Przejdź do treści

udostępnij:

Kategorie

Oferta akcji SAMITO - analiza twórcy rozwiązań dla e-commerce. W planach debiut na NewConnect

Udostępnij

Dziś rozpoczęła się druga transza emisji akcji SAMITO skierowana do inwestorów indywidualnych. Spółka planuje pozyskać środki na rozwój oraz marketing narzędzi.

SAMITO działa w branży IT. Oferuje sklepom on-line oraz innym firmom pozyskującym klientów szereg narzędzi wspierających, które pomagają zaangażować i skutecznie zachęcić użytkowników do dokonania zakupów. Spółka jest wyłącznym dostawcą marketing automation m.in. dla Castoramy.

Autorskie narzędzia wspomagania sprzedaży w modelu SaaS

W 2021 r. SAMITO wprowadził na rynek autorskie narzędzie, które automatycznie łączy treści artykułów na stronach wydawców z produktami dostępnymi w sklepach internetowych. Zostało już wdrożone m.in. w serwisach wydawnictwa Burda Media. Przewagą oferowanego rozwiązania jest też efektywnościowy model rozliczenia.

„SAMITO dla wydawców pomaga wydawcom monetyzować treści serwisów, poprzez zautomatyzowane działania content marketingu dla sklepów internetowych. To narzędzie z dużym potencjałem do rozwoju i to właśnie głównie na ten cel mamy zamiar przeznaczyć środki pozyskane z emisji. W najbliższym czasie planujemy wprowadzenie narzędzia umożliwiającego samodzielną implementację przez mniejszych wydawców, pracujemy również nad funkcjonalnością, która pozwoli na automatyczne tagowanie treści wideo” – mówi Rafał Gawłowski, prezes zarządu SAMITO.

visual search samito

SAMITO przygotowuje także nowe narzędzie efektywnego ratowania porzuconych koszyków dla e-sklepów. Według szacunków spółki, nowa usługa może pomóc odzyskać nawet 1/3 tego typu transakcji. Usługa ma trafić do czołowych platform e-commerce w Polsce w ciągu najbliższych miesięcy. Za kilka tygodni ma być już dostępna dla klientów spółki.

Spółka współpracuje przy tym projekcie z integratorem płatności z Grupy mBank, spółką PayNow. „Współpraca z PayNow ma dla nas wymiar strategiczny. Połączenie naszych kompetencji umocni pozycję SAMITO na rynku i pozwoli stworzyć nowe, efektywne narzędzia dla branży e-commerce. W pierwszej kolejności klienci otrzymają nową usługę ratowania porzuconych koszyków, która wkrótce będzie dostępna również na popularnych platformach e-commerce w formie wtyczki” – wyjaśnia Rafał Gawłowski.

W planach spółek jest wdrożenie dalszych rozwiązań, które mają zwiększać konwersję i usprawniać proces płatności w sklepach on-line. „Połączenie naszych kompetencji w tak kluczowych dla branży obszarach jak proces płatności i zwiększania konwersji pozwala nam na zaoferowanie efektywnych i prostych we wdrożeniu usług zwiększających sprzedaż w sklepach online. W kolejnych krokach planujemy wspólnie wprowadzić cały pakiet rozwiązań zwiększających wartość końcowego koszyka i zachęcających użytkownika w najlepszym momencie do dokonania zakupu. Wierzymy, że wspólna oferta stanowić będzie istotne wsparcie dla naszych klientów w ich drodze do sukcesu na dynamicznie rozwijającym się rynku e-commerce” – mówi Jarosław Stefański, CEO mElements z grupy mBank.

Narzędzia i usługi SAMITO

narzędzia samito

Zobacz także: SAMITO rozpoczyna współpracę z PayNow

Oferta akcji SAMITO w formie crowdfundingu udziałowego i plany debiutu na NewConnect

SAMITO zamierza pozyskać z oferty akcji do 3,38 mln zł. Środki mają zostać przeznaczone na rozwój oraz marketing narzędzi rozwijanych przez spółkę.

cele emisyjne samito

Oferta prowadzona jest w formie crowdfundingu udziałowego na platformie CrowdConnect.pl. W czwartek 27 maja rozpoczęły się zapisy dla wszystkich chętnych inwestorów. Potrwają maksymalnie do 8 czerwca.

Cena emisyjna została ustalona na poziomie 11,65 zł za akcję. Przekłada się to na wycenę post-money w wysokości 19,15 mln zł. Nowi inwestorzy obejmą do 17,6% udziałów w spółce.

Szczegółowe informacje dotyczące oferty dostępne są na stronie CrowdConnect 

Po zakończeniu oferty, spółka planuje ubiegać się o wprowadzenie akcji do obrotu na rynku NewConenct. Debiut możliwy już na przełomie 2021 i 2022 r.

„Wejście na NewConnect pozwoli nam na zwiększenie rozpoznawalności oraz wiarygodności spółki w oczach obecnych i przyszłych kontrahentów, umocni również naszą pozycję na rynku pracy. Pozyskane finansowanie pozwoli nam natomiast na rozwój naszego autorskiego narzędzia SAMITO dla wydawców, m.in. wprowadzenie funkcjonalności umożliwiających samodzielną implementacje przez mniejszych wydawców” – podsumowuje Rafał Gawłowski.

Zobacz także: Kampania crowdinvestingowa Samito oraz plany rozwoju [Spotkanie on-line z prezesem zarządu]

Udostępnij