Przejdź do treści

udostępnij:

Kategorie

Happy Pack, rozwijający sieć punktów obsługi przesyłek, oferuje akcje w crowdfundingu i planuje debiut na NewConnect

Udostępnij

Spółka Happy Pack zajmująca się rozwojem punktów obsługi przesyłek prowadzi crowdfundingową ofertę akcji. Do tej chwili zebrała już połowę założonej kwoty, dzięki której wspomoże rozwój i przyspieszy ekspansję. Oferta akcji skierowana do inwestorów indywidualnych trwa do 20 września.

Celem Happy Pack jest stworzenie szerokiej sieci punktów obsługi w Polsce. W tym celu zamierza pozyskać do 1 mln zł na rozbudowę zespołu sprzedażowego i dalszy rozwój wraz z wdrożeniem autorskiego systemu e-happy.pack.

„Naszą ideą jest zbudowanie punktów obsługi paczek na każdym rogu, w każdym mieście, żeby miejsca odbioru i nadawania paczek funkcjonowały w całej Polsce i usprawniały proces obsługi tych paczek.” – mówi Rafał Moryto, prezes Happy Pack.

Happy Pack, czyli usprawnianie usług kurierskich

Spółka Happy Pack usprawnia odbiór i też nadawanie przesyłek. Tworzy sieć punktów obsługi paczek, ale również sprzedaży usług kurierskich. Celem jest utworzenie szerokiej sieci punktów obsługi w Polsce. Co warto zaznaczyć, Happy Pack sam nie jest firmą kurierską, natomiast współpracuje z największymi firmami kurierskimi operującymi w naszym kraju. 

Założeniem jest stworzenie sieci punktów partnerskich w Polsce, czyli np. sklepów osiedlowych, lokalnych punktów usługowych i oczywiście własnych punktów odbioru i nadania przesyłek kurierskich. Mają one być alternatywą do kosztownego i długotrwałego tworzenia własnych sieci punktów przez poszczególne firmy kurierskie. Postawą jest też prostota świadczenia usług przez pracowników owych punktów. W tym celu Happy Pack tworzy też platformę i narzędzie (terminal), które umożliwią łatwą obsługę obrotu paczkami.

happy pack

Happy Pack realizuje i wdraża autorskie oprogramowanie e-happy.pack, które odpowiada za automatyzację procesów dostarczania i odbioru przesyłek w punktach partnerskich. Pozwoli partnerom na pozyskanie dodatkowych klientów oraz łatwy dostęp do kontraktów z co najmniej czterema największymi firmami kurierskimi. Z kolei dla firm kurierskich to szeroki wybór alternatywnych punktów odbioru w całym kraju, eliminacja problemów z odbiorem paczek i ich dostawą do domu, co zwiększy efektywność i zmniejszy koszty współpracujących firm kurierskich.

System e-happy.pack ma zostać uzupełniony o m.in. Mobile Smart Terminal, który będzie miał za zadanie ułatwić punktom partnerskim obsługę klienta bez konieczności używania komputera, skanera czy drukarki. Rozwijany system Happy Pack będzie ułatwia klientom na łatwy zakup usług kurierskich, dzięki czemu nadawca nie będzie musiał już drukować etykiety i czekać na kuriera, a wystarczy, że dostarczy paczkę do odpowiedniego punktu, który zajmie się częścią logistyczną.

"W procesie rozwoju projektu zauważyliśmy bariery w budowaniu sieci punktów odbioru i współpracy z firmami kurierskimi. Dały one inspirację do stworzenia platformy integrującej wiele firm kurierskich z zastosowaniem jednego urządzenia, bez konieczności inwestycji w otwarcia własnych punktów obsługi. Bazując na zdobytym doświadczeniu, przebudowaliśmy model biznesowy i opracowaliśmy koncepcję oprogramowania e-happy.pack, przeznaczonego dla punktów partnerskich. System pozwoli zarządzać procesem logistyki dostarczania i odbioru przesyłek na linii kurier–klient i rozwijać sieć, przy optymalizacji kosztów" - tłumaczy - Rafał Moryto.

Ponadto, jeszcze w 2020 r. firma rozpoczęła rozbudowę projektu sieci paczkomatów HP, a tylko do końca 2021 r. otworzono 7 własnych punktów „PUDO” (PickUp Drop Off).

Spółka w pierwszym roku działalności dopracowała model biznesowy i obsłużyła 110 tys. klientów. Trwający rok Happy Pack chce zamknąć liczbą 300 punktów partnerskich, by w kolejnych latach zwiększyć liczbę punktów nawet do kilku tysięcy.

Jeszcze w czerwcu br. sieć podpisała umowę z Worldline, dostawcą usług płatniczych, na dostawę terminali SoftPos, za których pośrednictwem będzie można pobierać opłaty za nadania przesyłek kurierskich.

Emisja akcji Happy Pack

W czerwcu br. Happy Pack ruszył z emisją akcji za pośrednictwem oferty crowdfindignowej, która zakończy się 20 września. Do tej chwili spółka zebrała 515 tys. zł z zakładanej kwoty 1 mln zł.

emisja crowdfundingowa

Cele emisji akcji:

Największa część pozyskanego kapitału pozwoli spółce na dokończenie i wdrożenie oraz rozbudowanie systemu e-happy.pack (do 430 tys, zł). Kolejne 294 tys. zł wesprze rozbudowę działu sprzedaży w ośmiu województwach. Pozostałe środki pozwolą na dokończenie i wdrożenie prac serwisu sprzedaży usług kurierskich za pośrednictwem serwisu www oraz rozwinięcie działań marketingowych i promocyjnych spółki.

cele emisji

Możliwości wyjścia z inwestycji w akcje Happy Pack

Pierwszą opcją wyjścia z inwestycji w akcje Happy Pack jest oczywiście debiut spółki na rynku NewConnect. Rozpoczęcie działań z tym związanych planowane jest na 2025 r., a planowany debiut na pierwszą połowę 2026 r. 

Innym sposobem na wyjście z inwestycji jest udział w skupie akcji własnych w 2025 r., przy cenie wynoszące 150% ceny emisyjnej akcji w bieżącej emisji. W tym przypadku spółka zastrzega sobie, że planuje taki skup, ale nie jest w stanie zagwarantować jego przeprowadzenia. Skup będzie dobrowolny i, w zależności od warunków finansowych spółki, możliwy do powtórzenia w następnych latach.

Trzeci scenariusz, którego nie wyklucza zarząd Happy Pack, zakłada przejęcie spółki przez np. dużą firmę kurierską. Jednak w tym przypadku, spółka wymaga w pierwszej kolejności rozwinięcia działalności do odpowiednich rozmiarów.

 

 

Udostępnij