Kategoria:
Zuckerberg nie chce już przepalać pieniędzy Meta, bo to irytuje akcjonariuszy. Wprowadza płatne konta zweryfikowane na Facebooku
Jak coś wydaje się głupie, ale działa, to wcale nie jest głupie. Najpierw Twitter wprowadził opłatę za „niebieski znaczek", a teraz tą ścieżką idzie kolejny gigant social mediów Meta. Szef Facebooka po prostu nie chce już bardziej wkurzać akcjonariuszy przepalaniem pieniędzy na rozwijanie Metaverse.
W grudniu pomysł Elona Muska o wprowadzeniu płatnej subskrypcji na zweryfikowane konto (niebieski znaczek, Twitter Blue) początkowo wprowadził dużo zamieszania, ponieważ w praktyce każdy mógł sobie kupić znaczek i ustawić nazwę użytkownika jako instytucja lub celebryta i produkować fake newsy. Ostatecznie Twitter wprowadził kilka różnych znaczków weryfikacji, żeby jednak tego uniknąć. Obecnie Twitter Blue kosztuje 8 USD miesięcznie i 11 USD dla iOs. Klient dostaje niebieski znaczek i dodatkowe funkcje jak edycja tweetów.
To będzie ciężki rok dla Zuckerberga. Metaverse w rozsypce, kurs akcji nurkuje
Teraz giganci idą tym tropem, ponieważ widzą w tym dodatkowe źródło przychodu. Dla Meta będzie niezbędne, ponieważ spółka ma ogromne wydatki związane z Metaversem.
Meta w ślad za Twitterem
Facebook wprowadza praktycznie to samo co Twitter i cena zweryfikowanego konta wyniesie 11,99 USD miesięcznie dla zwykłych użytkowników i 14,99 USD dla użytkowników Apple'a. Komentarze rządowych subskrybentów będą się wyświetlały wyżej niż zwykłych użytkowników co jest zrozumiałe w przypadku siania dezinformacji. Klienci dostaną dodatkowo ekskluzywne naklejki dla Instagram stories i rekomendacje w Reels, i również 100 darmowych gwiazdek każdego miesiąca - formę cyfrowej waluty na platformach używanych do dawania napiwków twórcom.
Akcje Meta Platform są dostępne na platformie Saxo Investor pod tym linkiem.
„Ta nowa funkcja ma na celu zwiększenie autentyczności i bezpieczeństwa w całych naszych usługach" - powiedział Zuckerberg. Ten ruch dla twórcy Facebooka to wyjście na przeciw rosnącej presji w związku z rosnącymi kosztami i rentownością. Zwolnił 11 000 pracowników i może szykować się do kolejnych zwolnień, według raportów z zeszłego tygodnia. Ogłosił rok 2023 rokiem efektywności.
Subskrybenci Meta Verified otrzymują „dodatkową ochronę przed podszywaniem się pod konta podające się za Ciebie i uzyskują bezpośredni dostęp do obsługi klienta" - napisał Facebook w notatce. Natomiast jeśli chodzi o Instagrama to niebieski znaczek ma być dla osób powyżej 18 roku życia i tylko osób fizycznych, a nie firm.
Profile Instagrama muszą również spełniać minimalne wymagania kwalifikacyjne, w tym uwierzytelnianie dwuskładnikowe, nazwa pasująca do identyfikatora rządowego i aktywność, w tym historia postów.
Subskrypcja najpierw wchodzi dla klientów w Australii i Nowej Zelandii, a dopiero potem będzie rozwijana na całym świecie.
Akcje spółki są dostępne na platformie Saxo Banku, który jest partnerem serwisu Strefa Global Market.