Plantwear wchodzi na NewConnect. To pierwszy debiut spółki, która pozyskała kapitał z crowdfundingu
Obrazek użytkownika Piotr Kwestarz
13 gru 2019, 10:37

Plantwear, po udanej kampanii crowdfundingowej, zadebiutuje na NewConnect

Giełda Papierów Wartościowych podjęła uchwałę o wprowadzeniu do obrotu akcji producenta lifestylowych akcesoriów drewnianych. Plantwear pozyskał z kampanii crowdinvestingowej i prywatnej emisji akcji łącznie 2,2 mln zł przy wycenie 10 mln zł. Spółka planuje debiut na NewConnect w styczniu 2020 r. To będzie pierwszy debiut spółki, która pozyskała kapitał na rozwój w formule crowdfundingu z prawdziwego zdarzenia.

Podwojenie przychodów i zbliżenie się do prognozy wyniku za 2019 r.

Producent wysokiej jakości, unikatowych drewnianych zegarków, biżuterii i akcesoriów znacząco poprawił wyniki w 2019 r. Spółka wypracowała od stycznia do września 6,1 mln zł, czyli o 135% więcej w porównaniu do analogicznego okresu ubiegłego roku. Jest to też wynik lepszy niemal o 30% od całościowego przychodu za 2018 r., który wyniósł 4,7 mln zł.

Zysk netto w tym okresie wyniósł 0,3 mln zł względem straty w analogicznym okresie 2018 roku. Należy pamiętać, że działalność emitenta podlega sezonowym wahaniom i większość zysków generowanych jest w ostatnim kwartale. Rok 2018 spółka ostatecznie zakończyła z wynikiem 0,5 mln zł zysku netto.

Tym samym Plantwear jest bliski spełnienia zakomunikowanych w marcu prognoz na 2019 r., które wynoszą 6,5 mln zł przychodu oraz 0,75 mln zł zysku netto.
 

prognoza_finansowa

- Ostatnie miesiące były czasem intensywnej pracy, która zaowocowała dwukrotnym zwiększeniem skali prowadzonej działalności. Nie udałoby się to bez wsparcia inwestorów w kampanii crowdinvestingowej. W trzy kwartały zrealizowaliśmy niemal całą roczną prognozę przychodów oraz prawie połowę prognozy zysku netto, a trzeba pamiętać, że IV kwartał to najlepszy okres sprzedażowy w roku – komentuje Wiktor Pyrzyk, prezes Plantwear.

W okresie przedświątecznym oraz promocji związanych z tzw. Black Friday, spółka zanotowała rekordowe zainteresowanie. Wyniki sprzedaży za IV kwartał spółka podsumuje w pierwszej połowie stycznia.

Zobacz także: Crowdfunding akcji Plantwear: co warto wiedzieć zanim zdecydujemy się na inwestycję?

Debiut Plantwear planowany na styczeń 2020 r.

Plantwear pozyskał w przeprowadzonej na wiosnę 2019 r. kampanii crowdinvestingowej na platformie CrowdConnect.pl prowadzonej przez Dom Maklerski INC ponad 1 mln zł. Dodatkowo spółka w III kwartale przeprowadziła prywatną emisję akcji. Łącznie Plantwear pozyskał na rozwój portfolio produktowego 2,2 mln zł, przy wycenie na poziomie 10 mln zł.

- Cieszymy się, że udało nam się w pełni zrealizować zapowiadamy plan wprowadzenia akcji do obrotu, który komunikowaliśmy przy ofercie publicznej – komentuje Sebastian Huczek, Wiceprezes Zarządu Domu Maklerskiego INC S.A.

– Jest to nasz pierwszy projekt zrealizowany w ramach programu „Partner crowdfundingowy Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie S.A.”, liczmy, że w najbliższym czasie pojawią się kolejne – dodaje.

Zarząd spółki planuje debiut na NewConnect w styczniu 2020 r.

- Dzięki zatwierdzeniu Dokumentu Informacyjnego weszliśmy w finalną fazę procesu przygotowania do debiutu giełdowego, którego symbolicznym początkiem było przekształcenie jednoosobowej działalności w spółkę akcyjną niemal dokładnie rok temu. – podsumowuje Wiktor Pyrzyk.

Wprowadzenie akcji Plantwear do obrotu będzie pierwszym projektem zrealizowanym przez Grupę INC, który przejdzie pełną ścieżkę upublicznienia, od zaprezentowania warunków oferty publicznej na platformie CrowdConnect.pl, po wprowadzenie na rynek giełdowy. Tym samym przeciera się droga dla innych kampanii prowadzonych w idei crowdinvestingu, czyli crowdfundingu udziałowego.

Zobacz także: Deweloper gier VR wkrótce zadebiutuje na giełdzie. GPW wprowadziła akcje Carbon Studio do obrotu na NewConnect

Zapisz się na darmowy newsletter na temat IPO na GPW, aby otrzymywać najnowsze analizy

Sprawdź więcej artykułów i analiz

Więcej praktycznej wiedzy o inwestowaniu na giełdzie, takiej jak analizy, artykuły, czy portfele edukacyjne, znajdziesz w części premium serwisu StrefaInwestorow.pl. Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej.