Przejdź do treści

udostępnij:

Kategorie

„Chcemy cross-promować nasze tytuły wydawane na PC z wersjami mobilnymi” – rozmowa z Jackiem Wyszyńskim, prezesem Pyramid Games

Udostępnij

Pyramid Games zadebiutowało rok temu na rynku NewConnect. Obecnie spółka skupia się na doszlifowaniu swojego największego projektu, jakim jest Occupy Mars: The Game.

Occupy Mars: The Game to flagowy projekt spółki Pyramid Games należącej do grupy PlayWay. Studio pracuje jeszcze nad jednym autorskim tytułem – Dinosaur Fossil Hunter. Jednak w pierwszej kolejności na rynku gier zadebiutują projekty przygotowywane na zlecenie zewnętrznych wydawców, aby później zespół Pyramid Games mógł pracować nad zdecydowanie większymi projektami. O zmianach w spółce, pracą nad Occupy Mars: The Game oraz powrocie do segmentu mobilnego rozmawiamy z prezesem Pyramid Games, Jackiem Wyszyńskim.

Natalia Kieszek: Od naszej ostatniej rozmowy minął prawie rok. Jak przebiegają prace nad produkcją gry Occupy Mars: The Game? Czy to nadal jest Wasz najważniejszy projekt?

Jacek Wyszyński: Oczywiście, Occupy Mars to nadal nasz najważniejszy projekt i tak będzie również po jego premierze. Tak jak zapowiadaliśmy, premiera tytułu odbędzie się dopiero po wydaniu produkcji realizowanych na zlecenie, czyli w tym przypadku ZooKeeper oraz Farming Life. Pod koniec maja odbyła się premiera Castle Flipper z portfolio Gaming Factory, a aktualnie pracujemy nad dużą aktualizacją gry w odpowiedzi na oczekiwania graczy. Wcześniej chcemy też zaprezentować Dinosaur Fossil Hunter, nasz autorski projekt od razu w pełnej wersji. Obecnie tytuł ma już 80 tys. zapisów na wishliście.

Wracając do tytułu Occupy Mars: The Game, dalsza przyszłość Pyramid Games będzie w dużej mierze zależeć od premiery tej gry, dlatego najpierw chcemy, aby nasz zespół dokończył projekty na zlecenie. W ubiegłym roku udostępniliśmy prolog gry, który do tej pory został pobrany 289 tys. razy. Cały czas analizujemy feedback od graczy i podkreślamy, że najpierw udostępnimy wczesny dostęp Occupy Mars, aby dalej rozwijać tytuł. Zdecydowaliśmy się podnieść jakość aktualizując silnik gry do nowszej wersji. Realizujemy też projekt B+R NCBiR GameINN, w ramach którego przygotowujemy system kooperacji do gier. Wyniki naszej pracy planujemy wykorzystać do wdrożenia trybu kooperacji w pełnej wersji gry. Nad Occupy Mars pracujemy od 2017 roku i świadomie wydłużamy produkcję, aby dostarczyć jak najlepszy produkt finalny.

Zobacz także: „Wśród fanów Occupy Mars na naszym Discordzie można nawet spotkać osoby pracujące w SpaceX” - Jacek Wyszyński, prezes Pyramid Games

Kiedy możemy liczyć na debiut Occupy Mars: The Game?

Nie chcemy na razie podawać konkretnej daty, jednak liczymy, że odbędzie się ona na przełomie 2021/2022 roku. Dopiero po ustaleniu konkretnych dat w przypadku ZooKeeper oraz Farming Life, będziemy mogli przybliżyć datę debiutu Occupy Mars. W pierwszej kolejności priorytetem jest wydanie mniejszych produkcji, które powstają w naszym studio już od kilku lat. Chcieliśmy, aby w ten sposób nasz zespół zdobył doświadczenie i po tych premierach mógł skupić się na większych projektach.

Occupy Mars: The Game

Occupy Mars

Drugim autorskim projektem jest Dinosaur Fossil Hunter. Jak został odebrany prolog tego tytułu i jakie macie oczekiwania względem tej gry?

Mamy spore oczekiwania względem tego tytułu, który powstaje już ponad 3 lata. Jest to produkcja z nieco niższym budżetem niż Occupy Mars, ale mimo to uważam, że tworzymy naprawdę ciekawy symulator paleontologa. Okazuje się, że wielu graczy jest zainteresowanych tym tematem. Głównego bohatera kreujemy na Indianę Jonesa i staramy się wielokrotnie nawiązywać do tej postaci. Dlatego liczymy na udaną premierę Dinosaura, którego od razu udostępnimy w pełnej wersji. Po premierze rozpoczniemy prace nad wersjami konsolowymi. W ubiegłym roku zorganizowaliśmy zbiórkę na Kickstarterze, pozyskaliśmy 360% zakładanej kwoty dodając przy tym sporo dodatkowego contentu co zadecydowało o wydaniu gry w pełnej wersji zamiast early access.

Zobacz także: Pyramid Games odnotowało 0,55 mln zł przychodów netto ze sprzedaży w II kwartale br.

W ubiegłym roku Pyramid Games podpisało umowę z pisarzem Marcinem Przybyłkiem, na podstawie której ma powstać gra CEO Slayer. Kiedy zaprezentujecie pierwsze materiały z tej produkcji?

Na obecnym etapie każdy szczegół gry konsultujemy z Marcinem Przybyłkiem, zależy nam, aby gra jak najlepiej odzwierciedlała książkę. Ostatnio poinformowaliśmy o zakończeniu prac nad pierwszym trailerem gry, który przygotowywaliśmy rok. Jednak jak już podkreślałem wcześniej, chcemy graczom najpierw zaprezentować nasze projekty, nad którymi pracujemy już kilka lat, a dopiero później pokazać nowe tytuły. Uważamy, że jest to najbardziej logiczna kolejność.

Już w trailerze chcemy pokazać świat, który tworzymy. Warto zauważyć, że książki CEO Slayer nie są znane zagranicą, ponieważ nie zostały jak dotąd przetłumaczone na język angielski. Dlatego już pierwszym materiałem wideo zamierzamy zapoznać gracza, z tym, kim jest główny bohater. Na ten moment gra CEO Slayer jest na etapie pre-produkcyjnym. Od startu docelowej produkcji zakładamy, że potrwa ona 3 lata. Liczymy, że ten projekt będzie większy od Occupy Mars. W ostatnich latach zbudowaliśmy tak duży (liczący już ponad 50 osób) zespół realizując wiele projektów, właśnie po to, aby było możliwe zebranie doświadczenia i połączenie sił przed większą produkcją.

Wielokrotnie wspomina Pan o projektach na zlecenie. Czy zamierzacie ograniczać tę działalność i skupić się na autorskich produkcjach, czy może będzie powstawać coraz więcej produkcji dla zewnętrznych wydawców?

Aktualnie kończymy projekty, które rozpoczęliśmy już 2-3 lata temu i będziemy chcieli skupić się na autorskich produkcjach. Co prawda, jeszcze w ubiegłym roku zawarliśmy dwie umowy na zewnętrzne projekty. Pierwszym z nich jest Car Mechanic Simulator Auctions (w wersji mobilnej), realizujemy go ponieważ chcemy być nadal obecni na rynku mobilnym. Na wczesnym etapie naszej działalności zajmowaliśmy się właśnie tego typu produkcjami i teraz stworzyliśmy oddzielny zespół do segmentu mobile. Chcemy cross-promować nasze tytuły wydawane na PC z wersjami mobilnymi, dlatego przygotowujemy również grę Occupy Mars na smartfony. Będzie to osobna gra, która powstaje od zera z myślą o rynku mobilnym.

Oprócz tego, spośród gier na zlecenie przygotowujemy Car Mechanic Manager dla spółki Manager Games z grupy Ultimate Games. W aktywnym developmencie mamy jeszcze m.in. Farming Life, ZooKeeper oraz Castle Flipper, do którego przygotowujemy większą aktualizację. Pracujemy też nad grą Soyuz Constructors, której demo chcemy pokazać na nadchodzącym Steam Festiwalu. Łącznie pracujemy nad 10 projektami przy 54-osobowym zespole.

Ostatnio podpisaliście umowy z GOGiem oraz Epic Games. A co z wersjami konsolowymi Waszych produkcji?

To będzie zależało od konkretnej produkcji. Wkrótce premierę będzie miała wersja konsolowa naszego tytułu Rover Mechanic Simulator, za którą odpowiedzialne jest Ultimate Games. Mam nadzieję, że premiera odbędzie się jeszcze we wrześniu br. W tym czasie odbywa się wydarzenie European Rover Challenge, a w jego ramach nasz turniej e-sportowy gdzie gracze mogą rywalizować również w naszej produkcji. Najpierw tytuł będzie dostępny na Xboxa, a dopiero później na Playstation oraz Nintendo Switch. Docelowo nasze autorskie tytuły chcemy portować wewnętrznie, ponieważ możemy dzięki temu zadbać o każdy szczegół produkcji. Rover Mechanic Simulator również testujemy wewnętrznie, mimo zewnętrznej firmy portującej, dla zapewnienia wysokiej jakości.

Opublikowaliście wyniki finansowe za II kwartał br. Jakie szanse widzicie na realizację programu motywacyjnego, który zakłada wypracowanie zysku netto w wysokości 3 mln zł w tym roku?

Pierwszy krok naszego programu to wydanie 6 gier w latach 2020-2021 i myślę, że o ten cel możemy być spokojni. Drugi to osiągnięcie zysku netto na poziomie 3 mln zł w 2021 roku. Biorąc pod uwagę, że premiera Castle Flipper jest za nami, a przed nami debiuty Farming Life, ZooKeeper oraz Dinosaur Fossil Hunter to jest szansa, że przynajmniej część tego zysku uda się zrealizować. Trzecim krokiem jest osiągnięcie 10 mln zł zysku netto łącznie do 2023 roku. Sądzimy, że jest on osiągalny ze względu na premierę Occupy Mars. Wiemy, że ten program motywacyjny ma ambitne założenia, ale taka też była wola naszego głównego akcjonariusza, PlayWay.

Dinosaur Fossil Hunter

Dinosaur Fossil Hunter

Zobacz także: Zespół Pyramid Games objęty Programem Motywacyjnym

Od debiutu na rynku NewConnect mija dokładnie rok. Co od tego czasu zmieniło się w spółce?

Zwiększyliśmy nasz zespół, jednak nie jest to taka dynamika zatrudniania jak w poprzednich latach. 55 osób to optymalna liczba na ten moment. Zwiększyliśmy wykorzystywaną przestrzeń biurową i otworzyliśmy własne studio Motion Capture. W ciągu roku od debiutu staliśmy się dojrzałą firmą, która w pełni skupia się na produkcji coraz lepszych jakościowo gier. Zbudowaliśmy strukturę, która w przyszłości pozwoli nam na tworzenie dużych, autorskich projektów.

Dziękuję za rozmowę.

Udostępnij