Gra z portfolio wydawniczego Retrovibe, spółki Michała Kicińskiego, startuje z kampanią na Kickstarterze
Na Kickstarterze trwa kolejna, ciekawa zbiórka – tym razem na grę Project Warlock II, której wydawcą będzie nowa spółka założona przez Michała Kicińskiego.
Michała Kicińskiego nie trzeba nikomu przedstawiać. Na początku czerwca poinformował o założeniu nowej spółki Retrovibe, która będzie zajmować się wydawaniem gier indie w stylu retro. Jednym z projektów, który zostanie wydany przez nową firmę Kicińskiego będzie Project Warlock II w wersji na PC. Planowana data premiery to 2022 rok. Aktualnie trwa kampania crowdfundingowa tytułu, który ma już na koncie ponad 10 tys. euro. Warto zwrócić uwagę, że minimalna kwota była naprawdę minimalna – 205 euro.
Źródło: Kickstarter (17 sierpnia 2021, g. 17:00)
Jeszcze na początku miesiąca pisaliśmy o popularności polskich zbiórek na Kickstarterze na gry planszowe. Wśród najciekawszych kampanii był ostatnio Green Hell, jednak została ona anulowana. Według zapewnień firmy Galaktus Games, powinna ona powrócić w ciągu miesiąca. Co wpłynęło na zawieszenie zbiórki? Feedback od wspierających, że polska produkcja będzie… za droga. Cena wersji podstawowej planszówki była ustalona na ponad 400 zł.
Zobacz także: Green Hell w wersji planszowej na Kickstarterze. Polskie spółki adaptują swoje gry na planszówki
Project Warlock powraca
Pierwsza część gry Project Warlock została wydana w 2018 roku, jeszcze przez spółkę Gaming Company, która jest teraz częścią Retrovibe. Produkcja autorstwa Buckshot Software od premiery w grudniu 2018 roku otrzymała aż 89% pozytywnych ocen, a w przyszłym roku na rynku gier pojawi się druga odsłona tytułu.
Aktualnie trwa kampania crowdfundingowa Project Warlock II na Kickstarterze. Kwota, którą chciało pozyskać Buckshot Software była bardzo niska – 205 euro. Na koncie spółki jest już ponad 10 tys. euro, a zbiórkę wsparło ponad 400 osób. Druga odsłona gry będzie pierwszoosobową strzelanką, w której gracz musi zmierzyć się z różnego rodzaju potworami. Tytuł jest wzorowany na grach jeszcze z lat 90. Nowością, w porównaniu do części z 2018 roku, jest wprowadzenie trzech grywalnych postaci.
„Project Warlock II przedstawia wydarzenia z perspektywy trójki uczniów czarownika z pierwszej części gry. Każde z nich szkoli się w innej dyscyplinie i ma swoje powody, by skonfrontować się z dawnym mistrzem. Palmer, Urd i Kirsten muszą wykorzystać wszystko, czego nauczył ich mentor, i w pełni okiełznać magię bojową, piromancję oraz mroczne sztuki” – czytamy w opisie gry na platformie Steam.
Wydawcą tytułu będzie spółka Michała Kicińskiego, Retrovibe. Została ona założona kilka miesięcy temu wspólnie z osobami prowadzącymi firmę Gaming Company, która była odpowiedzialna za wydanie pierwszej części. Celem Retrovibe jest wydawanie gier indie, które będą zachowane w konwencji retro, jak sama nazwa spółki wskazuje. Project Warlock II będzie dostępny dla graczy w przyszłym roku na platformach GOG oraz Steam.
We are kicking into overdrive with the PROJECT WARLOCK II Kickstarter launch!
— Retrovibe @ #RD2021 (@RetrovibeGames) August 14, 2021
PROJECT WARLOCK II IS GOOD FOR YOUhttps://t.co/ucdpPp6XAr#RD2021 pic.twitter.com/Knr1KDYPPH
Wiemy, że Project Warlock w nowej odsłonie jest ambitniejszym oraz większym tytułem w porównaniu do pierwszej części. Jeszcze w październiku Buckshot Software zamierza udostępnić wczesny dostęp produkcji, w którym zaprezentuje pierwszą z trzech grywalnych postaci. Wyjście z formuły early access zaplanowano dokładnie na III kwartał 2022 roku. Oczywiście przygotowano również streatch goale.