Premiery polskich gier na Steam we wrześniu wypadły naprawdę dobrze - bóbr i stacja benzynowa rozruszały rynek
Obrazek użytkownika Natalia Kieszek
29 wrz 2021, 08:48

Bóbr i stacja benzynowa rozruszały gaming. Premiery polskich gier na Steam we wrześniu wypadły naprawdę dobrze

Gas Station Simulator oraz Timberborn wciąż podbijają listę Global Top Sellers platformy Steam. Wrzesień zdecydowanie należał do gorących miesięcy na polskim rynku gier, a czołówkę list sprzedaży w pewnym momencie okupywały nawet cztery polskie produkcje Gas Station Simulator, Timberborn, Medieval Dynasty i Tails of Iron.

Niejedna gra chciałaby pochwalić się takim sukcesem po premierze, jak Gas Station Simulator od spółki DRAGO entertainment czy Timberborn od studia Mechanistry. Te dwie produkcje zdecydowanie zasługują na wyróżnienie, a ich premiery odbyły się tego samego dnia (15 września). Timberborn do tej pory osiągnął najwyższy peak graczy na poziomie 12,3 tys. graczy na platformie Steam, natomiast w symulator stacji benzynowej zagrało w najlepszym momencie 12,2 tys. osób. Tym samym obydwie produkcje przebiły najwyższy peak takich popularnych gier jak House Flipper, Drug Dealer Simulator czy Mr. Prepper. Nie udało się jedynie pokonać niekwestionowanego lidera wśród symulatorów, jakim jest Car Mechanic Simulator 2021.
 


Gracze w tym miesiącu nie mogli narzekać na nudę. Oprócz wyżej wymienionych tytułów, na rynku zadebiutował największy tytuł z portfolio wydawniczego United Label, czyli Tails of Iron, autorski projekt Klabatera – The Amazing American Circus, a z formuły wczesnego dostępu wyszedł Medieval Dynasty od łódzkiego studia Render Cube. Od spółki nienotowanej na warszawskim parkiecie, Anshar Studios otrzymaliśmy grę Gamedec opartą o prozę Marcina Przybyłka. Wersji konsolowej doczekało się Chernobylite od The Farm 51, a na konsoli Playstation 5 ukazało się The Medium od Bloobera.

Zobacz także: Polacy zalali w tym tygodniu Steam'a swoimi grami. Wśród najlepszych tytułów Gas Station Simulator oraz Timberborn

Gas Station Simulator hitem w portfolio doświadczonego DRAGO entertainment

DRAGO entertainment ma na swoim koncie długoletnią historię w branży gier. Po ponad 20-letniej obecności na rynku, spółka osiągnęła ogromny sukces przy premierze Gas Station Simulator. Jednocześnie jest to pierwszy tytuł wpisujący się w nową strategię DRAGO entertainment, zapoczątkowaną w 2019 roku.

Symulator stacji benzynowej został udostępniony graczom 15 września, a już 90 minut od premiery tytuł zwrócił wszystkie koszty poniesione przy produkcji. W pierwszych dniach peak Gas Station Simulator przebijał najważniejsze gry symulacyjne dostępne na polskim rynku. Najpierw Mr. Prepper (6 911 graczy), następnie Drug Dealer Simulator (7 574), kończąc na hicie sprzedażowym PlayWaya, czyli House Flipperze (10 899). Również udało się osiągnąć wyższy peak od Car Mechanic Simulator 18 (8 747). Aktualnie w szczytowym momencie w Gas Station Simulator jednocześnie zagrało 12 229 użytkowników platformy Steam.

Zaledwie dwa tygodnie od premiery krakowska spółka poinformowała, że symulator stacji benzynowej sprzedał się już w nakładzie 200 tys. egzemplarzy w wersji na PC. Według danych sprzedażowych gra najlepiej sprzedaje się w USA. W 2022 roku planowana jest premiera wersji konsolowej tytułu, a za port odpowiedzialna będzie firma MD Games. Wydawcą Gas Station Simulator jest Movie Games, który jest również znaczącym udziałowcem DRAGO entertainment.

„Gas Station Simulator nie przestaje nas pozytywnie zaskakiwać. Obecnie gra osiąga kolejny próg sprzedażowy, notując 200 tys. sztuk w zaledwie dwanaście dni od premiery. Ogromnie cieszymy się, że nasze zaangażowanie w projekt i koncepcja gry, zostały docenione przez graczy. Tak duże zainteresowanie tytułem daje nam olbrzymią satysfakcję i jeszcze większą motywację do prac nad naszymi pozostałymi projektami. Liczymy, że nasze kolejne pomysły również spodobają się odbiorcom z całego świata” – powiedziała Joanna Tynor, prezes zarządu DRAGO entertainment.

Gra otrzymała już 84% pozytywnych recenzji na Steamie, a spółka ma już plan na stworzenie serii tytułów o zbliżonej tematyce. Jeszcze przed premierą Gas Station Simulator, zapowiedziano rozpoczęcie produkcji Road Diner Simulator. Tylko od połowy września, kurs akcji DRAGO entertainment wzrósł o ponad 100%, a tym samym wycena spółki jest bliska 100 mln zł.
 

Notowania DRAGO entertainment od debiutu na NewConnect

Drago Entertainment

Zobacz także: Dobra passa w polskim gamingu trwa. Gas Station Simulator od DRAGO entertainment w czołówce Global Top Bestsellers Steam

Budowanie miasta według bobrów i gdańskiego studia Mechanistry

15 września, również na platformie Steam, ukazał się tytuł Timberborn od studia Mechanistry. Pomimo że produkcja zadebiutowała w formule wczesnego dostępu, a na pełną wersję będziemy musieli zaczekać około roku, to gra już pierwszego dnia trafiła do czołówki zestawienia Global Top Sellers Steama.

„Timberborn zmienia się zgodnie z oczekiwaniami społeczności – to główne założenie etapu wczesnego dostępu. Nasze kolejne kroki będą zależne od sugestii graczy. Może to oznaczać dodatkowe frakcje bobrów, więcej rozgrywki związanej z wodą, bardziej rozbudowany system nauki, nowe zasoby czy łańcuchy pokarmowe lub coś z zupełnie innej bajki, na przykład system wymiany dóbr. Wszystko zależy od opinii nadsyłanych przez graczy” – czytamy w opisie gry na Steamie.

Według danych SteamDB, Timberborn przebił peak graczy Gas Station Simulator i w najlepszym momencie aż 12 354 użytkowników budowało miasto w roli bobra. Produkcja gdańskiego studia otrzymała również więcej pozytywnych recenzji, bo aż 95%. W pierwszym tygodniu od premiery gra sprzedała się w nakładzie 130 tys. egzemplarzy. Timberborn jest również dostępny na platformach GOG oraz Epic Game Store.
 

Timberborn Steam

Źródło: SteamDB

Kolejny autorski projekt Klabatera na rynku gier

Model biznesowy warszawskiej spółki zakłada zarówno wydawanie gier zewnętrznych producentów, jak i tworzenie autorskich tytułów. The Amazing American Circus jest własnym projektem firmy, który powstał we współpracy z Juggler Games. Mimo to, prawa do gry należą tylko do Klabatera. Premiera ostatniego tytułu z cyklu rewolucyjnego stworzonego przez spółkę była najważniejszym wydarzeniem zaplanowanym na ten rok. 

„The Amazing American Circus jest chyba pierwszą grą, w której gracz może stać się cyrkową legendą. Spływają do nas pierwsze recenzje i, co dla nas absolutnie najważniejsze, wszystkie chwalą najważniejszy aspekt każdej produkcji - gameplay. Wśród ocen krytyków pojawiła się m.in. recenzja od Turn Based Lovers, którzy ocenili naszą grę na 8,5/10. Liczymy, że opinie użytkowników na wszystkich platformach będą na zbliżonym poziomie” – komentował przed premierą Michał Gembicki, członek zarządu Klabatera.

The Amazing American Circus zadebiutował 16 września na wszystkich platformach, również konsolach nowej generacji. Spółka nadal nie podała danych sprzedażowych tytułu, jednak według danych publikowanych na SteamDB najwyższy peak graczy wyniósł… jedynie 69 użytkowników. Polska produkcja, która przenosi gracza do Ameryki Północnej na przełomie XIX/XX wieku otrzymała około 100 recenzji. 80% z nich jest pozytywnych.

Od premiery kurs akcji Klabatera spadł o kilka procent. Spółka poinformowała ostatnio o zakończeniu z sukcesem emisji akcji, w ramach której pozyskano 3 mln zł. Finansowanie zostanie przeznaczone w głównej mierze na produkcję drugiej części Crossroads Inn. Klabater zamierza również powiększyć swój zespół.

Największa premiera z portfolio wydawniczego United Label

United Label to platforma wydawnicza należąca do grupy CI Games. Spółka do tej pory wydała 3 projekty zagranicznych deweloperów, a ostatni Tails of Iron jest dotychczas największym tytułem w portfolio spółki. Gra została przygotowana przez brytyjską firmę Odd Bug Studio, z którą polska spółka zamierza dalej współpracować przy nowym, jeszcze niezapowiedzianym projekcie.

Premiera Tails of Iron miała miejsce 17 września i tego dnia zadebiutowała na wszystkich platformach. United Label kilka dni po premierze poinformowało, że w ciągu dwóch dni od debiutu tytułu sprzedano ponad 28 tys. kopii gry. Największą sprzedaż generuje wersja pecetowa, bo blisko 15 tys. egzemplarzy, natomiast w przypadku konsol jest to więcej niż 13 tys. sztuk. W porównaniu do gry Eldest Souls, wydanej w lipcu br., sprzedaż nowej gry na PC jest wyższa o 6%, natomiast w przypadku konsol aż o 214%.

Do tej pory najwyższy peak graczy został osiągnięty w dniu premiery i wyniósł 1 549 użytkowników platformy Steam grających jednocześnie w Tails of Iron. Oceny również są wysokie, aż 90% z nich jest pozytywnych. Nieco lepszy wyniki osiągnął pierwszy tytuł wydany przez spółkę, Röki. Po ponad roku od premiery gra otrzymała 93% pozytywnych recenzji na Steamie.

„Zarząd United Label jest bardzo zadowolony z wyników sprzedaży Tails of Iron, zwłaszcza w przypadku konsol, gdzie średnia cena za sztukę jest wyższa niż na PC” – komentował po premierze Darren Newnham, prezes United Label.

Zobacz także: Premiera Tails of Iron, największego projektu z portfolio United Label, już dzisiaj

Średniowieczne Medieval Dynasty w pełnej wersji

Łódzkie studio Render Cube we wrześniu 2020 roku zaprezentowało wczesny dostęp tytułu Medieval Dynasty. Gra została zrealizowana na zlecenie austriackiego wydawcy Topltiz Productions, która na swoim koncie ma już produkcje z serii Dynasty. Polska gra okazała się hitem, pomimo formuły early access w tytuł grało ponad 18 tys. użytkowników Steama jednocześnie. Jak informowała spółka przed premierą pełnej wersji, do tej pory sprzedano ponad 600 tys. kopii gry. W czerwcu br. Medieval Dynasty trafił jeszcze do usługi Xbox Game Pass for PC.

23 września w południe została udostępniona pełna wersja Medieval Dynasty. Co prawda, nie udało się ustanowić nowego peaku (w niedzielę 26 września grało jednocześnie 16,7 tys. graczy), jednak tytuł cały czas zbiera w większości pozytywne recenzje. W ostatnich 30 dniach gra otrzymała blisko 1 tys. ocen, z czego 78% z nich jest na korzyść.

Render Cube po premierze pełnej wersji zaprezentował road mapę, według której zamierza rozwijać swój flagowy projekt. Spółka zamierza udostępnić aktualizacje, w których m.in. rozgrywka będzie prezentowana z perspektywy trzeciej osoby oraz pojawią się nowe ścieżki zadań. Ważną kwestią będzie premiera Medieval Dynasty na konsole, a łódzkie studio podkreśla, że od początku tytuł był tworzony z myślą o obsłudze pada.

„Medieval Dynasty to nasza najważniejsza gra i będziemy ją rozwijać jeszcze przez długi okres czasu, jednocześnie poszerzając jej grono odbiorców, m.in. poprzez wersję na konsole czy gogle VR” – podsumował Damian Szymański, prezes zarządu Render Cube.
 

Medieval Dynasty road mapa

Jakie jeszcze premiery są za nami?

Wrzesień rozpoczął się od premiery produkcji WW2: Bunker Simulator od Art Games Studio. Gra do tej pory otrzymała zaledwie 100 recenzji na Steamie, a 74% z nich jest pozytywnych. Z wczesnego dostępu 9 września wyszła gra Arboria, której wydawcą jest spółka notowana na Głównym Rynku GPW - All in! Games. 15 września, podobnie jak Gas Station Simulator oraz Timberborn zadebiutował tytuł Scrapnaut, którego wydawcą jest spółka zależna PlayWaya. Dzień później na rynku gier pojawiła się produkcja od Anshar Studios – Gamedec. 

W tym miesiącu również gracze konsolowi mieli na co czekać. Na początku września na sprzęcie Playstation 5 zadebiutował największy tytuł krakowskiego Bloobera, The Medium. Wcześniej był on wyłącznie dostępny na konsolach od Microsoftu oraz wersjach pecetowych. Dosłownie pod koniec września The Farm 51 oraz All in! Games wydało wersję konsolową Chernobylite. Tytuł w lipcu br. wyszedł z formuły wczesnego dostępu i otrzymał bardzo dobre oceny, zarówno od graczy jak i mediów branżowych. Również na nową generację nowych konsol trafił Ghostrunner od One More Level, którego wersja pecetowa została wydana w ubiegłym roku.

To był zdecydowanie ciekawy miesiąc dla polskiego gamedevu, który w ostatnich miesiącach popadł w niełaskę inwestorów. W nadchodzących tygodniach możemy liczyć na kolejne premiery, a wśród najbliższych będzie Succubus od MadMind Studio czy Prison Simulator od Baked Games.

Zobacz także: Polskie i zagraniczne premiery gier do końca 2021 roku. Sprawdzamy na które produkcje warto czekać

Śledź Strefę Inwestorów w Google News

Sprawdź więcej artykułów i analiz

Więcej praktycznej wiedzy o inwestowaniu na giełdzie, takiej jak analizy, artykuły, czy portfele edukacyjne, znajdziesz w części premium serwisu StrefaInwestorow.pl. Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej.