Przejdź do treści

udostępnij:

Kategorie

Render Cube prawdopodobnie wydłuży program motywacyjny. W tle intensywne prace nad nowymi projektami

Udostępnij

Ze względu na przedłużające się prace nad Medieval Dynasty, i związane z tym opóźnienie w tworzeniu drugiego autorskiego projektu, zarząd zamierza przedłużyć obowiązywanie programu motywacyjnego uchwalonego na lata 2022-2025. Jednocześnie studio zapewnia, że prace nad kolejną produkcją nabierają rozpędu.

Zgodnie z wcześniejszymi zapewnieniami prezesa Render Cube Damiana Szymańskiego, faza prototypowania nowej gry firmy rozpoczęła się pod koniec 2024 r. Nie da się jednak ukryć, że w momencie uchwalania programu motywacyjnego w 2022 r. szacunki były inne. Teraz zarząd zamierza zmienić pierwotne założenia.

Render Cube notuje r/r 90 proc. wzrost przychów i prawie 80 proc. wzrost zysku netto w III kwartale br.

Nowe daty

Zgodnie z uchwalonym w 2022 r. programem motywacyjnym, w jego ramach może zostać zaoferowanych kluczowym członkom załogi łącznie 21,3 tys. akcji. Ich przydział ma nastąpić w czterech transzach. Pierwsze dwie mówiły o odpowiednim stażu pracy oraz wydaniu trybu kooperacyjnego do Medieval Dynasty do końca 2023 r. W ich ramach przydzielono już łącznie 12,1 tys. walorów.

Pozostałych 9,2 tys. akcji ma być przydzielonych w momencie premiery drugiego autorskiego projektu oraz osiągnięciu przez niego sprzedaży 0,5 mln sztuk. Jak pisaliśmy kilka miesięcy temu, ze względu na wczesny etap tworzenia nowej gry, warunki te trudno będzie spełnić do końca 2025 r. Zarząd zamierza jednak temu zaradzić.

Notowania Render Cube w ciągu ostatnich 12 miesięcy


„Jednym z założeń programu motywacyjnego na lata 22-25 była rzeczywiście sprzedaż nowej gry powyżej 0,5 miliona egzemplarzy. Warto jednak wyjaśnić, że program motywacyjny zakładał wcześniejsze zakończenie prac nad rozwojem Medieval Dynasty i szybsze rozpoczęcie produkcji nowego tytułu. Widząc jednak rosnące zainteresowanie graczy, postanowiliśmy skupić się na dostarczeniu jak największej ilości treści do Medieval Dynasty, co wpłynęło na harmonogram. Z tego powodu w tym roku program motywacyjny najprawdopodobniej będzie miał wydłużony czas funkcjonowania, aby dostosować się do tych zmian i nadal motywować zespół do osiągania ambitnych celów” mówi Strefie Inwestorów Damian Szymański, prezes Render Cube.

Render Cube z początkiem 2025 r. chce wystartować z produkcją nowej gry

Prace trwają

Aktualnie połowa zespołu studia, który liczył 41 osób we wrześniu 2024 r., pracuje nad założeniami nowej gry, której faza developmentu rozpoczęła się pod koniec 2024 r.

„Produkcja przebiega zgodnie z planem – faza prototypu rozpoczęła się już pod koniec zeszłego roku, w grudniu, i jak dotąd wszystko postępuje bez przeszkód. Aktualnie wstępnymi założeniami projektu zajmuje się około połowa naszego zespołu, która intensywnie pracuje nad dopracowaniem kluczowych elementów i przygotowaniem solidnych fundamentów dla dalszych etapów produkcji” wskazuje prezes Render Cube.

Bardzo możliwe, że nowy tytuł ukaże się w wersji wczesnego dostępu. „Wstępne plany zakładają wydanie gry w wersji wczesnego dostępu, ponieważ dobrze znamy tę formułę i daje nam ona wiele korzyści zarówno pod względem marketingowym, jak i produkcyjnym. Na tym etapie mamy już pewne wyobrażenie tego, jak to będzie wyglądać, ale oczywiście szczegóły mogą jeszcze ewoluować w miarę postępu prac. Chcemy, aby ten proces był dobrze przemyślany i dostosowany do oczekiwań graczy, dlatego nadal dopracowujemy nasze podejście” dodaje Szymański.

Jednocześnie spółka nie zapomina o wcześniejszych deklaracjach dotyczących stworzenia dodatku do Medieval Dynasty. Survivalowy tytuł osadzony w średniowiecznym świecie ciągle cieszy się popularnością, o czym świadczy przekroczenie kilka tygodni temu progu 2,5 mln sprzedanych egzemplarzy.

Liczba graczy Medieval Dynasty

Źródło: Steamdb

„Tak, pracujemy nad pierwszym płatnym dodatkiem do Medieval Dynasty, jednak na ten moment nie zdradzamy jeszcze szczegółów jego zawartości. Więcej informacji pojawi się wkrótce na naszych mediach społecznościowych” podsumowuje prezes.

Render Cube z mocnymi wynikami w I półroczu br.: spółka zanotowała r/r prawie 150 proc. wzrost zysku netto i 76 proc. wzrost przychodów

Udostępnij