26 spółek, które planują debiut na GPW lub NewConnect w 2020 i 2021 r. oraz kolejne 10, które rozważa taki scenariusz
W tym roku możemy spodziewać się aż 18 debiutów. Następne 8 spółek planuje wejść na rynek w 2021 r. A to nie koniec – kolejne 10 także zapowiedziało chęć debiutu.
Na giełdę przede wszystkim wybierają się spółki z branży gamingowej i celują w rynek NewConnect. Spośród 36 spółek zapowiadających IPO, większość, bo aż 24, jest powiązanych kapitałowo z Grupą PlayWay. Do tej pory prowadzona przez Krzysztofa Kostowskiego grupa wprowadziła aż osiem spółek na rynek kapitałowy, ale jak widać nie zamierza na tym poprzestać.
Nie tylko deweloperzy gier wybierają się jednak na giełdę. Są też, co prawda mniej liczni, ale również przedstawiciele innych branż.
Zobacz także: NC Index od początku roku wzrósł o 38%. Trwa gamingowo-biotechnologiczna hossa na małej giełdzie, a sprzyja jej epidemia COVID-19
Lista spółek, które planują debiut na NewConnect i GPW:
- genXone
- Legimi
- Skinwallet
- Gaming Factory
- People Can Fly
- DRAGO entertainment
- Hydra Games
- Kool2Play
- Noobz from Poland
- Ovid Works
- Pixel Crow
- Simteract
- Starward Industries
- Detalion Games
- Atomic Jelly
- Polyslash
- Pyramid Games
- Play2Chill
- Pentacle
- Big Cheese Studio
- SimulaM
- Image Power
- Live Motion Games
- Woodland Games
- Forestlight Games
- FreeMind Games
- Iron Wolf Studio
- Baked Games
- President Studio
- WarZoneLab
Spółki spoza branży gamingowej zamierzające zadebiutować na giełdzie
genXone
Jedną z ciekawszych spółek zamierzających zadebiutować na giełdzie jest genXone, która tworzy bazę danych metagenomu jelitowego człowieka. Jednak w ostatnim czasie niemalże całkowicie poświęciła się walce z koronawirusem SARS-CoV-2. Spółka, wraz NewLab Systems, uruchomiła laboratorium kontenerowe do prac diagnostycznych. Do tej pory wykonała ponad 5 tys. testów w kierunku COVID-19. Zespół badań i rozwoju spółki przygotowuje się do projektu naukowego opartego na sekwencjonowaniu genomu koronawirusa przy wykorzystaniu technologii nanoporowych.
genXone zakończył z powodzeniem emisję prywatną akcji i zamierza jak najszybciej zadebiutować na NewConnect.
„Ostatnia emisja akcji zakończyła się bardzo pomyślnie, co pozwala nam patrzeć optymistycznie w przyszłość. Spółka nie planuje kolejnych emisji w tym roku. Nowe inwestycje, możliwe dzięki m.in. środkom z emisji, sprawiły, że laboratorium genXone pracuje wydajniej i stale podnosi poziom jakości usług. genXone SA chciałoby zadebiutować na NewConnect możliwie najwcześniej. Ponieważ jednak priorytetem jest walka z pandemią, nie jesteśmy w stanie wskazywać konkretnego miesiąca” - mówi Agata Kozioł-Jaworska, dyrektor administracyjny genXone.
W zeszłym roku genXone pozyskał inwestora strategicznego. Jest nim spółka Diagnostyka posiadająca największą w Polsce sieć laboratoriów medycznych.
Legimi
Wśród długo oczekiwanych debiutantów jest spółka działająca na rynku e-booków i audiobooków. Legimi oferuje, jako pierwsza w Polsce, usługi subskrypcyjne książek elektronicznych w modelu SaaS. Spółka pozyskała ok. 2 mln zł z emisji akcji, które przeznaczyła na przejęcie niemieckiej spółki Readfy.
„Naszym celem strategicznym w bieżącym roku jest intensyfikacja rozwoju na rynku niemieckim. Zamierzamy wzmocnić działania marketingowe, mające zachęcić użytkowników bezpłatnego modelu freemium (platforma Readfy), na zmianę na płatny model premium, w postaci abonamentu w Legimi.de. Dodatkowo staramy się stale poszerzać bazę użytkowników na rynku polskim, aby wciąż utrzymywać atrakcyjną dynamikę przyrostu abonentów” - mówi o planach spółki Mikołaj Małaczyński, prezes Legimi.
Legimi złożyło dokument informacyjny w grudniu, który aktualnie jest procedowany. Zarząd liczy na debiut na NewConnect do końca roku. Przed debiutem nie będzie dodatkowej emisji akcji. Na giełdę zostaną wprowadzone wcześniej wyemitowane udziały.
Skinwallet
Na małą giełdę wybiera się też Skinwallet. Spółka nie jest deweloperem gier, ale jej model biznesowy jest powiązany z gamingiem. Jest właścicielem platformy do handlu dobrami cyfrowymi, a konkretnie tzw. „skórkami” używanymi w grach wideo. W I kwartale tego roku spółka osiągnęła 2,7 mln zł przychodów. W marcu, kilka miesięcy wcześniej niż pierwotnie zakładała, po raz pierwszy przekroczyła próg rentowności.
Zobacz także: Będziemy wprowadzać na NewConnect i GPW nasze kolejne spółki - Andrzej Różycki i Arkadiusz Seńko, Tar Heel Capital
„Tegoroczne wyniki pokazują, że to słuszny kierunek rozwoju. W samym marcu liczba aktywnych użytkowników Skinwallet wzrosła 2-krotnie względem lutego i była o 170 proc. wyższa niż jeszcze w grudniu 2019 r.” - mówi Kornel Szwaja, prezes Skinwallet
Skinwallet skupia się na popularyzacji oraz ułatwienia użytkownikom korzystania z platformy.
„Spółka kontynuuje wzrost skali działalności w kilku płaszczyznach – rozszerzamy platformę o kolejne wersje językowe, nowe systemy płatności oraz umożliwiamy handel przedmiotami z kolejnych gier. Dodatkowo rozwijamy nasz największy projekt, czyli platformę handlu dobrami cyfrowymi bezpośrednio między graczami. Na przełomie Q2/Q3 chcemy uruchomić pełną funkcjonalność platformy” - dodaje Kornel Szwaja
Spółka zamierza zadebiutować na NewConnect jeszcze przed wakacjami. Do GPW już trafił dokument informacyjny w trybie roboczym. Nie planuje emisji akcji.
Zobacz także: Wzrost przychodów Skinwallet o 218 proc. w I kwartale
Spółki z branży gamingowej zamierzające zadebiutować na giełdzie
Gaming Factory
Spośród spółek gamingowych, największą wybierającą się na giełdę w tym roku jest Gaming Factory. Spółka złożyła prospekt emisyjny w KNF, a prace nad debiutem przebiegają sprawnie i są już w zaawansowanej fazie. Zarząd liczy na pozyskanie ze sprzedaży akcji kilkunastu milionów złotych.
„Środki pozyskane w ramach emisji przeznaczymy na dalszy rozwój istniejących produkcji, nowe projekty oraz na rozwój własnego wydawnictwa i marketingu. Oczywiście nie wszystko zależy od nas, ale wiele wskazuje na to, że IPO i debiut będą możliwe jeszcze w czerwcu - wyjaśnia Mateusz Adamkiewicz, prezes Gaming Factory.
Gaming Factory ma w portfelu około 20 spółek. Część z nich zadebiutowała na NewConnect. Są to Art Games Studio, Red Dev Studio, Sonka oraz Drageus Games. Obecnie Gaming Factory skupia się przede wszystkim na produkcji własnych tytułów. Rozwija gry o zróżnicowanej tematyce, od symulatorów, poprzez tycoon, horror i builder. Na platformie Steam znajduje się obecnie ok. 20 autorskich projektów studia.
„Jeśli chodzi o produkcję gier to prowadzimy aktualnie kilkanaście projektów, z których wiele będzie miało premiery jeszcze w tym roku. To duże wyzwanie dla zespołu, ale z drugiej strony wszyscy są bardzo zmobilizowani i nie możemy doczekać się kolejnych premier naszych gier” - dodaje Mateusz Adamkiewicz.
People Can Fly
Scenariusza giełdowego nie wyklucza też People Can Fly, choć debiut nie jest obecnie priorytetem dla spółki. Warto jednak o niej wspomnieć, gdyż People Can Fly jest jedną z trzech polskich spółek gamingowych, która realizuje produkcje AAA.
Studio powstało w 2002 roku i od początku zajmowało się produkcją gier. W 2007 roku zostało wykupione przez Epic Games, by w 2015 roku ponownie stać się niezależne po odkupie spółki przez prezesa Sebastiana Wojciechowskiego. Obecnie People Can Fly realizuje na zlecenie zewnętrznego wydawcy grę Outriders. Posiada też własne IP - grę Bulletstorm.
DRAGO entertainment
Spośród mniejszych studiów, ale z długą historią, które wybierają się na NewConnect, warto wspomnieć o DRAGO entertainment. Studio działa na rynku gier od ponad 20 lat. Przez pierwsze lata działalności spółka koncentrowała się na tworzeniu projektów na zlecenie, które były finansowane przez międzynarodowych wydawców gier. Obecnie skupia się na własnych tytułach.
W grudniu 2018 r. z sukcesem zadebiutowała gra Treasure Hunter Simulator, której koszty produkcji zwróciły się w pierwszej dobie po premierze. Obecnie studio pracuje nad kilkoma nowymi tytułami.
„Zgodnie z założoną strategią rozpoczęliśmy produkcje tytułów, których wishlisty od dnia zapowiedzi budowały się w bardzo zadowalającym tempie i pokazały nam zainteresowanie rynku tymi produkcjami. Mam tutaj na myśli „Gas Station Simulator” oraz „Food Truck Simulator” - z gier z gatunku symulatorów oraz oczywiście kontynuujemy nasz flagowy projekt „FrostFall” - grę z gatunku fps/survival. Kończymy aktualnie pracę nad drugim grywalnym demem gry, które niebawem zostanie udostępnione dla graczy.” - mówi Joanna Tynor, prezes DRAGO entertainment.
Spółka w 2019 r. zakończyła z sukcesem kampanię crowdfundingową i liczy na debiut na NewConnect jeszcze w tym roku.
„Kontynuujemy prace dotyczące debiutu na rynku NewConnect. Jesteśmy w trakcie procesu przekształcenia spółki w spółkę akcyjną. Pandemia niestety przesunęła nam ten proces w czasie. Aktualnie mamy już to za sobą i jesteśmy na etapie badania planu przekształcenia. Następnie już zgodnie z planem podejmujemy dalsze działania niezbędne do sfinalizowania procedury- mam nadzieję, że pandemia nie pokrzyżuje już nam pod tym względem planów i wszystko przebiegnie zgodnie z naszymi założeniami” - wyjaśnia Joanna Tynor.
Zobacz także: Koncentrujemy się na produkcji symulatorów i gier średniobudżetowych – Joanna Tynor, prezes DRAGO entertainment
Hydra Games
Na giełdę wybiera się też Hydra Games z portfela RLTY Investments. Studio planuje na ten rok wydanie m.in. „Don’t be afraid” - gry przygodowej z elementami horroru, oraz „Bad Trip” - gry z gatunku story-driven simulator. Oprócz tego trwają prace nad symulatorem koszenia „Mowing Simulator”.
„W planach spółki jest jej zrównoważony rozwój i dywersyfikacja. Mamy zamiar wydawać w skali roku min. dwa tytuły na PC i dwa na Nintendo Switch. Planujemy pozostać wierni wizji tworzenia gier o tematyce społecznej i angażującej historią” - mówi Kamil Kurkowski, prezes Hydra Games.
Prace nad upublicznieniem spółki trwają. Hydra Games zawarła już umowę z INC o pełnienie funkcji autoryzowanego doradcy, czyli sporządzenia dokumentu informacyjnego i przygotowania spółki do wejścia na NewConnect. Na razie zarząd nie podaje konkretnego terminu debiutu.
„Założeniem dla wszystkich podmiotów wchodzących w skład RLTY Investments jest ich upublicznienie. Dotyczy to również Hydra Games. Oczywiście, zanim to nastąpi, musimy osiągnąć pewien poziom rozwoju, czyli m.in. komercjalizacji pierwszych projektów, nad którymi pracujemy” - dodaje Kamil Kurkowski.
Kool2Play
Pod koniec kwietnia dokument informacyjny złożyła spółka Kool2Play. Liczy na szybki debiut na NewConnect w II kwartale tego roku.
Obecnie spółka skupia się nad największą dotychczasową produkcją studia, grą typu top down shooter - „Uragun”. Gra niedlugo zadebiutuje na Steam w formacie Early Access.
„Tytuł zebrał pozytywny feedback na Digital Dragons i został wybrany do etapu finałowego konkursu Indie Celebration organizowanego na platformie Steam w dniach 13-15 maja, który ocenia gry Indie z całego świata. Równocześnie kontynuujemy rozwój pozostałych produkcji spółki – „City of Minds” oraz projektu o roboczej nazwie „Odbudowa”, których premiery planowane są na 2022 oraz 2023 rok. Wszystkie 3 gry będą osadzone w dystopijnym świecie, który jest znakiem rozpoznawczym gier Kool2Play” - mówi Marcin Marzęcki, prezes Kool2Play.
Oprócz produkcji gier, spółka oferuje usługi promocji tytułów dla studiów zewnętrznych poprzez agencję Kool Things. Agencja stara się o grand NCBR na stworzenie oprogramowania do automatyzacji promocji o zasięgu globalnym. Zespół szacuje, że rozpoczęcie prac nad oprogramowaniem ruszy już w lipcu tego roku.
„Ogromne doświadczenie zebrane przy współpracy z Activision Blizzard, Wargaming, PUBG, Riot Games, Pokemon Company, Square Enix czy Tencent pozwala nam na marketing driven development gier w Kool2Play oraz na skuteczną promocję tytułów w okresie poprzedzającym premierę. Jest to bez wątpienia unikalna wartość, wyróżniająca in plus Kool2Play z grona spółek zmierzających na New Connect” - zwraca uwagę Marcin Marzęcki.
Noobz from Poland
Na giełdę wybiera się też spółka Noobz from Poland - producent gier typu battle symulator. Już na 20 maja planowana jest premiera flagowej gry studia „Total Tank Simulator” - oparty na fizyce strategiczny symulator bitew, osadzony w realiach II wojny światowej. Wishlista gry na platformie Steam przekroczyła już 75 tys. użytkowników. W 2019 r. studio podpisało umowę z wydawcą 505 Games.
Zobacz także: Jesteśmy jednym z trzech światowych liderów produkujących nowy rodzaj gier typu battle simulator - Jarosław Kotowski z Noobz from Poland
„Wraz z naszym wydawcą postanowiliśmy stworzyć 3 progi wishlisty: próg I - 50000 osób, próg II - 75000 osób oraz próg III - 150000 osób. Przekroczenie każdego progu zapewni graczom zniżki na start czy nowe typy jednostek w grze. W grudniu 2019 informowaliśmy społeczność o przekroczeniu pierwszego progu, a w kwietniu 2020 o przekroczeniu drugiego. Jedyne co mogę powiedzieć na tym etapie to, że spodziewamy się 6-cyfrowej wishlisty w dniu premiery” - mówi Jarosław Kotowski, prezes Noobz from Poland.
Debiut na giełdzie początkowo planowany był na przełom 2019 i 2020 r., jednak został przełożony na okres po premierze gry. Spółka przeprowadziła już z sukcesem prywatną emisję akcji, z której pozyskała 0,56 mln zł na nowy projekt.
Zobacz także: Premiera Total Tank Simulator od Noobz from Poland jeszcze w tym miesiącu. Spółka szykuje się też do debiutu na NewConnect
Ovid Works
Dokument informacyjny złożył już Ovid Works. Spółka liczy na debiut jeszcze w I półroczu tego roku. Nie planuje emisji akcji.
„Na giełdę zostaną wprowadzone akcje serii A. Na chwilę obecną potrzeby kapitałowe mamy zaspokojone dzięki swoim inwestorom. Jednak, wchodząc na giełdę, zdajemy sobie sprawę z możliwości, jakie daje giełda w zakresie pozyskiwania kapitału. Z tego względu nie wykluczamy, iż w przyszłości będziemy chcieli to wykorzystać i przeprowadzimy emisję akcji” - wyjaśnia Jacek Dębowski, prezes Ovid Works.
W tym roku, w wakacje będzie miała miejsce premiera flagowej produkcji studia, gra „Metamorphosis”. Spółka prowadzi też prace nad VR-ową grą Falling Star, która jest sequelem Interkosmosu. Nowością wobec poprzedniej części będzie możliwość rozgrywki z drugą osobą, w tym także z graczami nieposiadającymi sprzętu VR. Premiera zaplanowana jest na 2021 r.
„Wspólnie z Awaken Realms prowadzimy także prace nad grą Nemesis, która jest inspirowana kultową grą planszową o tym samym tytule. Co istotne będzie to nasza pierwsza gra multiplayer, która będzie monetyzowana na bieżąco. W tym roku zamierzamy również rozpocząć prace nad kolejną grą, o czym będziemy szerzej informować w najbliższym czasie” - mówi Jacek Dębowski.
Zobacz także: Ovid Works otrzymał grant od Epic Games za grę Metamorphosis
Pixel Crow
Na NewConnect wybiera się też producent gier Pixel Crow, założony przez legendę polskiego gamedevu Macieja Miąsika we współpracy z notowaną na NewConnect spółką Movie Games.
Studio znane jest z gry „Beat Cop”. Obecnie pracuje nad tytułem "Total Alarm", którego premiera planowana jest jeszcze na ten rok. Spółka zamierza wydawać co najmniej jedną grę rocznie.
„Innym, niespotykanym na naszym rynku podejściem, będzie wchodzenie w koprodukcje - mechanizm znany m.in. z rynku filmowego. Planujemy drugi, prowadzony równolegle projekt tworzony we współpracy z innym niewielkim studiem - będziemy oferować finansowanie, koncepcje kreatywne, a zespół współpracujący zajmie się rozwojem koncepcji i jej wykonaniem. To pozwoli nam na minimalizację ryzyka związanego z budowaniem kosztownych zespołów, których faktyczna jakość zostanie dopiero potwierdzona 'w boju' - tu będziemy działać ze sprawdzonym partnerem. Chcemy skupić się na efektywnym tworzeniu gier, a nie budowaniu biur i wypełnianiu ich biurkami i zasobami ludzkimi” – wyjaśnia strategię studia Maciej Miąsik w wywiadzie dla ISB News.
Zobacz także: „PlayWay zrobił dla polskiego gamingu więcej niż CD PROJEKT” - rozmowa z Maciejem Miąsikiem z Pixel Crow
Simteract
Na giełdę planuje też wejść Simteract, studio specjalizujące się w tworzeniu systemów symulacyjnych do użytku w symulatorach treningowych oraz w grach komputerowych. Podstawą rozwoju spółki mają być gry strategiczne w gatunku "indie premium simulation". Obecnie Simteract pracuje nad rozwojem dwóch tytułów, które jeszcze nie zostały oficjalnie zapowiedziane.
Spółka planuje debiut na NewConnect jeszcze w tym roku.
„Jesteśmy na końcowym etapie przekształcenia w spółkę akcyjną. Jeśli wszystko przebiegnie zgodnie z planem a otoczenie rynkowe będzie sprzyjające - planujemy debiut na New Connect z końcem tego roku” - mówi Marcin Jaśkiewicz, CEO Simteract.
Simteract rozważa finansowanie w postaci emisji akcji, ale ostateczne decyzje w tym temacie nie zostały jeszcze podjęte.
Starward Industries
Debiut w tym roku planuje też studio Starward Industries. Pracuje obecnie nad swoją pierwszą grą. Jest to adaptacja powieści Stanisława Lema, gra fabularna typu FPP przeznaczona dla jednego gracza.
„Tytuł charakteryzuje się atompunkowym stylem graficznych, nawiązującym do lat 1945-65 oraz dużym wpływem gracza na przebieg (nieliniowość). Gra ma się ukazać na komputery osobiste i duże konsole w drugiej połowie 2021 r.” - tłumaczy Marek Markuszewski, CEO Starward Industries.
Pod koniec kwietnia spółka złożyła wnioski oraz dokument informacyjny do GPW. Nie planuje emisji akcji przed debiutem.
„Jesteśmy na ostatniej prostej. Oczekujemy dopuszczenia akcji do notowania jeszcze w drugim kwartale tego roku” - dodaje Marek Markuszewski
Zobacz także: Starward Industries: Analiza IPO. Co warto wiedzieć o spółce?
24 debiutantów powiązanych z PlayWay
Dużą grupę potencjalnych debiutantów stanową spółki powiązane kapitałowo z PlayWay. Na giełdzie już jest obecne kilka studiów, w których akcjonariacie jest Grupa. Są to Ultimate Games, Games Operators, Movie Games, Simfabric, Sonka, Ecc Games, Moonlit oraz CreativeForge Games. To nie koniec. PlayWay zapowiada ponadto, że na giełdzie w tym roku znajdzie się jeszcze 6 firm, a w 2021 roku 8, zaś następnych latach kolejne 10 spółek.
Zobacz także: SSW Pragmatic Solutions liderem w obsłudze prawnej IPO na GPW. Partner kancelarii, Szymon Okoń zdradza czym kierują się debiutanci w wyborze doradców prawnych
Detalion Games
Chyba najbardziej oczekiwanym debiutem z tej grupy będzie IPO Detalion Games. Spółka bardzo szybko, bo w ciągu doby, pozyskała 1 mln zł z pierwszej części emisji akcji w ofercie prywatnej. Jeszcze większe zainteresowanie wzbudziła druga część emisji, czyli publiczna oferta akcji w postaci crowdinvestingu. Kampania przeprowadzona na platformie CrowdConnect trwała zaledwie 15 minut!. Spółka pozyskała łącznie ok. 1,4 mln zł na dokończenie kluczowego projektu – „Nemezis: Mysterious Journey III”
„Aktualnie pracujemy nad naszym głównym projektem, jakim jest gra logiczno-przygodowa „Nemezis: Mysterious Journey III”. Połowa prac nad grą została zakończona, a jej wydanie planujemy na przełomie 2020/2021. Zamierzamy także ściśle współpracować przy preprodukcji gier z Grupą PlayWay, która jest naszym partnerem strategicznym. Taki model działania zapewni nam dywersyfikację przychodów. W ostatnim tygodniu zaprezentowaliśmy na platformie Steam pierwszy zwiastun gry z gatunku symulatorów: Stolen Recovery.” - mówi Aleksandra Cwalina, prezes Detalion Games.
Detalion Games stanowi reaktywację studia znanego m.in. z gier serii „Schizm” oraz gry „Sentinel: Strażnik Grobowca”. Zespół deweloperski prowadzi Roland Pantoła. Zaczął on tworzyć gry już we wczesnych latach 90. XX w. pracując w tym czasie nad wieloma tytułami, w tym nad kultową serią „Schizm”.
Zarząd liczy, że do debiutu na NewConnect dojdzie jeszcze w 2020 r. Spółka pracuje nad dokumentem informacyjnym.
Zobacz także: To była najszybciej zakończona zbiórka crowdinvestingowa. Detalion Games zamknął kampanię w 15 minut od jej rozpoczęcia
Atomic Jelly
Już w wakacje możemy spodziewać się debiutu na NewConnect spółki Atomic Jelly. Wniosek o wprowadzenie akcji do obrotu został już przedłożony na GPW.
Obecnie spółka skupia się nad ukończeniem i wydaniem gier "Truck Mechanic: Dangerous Paths" oraz "Space Mechanic Simulator". W dalszych planach jest wydawanie 1 lub 2 średniobudżetowych produkcji rocznie.
„Na chwilę obecną produkcja naszego studia skupia się na symulatorach, które w ostatnim czasie zyskały na popularności. Dodatkowo planujemy poszerzenie platform, na których wydawane są produkcje Atomic Jelly, takie jak Nintendo Switch, PlayStation oraz Xbox. Wraz z rozwojem studia i projektów będziemy również stopniowo poszerzać zespół spółki.” - mówi Bartosz Rakowski, prezes Atomic Jelly.
Debiutowi spółki prawdopodobnie nie będzie towarzyszyła emisja akcji.
„Grono inwestorów, którzy oczekują teraz na wprowadzenie swoich akcji do obrotu na Giełdzie, było uczestnikami kampanii crowdfundingowej spółki, która stanowiła alternatywę dla klasycznej emisji publicznej.” - wyjaśnia Bartosz Rakowski.
Polyslash
Na zaawansowanym etapie są już prace nad debiutem Polyslash. Spółka złożyła w zeszłym miesiącu dokument informacyjny. Planuje zadebiutować na NewConnect najpóźniej jesienią tego roku.
Model biznesowy Polyslash zakłada produkcję dwóch rodzajów gier. Pierwszy to tzw. gry „artystyczne”, które nie tylko zapewnią graczom rozrywkę, ale również przekażą pewne wartości oraz wizję artystyczną twórcy. Drugi rodzaj to gry stricte nastawione na zapewnienie graczom rozrywki, mające największy potencjał komercyjny.
„Nasza ostatnia produkcja, a więc „We. The Revolution” wpisuje się w pierwszy rodzaj. Aktualnie pracujemy nad nowymi grami, przede wszystkim „Mech Mechanic Simulator”, którego premiera zaplanowana jest na jesień tego roku oraz Primitive Builder Simulator, który pojawi się na rynku w przyszłym roku.” - mówi Dawid Ciślak prezes Polyslash.
Spółka w planach rozwoju ma też wejście w nowe segmenty rynku: wydawniczy oraz portingowy.
„Niedawno podpisaliśmy umowę z Art. Games Studio, dzięki której staliśmy się wydawcą ich najnowszej produkcji, Alchemist Simulator, a także zajmiemy się portingiem gry na konsole.” - dodaje Dawid Ciślak
Spółka nie planuje emisji akcji.
„W zeszłym roku z sukcesem zakończyliśmy kampanię crowdfundingową, dzięki której pozyskaliśmy ponad 2 mln zł. Pozyskane środki oraz dochody ze sprzedaży „We. The Revolution” wystarczają na zapewnienie spółce finansowania na najbliższe miesiące, w związku z czym debiutowi nie będzie towarzyszyła emisja.” - wyjaśnia Dawid Ciślak.
Zobacz także: Chcemy aby Polyslash tworzył zarówno gry artystyczne jak i rozrywkowe – Dawid Ciślak, laureat Paszportu Polityki
Pyramid Games
Na debiut w połowie roku liczy Pyramid Games, studio założone w 2012 r.
„Zakończyliśmy właśnie prace nad sprawozdaniem finansowym za ubiegły rok i jego badaniem przez biegłego rewidenta. Obecnie przygotowujemy zaktualizowany Dokument Informacyjny, który następnie będzie procedowany przed Giełdą. Pierwotny wniosek o wprowadzenie był składany jeszcze w grudniu 2019 r. i od tego czasu w spółce trochę się zmieniło. Spodziewamy się debiutu w najbliższych miesiącach. - mówi Jacek Wyszyński, prezes Pyramid Games
Spółka przeprowadziła udaną emisję serii D pozyskując 1 mln zł. Ze względu na duże zainteresowanie akcjami, Pyramid Games uruchomił dodatkową emisję serii E, która obecnie jest finalizowana.
Spółka produkuje gry na zlecenie oraz realizuje produkcje własne. Na 2020 rok w planach jest 6 premier. W tym roku w planach wydawniczych jest duża gra „Occupy Mars: The Game” oraz rozpoczęcie prac nad kolejnym dużym tytułem. Z gier własnych studia w tym roku zostaną wydane „Rover Mechanic Simulator”, który już jest obecny na Steam w formule early acces, oraz „Dinosaur Fossil Hunter” - gry o średnim budżecie. Jednocześnie, w ramach podwykonawstwa dla innych podmiotów, studio zamierza w tym roku wydać gry „Castle Flipper”, „ZooKeeper” i „Farming Life” oraz inne tytuły zaplanowane na ten rok i następne lata.
Play2Chill
Jeszcze w tym roku zamierza zadebiutować Play2Chill. Spółka nie planuje emisji akcji.
„Nieustannie zamykamy kolejne kamienie milowe związane z debiutem. W naszej ocenie, prace związane z wejściem na rynek są w zaawansowanej fazie, a na sam debiut liczymy jeszcze w tym roku” - mówi Tomasz Róziecki, współzałożyciel Play2Chill.
Studio pracuje obecnie nad grą "Motor Mechanic Simulator", której premiera planowana jest na przełomie 2020 i 2021 r. W najbliższym czasie planowane jest dostarczenie graczom darmowego prologu z gry.
„ Motor Mechanic Simulator wszedł w zaawansowaną fazę developmentu, więc spółka zaczęła już badania rynku w poszukiwaniu kolejnych dobrze rokujących gier. W najbliższym czasie Play2Chill planuje realizację 4 pre-produkcji, a następnie wdrożenie do produkcji, najlepiej zapowiadających się tytułów. Spółka planuje również realizację własnych, mniejszych gier, dedykowanych konsoli Nintendo Switch. W planach pojawia się również działalność portingowa oraz wydawnicza związana z wyżej wymienioną konsolą” - wyjaśnia Tomasz Róziecki
Pentacle
Na debiut do końca 2020 r. liczy też Pentacle. Spółka zamierza złożyć wniosek o wprowadzenie akcji do obrotu w czerwcu. Nie planuje emisji akcji.
Spółka obecnie produkuje dwie gry: „Trans-Siberian Railway Simulator” i „Magnet Fishing Simulator”. Prowadzi również prace nad dwiema pre-produkcjami.
„Celem spółki jest rozszerzenie obecnego zespołu, co pozwoli na produkcję większej ilości gier jednocześnie, a w dalszej perspektywie powołanie zewnętrznych zespołów deweloperskich. Spółka w 2020 planuje wydać jeszcze co najmniej dwa trailery do nowych gier w celu zbadania ich potencjału sprzedażowego i ewentualnego zakwalifikowania do produkcji. Plan rozwoju zakłada wydawanie minimum 3 gier rocznie w celu dywersyfikacja ryzyka, przy czym liczba ta będzie stale zwiększana.” - wyjaśnia Paweł Cincio. prezes Pentacle.
Na przyszły rok debiut planuje kolejne kilka spółek z grupy PlayWay – w tym jedna na głównym parkiecie
Big Cheese Studio
W połowie 2021 roku planuje swój debiut Big Chease Studio. Spółka celuje w debiut od razu na rynku głównym(!). Big Chease Studio rozpoczęło już proces przekształcenia w spółkę akcyjną i nawiązało współpracę z domem maklerskim.
Studio jest znane z produkcji gry „Cooking Simulator”. Obecnie pracuje nad dodatkiem o nazwie „Cakes and Cookies”, którego premiera zaplanowana jest na 28 maja.
„Warto wspomnieć, że rozszerzenie zebrało już znacznie ponad 40 tysięcy głosów na wishlist na platformie Steam. Dodatkowo pracujemy nad konsolowymi wersjami „Cooking Simulator”, które powinny ukazać się w ciągu kilku najbliższych miesięcy, rozpoczynamy właśnie proces certyfikacji z Microsoft oraz Sony. Oczywiście zamierzamy nadal wspierać i rozwijać markę Cooking Simulator. Dodatkowo planujemy wewnętrznie kolejne gry, których preprodukcje chcielibyśmy ogłosić w nadchodzącym kwartale. - mówi Leszek Lisowski, prezes Big Cheese Studio.
Debiutowi na głównym rynku GPW prawdopodobnie będzie towarzyszyć emisja akcji.
„Rozważamy emisję akcji zarówno w formie publicznej jak i prywatnej. Nie chcemy w tym momencie decydować o wysokości środków. Planujemy przeznaczyć je na rozwój zespołu, tak aby wewnętrznie był w stanie produkować jednocześnie co najmniej trzy tytuły o wielkości i potencjalne porównywalnym z „Cooking Simulator” oraz mniejsze projekty, które pozwolą nam w pełni wykorzystać chłonność rynku.” - wyjaśnia Leszek Lisowski.
SimulaM
Proces przekształcania w spółkę akcyjną rozpoczęło też studio SimulaM. Spółka zamierza wejść na NewConnect w I kwartale 2021 r. Studio skupia się obecnie na produkcji gry „I am Jesus Christ”, której wishlista bardzo szybko się rozrasta i obecnie przekracza 50 tys. zapisów.
„W SimulaM pracujemy intensywnie nad grą „I am Jesus Christ”, właśnie ukazał się czwarty devlog - I Am Jesus Christ. Do momentu debiutu zamierzamy stopniowo powiększać portfolio gier na PC. Na pewno pojawi się jeszcze kilka trailerów. Równolegle cały czas pracujemy na kilkoma grami mobilnymi, np. „FarmFix”, „Trans Siberian Train”.” - mówi Maksym V, CEO SimulaM.
Debiutowi prawdopodobnie nie będzie towarzyszyła emisja akcji.
„Na ten moment mamy wystarczająco dużo środków i nie widzimy potrzeby dodatkowej emisji. Z drugiej strony do spółek z grupy Playwaya bardzo często to sami inwestorzy dzwonią z zapytaniem czy nie chcą dodatkowego kapitału na produkcję kolejnych gier, więc na przyszłość nie zamykamy sobie furtki.” - dodaje Maksym V.
Image Power
Image Power liczy na debiut giełdowy na NewConnect na początku 2021 r. Spółka obecnie pracuje nad 5 tytułami, które są już w fazie produkcji.
„Finalizowana jest pełna wersja gry „Dieselpunk Wars”, którego planujemy wydać do końca czerwca. Gra doczeka się również portu na platformę Nintendo Switch. Od kwietnia tego roku na platformie Steam dostępny jest darmowy prolog do tej gry. Jeszcze w tym roku planujemy wydać „Archer: The Witch’s Wrath”, czyli symulator łucznika osadzony w świecie klasycznego fantasy, a także „Gaming Constructor Simulator” (o projektowaniu nietypowych zestawów gamingowych).” - mówi Marcin Zaleński, wiceprezes Image Power.
Na początek 2021 roku spółka planuje premierę flagowego tytułu „Yacht Mechanic Simulator”. W zbliżonym terminie pojawi się także „Dirty Jobs Simulator”, nawiązujący do słynnego amerykańskiego programu o wymagających i ciężkich zawodach.
„W fazie preprodukcji pozostają obecnie gry „Eco Warrior” oraz „Creature Lab”, których szczegóły niebawem ujawnimy. Wkrótce zaprezentujemy 4 nowe, ciekawe produkcje, w tym jedną z gatunku symulatorów mechanika samochodowego, cieszącego się największą popularnością wśród tytułów z grupy PlayWay. Naszym celem jest wydawanie 4 gier niskobudżetowych rocznie.” - dodaje Marcin Zaleński.
Zarząd nie podjął jeszcze decyzji o ewentualnej emisji akcji.
„Nie podjęliśmy jeszcze decyzji, czy debiutowi będzie towarzyszyła emisja akcji. Będzie ona miała z pewnością ograniczoną wielkość, gdyż spółka na chwilę obecną jest odpowiednio dokapitalizowana. Wszelkie pozyskiwane środki będą przeznaczone na dalszy rozwój spółki, w tym przygotowywanie nowych preprodukcji.” - wyjaśnia Marcin Zaleński
Live Motion Games
Trochę później, bo na przełomie I i II kwartału 2021 r. planuje swój debiut Live Motion Games. Obecnie spółka jest w trakcie przekształcania się w spółkę akcyjną. Nie wyklucza też emisji akcji w celu pozyskania środków na realizację strategi, czyli produkcji gier, tworzenie preprodukcji oraz ich promocję. Jednak ostateczne decyzje jeszcze nie zapadły.
Obecnie zespoły Live Motion Games pracują nad tytułem "Train Station Renovation” oraz kolejnymi premierami.
„Gra jest we wczesnym dostępie, więc realizujemy road mapę do premiery ostatecznej. Jednocześnie szykujemy się już do premiery „Car Trader Simulator”. Datę niebawem podamy.” - mówi Michał Kaczmarek, prezes Live Motion Games.
„Intensywnie pracujemy także nad kolejnymi grami, które wydamy w tym roku - „Bakery Simulator”, „Gunslingers & Zombies”, „FatEx” oraz „Sapper”. Ponadto, zespoły rozwijają nasze gry, w tym „Chernobyl Liquidators” i „Builder Simulator”. Kończymy również pracę nad kolejnymi preprodukcjami, wkrótce ukażą się one na Steam.” - dodaje Michał Kaczmarek
Zobacz także: „Do momentu debiutu na NewConnect chcemy mieć w portfolio 6 gier” - Michał Kaczmarek, prezes Live Motion Games
Woodland Games
W pierwszą połowę 2021 roku celuje też z debiutem Woodland Games. Obecnie jest w trakcie przekształcenia w spółkę akcyjną.
Spółka pracuje nad grami „Taxi Simulator”, „Hell Architect”, „Autopsy Simulator”, „Urban Explorer” i „Split”.
„Jesteśmy obecnie również na etapie tworzenia kolejnej preprodukcji. W dalszej kolejności chcemy wyprodukować nasze oraz zewnętrzne tytuły oraz nieustannie badać rynek nowymi preprodukcjami.” - mówi Paweł Kozakowski, founder Woodland Games
Zarząd rozważa emisję akcji, choć ostateczna decyzja jeszcze nie zapadła. Środki z emisji zostaną przeznaczone na produkcję obecnych i przyszłych tytułów oraz na dalszy rozwój spółki.
Forestlight Games
Prace nad wejściem na NewConnect rozpoczęła też spółka Forestlight Games. Debiut planowany jest na przełomie 2020 r, i 2021 r.
„Spółka obecnie pracuje nad grami, których preprodukcje spotkały się z najlepszym obiorem zarówno graczy jak i mediów branżowych. To przede wszystkim „The Pope: Power & Sin” i „Rollercoaster Mechanic”. Dodatkowo spółka ma przed sobą debiuty kilku nowych tytułów i jeżeli rynek przyjmie je z zainteresowaniem, to rozpocznie prace nad ich produkcją.” - mówi Tomasz Mazur – CEO Forestlight Games.
„Mamy konkretny plan na kolejne miesiące z ujawnianiem nowych tytułów. Przyglądamy się także produkcjom kilku zewnętrznych zespołów. Najciekawsze z tych gier chcielibyśmy pozyskać do naszego katalogu wydawniczego.” - dodaje Tomasz Mazur.
Emisja akcji jest planowana jeszcze w pierwszym półroczu 2020 r. Spółka ma zamiar pozyskać ok. 1,5 mln zł na produkcję gier o największym potencjale wydawniczym i sprzedażowym.
FreeMind Games
W perspektywie 12 miesięcy planuje swój debiut FreeMind Games. Studio skupia się na tworzeniu wielu niskobudżetowych symulatorów. Obecnie pracuje nad grami "Farmer's Life", "Let's Drive", "PsychoSimulator", "House Builder" i "Beach Games".
„Nasze gry będą bawić, uczyć a czasami moralizować. Pokażemy historie rolnika, kawalera i alkoholika w grze "Farmer's Life". Będziemy uczyć zasad prowadzenia samochodu i zachowania w niebezpiecznych sytuacjach drogowych, z pomocą Johnnego, charyzmatycznego instruktora jazdy z sarkastycznym poczuciem humoru w grze "Let's Drive".” - mówi Rafał Krzywda, Prezes Zarządu
„W tym roku pokażemy jeszcze minium 5 preprodukcji kolejnych tytułów, planowanych do realizacji. Inwestujemy w developerów i zespoły satelitarne, dla których będziemy współproducentami i wydawcami.” - dodaje Rafał Krzywda
Decyzja o emisji akcji przed debiutem jeszcze nie zapadła.
„Zakończyliśmy proces prywatnej emisji akcji. Pozyskane środki zabezpieczają realizacje naszych planów i inwestycji na okres 12 miesięcy. Decyzja o kolejnej emisji zapadnie po realizacji przychodów z pierwszych premier, które planowane są jeszcze w tym roku. - precyzuje Rafał Krzywda
Iron Wolf Studio
W następnym roku wejście na NewConnect planuje też Iron Wolf Studio. Spółka zamierza złożyć wniosek do GPW do końca października. W tym celu podjęła już współpracę z autoryzowanym doradcą. Debiut planowany jest na III kwartał 2021 r., po premierze gry „Destroyer The U-Boat Hunter”.
„Aktualnie spółka przygotowuje się do premiery gry mobilnej „U-Boat Mobile” oraz premiery trailera naszej głównej produkcji na Steam: „Destroyer The U-Boat Hunter”. Ponadto w przygotowaniu są następujące preprodukcje o roboczych nazwach: „B-17 Flying Fortress Simulator”, „Sherman”, „Apollo 13”, „Interactive Movie Thriller”...i aż 3 inne (!), o szczegółach których będziemy informować na bieżąco.” - mówi Bartosz Pluta, prezes Iron Wolf Studio.
„Warto dodać, iż na początku roku w Stanach Zjednoczonych sprzedał się na pniu dodruk naszej innowacyjnej gry planszowej, wspomaganej aplikacją mobilną: U-BOOT The Board Game. Co ciekawe, nasza gra została nominowana do prestiżowej nagrody Origins 2020 w kategorii gra historyczna” - dodaje Bartosz Pluta
Baked Games
Na etapie przekształcenia w spółkę akcyjną jest Baked Games. Spółka obecnie pracuje nad swoją flagową produkcją „Prison Simulator”.
„Dalszy rozwój spółki oparty jest na produkcji gier o zróżnicowanej tematyce. Nie będą to tylko symulatory, ale też gry akcji, strategie czy gry typu casual.” - mówi Przemysław Bieniek – prezes Baked Games.
Spółka zamierza zadebiutować na NewConnect bez emisji akcji.
„W tym momencie skupiamy się na premierze naszego głównego tytułu. Jeśli wszystko ułoży się zgodnie z naszymi założeniami, jeszcze przed premierą gry planujemy złożenie kompletu dokumentów na New Connect.” - wyjaśnia Przemysław Bieniek.
President Studio
W dalszej perspektywie planowane jest wejście na NewConnect President Studio. Spółka już rozpoczęła prace nad przekształceniem się w spółkę akcyjną. Nie wyklucza też emisji akcji, choć decyzja nie została jeszcze podjęta.
Aktualnie studio pracuje nad własnymi grami, są to przede wszystkim: „I Am Your President”, „Ship Builder Simulator” oraz „Crime Scene Cleaner”.
„W dalszym ciągu poszukiwane są jednak kolejne produkcje o dużym potencjale, aby jeszcze bardziej zdywersyfikować portfolio. Spółka planuje w tym roku wydać grę I Am Your President.” - wyjaśnia Karol Konieczko, prezes President Studio.
WarZoneLab
Debiutem na giełdzie zainteresowane jest ponadto WarZoneLab. Studio powstało na początku kwietnia, ale ma już w przygotowaniu 5 trailerów gier (podpisane umowy z wykonawcami).
„Wbrew nazwie spółki nie wszystkie pomysły dotyczą działań wojennych. Pracujemy obecnie nad „Convoy Simulator”, Symulatorem Samolotu AC-130 i jego chińskich i rosyjskich odpowiedników, symulatorem eksploracji podmorskich "kingdom of wreck business", symulatorem historycznych zamachów "try to kill me again", symulatorem pociągu pancernego "Armoured train simulator". Poza tym w pipelinie mamy jeszcze trzy pomysły, które chcielibyśmy skierować do produkcji i szlifujemy je wewnętrznie.” - mówi Maciek Żukowski, prezes WarZoneLab.
Plany debiutu nie zostały jeszcze sprecyzowane. Dużo zależy od powodzenia produkcji studia.
„Będziemy poszukiwali inwestorów i zapewne dojdzie do debiutu na NewConnect, a zebrane w ten sposób fundusze posłużą do produkcji wybranych projektów” - dodaje Maciek Żukowski.
Ponadto giełdą zainteresowany jest producent gry „Gold Rush”, Code Horizon oraz kilka kolejnych producentów z grupy PlayWay. Są to Trigger Labs, Duality, Madmind Studio, Punch Punk Games, Titan GameZ oraz Games Incubator.
W tym roku szykuje się więc prawdziwy wysyp debiutów, choć głównie na rynku NewConnect. Przeważają spółki z branży gamingowej, która pokazała siłę w ostatnich miesiącach na przekór całemu rynkowi.