Kategoria:
Kategoria

Elon Musk rozczarował inwestorów. Akcje Tesli w dół, mimo zapowiedzi nowej fabryki i premiery Cybertruck jeszcze w tym roku

1 marca 2023 roku Tesla zorganizowała swoje coroczne wydarzenie dla inwestorów, Tesla Investor Day. Celem spotkania było przedstawienie strategii i planów firmy na przyszłość, w tym szczegółów na temat nowych produktów oraz działań mających na celu poprawę efektywności i redukcję kosztów. 


Elon Musk przedstawi jaka jest przyszłość aut elektrycznych. Tesla Investor Day już jutro

Jednym z najważniejszych przesłań, jakie Elon Musk i inni liderzy Tesli próbowali przekazać podczas czterogodzinnego wydarzenia, było to, jak spółka stanie się katalizatorem globalnego przesunięcia w kierunku odnawialnych źródeł energii kompletnie odchodząc od źródeł kopalnianych. Jednakże, brak konkretów w kwestii kolejnych kroków w planie Tesli czy informacji o nowych produktach nie przyciągnął pozytywnego odbioru ze strony inwestorów, co skutkowało spadkiem akcji firmy o 5,66% w po sesyjnym handlu. Niemniej jednak, wydarzenie przyniosło kilka interesujących informacji, w tym pomysły na usprawnienie produkcji i przyszłych działań.

Inflacja na świecie spada zbyt wolno. Możliwość dalszych podwyżek stóp procentowych w USA zwiększa niepokój inwestorów

Większość wydarzenia to była raczej lekcja historii niż prognoza przyszłego biznesu - choć niuans polegał na tym, że oczywiście wszystkie drogi prowadzą do przyszłości. Duże części wydarzenia poświęcono na skuteczność operacyjną i wysiłki zmniejszenia kosztów praktycznie na każdym poziomie firmy (co normalnie podoba się inwestorom).

Oto co będzie przynosić zyski w najbliższych latach, po tym jak rynki finansowe i gospodarka się zmieniły - raport Saxo Bank

Tesla ogłasza nową fabrykę w Meksyku

23 lata temu bańka internetowa Dot-Com osiągnęła szczyt. Wall Street wyciąga wnioski

Elon Musk ogłosił, że kolejna fabryka Tesli, Gigafactory, zostanie zlokalizowana w Meksyku niedaleko Monterey. Prezydent Meksyku, Andrés Manuel López Obrador, oficjalnie ogłosił tę informację już we wtorek, ale Musk potwierdził ją podczas wydarzenia. Niestety, nie podał żadnych szczegółów na temat fabryki poza jej wizualizacją.

Musk zaznaczył również, że firma planuje rozwijać produkcję w swoich istniejących już fabrykach, w Kalifornii, Nevadzie, Teksasie i Szanghaju, a Gigafactory w Meksyku będzie jedynie uzupełnieniem dla produkcji w tych zakładach. CEO Tesla zdradził również, że planowane jest wielkie otwarcie fabryki w Meksyku, choć nie podał szczegółów dotyczących terminu.

Decyzja o ulokowaniu nowej fabryki w Meksyku może wynikać ze strategicznego położenia tego kraju w kontekście globalnej dystrybucji samochodów Tesla oraz z dostępności taniej siły roboczej. Meksyk jest również jednym z największych producentów samochodów na świecie, co może wpłynąć na dostępność części i materiałów potrzebnych do produkcji w nowej fabryce.

Jak Tesla planuje zwiększyć produkcję do 20 milionów samochodów rocznie do 2030 roku?

tesla-slajd-1

Porsche może stać się europejską Teslą. Akcje niemieckiego producenta samochodów wzrosły od debiutu 40%

Powyższy slajd prezentuje aktualne portfolio Tesli, w skład którego wchodzą modele: S, X, Y oraz 3, a także dwa nieujawnione jeszcze pojazdy oraz ciężarówka Tesla Semi i Cybertruck. 

Zasłonięte pojazdy sugerują, że Tesla w przyszłości chce wprowadzić dwa modele na zupełnie innej platformie konstrukcyjnej. Dużą częścią tej koncepcji jest projektowanie w sposób, który opiera się na automatyzacji, aby skalować produkcję szybciej i taniej. Jak tłumaczył Andrew David „Drew” Baglino, który odpowiada za departament ds. układów napędowych i inżynierii energetycznej w Tesli, nowa koncepcja to więcej miejsca dla ludzi i robotów do pracy nad oddzielnymi elementami samochodu, a nie przeciążania pracowników ciężkimi przedmiotami na centralnej linii produkcyjnej. Na fabrycznej podłodze takie rozwiązanie jest realizowane za pomocą podmontowanych podzespołów, gdzie przednią, tylną i podłogę z siedzeniami montuje się osobno, a następnie łączy w ostatecznym montażu.

„Aby zwiększyć skalę adopcji pojazdów elektrycznych do rzędu wielkości, którą właśnie wam pokazaliśmy, musimy zrobić z ograniczeń część rozwiązania” - powiedział Baglino. „Prowadzi nas to do ponad 40% redukcji śladu fabryki, co oznacza, że ​​możemy budować fabryki szybciej, z mniejszym wydatkiem inwestycyjnym i większym wyjściem na każdy dolar”.

Musk, Bezos i Branson ojcowie chrzestni turystyki kosmicznej i inwestowania w ten sektor - Podcast 21% rocznie jak inwestować

Ani Baglino, ani Musk, ani szef projektowania Franz von Holzhausen nie podali dodatkowych szczegółów na temat przyszłych pojazdów. Jedyną wskazówką jest to, że ta nowoczesna konstrukcja może być stosowana również w przypadku Cybertrucka, według Baglino.

Przyszłość ładowania samochodów elektrycznych i magazynowania energii

Tesla zaprezentowała wiele interesujących informacji na temat swojego przyszłego biznesu, w tym wskazówki dotyczące przyszłości ładowania EV i magazynowania energii. Wprowadzając Magic Dock, Tesle chce udostępnić swoje stacje ładowania również dla samochodów innych marek, co umożliwi firmie skorzystanie z miliardów dolarów w rządowych dotacjach.

Spółka zapowiedziała także wprowadzenie w lipcu planu „nieograniczonego ładowania nocnego w domu” za 30 dolarów miesięcznie. Plan ten będzie dostępny wyłącznie dla użytkowników Powerwall w wybranych częściach Teksasu, gdzie istnieje możliwość wyboru dostawcy energii. Tesla planuje rozszerzyć tę ofertę na inne obszary, ale nie podała konkretnych dat.

Tesla poinformowała także, że w 2023 roku wprowadzi na rynek nowe produkty do magazynowania energii. Na jednym z prezentowanych wykresów pojawiły się wskazówki dotyczące projektów megapack i powerwall. Tutaj jednak komentatorzy zalecają ostrożność, ponieważ Tesla jest znana z niedotrzymywania terminów. 

Tesla notuje solidne wyniki i chce utrzymać dominację rynkową, dzięki obniżkom cen samochodów elektrycznych

Tesla przedstawia postępy w projektowaniu humanoidalnego robota Optimus

Jak zwykle, Musk stwierdził, że Optimus będzie znacznie bardziej wartościowy niż aspekt samochodowy. Robot jest szkolony za pomocą tej samej sztucznej inteligencji, co Tesla Autopilot i FSD, a Musk szczegółowo opisał, jak wiele z elementów hardware'u Optimusa pochodzi z samochodów Tesli.

„Wszystkie aktuatory [elementy wykonawcze] w Optimusie są dedykowane”, powiedział Musk. „Zaprojektowaliśmy silnik elektryczny lub skrzynię biegów, elektronikę mocy, oczywiście baterie i wszystko inne, co jest potrzebne do zbudowania Optimusa. Ten sam zespół, który zaprojektował rewolucyjne silniki elektryczne w Modelu S Plaid, zaprojektował aktuatory w robocie”.

Musk twierdzi, że Tesla ma narzędzia, aby wprowadzić na rynek produkt w postaci humanoida, jednak pozostaje to kwestią czasu. Zdaniem Muska stosunek ludzi do robotów będzie większy niż jeden do jednego, ponieważ roboty mogą być używane w domach, w przypadkach zastosowań przemysłowych i nie tylko. Nie jest całkowicie jasne, jak robot wpasowuje się w Master Plan 3 Tesli, który skupia się na zrównoważonej przyszłości energetycznej Ziemi.

George Soros napełnił portfel akcjami Tesli. Sprawdzamy co jeszcze kupił znany inwestor w Q422

udostępnij: