Przejdź do treści

udostępnij:

Kategorie

Polskie zbiórki crowdfundingowe znów podbijają platformę Kickstarter

Udostępnij

Już nie tylko gry planszowe cieszą się popularnością na Kickstarterze. Aktualnie na platformie trwa 25 polskich kampanii, a blisko połowa z nich już odniosła sukces.

Kickstarter jest obecny w Polsce od ubiegłego roku. Od tego czasu polskie projekty wręcz zalewają platformę crowdfundingową. Nie wszystkie pomysły podobają się inwestorom, jednak aktualnie kilkanaście trwających zbiórek może się zakończyć wielkim sukcesem. Oczywiście największą popularnością cieszą się gry planszowe oraz figurki 3D. Niektóre z nich zebrały ponad 900% zakładanego celu.

zbiórki Kickstarter

Zobacz także: Polski start-up Nevomo rozpocznie trzecią rundę finansowania na brytyjskiej platformie crowdfundingowej Seedrs

Polskie zbiórki znów podbijają Kickstartera

Na początku roku pisaliśmy, że polskie zbiórki na Kickstarterze coraz częściej kończyły się niepowodzeniem. Wiele projektów nie zainteresowało inwestorów do tego stopnia, że niektóre projekty nie zostały w ogóle sfinansowane. Jednak teraz znów trwa boom polskich zbiórek na platformie crowdfundingowej. Aktualnie aktywnych jest aż 25 kampanii, a blisko połowa z nich zaledwie w kilka dni zebrała minimum zakładanego celu.

Wielokrotnie powtarzaliśmy, że największą popularnością na platformie crowdfundingowej cieszą się gry planszowe. Jest to niezmienny trend. Jedna z nich, „Storm Weavers”, zebrała 9,6 tys. USD w 4 godziny. Aktualnie na koncie organizatora zbiórki, Pawła Dziemskiego jest już ponad 90 tys. USD, czyli ponad 930% więcej niż zakładany pierwotnie cel, a do zakończenia kampanii pozostał jeszcze tydzień.

Jeszcze większe zainteresowanie wywołała gra od Archon Studio, który jest producentem gier planszowych oraz miniaturek 3D. Studio z Piły zaprezentowało grę „Dungeons & Lasers Third Edition”, która prawdopodobnie pobiła rekord pod względem szybkości pozyskania minimalnego celu zbiórki. W zaledwie 12 minut osiągnięto zakładane 60 tys. USD, a aktualnie spółka ma już ponad 640 tys. USD na realizację swojej gry.

Dungeon Kickstarter

Ale przecież nie samymi grami człowiek żyje. Na platformie można znaleźć wiele, ciekawych projektów. Coraz więcej pojawia się kampanii związanych z wydaniem książek lub art-booków. Jednak nie należy zapominać, że wiele osób czy spółek wykorzystuje Kickstartera do wypromowania swojego produktu lub projektu. Niektóre zbiórki zakładają pozyskanie małej kwoty jak 200-300 USD, aby tylko wypromować swój produkt.

Zobacz także: Gry zdominowały polski Kickstarter. Połowa trwających kampanii związana jest z gamingiem

Udostępnij