Przejdź do treści

udostępnij:

Kategorie

Niemieckie linie lotnicze z pierwszą na świecie taryfą zrównoważonych lotów

Udostępnij

Lufthansa Group kontynuuje rozwijanie swojego portfolio ofert związanych z ekologicznymi podróżami stając się pierwszą grupą lotniczą na świecie, która wprowadziła na rynek taryfę dla bardziej zrównoważonych lotów.


Niemiecki przewoźnik, Lufthansa poinformował o wprowadzeniu do swojej oferty The Green Fares – pierwszej na świecie taryfy przyjaznej zrównoważonym lotom. Zainteresowani mogą korzystać z oferty już od 15 lutego.

,,Ludzie nie tylko chcą latać i odkrywać świat - chcą go również w tym samym czasie chronić. Wspieramy w tym naszych klientów za pomocą odpowiednich produktów. Oferujemy najbardziej kompleksowe portfolio dla bardziej zrównoważonych podróży, a teraz rozszerzamy je jeszcze bardziej dzięki Green Fares. Wprowadzenie produktu jest ważnym elementem w naszych wysiłkach, aby podróże lotnicze były bardziej przyjazne dla klimatu’’ – mówi Christina Foerster.

Zrównoważone latanie dostępne za jednym kliknięciem

Podczas dokonywania rezerwacji lotu istnieje możliwość wyboru tzw. "zielonej taryfy". Jeśli taki wariant zostanie przez nas wybrany, 20% ilości dwutlenku węgla wyprodukowanego podczas podróży zostanie zrekompensowane poprzez zakup zrównoważonego paliwa lotniczego (SAF). Pozostałe 80% indywidualnego wkładu podróżnego w emisję CO2 ma zostać zrównoważone przez linie wsparciem certyfikowanych projektów klimatycznych na całym świecie. Wybór taryfy The Green Fares to dodatkowo otrzymanie 20% mil statusowych i 20% więcej mil premiowych, jeśli jesteśmy członkami programu lojalnościowego przewoźnika.

,,Zielone Taryfy zostały już z powodzeniem przetestowane w zeszłym roku na lotach z Danii, Szwecji i Norwegii. Pokazało to, że zapotrzebowanie na bardziej zrównoważone oferty podróży rośnie. Teraz konsekwentnie robimy kolejny logiczny krok i dodajemy Green Fares do naszej dobrze znanej struktury taryfowej na loty w całej Europie i Afryce Północnej. W ten sposób stajemy się pionierem w branży i realizujemy naszą ambicję tworzenia innowacyjnych rozwiązań dla lotnictwa przyszłości. A naszym klientom jeszcze bardziej ułatwiamy rezerwację bardziej zrównoważonych ofert."- mówi cytowany w komunikacie Członek Zarządu Lufthansa Group, Harry Hohmeister.

Przeciętny człowiek musiałby żyć 550 lat, żeby wemitować tyle CO2 co przeciętny miliarder. Powstał ranking największych emitentów CO2 listy najbogatszych Forbesa

LOT w kierunku zrównoważonego rozwoju

Polskie Linie Lotnicze także rozszerzyły dotychczasowe działania prośrodowiskowe, dodając do oferty program kompensacji śladu węglowego - DestinationECO. Klienci LOT-u w ostatnim kroku zakupu biletu mogą uiścić dobrowolną opłatę, na rzecz projektów kompensujących emisję C02 oraz działania proekologiczne.

,,Program kompensacji emisji CO2 dla pasażerów to kolejna odpowiedź LOT-u na wyzwania klimatyczne stojące dziś przed całą branżą lotniczą. Konsekwentnie wprowadzamy rozwiązania przyjazne środowisku, które obniżają emisję CO2, nie tylko poprzez inwestycje w nowoczesną flotę. W ciągu ostatnich 2 lat, tylko dzięki zmianom wewnętrznych procedur, w tym wprowadzeniu kołowania na jednym silniku po lądowaniu czy optymalizacji tras lotów, zredukowaliśmy poziom emisji dwutlenku węgla o 7 proc. ''– mówi Maciej Wilk, członek zarządu ds. operacyjnych LOT-u.

,,Działania prośrodowiskowe, które minimalizują nasz wpływ na ekosystem, realizujemy wspólnie z naszymi pracownikami, kontrahentami i dostawcami. Dzięki programowi DestinationECO będziemy mogli w jeszcze większym stopniu zaangażować w nie naszych pasażerów. '' - dodaje.

Polskie Linie Lotnicze podejmują dodatkowo szereg inicjatyw mających na celu ograniczenie emisji gazów cieplarnianych, takich jak optymalizacja tras przelotowych, precyzyjne doboru prędkości wznoszenia i lądowania, zastosowanie zewnętrznego zasilania elektrycznego na lotniskach oraz redukcja użycia plastikowych produktów na pokładach samolotów. LOT inwestuje także w nowoczesne oprogramowanie, aby efektywniej planować loty i analizować dane z nich.

Co z tego wynika?

Transport powietrzny odpowiada za 2% światowej emisji dwutlenku węgla. Przed pandemią za jego sprawą do atmosfery trafiało około miliarda ton CO2 rocznie i według prognoz do 2050 roku wynik ten ma się potroić. W związku z tym w branży lotniczej możemy spodziewać coraz większej ilości podobnych taryf oraz rozwoju technologii wodorowych i elektrycznych w sektorze.

Pierwszy elektryczny samolot wzbił się w powietrze. Kiedy możemy spodziewać się lotów na skalę komercyjną?

Udostępnij