Debiut Play Communications na zerze | StrefaInwestorow.pl
Obrazek użytkownika Piotr Kwestarz
27 lip 2017, 09:43

Debiut Play Communications na zerze

Dziś zadebiutował drugi co do wielkości operator telekomunikacyjny, spółka Play Communications. Oferta Play jest największą pierwszą ofertą publiczną na polskiej giełdzie nie wliczając ofert prywatyzacyjnych. Cena ostateczna za jedną akcję została ustalona na 36 zł.

Otwarcie notowań na GPW 27 lipca także nastąpiło na poziomie 36 zł na akcję, co było zgodne z oczekiwaniami inwestorów według ankiety przeprowadzonej w serwisie Twitter:

Spółka zaoferowała w pierwszej ofercie publicznej 121,5 mln akcji o łącznej wartości 4,38 mld zł. Oferta cieszyła się bardzo dużą popularnością. Redukcja zapisów w transzy indywidualnej wyniosła od 63% do 82% w zależności od terminu zapisu.

Zarówno inwestorzy, jak i nasi pracownicy wykazali duże zainteresowanie ofertą publiczną PLAY. Dla nas jest to sygnał, że doceniają nasze dotychczasowe osiągnięcia i chcą stać się częścią przyszłych sukcesów Play. Czujemy się zobowiązani do dalszego świadczenia obsługi na najwyższym poziomie naszym klientom i jednocześnie zapewnienia atrakcyjnych zwrotów naszym inwestorom.

Powiedział Jørgen Bang-Jensen, Prezes Zarządu PLAY

Prognoza dla Play na pierwsze tygodnie notowań

Większość ankietowanych analityków jest zdania, że kurs akcji Play w pierwszych tygodniach notowań będzie się utrzymywał na lekkim plusie.

Walor ma kilka zalet. Spodziewana jest wysoka dywidenda i dobra dynamika wyników w II kwartale br. Jednak należy pamiętać, że negatywny wpływ na wyniki Play będzie miało wdrożenie zasady „Roam Like at Home”, czyli zrównanie cen za połączenia wykonywane w roamingu na terenie Unii Europejskiej z cenami krajowymi 

zwrócił uwagę jeden z ekspertów.

Inny z analityków przyznał, że w sierpniu firma inwestycyjna którą reprezentuje oczekuje korekty na rynkach akcji, co może mieć wpływ również na Play.

Spółka nie pozyskała środków z emisji akcji, ale przedstawiła plany po debiucie. Play oczekuje dalszego wzrostu przychodów w tempie co najmniej jednocyfrowym. Chce to osiągnąć między innymi dzięki rozwojowi własnej sieci i postawieniu na usługi mobilnego internetu. Kapitalizacja rynkowa spółki na debiucie przy cenie 36 zł na akcje wyniosła 9,1 mld zł.

Zobacz także: Jak wypadnie debiut Play – zapytaliśmy analityków

Źródło: Strefa Inwestorów

Zapisz się na darmowy newsletter na temat IPO na GPW, aby otrzymywać najnowsze analizy

Śledź Strefę Inwestorów w Google News

Sprawdź więcej artykułów i analiz

Więcej praktycznej wiedzy o inwestowaniu na giełdzie, takiej jak analizy, artykuły, czy portfele edukacyjne, znajdziesz w części premium serwisu StrefaInwestorow.pl. Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej.