Kickstarter, największa platforma crowdfundingu produktowego, wchodzi do Polski
Obrazek użytkownika Natalia Kieszek
27 lip 2020, 17:04

Kickstarter wchodzi do Polski. To największa platforma crowdfundingu produktowego

Kickstarter to jedna z najpopularniejszych platform crowdfundingowych. Niebawem będzie dostępna również w Polsce.

Na głównej stronie Kickstartera pojawiła się informacja, że platforma już niedługo będzie dostępna w 3 państwach: Polsce, Grecji i Słowenii. Co więcej, firmy mogą już zgłaszać swoje projekty w ramach działania platformy crowdfundingowej.

Kickstarter cieszy się dużą popularnością, w szczególności wśród producentów gier. Już kilka polskich firm skorzystało z platformy, aby wypromować swój tytuł, a przy okazji zebrać pieniądze na dokończenie produkcji. Mowa m.in. o 11 bit studios, Klabater, Grupa PlayWay czy Movie Games. Jednak nie tylko deweloperzy gier korzystają z platformy prowadząc przedsprzedaż swoich produktów.

Przypomnijmy, że w zeszłym roku serca inwestorów podbił polski start-up Mudita, stworzony przez Michała Kicińskiego. Propozycja minimalistycznego telefonu spotkała się z dużym zainteresowaniem, ponieważ zebrano ponad 1 mln zł.

Zobacz także: Polski startup Mudita zebrał na Kickstarterze ponad 1 mln zł. Najbezpieczniejszy telefon świata trafi do sprzedaży w przyszłym roku

Kickstarter w Polsce

Kickstarter to popularna platforma do organizacja zbiórek crowdfundingowych. Na stronie pojawiła się informacja, że już niebawem będzie ona dostępna w 3 państwach – Polsce, Grecji oraz Słowenii. Ponadto platforma umożliwiła już wysyłanie zgłoszeń z propozycjami projektów.
 

Kickstarter


Niejednokrotnie pisaliśmy o zbiórkach polskich spółek na Kickstarterze. Ostatnim sukcesem może pochwalić się wrocławski producent gier planszowych Awaken Realms, który na produkcję gry Nemesis: Lockdown zebrał ponad 5,1 mln GBP. Warto podkreślić, że celem spółki było pozyskanie… 40 tys. GBP.

To właśnie gry planszowe cieszą się największą popularnością na Kickstarterze, a swoją obecność na platformie zaznaczyła również warszawska spółka 11 bit studios. Już jesienią możemy spodziewać się kolejnej zbiórki, która będzie przeznaczona na produkcję gry planszowej Frostpunk.

„Twórcy planszówek dowieźli jakość wielokrotnie i zbudowali zaufanie i potencjał na Kickstarterze. Warto też pamiętać, że gry planszowe oferują o wiele więcej fizycznie, niż gry cyfrowe - figurki, kolorowe plansze, karty, wymyślne kostki i gadżety” - mówił Paweł Miechowski z 11 bit studios. „To wszystko powoduje, że końcowa nagroda dla kickstarterowego gracza ma wymierną namacalną wartość. Na Kickstarterze nie brakuje również doświadczonych twórców gier planszowych, którzy traktują tę platformę nie tylko jako źródło początkowego przychodu na stworzenie projektu, ale też jako miejsce rozkręcenia kampanii marketingowej” - dodał.

Zobacz także: Gry planszowe to absolutny hit Kickstartera. Zaistniało już w tym obszarze 11 bit studios, Gaming Factory oraz Ovid Works

Finansowanie projektów i nie tylko

Kickstarter jest nie tylko platformą crowdfundingową, dzięki której spółka zbiera pieniądze na dokończenie produkcji w postaci przedsprzedaży produktów. To również świetna okazja do promocji danego produktu oraz budowania społeczności wokół niego. Często inwestorzy, który wspierają daną zbiórkę, mają okazję jako pierwsi być beneficjentami produktu, jeszcze przed jego docelową premierą.

Oczywiście, Kickstarter to nie tylko idealna platforma dla spółek gamingowych. Już w zeszłym roku polski startup Mudita udowodnił, że również inne produkty mają szansę na osiągnięcie sukcesu.

Jak przeprowadzić zbiórkę na Kickstarterze? Wystarczy kilka kroków. Pierwszy z nich to przygotowanie projektu oraz określenie maksymalnej liczby dni trwania zbiórki (maks 60 dni). Spółka może również zaproponować nagrody dla osób, które wesprą zbiórkę. Ważna jest komunikacja z inwestorami oraz dodawanie tzw. stretch goals, czyli nowych funkcjonalności do danego projektu.

Zobacz także: Polska gra planszowa zebrała już ponad 4,9 mln USD na Kickstarterze

Śledź Strefę Inwestorów w Google News

Sprawdź więcej artykułów i analiz

Więcej praktycznej wiedzy o inwestowaniu na giełdzie, takiej jak analizy, artykuły, czy portfele edukacyjne, znajdziesz w części premium serwisu StrefaInwestorow.pl. Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej.