Przejdź do treści

udostępnij:

Kategorie

KNF zatwierdził prospekt BoomBit. Spółka gamingowa z imponującym portfolio gier rozpoczyna proces IPO

Udostępnij

Komisja Nadzoru Finansowego zatwierdziła prospekt emisyjny BoomBit, dewelopera i wydawcy z Gdańska działającego w segmencie gier mobilnych. Spółka zamierza dzięki debiutowi na GPW przyspieszyć intensywny rozwój. Może to być jedna z największych ofert publicznych w tym roku na GPW i jedna z największych w historii spółek gamingowych. BoomBit jest jednym z największych światowych wydawców gier mobilnych. Posiada studia deweloperskie z ponad 250 pracownikami rozsiane po całym świecie. Produkuje też własne gry.

Producent i wydawca gier mobilnych

BoomBit koncentruje się na produkcji gier i związanej z nimi działalności wydawniczej. Przy czym robi to naprawdę efektywnie i na dużą skalę. Wywodzi się z Polski, ale działa na całym świecie. Spółka produkuje i wydaje gry mobilne od 2010 roku.

Do tej pory spółka wydała ponad 800 własnych gier, pobranych łącznie ponad 550 mln razy. Najważniejsze produkcje studia to to Dancing Line, która otrzymała tytuł gry 2017 roku w Google Play w Korei, Build a Bridge!, z tytułem najbardziej innowacyjnej gry według Google Play oraz Darts Club, Tiny Gladiators i Tanks A Lot!.
 

Build a Bridge! to jeden z najważniejszych tytułów BoomBit, który otrzymał od Google Play tytuł Najbardziej Innowacyjnej Gry 2017 roku

build_a_bridge


Obecnie BoomBit idzie w kierunku większych gier w formie Game As a Service (GaaS) i ma w tym zakresie imponujące plany. Jak udało nam się ustalić do tej pory premierę miały trzy duże gry, ale w planach wydawniczych jest już kolejnych 10 tytułów. BoomBit planuje zatem raz w miesiącu premierę nowej gry w formie GaaS. Dla porównania Cherrypick Games ma w portfolio jedną tego rodzaju grę „My Beauty Spa”, a Ten Square Games dwie produkcje „My Fishing Clash” i „Wild Hunt”.

Wydawanie gier jest silną i wciąż rozwijającą się gałęzią działalności BoomBit. Spółka ma w tym zakresie ciekawe podejście. Stara się by inwestycje w deweloperów gier były w jak największym stopniu pozbawione ryzyka. Każda propozycja wydawnicza jest badana pod kątem popularności tematu i zainteresowania graczy. BoomBit wykonuje też audyt studiów deweloperskich i określa ich potrzeby. Nie wspiera ich tylko finansowo, ale udostępnia zespoły produkcyjne, pomaga w optymalizacji i monetyzacji gry na podstawie własnych narzędzi business intelligence, dołącza do sieci reklamowej, wspiera promocję itp. W rezultacie gra może zarobić kilkukrotnie więcej niż zarobiłaby bez pomocy ekspertów BoomBit. Biorąc pod uwagę fakt, iż Spółka nie ponosi dużych kosztów związanych z optymalizacją gry zewnętrznego dewelopera, a on sam dzieli się „nadwyżką” zysku nawet w stosunku 50-50, ta część jej działalności może przynosić dużą wartość dodaną w kontekście wyników Grupy.

Model biznesowy BoomBit jest więc zbliżony do już notowanej na GPW spółki PlayWay, która także ma w swojej strukturze wiele studiów deweloperskich i wydaje gry stron trzecich. BoomBit skupia się jednak na grach mobilnych i stawia mocno na część wydawniczą. Efekt skali i efektywność kosztowa oparta na analizie danych ma być tym co dostarczy zyski przyszłym akcjonariuszom spółki.

Zobacz także: Kursy akcji producentów gier w tym roku szalały. Ile dały zarobić debiuty spółek z najgorętszej branży 2018 roku? 

Jedno z największych gamingowych IPO w historii GPW

Spółka z Gdańska planuje dalszy, intensywny rozwój. Wchodzi na giełdę w celu zebrania środków na pozyskanie nowych użytkowników oraz rozwój gier i narzędzi analitycznych. BoomBit nie wyklucza też przejęć innych podmiotów.

- Z pełnym przekonaniem możemy stwierdzić, że większość z zebranych środków przeznaczymy na tzw. User Acquisition, czyli pozyskiwanie użytkowników. W planach mamy także wydatki na prace rozwojowe nowych gier oraz narzędzi analitycznych – mówi niedawno Strefie Inwestorów Marcin Olejarz, prezes BoomBit S.A.

Zobacz także: 13 spółek, które mogą zadebiutować na polskiej giełdzie w 2019 roku 

BoomBit nie podał jeszcze ile akcji wyemituje ani też nie określił ceny maksymalnej w ofercie. Nie wiemy czy oprócz emisji pojawi się też oferta istniejących akcji. Wszystko wskazuje na to, że wartość IPO może być jedna z największych ofert branży gamingowej w historii GPW. Może przebić dotychczasowego rekordzistę, Ten Square Games. Spółka Macieja Popowicza w zeszłym roku sprzedała istniejące akcje o wartości 94 mln zł.

BoomBit najprawdopodobniej opublikuje prospekt emisyjny w poniedziałek, 8 kwietnia. Wtedy też poznamy szczegóły oferty i wartość emisji.

Zobacz także: BoomBit złożył prospekt emisyjny do KNF i szykuje się na debiut. To może być największe IPO w historii polskiego gamingu

Udostępnij