Byliśmy w Plantwear, aby zobaczyć jak powstają drewniane zegarki i dowiedzieć się, co zakłada nowa strategia spółki
Plantwear to polska spółka produkująca zegarki i inne gadżety z drewna, która przede wszystkim rozwija sprzedaż za pośrednictwem kanału e-commerce. W ramach projektu #GiełdowaTurystyka byliśmy w nowym zakładzie spółki w Radzyniu Podlaskim, aby poznać szczegóły nowej strategii i zobaczyć z bliska jak powstają zegarki i inne drewniane gadżety.
Nowa Strategia Plantwear na lata 2021 - 2022
Nowa strategia Plantwear na lata 2021 – 2022 zakłada przeistoczenie się w grupę kapitałową i przeniesienie notowań z NewConnect na główny parkiet GPW. Oprócz unikalnych kompetencji produkcyjnych i projektowych, spółka posiada też dużą wiedzę na temat skutecznej sprzedaży przez internet i rozwijania kanałów typu e-commerce. To właśnie tę wiedzę i umiejętności wykorzystuje w uruchomionych już nowych konceptach sprzedażowych GiftBay i JustPlants. Kolejne inicjatywy pojawią się wkrótce i to one oraz rozwój poza Polską mają odpowiadać za dalszy wzrost sprzedaży.
Zakład produkcyjny w Radzyniu Podlaskim
Większość produktów sprzedawanych przez Plantwear realizowanych jest na miejscu w zakupionym przez spókę zakładzie produkcyjnym, który jest zlokalizowany w Radzyniu Podlaskim. To daje elastyczność i możliwość szybkiego reagowania na zmieniające się trendy i mody. Lokalizacja daje spółce dużo miejsca na dalszy rozwój i stanowi punkt wyjścia do egzekwowania nowej strategii.
To z tego miejsca obsługiwane są nowe koncepty Plantwear jak serwisy GiftBay i JustPlants. Tutaj produkowane są także drewniane zegarki i okulary, z których spółka jest najbardziej znana. Plantwear jest liderem w tym obszarze na rynku w Polsce i rozwija sprzedaż na rynkach zagranicznych. Dodatkowo, spółka w ramach obowiązującej strategii planuje uruchamiać kolejne koncepty i wykorzystywać efekt skali w prowadzonej przez siebie działalności.
Zobacz także: Plantwear szykuje kolejne kroki w realizacji budowy hub’u e-commerce
Wyjście z pandemii nadzieją dla Plantwear
Wyniki finansowe Plantwear za pierwszy kwartał 2021 roku pokazały poprawę rentowności i wzrost sprzedaży głównie dzięki platformie Giftbay. Spółce nie sprzyjała w minionym roku pandemia, a mimo to udało jej się utrzymać sprzedaż na dobrym poziomie. Perspektywa otwierania gospodarki i turystyki powinna przełożyć się na znaczny wzrost sprzedaży w trwającym roku, co przy poprawie efektywności powinno przekładać się na wynik finansowy.
O planach spółki, rozwoju sprzedaży poza Polską i kolejnych konceptach opowiedział nam Wiktor Pyrzyk CEO, Ewelina Bury CDO, Mateusz Skowron Główny Technolog i Agnieszka Stanisławska Dyrektor Marketingu Plantwear.