Przejdź do treści

udostępnij:

Kategorie

Huckleberry Games planuje rebranding i ogłoszenie nowej strategii. Spółka zamierza wejść w gry mobilne

Udostępnij

Huckleberry Games zdecydował się na rebranding działalności. Zaczynając od nowa, spółka skupi się na produkcji gier mobilnych oraz marketingu gamingowym.

Możliwe, że po raz ostatni używamy nazwy Huckleberry Games. Wraz z rebrandingiem działalności spółki, pojawi się również nowa nazwa. Strategia zostanie ogłoszona jeszcze w sierpniu, tymczasem spółka zamierza skupić się na produkcji gier mobilnych. W planach jest również prowadzenie działalności konsultingowej w zakresie marketingu gamingowego.

Wcześniej Huckleberry Games było znane z jednego tytułu – Edengrad – z gatunku MMORPG. Niestety gra od 2017 roku jest dostępna w wersji early access i wciąż nie doczekała się pełnego wydania. Na platformie Steam produkcja zdobyła zaledwie 50% pozytywnych opinii.

„Rebranding działalności, jest niezbędny, kiedy pragnie się pokazać nową jakość i zaproponować świeże podejście, zamykając jednocześnie pewien niekorzystny w naszej ocenie okres działalności spółki. Nie będzie łatwo pozbyć się brzemienia niekorzystnych działań podjętych przez poprzedników i wszystkich negatywnych wynikających z tych działań, opinii oraz ocen” – mówi Dawid Modro, prezes Huckleberry Games. „Jednak my zamierzamy udowodnić, że nasze działania będą odmienne i nie skończą się na samej zmianie nazwy i loga. Mamy pomysł na spółkę i określoną strategię rozwoju” – dodaje.

Rebranding Huckleberry Games

Spółka działa na rynku gier od 2012 roku. Wtedy też rozpoczęła prace nad grą Edengrad, czyli symulatorem postapokaliptycznego świata. Tytuł został wydany w formule wczesnego dostępu na Steamie w 2017 roku. Jednak produkcja do dzisiaj nie doczekała się pełnej wersji, a gracze jedynie w połowie ocenili ją pozytywnie. Mimo rebrandingu działalności, prezes zarządu zapowiada, że to nie oznacza całkowitego porzucenia gier z gatunku MMORPG.

„Bazując na naszych doświadczeniach, zebranych podczas produkcji gry Edengrad, weryfikujemy obecnie możliwości jakie daje ten typ projektu. Oceniamy również na jakim poziomie możemy się zaangażować w ten tryb rozgrywki, zachowując jak najwięcej z posiadanych assetów” – podkreśla prezes spółki. „Nie zamierzamy odchodzić od wcześniejszych projektów. Kończymy właśnie rozmowy w sprawie możliwości tworzenia produkcji w oparciu o universum Edengrad, przy maksymalnym wykorzystaniu możliwości jakie daje ta gra. Chcemy wyciągnąć z tego wszystko co najlepsze i poprawić to co zostało źle poskładane” – mówi dalej.
 

Edengrad


Huckleberry Games planuje odciąć się od swojej początkowej działalności, dlatego jeszcze pod koniec czerwca zapowiedział rebranding. Obejmie on nie tylko zmianę nazwy firmy czy loga, ale również strategię rozwoju i nowy segment działalności. Będzie to rynek gier mobilnych oraz produkcje przeznaczone konsole Nintendo Switch.

Docelowo spółka chce stworzyć własny zespół deweloperski, początkowo współpracując z zewnętrznymi konsultantami. Do końca 2020 roku na rynku gier mobilnych powinny pojawić się pierwsze produkcje od Huckleberry Games.

„Chcemy się skupić przede wszystkim na mniejszych produkcjach typu hyper casual i nabrać na nich większego doświadczenia, dodatkowo z racji posiadanych możliwości chcemy produkować projekty na Nintendo Switch i Steam, odzyskując przy tej okazji zbudowaną wcześniej społeczność Edengradu. Więcej szczegółów przedstawimy do końca sierpnia” – zapowiedział Dawid Modro.

Huckleberry Games jest spółką notowaną na rynku NewConnect od 2017 roku. Aktualna kapitalizacja przekracza 12 mln zł.
 

Notowania Huckleberry Games

Huckeleberry Games

Zobacz także: Rynek gier rośnie jak na drożdżach! Według raportu Newzoo w 2023 roku jego wartość przekroczy 200 mld USD

Pierwszy tytuły jeszcze w tym roku

Jak na razie Huckleberry Games nie ma wielkiego doświadczenia w produkcji gier mobilnych, dlatego ten rok będzie sprawdzianem jak sobie poradzi w nowym segmencie.

„Ile finalnie produkcji uda nam się przedstawić do końca roku, jeszcze nie wiemy. Mamy kilka pomysłów, które w naszej ocenie są ciekawe, ale rozpoczęcie prac nad nimi jest uzależnione od poszukania odpowiednich partnerów do współpracy oraz od podpisania stosownych umów, czy też zleceń zawierający odpowiednie zapisy. Na chwilę obecną weryfikujemy kilka zespołów i zapraszamy do wspólnych konsultacji nowe” – mówi prezes spółki.

Obok nowych produkcji, spółka zapowiedziała również rozpoczęcie działalności konsultingowej w zakresie marketingu gamingowego. W szczególności mowa o doradztwie biznesowym, planowaniu i prowadzeniu kampanii marketingowych oraz PR-u gier.

Zobacz także: Huckleberry Games przeprowadzi całkowity rebranding działalności

Udostępnij