Przejdź do treści

udostępnij:

Kategorie

„Gry Booze Master, Inquisitor oraz Priest Simulator, znajdują się na Top Wishlists Steam” – Michał Jodłowiec, Asmodev

Udostępnij

Spółka Asmodev od niedawna działa na rynku gier, a już dziś czyli 10 sierpnia ukaże się pierwsza gra studia – Infernal Radiation – w formule wczesnego dostępu.

Asmodev zapowiedziało już 5 produkcji, z czego do najpopularniejszych należy Priest Simulator, czyli symulator księdza. Spółka tworzy gry osadzone w jednym uniwersum, który zamierza w przyszłości rozwijać. Ponadto, planuje również debiut na NewConnect do końca 2020 roku. Jednym z akcjonariuszy spółki jest giełdowe Gaming Factory. Rozmawialiśmy z Michałem Jodłowcem, prezesem zarządu Asmodev na temat kontrowersyjnych gier oraz planach rozwoju spółki.

Natalia Kieszek: Inwestorzy nie mieli jeszcze okazji usłyszeć o spółce Asmodev. Jak wygląda historia studia?

Michał Jodłowiec: Asmodev, pod inną nazwą, powstał w 2018 r. Ja dołączyłem w maju 2019 r. Na początku działalności spółka zapowiedziała produkcję dwóch tytułów. Jednym z nich był Ultimate Summer, który podjąłem się kontynuować. Premiera odbędzie się już niebawem. Planujemy również dokończyć drugi tytuł, jednak w późniejszym czasie.

Jakie jest doświadczenie spółki w branży gier?

Spółka Asmodev dopiero zaczyna przygodę na rynku. Aktualnie w naszym studiu pracuje 12 osób. Już 10 sierpnia udostępnimy pierwszą grę - Infernal Radiation - na platformie Steam, w trybie wczesnego dostępu. Wydawcami są Art Games Studio oraz Ultimate Games.

Infernal Radiation

W akcjonariacie spółki znajduje się Gaming Factory. Jak układa się Wasza współpraca?

Gaming Factory skupia się na wydawaniu, a my na produkcji. Korzystamy z wiedzy i doświadczenia Grupy Gaming Factory, jednak jako producenci mamy wolną rękę. Nie wchodzimy sobie wzajemnie w kompetencje, dlatego jesteśmy niezależni i możemy sobie pozwolić na pikantne produkcje.

Wydawcą gier jest również Ultimate Games. Czy w przyszłości spółka Asmodev planuje również sama wydawać tytuły?

Jeszcze nie mamy takiego komfortu, abyśmy mogli sami wydawać gry, dlatego zdajemy się w tym zakresie na doświadczenie zarówno Ultimate Games, jak i Gaming Factory. Jednak myślimy również o usamodzielnieniu się w przyszłości.

Asmodev tworzy gry indie. Jakie obecnie produkcje znajdują się w portfolio spółki oraz jakie są ich przewidywane budżety?

Budżety gier, bez uwzględniania wydatków marketingowych, wynoszą na ogół poniżej 100 tys. zł. Aktualnie w przygotowaniu mamy 5 produkcji, a budżety 2 z nich przekraczają wspomnianą kwotą. Oprócz wcześniej wspomnianego Ultimate Summer mamy również Priest Simulator, Infernal Radiation, Booze Master oraz Inquisitor: The Hammer of Witches. Wszystkie gry tworzone są w jednym uniwersum, w którym dominują diabeł i miłość.

Najgłośniej było o Priest Simulator, czyli symulatorze księdza. Z jakim odbiorem spotkała się ta produkcja i jaki jest jej potencjał?

Zarówno Priest Simulator, jak i Booze Master oraz Inquisitor: The Hammer of Witches znajdują się na liście najbardziej wyczekiwanych gier na Steamie. Dlatego już możemy ocenić, że te produkcje mają wysokie szanse na dobrą sprzedaż. Mogę zdradzić, że wishlista symulatora księdza wynosi już kilkadziesiąt tysięcy użytkowników, jednak nie mogę powiedzieć dokładnej liczby.

Priest Simulator

Czy pozostałe gry również mają podobne wishlisty?

Booze Master oraz Inquisitor, podobnie jak Priest Simulator, znajdują się na Top Wishlists platformy Steam. Pozostałe dwie gry, czyli Ultimate Summer oraz Infernal Radiation, jak na razie nie trafiły do tego zestawienia. Dokładnych wartości nie mogę podać ze względu na umowy z wydawcami.

To kiedy możemy spodziewać się premier tych tytułów?

Pierwsza premiera odbędzie się już 10 sierpnia i będzie to gra Infernal Radiation. Tytuł ukaże się w Early Access. Wersja wczesnego dostępu powinna być dostępna przez około 4 miesiące i wtedy docelowo ukaże się pełna wersja. Chciałbym, aby wszystkie nasze produkcje miały premierę najpierw we wczesnym dostępie, ponieważ umożliwia nam to podwójną promocję tytułu.

W tym roku liczymy na premierę 3 gier. Oprócz Infernal Radiation na pewno ukaże się jeszcze Ultimate Summer. Liczymy również na Priest Simulator, jednak musimy czekać na decyzję testerów i wydawcy w tym temacie. Myślę, że trzy tytuły rocznie to optymalna liczba. 

Zobacz także: Premiera Infernal Radiation od spółki Asmodev w wersji early access na PC wyznaczona na 10 sierpnia

Czy docelowo gry będą portowane na konsole?

Na pewno będą portowane na konsole Nintendo Switch. Mogę już powiedzieć, że na początek spróbujemy z Infernal Radiation oraz Ultimate Summer. Na razie nie wiemy, jak będzie z portem gry Priest Simulator, ale liczymy, że również pojawi się na Switchu. A później na konsolach stacjonarnych.

Jak na razie spółka tworzy gry osadzone w jednym uniwersum. Czy w przyszłości planowana jest zmiana tej strategii?

Zależy od tego, czy w przyszłości gry będą wydawane przez nas. Jeśli tak, to pozostaną osadzone we wspólnym świecie. Poświęcamy duże zasoby, aby rozwijać ten pomysł. Jeżeli sytuacja będzie odwrotna, czyli wydawcą będzie inna spółka, mimo wszystko będziemy naciskać na pozostanie w naszym uniwersum. Ułatwia to produkcję, ponieważ możemy przenosić postacie czy też muzykę do innych tytułów.

Do kogo skierowane są gry studia?

Chciałbym wierzyć, że są to osoby, które lubią takie gry jak stare Grand Theft Auto i Postal. Inspirujemy się klasycznymi produkcjami z lat 90. XX wieku. Nasze obecne gry, oprócz Booze Master, są dość niegrzeczne i krwiste, dlatego kierujemy je raczej do dorosłych odbiorców.

To kiedy tworzone produkcje zmienią się w realne przychody?

Już po rozpoczęciu sprzedaży pierwszej gry, Infernal Radiation, w połowie sierpnia.

Na koniec 2019 roku spółka miała 1 mln zł gotówki. Jaki poziom jest teraz i na jak długo on starczy?

Nawet jeżeli żadna z 3 gier, które zostaną wydane w tym roku, nie zarobiłaby złotówki, wciąż będzie nas stać, aby zrealizować jeszcze kilka projektów.

Asmodev już złożyło Dokument Informacyjny na GPW. Kiedy planowany jest debiut na NewConnect?

Chcemy zadebiutować jeszcze do końca 2020 roku. Na pewno wtedy będziemy już po dwóch premierach. Zobaczymy, czy wydarzy się to przed wydaniem Priest Simulator.

Zobacz także: 26 spółek, które planują debiut na GPW lub NewConnect w 2020 i 2021 r. oraz kolejne 10, które rozważa taki scenariusz

Udostępnij