Sukces IPO Carbon Studio. Wszystkie akcje znalazły nabywcę. Redukcja 18,3%
Carbon Studio, deweloper tworzący gry dedykowane technologii VR na platformy wszystkich liczących się producentów, przydzielił wszystkie akcje nowej emisji po cenie ofertowej i pozyskał zakładane 2,7 mln zł brutto na dalszy rozwój. Redukcja w transzy inwestorów indywidualnych wyniosła 18,3%.
Redukcja wśród inwestorów indywidualnych i plany emisyjne
Zainteresowanie w transzy inwestorów indywidualnych przekroczyło oczekiwania. Spółka zdecydowała się na proporcjonalne zredukowanie zapisów w tej transzy o 18,3%. Oznacza to, że każdy kto dokonał zapisu za 10 tys. zł na 471 akcji otrzyma 384 akcje za 8140 zł. Pozostałe zainwestowane środki zostaną zwrócone na konto maklerskie. Inwestorzy indywidualni otrzymają 2/3 wszystkich oferowanych akcji. W tej transzy przydzielono 83.499 akcji serii D, w Transzy Dużych Inwestorów nabywców znalazło 44.001 akcji oferowanych.
– Jesteśmy bardzo zadowoleni, że zdobyliśmy zaufanie inwestorów i wszystkie akcje nowej emisji znalazły nabywców, dzięki czemu pozyskaliśmy 2,7 mln zł. Środki te przeznaczymy w większości na produkcję nowej gry z gatunku VR Fantasy oraz działania marketingowe związane z jej promocją – informuje Błażej Szaflik, prezes Carbon Studio.
– Nowa gra oparta będzie na znanej globalnej marce, jesteśmy na etapie zaawansowanych rozmów z jej właścicielem. Produkcję tytułu rozpoczniemy w tym roku. Gra trafi na rynek na przełomie 2020/2021 i będzie dostępna na wszystkich głównych platformach VR-owych. – dodaje Błażej Szaflik.
Po odjęciu kosztów oferty, Carbon Studio pozyskał ok. 2,45 mln zł netto na dalszy rozwój. Około trzech czwartych zebranych środków zostanie przeznaczonych na stworzenie nowej gry VR typu premium (AAA). Będzie ona oparta na szeroko znanym uniwersum. Niestety zarząd nie podał więcej szczegółów, gdyż obecnie trwają ostatnie uzgodnienia dotyczące umów licencyjnych. Budżet gry ma sięgnąć 2,1 mln zł, z czego 1,8 mln zł pochodzić ma ze środków z emisji akcji. Premiera gry jest planowana na przełom 2020 i 2021 r.
Poza realizacją głównego celu emisyjnego, Carbon Studio z pozyskanych od inwestorów środków, wyprodukuje na przełomie trzeciego i czwartego kwartału br. rozszerzenie gry The Wizards (standalone) oraz przeprowadzi działania marketingowe związane z promocją jej marki. Pozostały budżet spółka wykorzysta na wzmocnienie rozwoju kompetencji zespołu produkcyjnego. W tym celu studio rozwinie posiadane narzędzia oraz zakupi nowe oprogramowania, aby zoptymalizować czas realizacji produkcji nowych tytułów.
Zobacz także: Debiut Carbon Studio: Analiza IPO. Co warto wiedzieć o spółce?
Debiut na jesieni
Spółka będzie notowana na rynku NewConnect. Wiąże się z tym dłuższy czas oczekiwania na debiut. Według prognozy zarządu, debiut na NewConnect jest możliwy na przełomie trzeciego i czwartego kwartału.
Carbon Studio ma zamiar podtrzymywać dobrze prowadzoną komunikację z inwestorami. Spółka niedawno poinformowała o dywersyfikacji działalności – oprócz produkcji gier, spółka zajmie się także ich wydawaniem. Przyjęta strategia rozwoju zakłada pozyskanie pierwszych tytułów do portfolio wydawniczego do końca 2019 roku.
- Przez kilka lat pracy przy produkcji gier i aplikacji VR zdobyliśmy wystarczające doświadczenie, kompetencje i kontakty, aby móc zdywersyfikować naszą działalność. Jesteśmy gotowi by samodzielnie wydawać gry innych deweloperów, co z pewnością przełoży się na zwiększenie efektywności marketingu naszej marki oraz widoczność na międzynarodowych wydarzeniach branżowych – informuje Błażej Szaflik.