Holo4Labs startuje z kampanią crowdfundingu udziałowego na platformie SmartFunds. Już pozyskano 85% zakładanego celu minimum
Dzisiaj wystartowała kampania crowdfundingu udziałowego spółki Holo4Labs na platformie Smartfunds. Firma wykorzystuje technologię Mixed Reality w swoich rozwiązaniach dla branży laboratoryjnej.
Holo4Labs to polski startup, który stosuje technologie mieszanej oraz rozszerzonej rzeczywistości w usprawnianiu pracy laboratoriów. Spółka jest twórcą oprogramowania, działającego na goglach AR HoloLens 2, produkcji Microsoftu. Partnerami we wdrażaniu tej technologii są również Thermo Fisher Scientific i Grupa TenderHut, z której wywodzi się Holo4Labs.
W ramach crowdfundingu udziałowego na platformie SmartFunds, firma planuje pozyskać od 0,8 mln zł do 1,2 mln zł. W fazie zamkniętej spółka pozyskała już ponad 600 tys. zł. Kampania crowdfundingowa potrwa do 8 lipca, ale w przypadku osiągnięcia celu maksimum, czyli 1,2 mln zł lub zostanie zakończona wcześniej.
„Z pozyskanych środków sfinansujemy dalszy rozwój produktu o funkcjonalności wskazane przez klientów jako najważniejsze (zgodnie z dokładnie zaplanowanym i realizowanym harmonogramem), oraz budowę kanałów dystrybucji i rozwinięcie sprzedaży bezpośredniej. Planujemy również wykorzystanie dotacji i grantów, do który konieczny jest wkład własny, który mamy nadzieje pokryć ze środków zebranych podczas kampanii crowdfundingowej” - komentuje Przemysław Budnicki, prezes Holo4Labs.
Zobacz także: 8 czerwca rozpocznie się kampania crowdfundingu udziałowego Holo4Labs
Perspektywy Holo4Labs w branży laboratoryjnej
Startup Holo4Labs prowadzi działalności w branży laboratoryjnej wykorzystując technologie AR oraz MR. Produktem spółki jest innowacyjne oprogramowanie laboratoryjne opierające się o gogle rozszerzonej rzeczywistości Microsoft HoloLens 2. Dzięki tym rozwiązaniom, codzienna praca laboranta będzie znacznie ułatwiona.
Co jeszcze wprowadzi Holo4Labs do pracy w laboratoriach? Możliwa będzie digitalizacja procesów, która pozwoli m.in. wprowadzać dane za pomocą komend głosowych. Co więcej, rozwiązanie spółki będzie wspierać zdalną pracę członków zespołu. Prezes Holo4Labs wskazuje, że wykorzystanie nowych technologii pozwoli zwiększyć efektywność pracy laboratoriów.
„Laboratoria to ogromny rynek wart ponad 1137 mld USD, który jest jednocześnie biznesem bardzo kapitałochłonnym ze względu na wysoki koszt badań oraz wykwalifikowanych pracowników. Wszystkie działania zwiększające efektywność laboratorium przekładają się na milionowe oszczędności dla naszych klientów. Nie mniej ważne jest bezpieczeństwo, które dzięki naszym rozwiązaniom znacząco wzrasta. Perspektywy wykorzystania tego rodzaju rozwiązań są ogromne” - mówi Przemysław Budnicki.
Kampania crowdfundingowa Holo4Labs
Holo4Labs powstało jako startup w Grupie TenderHut. Teraz spółka została wydzielona jako samodzielny podmiot i zdecydowała się na pozyskanie zewnętrznego finansowania. W ramach kampanii crowdfundingu udziałowego, chce pozyskać minimum 800 tys. zł. Obecna wycena Holo4Labs to 10 mln zł.
Dzięki pozyskanemu finansowaniu spółka planuje poszerzać swoje rozwiązanie o nowe funkcje, co pozwoli zwiększyć potencjał wdrożeniowy. Po wydzieleniu z Grupy TenderHut, Holo4Labs chce uzyskać większą niezależność. Ponadto, przewidziana kwota pozwoli również na rozwój kanałów sprzedaży i pozyskiwanie klientów. Jednym ze źródeł przychodów dla Holo4Labs mają być opłaty licencyjne, opłaty za wdrożenie oraz roczne opłaty związane z utrzymaniem oprogramowania.
Przewidziano dwie, możliwe strategie wyjścia z inwestycji. Pierwsza z nich zakłada możliwość wykupienia udziałów w spółce poprzez inwestora strategicznego. Tego typu transakcje są często spotykane w branży Life Science. Natomiast druga opcja przewiduje debiut giełdowy w ciągu 24 miesięcy. Pozwoli to inwestorom uzyskać rynkową wycenę i umożliwi dezinwestycję w płynnym rynku.
„Z satysfakcją rozpoczynamy publiczną kampanię crowdfundingową, licząc na zainteresowanie i zaufanie potencjalnych inwestorów. Przewagi konkurencyjne Holo4Labs takie jak produkt odpowiadający na obecne i przyszłe wyzwania branży laboratoryjnej, współpraca ze światowymi partnerami, dywersyfikacja kanałów sprzedaży bądź wsparcia spółki dominującej – grupy TenderHut pozwalają nam z optymizmem patrzeć na naszą przyszłość. Jednakże dołożymy wszelkich starań, aby nasi nowi potencjalni Udziałowcy byli usatysfakcjonowani rozwojem projektu i wzrostem wartości swojej inwestycji” - komentuje prezes Holo4Labs.
Aktualnie spółka pozyskała już 85% zakładanego celu minimum. Kampania potrwa do 8 lipca lub zostanie zakończona w przypadku osiągnięcia celu maksimum, czyli 1,2 mln zł.