Gry zdominowały polski Kickstarter. Połowa kampani frowdfundingowych to gaming
Obrazek użytkownika Natalia Kieszek
29 paź 2020, 06:30

Gry zdominowały polski Kickstarter. Połowa trwających kampanii związana jest z gamingiem

Kickstarter od kilku tygodni jest już w Polsce. Aktualnie na platformie można wesprzeć ponad 20 polskich projektów!

Najpopularniejszą zbiórką crowdfundingową w ostatnim czasie była kampania planszowej gry Frostpunka. Zakończyła się ona kilka godzin temu, odnosząc spektakularny sukces. Firmie Glass Cannon Unplugged udało się pozyskać blisko 2,5 mln EUR na realizację planszówki w oparciu o grę komputerową Frostpunk od 11 bit studios. Zakładanym celem było 200 tys. EUR.

Na Kickstarterze są aż 26 polskie projekty, które można wesprzeć w ramach trwających kampanii. Połowa z nich to zbiórki przeznaczone na produkcję gier – komputerowych, planszowych czy mobilnych. Można znaleźć kilka projektów dotyczących komiksów, wydania płyty czy stworzenia innych gadżetów.
 

zbiórki Kickstarter

Zobacz także: Gra planszowa Frostpunk to hit na Kickstarterze. Pozyskała już ponad 4 mln zł, a do końca zbiórki jeszcze 3 tygodnie

Na polskim Kickstarterze dominują gry

Kickstarter w Polsce jest dostępny od początku października. Od tego czasu systematycznie powiększa się liczba trwających kampanii crowdfundingowych. Aktualnie jest ich 23. Kilka godzin temu zakończyły się 2 zbiórki. Jedna z nich to wcześniej wspomniany Frostpunk w wersji planszowej. Zakładany cel, czyli 200 tys. EUR, udało się pozyskać w zaledwie 1 godzinę od startu kampanii.

Natomiast drugi projekt, jako jeden z niewielu zakończył się kompletnym niepowodzeniem. Mowa o firmie Funny Hangers, która realizowała specjalne wieszaki na ubrania dla dzieci. Na tę zbiórkę nie wpłacono żadnej kwoty, choć cel minimum wynosił 69,5 tys. zł.

Połowa z aktualnie trwających zbiórek dotyczy projektów związanych z branżą gier. Mamy kilka produkcji video oraz gier planszowych. Największą popularnością cieszą się planszówki, a jedna z nich przekroczyła cel minimum o ponad tysiąc procent. Mowa o produkcji Knockdown Board Game od Awaken Realms Lite. Jest to studio powiązane z wrocławską spółką, Awaken Realms. W odróżnieniu od nich, Awaken Realms Lite odpowiada za mniejsze gry.
 

Awaken Realms Lite


Wśród gier video mamy projekt od spółki notowanej na głównym rynku GPW – Games Operators. Tegoroczny debiutant zorganizował kampanie na projekt Country Balls Heroes. Jest to gra, w której gracz wciela się w rolę wybranego Countryballa. Głównym zadaniem jest stworzenie najpotężniejszej frakcji. Zakładany cel zbiórki 44,2 tys. zł, a do tej pory udało się pozyskać ponad 23 tys. zł.

Jednak fakt, że projekt dotyczy gamingu nie oznacza z góry, że będzie on hitem. Aktualnie trwa zbiórka Pawła Borowskiego, który chce pozyskać około 1 tys. zł na realizację marzeń o studio produkującym gry mobilne. Ta kwota ma zapewnić mu m.in. wdrożenie grywalnej wersji jednej produkcji. Do tej pory na ten projekt wpłacono 4 zł, a do końca kampanii pozostało 20 dni.

Zobacz także: Gry planszowe to absolutny hit Kickstartera. Zaistniało już w tym obszarze 11 bit studios, Gaming Factory oraz Ovid Works

Pozostałe projekty na Kickstarterze

Kickstarter to nie tylko platforma do finansowania swoich projektów. To również znakomite miejsce do reklamowania produktu. Gry to nie jedyne pomysły, które pojawiają się na Kickstarterze. Wśród polskich projektów mamy m.in. matę do ćwiczeń opartą na akupresurze, czy kilka komiksów. Poniżej pełna lista pozostałych kampanii, która pokazuje jak różnorodne projekty można znaleźć:

Zobacz także: Kickstarter wchodzi do Polski. To największa platforma crowdfundingu produktowego

Śledź Strefę Inwestorów w Google News

Sprawdź więcej artykułów i analiz

Więcej praktycznej wiedzy o inwestowaniu na giełdzie, takiej jak analizy, artykuły, czy portfele edukacyjne, znajdziesz w części premium serwisu StrefaInwestorow.pl. Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej.