Czat z Zarządem Grupy AMBRA: "Umiemy tworzyć nowe wartościowe i unikalne produkty, a w konsekwencji marki" - wyniki roczne 2018/2019
Obrazek użytkownika Czaty
20 wrz 2019, 12:53

"Umiemy tworzyć nowe wartościowe i unikalne produkty, a w konsekwencji marki" - relacja z czatu z Zarządem Grupy Ambra

AMBRA to wiodący producent, importer i dystrybutor win w Europie Środkowo-Wschodniej. Spółka opublikowała właśnie wyniki finansowe za rok obrotowy 2018/2019. O nich, a także o planach rozwoju spółki i nowych produktach w ofercie rozmawialiśmy na czacie inwestorskim z Zarządem Grupy AMBRA, Robertem Ogórem i Piotrem Kaźmierczakiem. Inwestorzy zadawali również pytania o politykę dywidendową, rozwój spółki zagranicą, czy rynek wina w Polsce.

W spotkaniu, które odbyło się w piątek, 20 września, wzięło udział blisko 500 inwestorów, a przedstawiciele spółki odpowiedzieli na ponad 40 pytań. Zapraszamy do lektury całej relacji z czatu.

Obrazek użytkownika Janusz Maruszewski
Janusz Maruszewski

Zapraszamy na czat inwestorski z prezesem zarządu Ambra, Robertem Ogórem oraz wiceprezesem, Piotrem Kaźmierczakiem, na którym rozmawiać będziemy o wynikach finansowych spółki za rok 2018/2019.

 

Spotkanie rozpocznie się w piątek, 20 września 2019 r. o godz. 10:00. Już teraz zachęcamy do zadawania pytań za pośrednictwem poniższego formularza.

Obrazek użytkownika Robert Ogór
Robert Ogór

Witamy serdecznie na kolejnym czacie poświęconym wynikom rocznym Grupy AMBRA i zapraszamy do zadawania pytań.

Obrazek użytkownika Anonim
Gość

Kiedy i czy w ogóle będzie wypłacona dywidenda ?

Obrazek użytkownika Robert Ogór
Robert Ogór

Zarząd zarekomendował dywidendę w wysokości 0,70 zł na akcję. O wypłacie dywidendy zadecyduje Walne Zgromadzenie w dniu 16 października 2019 r.

Obrazek użytkownika Anonim
Gość

Kurs akcji bardzo ładnie wzrósł. Gratuluję :)

Obrazek użytkownika Robert Ogór
Robert Ogór

Dziękujemy :-)

Obrazek użytkownika Anonim
Gość

Jaki będzie model działania sieci w Czechach? Franczyza, czy własne sklepy spółki?

Obrazek użytkownika Robert Ogór
Robert Ogór

Będzie to kilka własnych sklepów.

Obrazek użytkownika Anonim
Gość

od kiedy są dostępne w sprzedaży wina Winiarni Zamojskiej?

Obrazek użytkownika Robert Ogór
Robert Ogór

Produkty marki Winiarnia Zamojska są dostępne w sprzedaży od czerwca 2019 r.

Obrazek użytkownika Anonim
Łukasz

W którym z niżej wymienionych obszarów zamierzają Państwo działać najaktywniej w najbliższych kwartałach lub latach?
1. Zwiększenie wartości i rentowności sprzedaży w obecnych obszarach działalności
2. Wejście w nowe segmenty rynkowe i kategorie produktowe
3. Wejście na nowe rynki geograficzne
4. Wejście w zupełnie nowe branże
Proszę o zarysowanie konkretnych celów, które zamierzają Państwo osiągnąć w konkretnym horyzoncie czasu.

Obrazek użytkownika Piotr Kaźmierczak
Piotr Kaźmierczak

W naszej działalności koncentrujemy się na rozwijaniu biznesu w sposób organiczny, przede wszystkim w obecnych obszarach działalności - Polska, rynki wina, alkoholi mocnych premium, cydru. Nasz portfel produktów w Polsce jest już silnie zdywerfsyfikowany, więc nie rozważamy wejść w nowe segmenty. Na rynkach zagranicznych natomiast chcemy rozwijać portfel produktów, rozszerzać obecność na nowe kanały dystrybucji, tak ażeby osiągać stopniowo podobną skalę i kompleksowość biznesu jak w Polsce. Nie zamierzamy wchodzić w nowe branże.

Obrazek użytkownika Anonim
Adam

Co spółka kupiła w Rumunii? Tylko markę czy firmę z marką? i jak szybko spodziewa się zwrotu z tej inwestycji?

Obrazek użytkownika Robert Ogór
Robert Ogór

W Rumunii zostały zakupione prawa do znaku towarowego Sange de Taur. Spodziewany jest kilkuletni zwrot z inwestycji.

Obrazek użytkownika Anonim
Gość

Czy zarząd ma plany związane z rynkiem węgierskim?

Obrazek użytkownika Robert Ogór
Robert Ogór

Obecnie nie ma takich planów.

Obrazek użytkownika Anonim
R

Jak szybko będzie budowana sieć sklepów w Czechach? Jaki roczny CAPEX?

Obrazek użytkownika Robert Ogór
Robert Ogór

Nie zamierzamy forsować szybkiego rozwoju sieci. Chcemy wejść w projekt na ograniczonej liczbie sklepów z capex na poziomie ok. 2 mln euro.

Obrazek użytkownika Anonim
Gość

Jak Panowie oceniacie performance Cydru w okresie wakacyjnym? Było lepiej, niż rok temu?

Obrazek użytkownika Piotr Kaźmierczak
Piotr Kaźmierczak

Mimo spadku całego rynku cydru, Cydr Lubelski istotnie zwiększył udziały rynkowe, zwiększał się udział sprzedaży wariantów premium, poprawiała się rentowność marki. Jesteśmy zatem zadowolenia z performance Cydru Lubelskiego. Przyczynił się on do wzrostu produktów naturalnych i regionalnych z czego AMBRA będzie mogła korzystać również w przyszłości.

Obrazek użytkownika Anonim
Gość

W jaki sposób będzie finansowana budowa sieci sklepów w Czechach? Z bieżących przepływów, z wolnej gotówki, z kredytu, emisji? Czy może Pan przybliżyć temat źródła i kosztów?

Obrazek użytkownika Robert Ogór
Robert Ogór

Finansowanie budowy sieci sklepów w Czechach planujemy z własnych środków.

Obrazek użytkownika Anonim
Gość

Jakie efekty przynosi projekt Distillers Limited? Co Panowie możecie o tym powiedzieć?

Obrazek użytkownika Piotr Kaźmierczak
Piotr Kaźmierczak

Distillers Limited istotnie zwiększył dynamikę sprzedaży whisky w naszych sklepach. Obserwujemy rosnące zainteresowanie konsumentów ofertą. Liczymy na to, że ten segment będzie dalej rósł i poprawi rentowność biznesu.

Obrazek użytkownika pstaniszewski
pstaniszewski

Jaką osiągacie sprzedaż z m2 w sklepach Centrum Wina i co jest ważniejszym (wartosciowo) kosztem w tych sklepach: czynsz czy świadczenia pracownicze?

Obrazek użytkownika Robert Ogór
Robert Ogór

Nie ujawniamy tych danych ze względu na dobro akcjonariuszy. Umiejętność zarządzania tymi liczbami jest jedną z naszych przewag konkurencyjnych.

Obrazek użytkownika Anonim
Gość

Czy widać jakiś ponowny pozytywny efekt nowych i rozszerzonych programów socjalnych wprowadzonych przez partie rzadzaca?

Obrazek użytkownika Piotr Kaźmierczak
Piotr Kaźmierczak

Programy te wspierają z pewnością konsumpcję. Jednak ponieważ konsument wina to konsument zamożny i w mniejszym stopniu reaguje na programy socjalne. Naszym zdaniem konsumpcja wina nie jest zatem istotnie wspierana przez takie programy.

Obrazek użytkownika Anonim
Gość

Gratuluję wzrostu przychodów, natomiast mam pytanie co wpłynęło na pogorszenie rentowności i czy to trwała tendencja, czy jakieś zdarzenia jednorazowe?

Obrazek użytkownika Robert Ogór
Robert Ogór

Dziękujemy :-) Pogorszenie rentowności na poziomie zysku operacyjnego wynikało z efektów zdarzeń jednorazowych (szczegóły znajdują się w naszym raporcie rocznym na str. 23: https://www.ambra.com.pl/assets/RI/Raporty/okresowe/20182019/AMBRA_rapor... (link is external)).

Obrazek użytkownika Anonim
Gość

Czy projekt Fundacji Winiarnie Zamojskie ma też charakter biznesowy? Jaki to koszt dla spółki?

Obrazek użytkownika Piotr Kaźmierczak
Piotr Kaźmierczak

Fundacja Winiarnie Zamojskie ma cele społeczne, a nie biznesowe. Uważamy, że wspieranie regionalnego winiarstwa będzie korzystne dla rozwoju zarówno regionu Zamojszczyzny, jak i całego rynku wina w Polsce.

Obrazek użytkownika Anonim
Przemek

Witam
czy zarząd ma wiedzę jak wyglądają tegoroczne zbiory winogron i jak może się kształtować poziom ich cen w stosunku do lat poprzednich. Oczywiście pytam o producentów winogron dla grupy Ambra.

Obrazek użytkownika Robert Ogór
Robert Ogór

Jest jeszcze trochę za wcześnie, żeby określić te dane w sposób bardziej skonkretyzowany. Więcej na ten temat będzie można powiedzieć na czacie po wynikach pierwszego kwartału.

Obrazek użytkownika Anonim
Krzysztof

Jakie jest Pana aktualne zdanie na temat wyceny spółki? Czy to jest optymalny poziom z punktu widzenia opublikowanych wyników i sytuacji rynkowej, czy jeszcze jest perspektywa do poprawy?

Obrazek użytkownika Piotr Kaźmierczak
Piotr Kaźmierczak

Z reguły nie komentujemy wycen spółki. Patrząc z zewnątrz nasz wskaźnik C/Z jest np. istotnie powyżej średniej dla WIG_SPOZYW, czy całej giełdy, natomiast poniżej najlepszych spółek. Uważamy, że nasz biznes ma silne fundamenty i coraz lepsze perspektywy. Sądzimy zatem, że i wyceny mogą się jeszcze poprawiać.

Obrazek użytkownika Anonim
Adam

Czy powstające i rozwijające się w naszym kraju prywatne winnice będą miały wpływ na działalność i wyniki finansowe Ambry.

Obrazek użytkownika Piotr Kaźmierczak
Piotr Kaźmierczak

Nowe winnice będą przyczyniać się do wzrostu zainteresowania winiarstwem, coraz więcej konsumentów będzie miało bardziej bezpośredni kontakt z winem. To oczywiście dobrze dla całego rynku wina, a zatem i dla Ambry.

Obrazek użytkownika pstaniszewski
pstaniszewski

Podaliście Państwo, że nabyliście prawa do Pliska i Słoneczny Brzeg – Bułgaria za kwotę 1,4 mln EUR a drugim współwłaścicielem jest jednostka dominująca nad Ambra SA. Czy te prawa zostały nabyte od podmiotu dominującego? Jakie macie oczekiwania biznesowe i sprzedażowe w tym zakresie? Czy marki te chcecie sprzedawać w Bułgarii (tam Was nie ma jak rozumiem), - jeśli tak to produkcja by była w Rumunii czy w Polsce. Czy ten zakupjest raczej związany z chęcia popularyzacji tych marek w Polsce.

Obrazek użytkownika Robert Ogór
Robert Ogór

Drugim współwłaścicielem tych znaków jest AMBRA S.A. - jednostka dominująca Grupy AMBRA (nie jej jednostka dominująca). AMBRA S.A. nabyła połowę praw do tych znaków kilka lat temu. Produkty tych marek są produkowane i sprzedawane w Bułgarii i w Polsce od wielu lat.

Obrazek użytkownika Anonim
J.

Jaki wpływ na wyniki w tym roku obrotowym będzie miała inwestycja w sklepy w Czechach?

Obrazek użytkownika Piotr Kaźmierczak
Piotr Kaźmierczak

Akwizycja w Czechach dotyczy niewielkiego podmiotu, który jest tylko elementem naszej strategii na tym rynku i nie będzie miała istotnego wpływu na wyniki. Dalsze działania w Czechach nie będą miały charakteru szybkiej ekspansji lecz odbędą się przy zrównoważonym wyniku finansowym.

Obrazek użytkownika Anonim
Gość

Jak kształtują się koszty pracownicze w ostatnich latach i jakie są przewidywania na kolejne okresy jeśli chodzi o często omawianą "presję płacową"?

Obrazek użytkownika Piotr Kaźmierczak
Piotr Kaźmierczak

W ostatnich latach koszty pracownicze rosły w tempie około 10% rocznie. "Presja płacowa" jest trudna do prognozowania. Obecnie nie widzimy symptomów jej zmniejszenia.

Obrazek użytkownika Anonim
Gość

Jak oceniają Państwo sprzedaż bezalkoholowych win - można było dostrzec bum na piwa bezalkoholowe w ostatnim czasie, co z Cin&Cin Free?

Obrazek użytkownika Piotr Kaźmierczak
Piotr Kaźmierczak

Uważamy, że wina bezalkohlowe szczególnie musujące są atrakcyjną alternatywą np. dla piw bezalkoholowych. Wielu konsumentów, a przede wszystkim konsumentek poszukuje innego napoju niż piwo bezalkoholowe. CIN&CIN free jest idealnym winem na takie okazje, jest to pierwszy szeroko dostępny taki produkt w Polsce. Pierwsze wyniki sprzedaży są obiecujące.

Obrazek użytkownika Anonim
PP

Czy dynamiczny rozwój organiczny oraz akwizycja nie będą miały wpływu na Państwa politykę stopniowo zwiększanej wartości dywidendy.

Obrazek użytkownika Robert Ogór
Robert Ogór

Nasza praktyka corocznie zwiększanej dywidendy jest niezależna od innych czynników.

Obrazek użytkownika Anonim
Gość

Jaki procent sprzedaży w centrum wina stanowią whiskey?

Obrazek użytkownika Piotr Kaźmierczak
Piotr Kaźmierczak

Alkohole mocne, w większości whisky to około 20% sprzedaży w naszych sklepach detalicznych.

Obrazek użytkownika Anonim
Gość

Co jest obecnie największym zagrożeniem dla spółki, a co stanowi największy potencjał na zwiększenie przychodów/zysków?

Obrazek użytkownika Piotr Kaźmierczak
Piotr Kaźmierczak

Największy potencjał to dalszy rozwój istniejących i nowych marek - naszą przewagą jest umiejętność trafnego rozpoznawania potrzeb konsumenta i tworzenia produktów, które w najlepszy, inny niż już istniejące propozycje na nie odpowiadają. To DNA naszej firmy i jej największy atut. Zagrożenia są takie jak dla innych spółek z branży: koniunktura konsumencka, a z drugiej strony presja płacowa i kosztowa.

Obrazek użytkownika Anonim
Gość

Z jakiego systemu informatycznego Państwo korzystają (czy jest to jakiś program typu ERP) i jak Pan ocenia wsparcie pod tym kątem? Jakie pieniądze wydawane są na IT i czy to istotny element w Państwa biznesie?

Obrazek użytkownika Piotr Kaźmierczak
Piotr Kaźmierczak

Nie ujawniamy tak szczegółowych informacji - tajemnica handlowa.

Obrazek użytkownika Anonim
Gość

Spotkałem się z wieloma opiniami, że są Państwo wycenieni na tak wysoką kwotę, że gorsze wyniki choć w jednym kwartale spowodują, że kurs "poleci" mocno w dól - jak odpowiedziałby Pan na takie obawy?

Obrazek użytkownika Piotr Kaźmierczak
Piotr Kaźmierczak

Nie mamy wpływu na krótkoterminowe wahania. Jako zarząd pracujemy na długoterminowy sukces spółki i zakładamy, że akcjonariusze to docenią, jeżeli nie w krótkim to na pewno w dłuższym terminie.

Obrazek użytkownika pstaniszewski
pstaniszewski

W raporcie rocznym pokazaliście spadek udziału marek kluczowych z 52% do 50,1%. Jaki powód - czy wprowadzenia whisky, aż tak tym zachwiało. Czy w takim razie odpowiedzią na ten spadek jest zakup marek Słoneczny Brzeg, Pliska i Sange De Taurr? Czy te marki będą traktowane jako kluczowe w roku 2919/2020?

Obrazek użytkownika Piotr Kaźmierczak
Piotr Kaźmierczak

Powodem jest szybki rozwój marek, których na razie nie zaliczamy do kluczowych, takich jak PLISKA, MUCHA SEKT, win stołowych w segmencie powyżej 20 zł. W miarę dalszego wzrostu ich sprzedaży niektóre z nich mogą zostać zaliczone do kluczowych, np. PLISKA.

Obrazek użytkownika pstaniszewski
pstaniszewski

Bardzo ładne wyniki za ostatni kwartał gratulacje. Widać, że na pozostałych kosztach operacyjnych 2,6 mln zł. 1,6 mln to jak rozumiem efekt kosztów marketingu w Rumunii (podatek), a pozostały 1 mln to odpisy na należności, zapasy? Można tutaj dwa słowa więcej w tym temacie?

Obrazek użytkownika Robert Ogór
Robert Ogór

Pozostała część to odpisy aktualizujące należności, darowizny, strata na sprzedaży aktywów trwałych i inne mniejsze pozycje.

Obrazek użytkownika pstaniszewski
pstaniszewski

Czy można podać jakieą Wasze pierwsze wrażenia (liczbowe) w zakresie sprzedaży Winnicy Zamojskiej oraz Cin Cin Free? Jak rozwijają się te marki i w jakie wartości (ew. wolumeny) celujecie Państwo w okresie 2-3 lat? Jeśłi chodzi o winnice to czy obecna wielkość uprawy nie będzie czynnikiem hamującym sprzedaż?

Obrazek użytkownika Piotr Kaźmierczak
Piotr Kaźmierczak

Sprzedaż w pierwszych miesiącach oceniamy pozytywnie, nie ujawniamy natomiast wolumenów. Będziemy zadowoleni jeżeli w ciągu kilku lat osiągniemy sprzedaż powyżej miliona butelek.

Obrazek użytkownika Anonim
DMAT

Czy Ambra posiada jakąś trwałą przewagę konkurencyjną, której konkurencja firmy nie będzie mogła łatwo skopiować w najbliższych latach? Jeśli tak, to jaką?

Obrazek użytkownika Piotr Kaźmierczak
Piotr Kaźmierczak

Umiemy tworzyć nowe wartościowe i unikalne produkty, a w konsekwencji marki. Takie produkty jak CYDR LUBELSKI, PICCOLO, WINIARNI ZAMOJSKA są tego przykładami.

Obrazek użytkownika pstaniszewski
pstaniszewski

Czy rynek alkoholi mocnych cechują się wyższą marżą handlową (w % ) niż rynek win premium? Innymi słowy czy wprowadzenie marki Distillers powoduje wzrost marży % w sklepach (bo jak rozumiem na pewno wzrost sprzedaży na m2) czy niekoniecznie?

Obrazek użytkownika Piotr Kaźmierczak
Piotr Kaźmierczak

Marża jest zbliżona do win premium, czyli nie wpłynie na zmianę marży % w sklepach.

Obrazek użytkownika Anonim
R

Czy oczekujecie Państwo wyższej marży w sklepach w CZ niż w Polsce?

Obrazek użytkownika Piotr Kaźmierczak
Piotr Kaźmierczak

Oczekujemy zbliżonego poziomu marż.

Obrazek użytkownika Anonim
R

Jak szacujecie Państwo wpływ płacy min na koszty?

Obrazek użytkownika Piotr Kaźmierczak
Piotr Kaźmierczak

Nie będzie istotnego wpływu. Praktycznie nie korzystamy z pracowników niewykwalifikowanych, zarabiających w pobliżu poziomu płacy minimalnej.

Obrazek użytkownika pstaniszewski
pstaniszewski

Na co zamierzacie przeznaczyć Capex w roku 2019/2020 - jeśli by mozna podać najważniejsze pozycje. Czy modernizacja w zakłądzie w Polsce została już zakończona czy będzie jeszcze realziwoana w 2019/2020 a możepóźniej (oczywiście pytam o istotne wartości modernizacji).

Obrazek użytkownika Robert Ogór
Robert Ogór

Zwiększony capex planujemy jeszcze przez 3 lata. Wydatki te skierowane będą przede wszystkim na podwyższanie jakości produkcji w zakładzie produkcyjnym w Woli Dużej koło Biłgoraja.

Obrazek użytkownika pstaniszewski
pstaniszewski

W raporcie podajecie państwo, że rośnie do 35% udział małych sklepów w dystrybucji wina. To jednak zaskakujące dane biorąc pod uwagę zmasowany (w moim odczucie) atak oferty np. w Lidlu czy w Biedronce.– jak to można wytłumaczyć. I dodatkowe pytanie gdzie jest tutaj kanał internetowy wykazany? Np. Taka oferta Lidla z zamówieniem przez internet o odbiorem w sklepie?

Obrazek użytkownika Piotr Kaźmierczak
Piotr Kaźmierczak

Małe sklepy rozwijają się obecnie szybciej niż dyskonty. Wynika to z potrzeby szybkich i wygodnych zakupów. Dodatkowo oferta małych sklepów poprawiła się w ostatnich latach. Dyskonty natomiast osiągnęły jeden z wyższych udziałów w Europie.

Obrazek użytkownika pstaniszewski
pstaniszewski

Podajecie Państwo w raporcie rocznym, że 5 najważniejszych klientów stanowi ok. 37% salda należności – czy są oni wszyscy ubezpieczeni na 100% wartości należności?

Obrazek użytkownika Piotr Kaźmierczak
Piotr Kaźmierczak

Nie. Ubezpieczamy głównie portfel należności obciążonych większym ryzykiem, większość głównych klientów do takich się nie zalicza i nie są ubezpieczani.

Obrazek użytkownika Anonim
Grzegorz

Jakich zmian na rynku w najbliższym czasie się spodziewacie ? Czy jest możliwe, że podobnie jak na rynku piwa mali importerzy lokalnych win mogą zagrozić dużym graczom ?

Obrazek użytkownika Piotr Kaźmierczak
Piotr Kaźmierczak

Zakładamy, że rynek będzie stabilnie rósł. Zawsze będzie na nim miejsce dla małych importerów, natomiast przewaga jakości oferty, dostępności produktów, znajomości konsumenta jest po naszej stronie i jest to solidny fundament naszej pozycji w przyszłości.

Obrazek użytkownika Anonim
Gość

Jaka jest Państwa największa konkurencja w Polsce i za granicą? Czy planują Państwo jakieś przejęcia?

Obrazek użytkownika Piotr Kaźmierczak
Piotr Kaźmierczak

Z uwagi na fakt, że mamy zdywersyfikowany portfel produktów, nie mamy jednego głównego konkurenta w żadnym kraju. Analizujemy dalsze przejęcia w Czechach w dystrybucji win i alkoholi premium.

Obrazek użytkownika Anonim
Paweł

Jaki udział wpływów zagranicznych planuje firma w perspektywie długoterminowej (np. 5 lat)

Obrazek użytkownika Robert Ogór
Robert Ogór

Zakładamy, że przychody ze sprzedaży mogą rosnąć nieco szybciej z uwagi na niską bazę (obecnie niższe udziały rynkowe).

Obrazek użytkownika Anonim
Inwestor

Jesteśmy w przededniu niespotykanego wzrostu poziomu wynagrodzeń w Polsce. Jakie są wasze oczekiwania odnośnie wzrostu rynku w PL. Macie doświadczenia z rynku Węgierskiego czego się spodziewacie odnośnie poszczególnych segmentów?

Obrazek użytkownika Piotr Kaźmierczak
Piotr Kaźmierczak

Mamy doświadczenia z rynku Rumunii, gdzie wynagrodzenia rosły w tempie około 20% rocznie. Tak szybki wzrost jest zagrożeniem dla rentowności i stabilności wzrostu. Na razie jednak radzimy sobie ze wzrostami rzędu 10% w Polsce i nie widzimy na razie oznak jego przyspieszenia.

Obrazek użytkownika Anonim
Inwestor

Jakie są dalsze plany odnośnie segmentu alkoholi wysokoprocentowych? W którym kierunku będzie zmierzać marka Baczewski i czy będzie się do wiązać z nakładami inwestycyjnymi?

Obrazek użytkownika Robert Ogór
Robert Ogór

Kategoria alkoholi mocnych premium będzie nadal wspierana.

Obrazek użytkownika Anonim
Inwestor

W waszej ofercie pojawia się coraz więcej produktów bezalkoholowych z jak dużą dynamiką rynku mówimy w tym segmencie i jak duży docelowo to może być kawałek tortu oraz jaki procent jego chcecie zdobyć?

Obrazek użytkownika Piotr Kaźmierczak
Piotr Kaźmierczak

Produkty bezalkoholowe w rynku wina dopiero wystartowały, nie mamy danych dotyczących ich dynamiki na całym rynku. Jednakże z uwagi na niską bazę, ta dynamika jest z pewnością b. wysoka. Docelowo produkty te mogą zdobyć kilka procent rynku.

Obrazek użytkownika Robert Ogór
Robert Ogór

Dziękujemy wszystkim uczestnikom czatu za ciekawe pytania i do zobaczenia na kolejnym spotkaniu!

Zostaw swój e-mail: przypomnimy Ci o zbliżającym się czacie, na kilka minut przed jego rozpoczęciem

Śledź Strefę Inwestorów w Google News

Sprawdź więcej artykułów i analiz

Więcej praktycznej wiedzy o inwestowaniu na giełdzie, takiej jak analizy, artykuły, czy portfele edukacyjne, znajdziesz w części premium serwisu StrefaInwestorow.pl. Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej.