United Label z grupy CI Games planuje crowdfunding i debiut na NewConnect
Jeszcze w czerwcu ruszy kampania crowdfundingowa globalnej platformy wydawniczej United Label z grupy CI Games.
Na początku 2019 r. CI Games, deweloper i wydawca znanych gier: Sniper Ghost Warrior i The Lords of the Fallen ogłosił utworzenie United Label, własnej platformy wydawniczej. Jest to marka skoncentrowana na wydawaniu gier niezależnych (typu indie). Spółka pozyskuje prawa wydawnicze do gier z całego świata i wspiera je finansowo. Do tej pory na platformie zweryfikowano ponad 200 projektów. Obecnie spółka ma w portfolio umowy na wydanie czterech gier od studiów z Wielkiej Brytanii i Francji.
Premiery dwóch pierwszych tytułów z portfolio wydawniczego odbędą się jeszcze w tym roku. Ich odbiór przez środowisko graczy jest bardzo pozytywny. W ostatnich miesiącach Röki oraz Eldest Souls były prezentowane na najważniejszych wydarzeniach branżowych, m.in. MIX Live Showcase i Steam Game Festival. Zainteresowanie nimi jest duże. Na wishliście gry Röki zapisanych jest już 50 tys. graczy, natomiast na grę Eldest Souls oczekuje ponad 40 tys. osób.
- Nakłady inwestycyjne na grę Röki pod szyldem naszej platformy wydawniczej – United Label, wynoszą po naszej stronie między 1,3, a 1,5 mln zł. Ta kwota uwzględnia finansowanie produkcji gry oraz stricte działania wydawnicze, w tym marketing. Potencjalny sukces tej gry i kolejnych z brandu United Label będzie miał istotny wpływ na rozwój tej działalności w ramach grupy CI Games S.A. Premierę gry Röki planujemy najpóźniej w III kwartale 2020 roku - mówi Marek Tymiński, prezes CI Games.
Zobacz także: Gra Röki od United Label na liście najbardziej oczekiwanych gier indie w 2020 roku
United Label: emisja akcji i NewConnect
Kilka dni temu walne zgromadzenie United Label zatwierdziło emisję akcji i plan wejścia na NewConnect. Będzie to oferta przeprowadzona w formie crowdinvestingu, czyli crowdfundingu udziałowego na platformie CrowdConnect.
Spółka zamierza pozyskać 4 mln zł na rozwój portfolio wydawniczego.
- Chcemy, aby platforma rozwijała się szybciej, mogła pozyskiwać kolejne gry oraz mocniej wspierać projekty, w które się angażuje. Z tych powodów zdecydowaliśmy o przeprowadzeniu emisji akcji i upublicznieniu spółki na warszawskiej giełdzie – mówi Tomasz Litwiniuk, prezes United Label.
Decyzja o emisji akcji i debiucie jest kolejnym krokiem do usamodzielnienia się spółki od grupy CI Games.
- Przy obecnym planie wydawniczym już rok 2020 powinien zakończyć się atrakcyjną rentownością netto na poziomie rachunku wyników. Jednocześnie dzięki wsparciu w kilku istotnych obszarach wydawniczych ze strony CI Games, United Label utrzyma bardzo lekką strukturę kosztów stałych. – dodaje Marek Tymiński, prezes CI Games.
United Label planuje debiut na NewConnect w najbliższych kilku miesiącach.