Deweloper gier VR wkrótce zadebiutuje na giełdzie. GPW wprowadziła akcje Carbon Studio do obrotu na NewConnect
Giełda Papierów Wartościowych podjęła uchwałę dotyczącą wprowadzenia do obrotu akcji Carbon Studio. Spółka może zadebiutować na NewConnect jeszcze w tym roku. Przypomnijmy, że Carbon Studio - producent gier w technologii VR – pozyskał w maju z emisji publicznej 2,7 mln zł z przeznaczeniem na na produkcję nowej gry z gatunku VR Fantasy typu premium (AAA) oraz działania marketingowe związane z jej promocją.
Gra osadzona w uniwersum Warhammer
Carbon Studio skupia się od początku tylko i wyłącznie na tworzeniu gier opartych na technologii wirtualnej rzeczywistości (VR, virtual reality). Deweloper znany jest z produkcji popularnych tytułów „The Wizards” oraz „Alice VR”. Ambicje studia sięgają dalej. Środki pozyskane z emisji akcji mają pójść na tworzenie gry typu AAA opartej na szeroko znanym uniwersum.
Już po emisji akcji zarząd ujawnił, że najnowsza produkcja studia zostanie osadzona bardzo popularnym wśród fanów gier i literatury świecie fantasy: Warhammer Age of Sigmar.
- Głównym celem emisyjnym, który realizujemy, jest produkcja nowej gry typu premium (AAA) z gatunku VR Fantasy osadzonej w uniwersum Warhammer: Age of Sigmar. To wyjątkowo popularny świat fantasy, o globalnej rozpoznawalności marki. Bardzo nas cieszy możliwość stworzenia tytułu osadzonego w szeroko znanym uniwersum, które stanowi podstawę kilkudziesięciu książek oraz gier komputerowych – to imponujący wynik - mówi Aleksander Caban, członek zarządu Carbon Studio.
Zobacz także: Debiut Carbon Studio: Analiza IPO. Co warto wiedzieć o spółce?
Premiera najnowszego tytułu planowana jest na przełomie 2020 i 2021 roku. Prace nad grą już ruszyły.
- Gra, nad którą pracujemy, jest obecnie w fazie pre-produkcji. W tym czasie m.in. stworzymy dokładny plan produkcji, określimy szczegółowy zakres naszej pracy oraz skonstruujemy podstawowe mechanik, fabuły, czyli całą bazę, która pozwoli na określenie czym nasza gra będzie – dodaje Aleksander Caban.
Ponadto, studio pracuje też nad kolejną częścią autorskiej gry „The Wizards. Dark Times”. Jej premiera przewidziana jest już na przełomie I i II kwartału 2020 r.
Planom spółki sprzyja też dynamicznie rosnący rynek urządzeń i tym samym gier VR.
- W 2016 roku było to koło 1 mln urządzeń, głównie PS VR, w tej chwili mówimy już o ok 16 mln, a prognozy na 2021 rok to już podwojenie tej liczby. Jeśli rynek zachowa dynamikę wzrostu urządzeń z poprzednich lat ( a wszystko wskazuje na to, że tak będzie), w 2022 będzie to już ponad 50 mln urządzeń – podsumowuje współzałożyciel spółki.
Zobacz także: Carbon Studio, deweloper gier VR, może jeszcze w tym roku zadebiutować na NewConnect
Debiut możliwy jeszcze w grudniu
Podjęcie uchwały o wprowadzeniu do obrotu akcji przez GPW jest ostatnim etapem przed debiutem na giełdzie.
- Debiut na rynku NewConnect to obok pozyskania środków na dalszy rozwój nasz najważniejszy tegoroczny cel, a podjęcie przez Giełdę Papierów Wartościowych w Warszawie uchwały o wprowadzeniu akcji do alternatywnego systemu obrotu to zwieńczenie naszej wielomiesięcznej, ciężkiej pracy. Jesteśmy gotowi, aby dołączyć do grona spółek notowanych na NewConnect. Mamy wiele do zaoferowania naszym obecnym i przyszłym akcjonariuszom. Z pewnością wyjątkowy obszar naszej działalności, jaką jest wirtualna rzeczywistość, będzie atrakcyjną alternatywą dla osób wierzących w innowacyjne podejście do technologii – informuje Błażej Szaflik, prezes Carbon Studio.
Pierwszego notowania akcji można się więc spodziewać w ciągu najbliższych tygodni.
– Chcemy zadebiutować najszybciej jak będzie to możliwe, czekamy na wyznaczenie przez GPW pierwszego dnia notowań akcji naszej spółki – dodaje.
Carbon Studio przeprowadziło zakończoną sukcesem emisję akcji w maju 2019 r. Spółce udało się pozyskać zakładaną kwotę 2,7 mln zł przy redukcji zapisów wynoszącej 18,3%.