Kategoria:
„Do momentu debiutu na NewConnect chcemy mieć w portfolio 6 gier” - Michał Kaczmarek, prezes Live Motion Games
Live Motion Games to kolejna spółka należąca do Grupy PlayWay, która planuje wejść na NewConnect w pierwszej połowie 2021 roku. W najbliższym czasie odbędą się trzy premiery gier z jej portfolio.
Live Motion Games prowadzi działalność na rynku gier wideo. Studio zajmuje się produkcją gier komputerowych na platformę Steam. Jej specjalizacją są symulatory. Już niebawem na rynek trafią trzy autorskie tytuły spółki z tego gatunku - Car Trader Simulator, Train Station Renovation oraz Bakery Simulator. W zeszłym roku w ramach prywatnej oferty akcji firma pozyskała 0,76 mln zł. Środki z te zostaną przeznaczone na produkcję własnych, średnio-budżetowych gier z gatunku symulator. O współpracy z Grupą PlayWay, produkcji symulatorów oraz planowym debiucie na NewConnect rozmawialiśmy z Michałem Kaczmarkiem, założycielem i prezesem Live Motion Games.
Natalia Kieszek: Live Motion Games jest na rynku gamingowym od niedawna. Jakie doświadczenie macie?
Michał Kaczmarek: Live Motion Games jest producentem gier indie, przede wszystkim symulatorów, które obecnie są bardzo popularne wśród graczy. Jednocześnie są one znakiem rozpoznawczym Grupy PlayWay, do której należymy. Sprzedaż projektów prowadzimy na rynku globalnym, za pośrednictwem platformy Steam. W dalszej perspektywie rozwoju planujemy także portowanie naszych tytułów na konsole.
Produkujemy gry według własnego pomysłu, ale wykonujemy również projekty na zlecenia. Naszą historię zaczęliśmy od produkcji dwóch tytułów - Car Trader Simulator oraz Train Station Renovation, które będą mieć premierę w najbliższym czasie. Jeśli chodzi o gry na zlecenie, to obecnie wykonujemy dla Gaming Factory grę Bakery Simulator.
To jakie obecnie produkcje są w przygotowaniu?
W najbliższym czasie ogłosimy daty premier Train Station Renovation oraz Car Trader Simulator. Obie produkcje są już ukończone i obecnie znajdują się w fazie testów. Do sprzedaży trafią niebawem. Pierwsza gra jest wzorowana na House Flipperze, z tą różnicą, że została wzbogacona o możliwość odnawiania dworców kolejowych i pociągów, a nie jak w przypadku HF remontach domów. To tytuł dedykowany fanom zarówno renowatorów jak i kolejnictwa, których jest naprawdę dużo.
Car Trader Simulator to gra 2D, w której gracz wciela się w handlarza samochodów z USA. Docelową grupą odbiorców gry są gracze Car Mechanic Simulatora autorstwa PlayWaya. Obecnie kończymy także prace nad projektem Bakery Simulator, który z kolei może być alternatywą dla Cooking Simulatora. Te trzy produkcje posiadają już teraz łącznie ponad 100 tys. zapisów na wishlistach platformy Steam. Nasze gry są obecnie testowane przez zespół PlayWaya.
Jeśli chodzi o produkcję gier na zlecenie, pracujemy aktualnie nad tytułem Fat[EX], czyli symulatorem kuriera. Projekt zostanie wydany jeszcze w tym roku. Nasz zespół pracuje też nad innym, bardzo ciekawym tytułem – Chernobyl Liquidators Simulator. Szczegóły tego projektu podamy niebawem.
Zobacz także: Car Mechanic Simulator wciąż napędza wyniki PlayWay. Spółka zapowiada, że wszystkie ważne tytuły wprowadzi na konsole
Ile rocznie produkcji będzie wydawane?
Nasza strategia zakłada produkcję od pięciu do dziesięciu gier rocznie. W tym momencie stawiamy na symulatory, ze względu na synergię jaką mamy z Grupą PlayWay. Prace nad Car Trader Simulator trwają dwa lata, natomiast Train Station Renovation oraz Bakery Simulator powstają ponad rok.
O jakich budżetach na produkcję mówimy?
Budżet na jedną grę zaczyna się w okolicach 200 tys. zł. Na pre-produkcję danego tytułu przeznaczymy około 20 tys. zł. Do tego oczywiście dochodzą koszty promocji.
Ile osób obecnie pracuje nad grami?
Obecnie mamy trzy własne zespoły deweloperskie oraz osiem zespołów, z którymi współpracujemy. Są to zarówno zespoły produkcyjne jak i pre-produkcyjne.
To czym Live Motion Games chce się wyróżniać na rynku gamingowym?
Chcemy tworzyć symulatory, które będą trafiać do grup nieoczywistych. Przykładem jest m.in. Train Station Renovation, który jest przeznaczony dla fanów kolejnictwa. Ponadto, udzielamy się na forach tematycznych, dzięki czemu nasi użytkownicy stają się ambasadorami i klientami naszych produktów. Dzięki naszym działaniom zwiększa się także zaangażowanie graczy w nasze produkcje, co obserwujemy na platformie Steam.
Chcemy też, aby z czasem nasze autorskie produkcje były portowane na konsole, dzięki czemu zwiększymy zasięg naszych tytułów. Rozwijamy również własne kompetencje wydawnicze.
W jakich okolicznościach w akcjonariacie pojawił się PlayWay?
Z Krzysztofem Kostowskim poznaliśmy się w momencie, kiedy powstawała spółka PlayWay. Wówczas poszukiwał on zespołów do współpracy, a moja ówczesna firma zajmowała się softwarem. Wspólną pracę rozpoczęliśmy w 2017 roku. Dziś, dzięki wsparciu PlayWaya, budujemy naszą bazę klientów oraz odbiorców. Ponadto, korzystamy z centrum testerów Grupy, co daje nam obiektywne spojrzenie na nasze produkcje.
Zobacz także: PlayWay jest już warty ponad 2 mld zł. To druga po CD PROJEKT spółka gamingowa, która przekroczyła ten poziom
PlayWay jest większościowym akcjonariuszem. Kto jeszcze ma udziały w spółce?
Drugim naszym akcjonariuszem jest Gaming Factory, który dołączył do nas w 2018 roku. Spółka wsparła nas finansowo, jak również dostarczyła nam projekty na zlecenie. Pozostali akcjonariusze również wspierają nas zarówno jeśli chodzi o wiedzę w branży gamingowej jak i wiedzę z zakresu zarządzania, finansów, marketingu i rynku kapitałowego.
AKCJONARIUSZ | LICZBA AKCJI | LICZBA GŁOSÓW |
---|---|---|
PlayWay S.A. | 276 | 53,08% |
Gaming Factory S.A. | 97 | 18,65% |
Michał Kaczmarek | 44 | 8,46% |
Pozostali inwestorzy | 103 | 19,81% |
SUMA | 520 | 100,00% |
W ramach oferty prywatnej spółka pozyskała ostatnio 0,76 mln zł. Na co zostaną przeznaczone środki?
Warto dodać, że pozyskaliśmy z oferty więcej środków niż się spodziewaliśmy. Kapitał ten zostanie przeznaczony na produkcje oraz pre-produkcje gier symulacyjnych. Dzięki wsparciu od inwestorów będziemy mogli zbadać potencjał naszych pomysłów, jeszcze przed rozpoczęciem produkcji. Prywatna emisja odbyła się przy wycenie spółki na poziomie 10 mln zł.
Zobacz także: Spółka z grupy PlayWay – Live Motion Games – pozyskała od Inwestorów 0,76 mln zł
Kiedy spółka planuje zadebiutować na giełdzie?
Live Motion Games planuje zadebiutować na rynku NewConnect w pierwszej połowie 2021 roku. Do tego czasu chcemy mieć w swoim portfolio sześć produkcji. Nie wykluczamy, że debiut będzie połączony z emisją akcji. Zależy to jednak od tego na jakim etapie zaawansowania będzie nasze studio.
Obecnie przygotowujemy się do przekształcenia Live Motion Games w spółkę akcyjną.