Przejdź do treści

udostępnij:

Kategorie

Polski start-up Nevomo rozpocznie trzecią rundę finansowania na brytyjskiej platformie crowdfundingowej Seedrs

Udostępnij

Nevomo, czyli dawniej Hyper Poland, przygotowuje się do trzeciej rundy finansowania. Zbiórka zostanie przeprowadzona na brytyjskiej platformie Seedrs.

Nevomo to jeden z najambitniejszych polskich start-upów. Polska firma rozwija koncepcję hyperloop, czyli innowacyjnego systemu magnetycznej kolei próżniowej. Ma to być rewolucja na rynku transportu kolejowego, ponieważ ma to umożliwić podróż z prędkością nawet 550 km/h. Warto podkreślić, że pomysł został doceniony przez samego Elona Muska.

Zobacz także: Jak polski startup pozyskał z crowdfundingu zagranicą 4 mln zł na bardzo ambitny projekt – Przemysław Pączek, Hyper Poland - Podcast 21% rocznie

Do tej pory Nevomo przeprowadziło już dwie rundy finansowania za pośrednictwem zagranicznej platformy inwestycyjnej Seedrs. Polski start-up pozyskał już w zbiórkach crowdfundingowych ponad 800 tys. euro od blisko 950 inwestorów. Teraz firma rozszerza swoją działalność na rynkach zagranicznych i planuje trzecią zbiórkę crowdfundingową.
 

Trzecia runda finansowania

Polski start-up ma ogromne ambicje, aby zrewolucjonizować globalny rynek transportu. Nevomo chce wykorzystać istniejącą już infrastrukturę kolejową do podróży z prędkością nawet 550 km/h. Jak to ma być możliwe? Dzięki rozwojowi technologii magrail, opartej na lewitacji magnetycznej. A dokładniej na koncepcji hyperloop - innowacyjnego systemu magnetycznej kolei próżniowej.

Aby rozwijać swój pomysł, najpierw Nevomo (wcześniej znany jako Hyper Poland) przeprowadził w 2019 roku pierwszą zbiórkę crowdfundingową na platformie Seedrs. Celem kampanii było pozyskanie 200 tys. euro, jednak zainteresowanie inwestorów znacznie przewyższyło tę kwotę i przebiło 330 tys. euro. Finansowanie pozwoliło spółce na wykonanie modelu testowego.
 

Hyper Poland demonstracja


Na początku 2020 roku rozpoczęto drugą rundę finansowania. Tym razem celem było pozyskanie ponad 450 tys. euro. Łącznie spółka pozyskała już ponad 800 tys. euro. Po raz kolejny Nevomo zamierza przeprowadzić kampanię crowdfundingową na platformie Seedrs, a zainteresowani inwestorzy już mogą się rejestrować. Polski start-up jeszcze w połowie 2021 roku planuje rozpocząć budowę pełnowymiarowego toru testowego.

Natomiast na przełomie 2023/2024 roku Nevomo wspólnie z jednym z partnerów chce rozpocząć pilotaż technologii magrail.

Nevomo na rynkach europejskich

Na początku tygodnia Nevomo ogłosiło nawiązanie współpracy z UREF-Campus Düsseldorf oraz Uniwersytetem Nauk Stosowanych Emden/Leer w Niemczech. Jest to kolejny krok polskiego start-upu w rozwoju na rynkach zagranicznych, z naciskiem na kraje europejskie.

„Nowo nawiązane współprace dają nam okazję do odgrywania ważnej roli w rozwoju technologii transportowych jutra. Chcemy przyczynić się do wdrażania zrównoważonej mobilności, przekształcając przestarzały system transportu zależny od paliw kopalnych w wydajny i bezemisyjny. To trudne zadanie, którego nie będziemy w stanie zrealizować sami. Konieczna jest ścisła współpraca z partnerami z zakresu inżynierii mechanicznej, elektroniki czy informatyki. Zarówno EUREF-Campus Düsseldorf, jak i Uniwersytet Nauk Stosowanych Emden/Leer zapewniają nam dostęp do takich podmiotów i szerokie możliwości, dzięki czemu możliwy będzie nasz dalszy rozwój oraz wspólna praca nad wdrożeniem transportu przyszłości” – komentuje Przemek Pączek, CEO Nevomo.

Spółka realizuje również wcześniej zapowiadane plany i zamierza otworzyć swoją filię w Szwajcarii. Był to jeden z celów podczas drugiej rundy finansowania. Pozwoli to na pozyskanie oraz obsługę klientów nie tylko ze Szwajcarii, ale również Francji i Włoch. Otwarcie nowej filii zostało zaplanowane na III/IV kwartał 2021 roku. Nevomo rozważa ekspansję również w Austrii.

Zobacz także: Polski startup Nevomo wejdzie na nowe rynki zagraniczne

Udostępnij