grach RPG akcji osadzonych w świecie fantasy. Oddziały Hexworks są zlokalizowane w Barcelonie i Bukareszcie i pracują nad Lords of the Fallen 2, największym obecnie projektem spółki. Jednocześnie zespół w Warszawie pracował nad Sniper Ghost Warrior Contracts 2 i ta gra ukaże się już w drugim kwartale 2021. Dotychczas sprzedaliśmy ponad 11 milionów egzemplarzy gier w serii SGW, a ostatnia – SGW Contracts 1 – przekroczyła już 1 mln sztuk. W ciągu najbliższego miesiąca oba zespoły będą porównywalne pod względem liczby osób ich tworzących.

Zobacz także: CI Games ogłasza start nowego studia Hexworks, które skupi się na grach RPG akcji osadzonych w świecie fantasy

Pracujecie nad SGWC2. Na jakim etapie jest produkcja i czym się będzie wyróżniać w stosunku do poprzedniej części?

Jeśli chodzi o właściwą produkcję SGWC2 jest bardzo bliskie ukończeniu. Zespół szlifuje grę i eliminuje błędy, co jest typowe pod koniec produkcji gry. Trwają ostatnie prace nad rozszerzeniem gry na nowe platformy. Co również ważne to fakt, że wzmocniliśmy zespół o nowego, doświadczonego Producenta Wykonawczego odpowiadającego za produkcję gier z serii SGW oraz nową osobę na stanowisku szefa kreacji odpowiedzialnego za tę franczyzę. Ich praca przełoży się głownie na następny projekt, natomiast już dziś są zaangażowani w obecny. Jednocześnie osoby zarządzające dotychczas projektem pozostają z studiu a ich odpowiedzialność nie zmieni się istotnie.

Zobacz także: Premiera nowej gry CI Games w I kw. przyszłego roku

Kiedy możemy się spodziewać startu promocji i jakie macie plany w związku z kampanią?

Właściwa kampania marketingowa rozpocznie się lada dzień, wtedy też podamy więcej informacji między innymi na temat dokładnej daty premiery gry oraz konkretnych platform, na które będzie dostępna. Myślę, że będą to bardzo dobre informacje dla graczy, jak również dla inwestorów.
 

Sniper Ghost Warrior Contracts 2

Czy realne jest, że SGWC2 doczeka się też dedykowanej wersji na konsole nowej generacji?

Szczegółowe informacje dotyczące platform podamy do wiadomości publicznej w momencie startu kampanii, czyli już niebawem. Na dziś nie mogę powiedzieć na ten temat nic więcej. Wydawanie gier na jak najszerszą liczbę istotnych platform dla każdego projektu jest naszą strategią dotyczącą wszystkich produktów w całej grupie kapitałowej. Niedawno podaliśmy informacje o przygotowaniu dwóch istotnych gier z portfolio United Label na obecną jak i poprzednią generację konsol, które ukażą się w ciągu kilku następnych miesięcy.

Jakie są Pana oczekiwania względem tego tytułu? Czy po udanej premierze SGWC apetyt wzrósł?

Mam nadzieję, że nowa gra snajperska zostanie naprawdę dobrze przyjęta przez graczy i stanie się kolejnym po SGW Contracts sukcesem spółki. Rozbudowaliśmy dział marketingu po stronie kluczowych osób odpowiadających za poszczególne dyscypliny. Główny człon zespołu zlokalizowany jest w Wielkiej Brytanii i tworzą go osoby z dużym doświadczeniem w branży gier na rynku globalnym.

Zobacz także: Wycena CD PROJEKT nie jest atrakcyjna w świetle negatywnych informacji napływających od premiery Cyberpunk 2077 – mówi Paweł Sugalski, Rockbridge Gier i Innowacji

Co tym razem zrobicie inaczej względem poprzedniej kampanii promocyjnej ?

Zaplanowaliśmy przeprowadzenie znacznie skuteczniejszej kampanii reklamowej niż w przypadku naszych poprzednich gier. Łączny budżet kampanii SGWC2 będzie nieco niższy od SGWC, czego powodem jest m.in. brak uczestnictwa w fizycznych targach branżowych, które obecnie się nie odbywają oraz nie przeznaczenia dużej kwoty na jeden trailer CG jak miało to miejsce poprzednio.

Co z kolejnym waszym projektem Lords of The Fallen 2? Na jakim etapie jest produkcja?

Prace nad LoF2 idą pełną parą, jestem zadowolony z ich przebiegu. Wewnętrzny zespół liczy już 40 osób a zdecydowania większość prac graficznych prowadzonych jest przez outsourcerów. LoF2 to obecnie największy projekt CI Games pod względem potencjału i budżetu. Gra będzie tytułem dostępnym w full price. Pierwsza część LoF przyniosła spółce ponad 100 mln zł przychodów i ok. 50 mln zł zysku. Jej sprzedaż wyniosła 3 mln sztuk. Biorąc pod uwagę sprzedaż oraz ściągnięcia w ramach subskrypcji PlayStation i Xbox w grę zagrało ok. 10 mln osób.

Czego inwestorzy powinni się spodziewać po CIG w 2021 roku?

Naszym najważniejszym tegorocznym celem jest udana premiera SGWC2, którą planujemy w drugim kwartale. Nadal będziemy kontynuować rozwój wewnętrznych zespołów produkcyjnych i prowadzić dalsze inwestycje w nasze dwie najważniejsze marki. Jednocześnie nasz zespół marketingowy i sprzedaży mocno wspomoże United Label w wydaniu przynajmniej dwóch gier tego wydawnictwa w 2021.

Zobacz także: United Label ma umowę na portowanie Tails of Iron

Śledź Strefę Inwestorów w Google News

Sprawdź więcej artykułów i analiz

Więcej praktycznej wiedzy o inwestowaniu na giełdzie, takiej jak analizy, artykuły, czy portfele edukacyjne, znajdziesz w części premium serwisu StrefaInwestorow.pl. Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej.