Przejdź do treści

udostępnij:

Kategorie

Gaming Factory wreszcie notowane. Debiut PDA +93%, a akcji nawet +133%

Udostępnij

Wczoraj na Głównym Rynku GPW zadebiutował Gaming Factory. Jednak dopiero dzisiaj otworzył się kurs akcji, który rośnie w tej chwili rośnie o 76,5%.

Na pierwsze notowania spółki Gaming Factory inwestorzy musieli czekać dobę. Ze względu na duże zainteresowanie akcjami spółki, podczas debiutu systemy giełdowe nie dopuściły do pierwszych transakcji. Teoretyczny Kurs Otwarcia po 10 rano wynosił +196%. Podobnie było w przypadku debiutu Games Operators w kwietniu, jednak wtedy notowania uruchomiono jeszcze przed zakończeniem sesji.

Gaming Factory wreszcie notowane na GPW

Dzisiaj do obrotu trafiły zarówno akcje zwykłe jak i prawa do akcji nowej emisji, które po rejestracji przez sąd zmienią się w akcje zwykłe. Kurs akcji w ekstremalnym momencie otarł się o poziom 35 zł, co oznacza około 130% zysku od ceny z IPO. Nieco mniejszym zyskiem mogli się cieszyć właściciele PDA do wyemitowanych akcji, które w ekstremalnym momencie były notowane po 29%, czyli około +93% w stosunku do ceny z IPO.

Tym samym Gaming Factory zostało 440. spółką notowaną na Głównym Rynku GPW. Debiut został poprzedzony ofertą publiczną akcji, w ramach której pozyskano ponad 17 mln zł na rozwój portfolio oraz zwiększenie wydatków marketingowych.
 

Zobacz także: Gaming Factory zadebiutowało na GPW, ale kurs akcji wciąż się nie otworzył

Drugi debiut na GPW

Gaming Factory to 2. tegoroczny debiutant na GPW. Jednak ze względu na duże zainteresowanie inwestorów akcjami spółki gamingowej, wczoraj nie uruchomiono pierwszych notowań. Dopiero dzisiaj po otwarciu sesji giełdowej, kurs akcji wystrzelił w górę.

„Debiut na GPW niewątpliwie uwiarygodni naszą spółkę w oczach rynku i pozwoli w jeszcze lepszym stopniu realizować przyjęte w strategii rozwoju założenia. W lipcu z sukcesem zakończyliśmy emisję akcji, w wyniku której pozyskaliśmy od inwestorów ponad 17 mln zł na rozwój spółki” – powiedział Mateusz Adamkiewicz, prezes zarządu Gaming Factory.

Spółka przeprowadziła przed debiutem ofertę publiczną, podczas której pozyskała ponad 17 mln zł na realizację zakładanych celów. Mowa o rozwoju portfolio gier oraz zwiększeniu wydatków marketingowych. W planach do końca 2021 roku jest sfinansowanie i wydanie ponad 30 gier, w tym połowa projektów ma być własnej produkcji.

Debiut Gaming Factory to może być dopiero początek tegorocznych debiutów na GPW. Coraz więcej spółek myśli na poważnie o rynku regulowanym. Inwestorzy mogą już wyczekiwać ofert publicznych Allegro czy Canal+.

Zobacz także: Rynek IPO się rozkręca! Allegro, Canal +, Emitel szykują się do debiutu na GPW po wakacjach, a to nie musi być koniec

Udostępnij