Grupa LPP, właściciel takich marek odzieżowych jak Mohito, Reserved czy Sinsay, podsumowała miniony rok i zapowiedziała wypłatę dywidendy. Spółka zakończyła rok z bardzo dobrymi wynikami, ogłaszając zysk netto na poziomie niespełna 1,1 mld zł i 2,59 mld zł zysku EBITDA.
LPP, właściciel marek odzieżowych dostępnych w kraju i za granicą zaprezentował wyniki finansowe i podsumował rok obrotowy 2022/23. Skonsolidowany zysk netto wyniósł niecałe 1,1 mld zł, wobec 953 mln zł w 2021 r. Skonsolidowane przychody grupy wyniosły 15 926,5 mln zł, gdzie jeszcze w 2021 r. było to 11 338,79 mln zł. Spółka zapowiedziała również wypłatę jednej z najwyższych w historii dywidendy, co podniosło kurs akcji o 7%.
„W nowy rok finansowy weszliśmy z pakietem kolejnych doświadczeń i niełatwych wyborów, ale też z determinacją do zapewnienia firmie stabilności i bezpieczeństwa. Zamykamy go z kolei z poczuciem dobrze wypełnionego obowiązku wobec akcjonariuszy i naszych partnerów biznesowych, osiągając najwyższą w historii Grupy sprzedaż prawie 16 mld PLN i zysk netto na poziomie przeszło 1 mld PLN” – czytamy w liście Marka Piechockiego, prezesa zarządu LPP do akcjonariuszy.
Zobacz także: Grupa LPP zakłada na 2023/24 marżę brutto na poziomie 51-53 proc.; CAPEX 1,1 mld zł
Najwyższa w historii LPP sprzedaż i zysk netto
Grupa LPP podała wyniki za 2022 r., spółka osiągnęła rekordową w historii sprzedaż, prawie 16 mld zł oraz najwyższy odnotowany zysk netto, który ukształtował się na poziomie ponad 1 mld zł.
Wyniki finansowe LPP
Źródło: LPP
LPP z nadwyżką osiągnęło zakładane na 2022 rok cele. Począwszy od 40% wzrostu sprzedaży, przez wzrost przychodów online o 19% r/r, po posiadanie 1 962 sklepów, nie tylko w Polsce, ale również na rynkach zagranicznych. Co ciekawe, w ostatnim czasie otworzono pierwsze dwa sklepy Sinsay we Włoszech, jeden niedaleko Wenecji, drugi w stolicy mody – Mediolanie.
Podsumowanie celów 2022/23
Źródło: LPP
Wzrosty przychodów odnotowano we wszystkich markach grupy, a nominalnie największy wzrost odnotowały sklepy Sinsay. Przychody ze sprzedaży internetowej LPP wyniosły w minionym roku 4 392 mln zł (+19,3% r/r). Jak zaznacza spółka, to zasługa rozszerzenia rozwoju kanału sprzedaży online, ale również odpowiednich działań marketingowych na nowych rynkach.
Zobacz także: Fundamenty i Spekulacja (FiS): LPP może powrócić do dynamik wzrostu sprzed wojny
W minionym roku marża brutto wyniosła 51,1% wobec 57,2% w 2021 r.
„Na koniec 2022/23 roku nasza sieć sklepów stacjonarnych obecna była w 27 krajach i liczyła 1 962 salony o łącznej powierzchni 673,4 tys. m2. Poza granicami Polski znajdowały się 944 sklepy (920,8 tys. m2). Ze względu na zakończenie przez spółkę działalności w Rosji łączna powierzchnia handlowa i liczba sklepów w porównaniu z 2021/22 zmalała o 11,4% i 282 sklepy. Jednocześnie na działalności kontynuowanej r/r liczba sklepów wzrosła o 271 a powierzchni o 19,8%” – możemy przeczytać w komunikacie spółki.
Źródło: LPP
LPP zapowiada dywidendę
Zarząd LPP zarekomendował wypłatę dywidendy za 2022 r., w kwocie 430 zł za akcję. Planowany dzień dywidendy przypadnie na 10 maja 2023 r., a dywidenda zostanie wypłacona w dwóch transzach (po 215 zł/akcja). Pierwsza transza przypadnie na 14 lipca, z kolei druga, na 10 października br.