"Planujemy otwarcie 15 stacji AVIA do końca tego roku i 100 do końca 2020" - Robert Brzozowski, prezes UNIMOTU na czacie | StrefaInwestorow.pl
Obrazek użytkownika Czaty
01 cze 2017, 14:17

"Planujemy otwarcie 15 stacji AVIA do końca tego roku i 100 do końca 2020" - Robert Brzozowski, prezes UNIMOTU na czacie

W czwartek, 1 czerwca 2017 r. o godz. 11:00 spotkaliśmy się z Robertem Brzozowskim, Prezesem Zarządu spółki UNIMOT. Rozmawialiśmy o wynikach pierwszego kwartału 2017 r., o budowie sieci stacji AVIA w Polsce, rozwoju aplikacji Tankuj24 oraz o sytuacji na rynku paliwowo-energetycznym. W spotkaniu, które cieszyło się dużym zainteresowaniem wzięło udział ponad 400 inwestorów. Prezes odpowiedział na 37 pytań. Zapraszamy do lektury zapisu całej historii czatu.

Obrazek użytkownika Janusz Maruszewski
Janusz Maruszewski

Zapraszamy na czat z Prezesem Zarządu Unimot – Robertem Brzozowskim, w trakcie którego nasz gość chętnie odpowie na wszystkie pytania dotyczące spółki, wyników finansowych za 1Q2017, postępu prac związanych z projektami AVIA i Tankuj24 oraz na temat sytuacji na rynku oleju napędowego i gazu.

 

Spotkanie rozpocznie się we czwartek, 1 czerwca 2017 r., o godz. 11:00. Już teraz zachęcamy do zadawania pytań za pośrednictwem poniższego formularza.

Obrazek użytkownika Robert Brzozowski
Robert Brzozowski

Dzień dobry. Witam Państwa na czacie ze spółką UNIMOT. Zapraszam do zadawania pytań. Liczę na owocną dyskusję.

Obrazek użytkownika Anonim
Sebastian

Jak wyjasnilby Pan fakt tak znaczacego spadku marzy w I kw 2017 roku? Czy spodziewa sie Pan utrzymania tego trendu w dalszej czesci roku?

Obrazek użytkownika Robert Brzozowski
Robert Brzozowski

Spadek marży spowodowany był obniżeniem marży na rynku hurtowym i był odzwierciedleniem polityki handlowej największych koncernów paliwowych.

Obrazek użytkownika Anonim
Gerard

Czy publikują państwo prognozy na ten rok?

Obrazek użytkownika Robert Brzozowski
Robert Brzozowski

Nie. Nie przewidujemy publikowania prognoz.

Obrazek użytkownika Anonim
OBS

Patrząc na RZiS to rzuca się w oczy wysoka wartość 'pozostałych przychodów' 8 mln zł.
Czy są to dodatnie różnice kursowe?
Jeśli tak, czy to jest zysk jednorazowy czy część marży na sprzedaży?

Obrazek użytkownika Robert Brzozowski
Robert Brzozowski

To są różnice kursowe z działalności operacyjnej i występują regularnie w bieżącej działalności spółki.

Obrazek użytkownika Anonim
Mati

Witam Serdecznie, Niech mi pan powie tak naprawde jaki wpływ na wyniki ma cena ropy i kurs dolara? W ostatnim kwartale cena ropy i kurs dolara mocno spadły natomiast zupełnie nie przełożyło się to na marże i zysk około 7,5mln nie był znacznie lepszy niż ostatnie kwartały ?

Obrazek użytkownika Robert Brzozowski
Robert Brzozowski

Cena ropy i kurs dolara nie przekłada się na marżowość naszej działalności ponieważ firma stosuje rachunkowość zabezpieczeń.

Obrazek użytkownika Anonim
Konrad

Widać, że zmiana w przepisach sprzyjała UNIMOTOWI w ostatnich miesiącach, innym spółkom paliwowym również. Ile jeszcze czasu może się utrzymać ten wzrost i czy na horyzoncie pojawi się jakiś kolejny driver wzrostu?

Obrazek użytkownika Robert Brzozowski
Robert Brzozowski

Efekty wprowadzonych regulacji skutecznie ograniczają szarą strefę (pakiet paliwowy i transportowy), co powinno przekładać się w dalszym ciągu na wzrosty sprzedaży spółek paliwowych. Ponadto pamiętajmy, że jesteśmy przed sezonem - okresem największej sprzedaży, który przypada na III i IV kwartał.

Obrazek użytkownika Anonim
ZB

Panie Prezesie, jak dużo Unimot oszczędza na samodzielnym utrzymywaniu zapasów obowiązkowych zamiast zlecać to firmom zewnętrznym?

Obrazek użytkownika Robert Brzozowski
Robert Brzozowski

Są to istotne oszczędności, które mimo skomplikowania procesu utrzymania zapasów we własnym zakresie i tak czynią ten sposób bardzo korzystnym.

Obrazek użytkownika Anonim
Arek

Witam Panie Prezesie.
Proszę wytłumaczyć drobnemu inwestorowi, który nie jest specjalistą od rynku paliw kwestię, że przychody ze sprzedaży ON pod koniec 2016 oscylowały blisko 400 mln miesięcznie, a w ostatnich miesiącach są niższe, bo powyżej 200 mln.
Jaka jest szansa na powrót do przychodów na tamtych poziomach ?

Obrazek użytkownika Robert Brzozowski
Robert Brzozowski

Pierwszy kwartał jest często okresem o niższej sprzedaży. Ponadto na wysokość przychodów ma wpływ cena bieżąca paliw.

Obrazek użytkownika Anonim
Łukasz

Dzień dobry,
Proszę o krótkie opisanie elementów które złożyły się na bardzo słabe wyniki za 1Q'17 - spadek marż i ratowanie wyniku dodatnimi różnicami kursowymi na kwotę 8 mln PLN? Czy spółka zabezpiecza kurs USD/PLN? Jak wygląda realizowana premia lądowa r/r i q/q? Czy w sytuacji wzrostu kursu USD/PLN (tak jak miało miejsce w 2Q'16) spółka pokaże zysk w przypadku utrzymania marży na rynku hurtowym?

Obrazek użytkownika Robert Brzozowski
Robert Brzozowski

Wyniki za pierwszy kwartał były - naszym zdaniem - bardzo dobre. Mimo mniejszej marży spółka znacznie zwiększyła sprzedaż i przychody. Zrealizowane różnice kursowe są ściśle związane z bieżącą działalnością spółki. Spółka zabezpiecza kurs USD/PLN.
Spółka nie spekuluje i nie uzyskuje nadzwyczajnych zysków z tytułu różnic kursowych.

Obrazek użytkownika Anonim
kajko

witam,osiągacie bardzo dobre wyniki,ponad przeciętne a akcje stoją w miejscu.Jak Pan sądzi dlaczego?

Obrazek użytkownika Robert Brzozowski
Robert Brzozowski

Zarząd nie ma w zwyczaju komentowania bieżącego kursu akcji. Skupia się na bieżącej działalności i na generowaniu wzrostu wartości spółki w długim okresie.

Obrazek użytkownika Anonim
Marek

Od dnia 1 stycznia 2017 r. obowiązuje nowy sposób realizacji Narodowego Celu Wskaźnikowego. W związku z wejściem w życie nowych przepisów, przedsiębiorcy zostali zobowiązani do zapewnienia odpowiedniej ilości biokomponentów w sprzedawanym paliwie poprzez przygotowanie i sprzedaż mieszanek (blendowanie), zawierających wymagany udział biokomponentów.
W jaki sposób realizacja tego obowiązku wpłynie na zwiększenie kosztów działalności, z uwagi na konieczność korzystania z dodatkowych usług związanych z przygotowaniem odpowiednich mieszanek paliw?

Obrazek użytkownika Robert Brzozowski
Robert Brzozowski

Tak. Nowe obowiązki wpływają na zwiększenie kosztów i dotyczą wszystkich uczestników rynku.

Obrazek użytkownika Anonim
kajko

witam,już za chwile powstanie 5 stacji Avia ,ile Pan chciałby mieć do końca roku? a jaki jest plan na 2018?

Obrazek użytkownika Robert Brzozowski
Robert Brzozowski

Spółka planuje otwarcie 15 stacji do końca bieżącego roku i 100 do 2020 r.

Obrazek użytkownika Anonim
Gerard

Panie Prezesie czy środki z emisji pozwalają już na zwiększenie wolumenu sprzedaży oleju czy jeszcze nie zostały użyte do tego celu?

Obrazek użytkownika Robert Brzozowski
Robert Brzozowski

Spółka zanotowała zwiększone przychody i sprzedaż w I kwartale 2017 i bez wątpienia pozwoliły na to środki pozyskane z emisji.

Obrazek użytkownika Anonim
Gość

Czy pakiet paliwowy wciąż skutecznie ogranicza szarą strefę?

Obrazek użytkownika Robert Brzozowski
Robert Brzozowski

Tak. Ogranicza.

Obrazek użytkownika Anonim
Gość

Witam, czy spółka rozważa ekspansję za granicę?

Obrazek użytkownika Robert Brzozowski
Robert Brzozowski

Spółka prowadzi już działalność za granicą i monitoruje wciąż możliwość dalszego wykorzystania rozwiązań logistycznych i posiadanych produktów do sprzedaży ich poza granicami.

Obrazek użytkownika Anonim
Szymon

Czy jest szansa na utrzymanie dynamiki wzrostu sprzedaży ON w tym roku?

Obrazek użytkownika Robert Brzozowski
Robert Brzozowski

Tak. Mamy nadzieję na utrzymanie wzrostu.

Obrazek użytkownika Anonim
Gość

Jak się sprawuje nowy system zamawiania produktów e-Zamówienia - korzystają z tego Państwa klienci?

Obrazek użytkownika Robert Brzozowski
Robert Brzozowski

Nowy system znacząco usprawnił pracę działu back-office i przyspieszył realizację zamówień. Klienci pozytywnie oceniają jego funkcjonowanie.

Obrazek użytkownika Anonim
Gość

W jaki sposób sam UNIMOT będzie zarabiać na sieci AVIA w Polsce? Czy tylko poprzez dostarczanie paliwa i ew. Tankuj24, czy jeszcze jakoś inaczej? Licencje itp.? Jakiego rzędu to mogą być kwoty w skali całych przychodów, czy przy powiedzmy 50 stacjach mogą pozwolić podnieść przychody o 30%?

Obrazek użytkownika Robert Brzozowski
Robert Brzozowski

Spółka zamierza zarabiać na wymienionych przez Pana obszarach oraz dodatkowo na umowie franczyzowej.

Obrazek użytkownika Anonim
Gość

I jeszcze apropos AVII od strony kierowcy. Zakładam, że do sieci będą wchodzić stacje dotychczas niezrzeszone. Czy wejście do sieci AVIA będzie się wiązać z jakimiś wymogami jakościowymi dot. paliwa? Na niektórych stacjach czasem naprawde strach zalać do pełna...

Obrazek użytkownika Robert Brzozowski
Robert Brzozowski

W umowach franczyzowych obligujemy naszych partnerów tylko do zakupu paliwa od renomowanych dostawców.

Obrazek użytkownika Anonim
Tomasz Stepien

Czy moglby Pan rozwinac temat niskich marz? Czy chodzi tu glownie o olej napedowy? Jezeli tak, to wydaje sie troche dziwne, ze przy malej podazy (postoje w Gdansku i Plocku) spolki paliwowe walcza o rynek niskimi marzami? Czy niskie marze utrzymywaly sie takze w kwietniu i maju?

Obrazek użytkownika Robert Brzozowski
Robert Brzozowski

Spółki paliwowe uzupełniają braki produktowe własnym importem poprzez porty Gdynia, Gdańsk oraz ze ściany wschodniej.

Obrazek użytkownika Anonim
blogprezesa

Proszę mi jeszcze wyjaśnić na czym będzie firma zarabiała w przypadku "własnych" stacji paliw które ruszają w tym miesiącu, czy to będzie tylko opłata franczyzowa, od obrotu czy tylko marża na sprzedawanym tam paliwie ? Czy otwierane stacje to w większości są stali (starzy) klienci którym od dłuższego czasu dostarczacie paliwa ?

Obrazek użytkownika Robert Brzozowski
Robert Brzozowski

Wśród nowych klientów AVIA są również firmy, które nie współpracowały wcześniej z UNIMOT. Spółka będzie zarabiać na opłacie franczyzowej i dostawie paliwa.

Obrazek użytkownika Anonim
luke

Z informacji rynkowych wynika, że Białoruś ponownie zaczęła sprzedawać olej napędowy do Polski. Czy jest to dla was atrakcyjny kraj zaopatrzenia?

Obrazek użytkownika Robert Brzozowski
Robert Brzozowski

Tak. Realizujemy również zakupy z Białorusi.

Obrazek użytkownika Anonim
kajko

Tankuj 24 to świetna aplikacja,ale stosunkowo mało w niej stacji,szczególnie na ścianie wschodniej--Rzeszów,Lublin-kiedy się to może zmienić?

Obrazek użytkownika Robert Brzozowski
Robert Brzozowski

Wystartowaliśmy z 43 stacjami. Mamy już dziś 51 w całej Polsce. Codziennie zgłaszają się do nas kolejne stacje - rozwój jest dynamiczny.

Obrazek użytkownika Anonim
Krzysztof Strauchmann

Witam serdecznie,

 

Aplikacja tankuj24 ma dość słabe opinie jak do tej pory - w głównej mierze za sprawą małego wyboru stacji. Na jakim etapie "ekspansji" jesteście Państwo biorąc pod uwagę rozwój tej aplikacji? Czy będą podpisywane umowy z takimi firmami jak Orlen, Lotos, Schell, czy raczej będą to małe stacje lokalne.

 

Pozdrawiam

Obrazek użytkownika Robert Brzozowski
Robert Brzozowski

Z dnia na dzień liczba stacji się zwiększa i rozmawiamy również z dużymi sieciami paliwowymi w Polsce.

Obrazek użytkownika Anonim
ArKo

i na czym tak w ogóle będzie zarabiać Unimot w przypadku Tankuj24? Czy może jest to element promocji Waszych paliw?

Obrazek użytkownika Robert Brzozowski
Robert Brzozowski

Aplikacja Tankuj24 służy zwiększeniu sprzedaży paliw przez UNIMOT do segmentu detalicznego.

Obrazek użytkownika Anonim
Gerard

Dużo już spółka ma klientów przez aplikację Tankuj24?

Obrazek użytkownika Robert Brzozowski
Robert Brzozowski

Ponad 10 tysięcy osób pobrało aplikację przez pierwsze 10 dni.

Obrazek użytkownika Anonim
ZB

Czy budowana sieć Avia wpłynie znacząco na przychody? Jeśli tak to w jakim stopniu?

Obrazek użytkownika Robert Brzozowski
Robert Brzozowski

Tak. Mamy nadzieję, że sieć AVIA zwiększy przychody spółki oraz zwiększy sprzedaż paliw.

Obrazek użytkownika Anonim
Gość

Czy dużo stacji paliw jest dostępne w tankuj 24

Obrazek użytkownika Robert Brzozowski
Robert Brzozowski

Na dzień dzisiejszy mamy 51 stacji i ich liczba rośnie codziennie. Zachęcam do pobrania aplikacji i sprawdzenia lokalizacji.

Obrazek użytkownika Anonim
andre

Zgodnie z pierwszymi opiniami na temat aplikacji tankuj24 obniżka ceny o kilka groszy nie jest wystarczającym powodem do korzystania z jej. W jaki sposób planują państwo zwiększyć korzyści dla rynku b2c?
Z drugiej strony nawet obecna propozycja wartości wydaje się być ciekawa dla firm. Czy planują państwo dostosować aplikację do tego sektora?

Obrazek użytkownika Robert Brzozowski
Robert Brzozowski

Aplikacja jest przeznaczona zarówno dla rynku B2C i B2B. Aktualnie spółka skupia się na rozwoju zasięgu aplikacji.

Obrazek użytkownika Anonim
AR

Dla wyników obecnie najważniejsza jest marża. Proszę więc nie unikać odpowiedzi na pytanie o nią.
Jak się ona kształtuje w II kw. w porównaniu do I kw.?

Obrazek użytkownika Robert Brzozowski
Robert Brzozowski

Spółka nie może komunikować wyników za II kwartał bez oficjalnego komunikatu.

Obrazek użytkownika Anonim
Tomasz Stepien

Jak Pan ocenia dzialanie pakietu transportowego? Czy jego efekt jest bardziej pozytywny czy negatywny dla spolki?

Obrazek użytkownika Robert Brzozowski
Robert Brzozowski

Efekty pakietu transportowego są zdecydowanie pozytywne dla spółki.

Obrazek użytkownika Anonim
Sebson

Czy spolka planuje w przyszlosci przejecia, czy bedzie skupiac sie bardziej na rozwoju organicznym?

Obrazek użytkownika Robert Brzozowski
Robert Brzozowski

Spółka monitoruje możliwości zwiększenia przychodów również poprzez przejęcia.

Obrazek użytkownika Anonim
Artq

jeśli rozmawiacie z dużymi sieciami w sprawie tankuj24 a zarabiacie na zwiększaniu sprzedaży paliw do tych stacji, podczas gdy oni nie są odbiorcami waszego paliwa to gdzie chcecie zarobić?

Obrazek użytkownika Robert Brzozowski
Robert Brzozowski

Duże sieci stacji paliw mają zwiększyć rozpoznawalność aplikacji Tankuj24, dzięki czemu będziemy mogli skuteczniej dotrzeć do większej ilości odbiorców.

Obrazek użytkownika Anonim
inwestor

Gdzie będą pierwsze stacje paliw Awja?

Obrazek użytkownika Robert Brzozowski
Robert Brzozowski

Pierwsze stacje paliw będą otwarte w czerwcu w Łomży, Józefowie i Turku.

Obrazek użytkownika Anonim
kajko

mijają 3 miesiące od IPO, jak Pan oceni lub podsumuje ten okres?

Obrazek użytkownika Robert Brzozowski
Robert Brzozowski

Realizujemy wszystkie cele emisyjne, zwiększamy przychody przez co wypełniamy obietnice złożone inwestorom na IPO.

Obrazek użytkownika Anonim
Łukasz

Z czego wynika wspomniany przez Pana prezesa efekt obniżeniem marży na rynku hurtowym? Rozmawiając z przedstawicielami PKN czy Lotos wskazuję, że marże pozostają mocne (hurtowe a nie przerobowe) i pozwalają realizować marże lądowe właśnie kosztem ograniczania szarej strefy. Skąd wynika tak rozbieżność oceny sytuacji w hurtowym obrocie paliw?

Obrazek użytkownika Robert Brzozowski
Robert Brzozowski

UNIMOT, jak i inni gracze na rynku, realizują zwiększone przychody ze sprzedaży wynikające z ograniczenia szarej strefy. Natomiast co do marż hurtowych w Polsce z naszej analizy jednoznacznie wynika, że uległy one obniżeniu względem giełdowych notowań cen paliw.

Obrazek użytkownika Anonim
Sanchez

Czy obecna dywidenda jest jedynie jednorazowa, czy też firma planuje przyjęcie polityki dywidendowej na przyszłe lata ? Jak był cel dywidendy, tuż po emisji, w świetle nowych planów i konieczności dokapitalizowania spółki ?

Obrazek użytkownika Robert Brzozowski
Robert Brzozowski

Spółka kontynuuje obecną politykę dywidendową polegającą na wypłacaniu 30% zysku netto. Na 20 czerwca zaplanowane jest WZA spółki, które podejmie decyzję w sprawie wypłaty dywidendy w wysokości 1,20 zł na akcję.

Obrazek użytkownika Robert Brzozowski
Robert Brzozowski

Dziękuję bardzo za udział w dzisiejszym spotkaniu i ciekawą dyskusję. Kończymy na dzisiaj. Po więcej informacji zapraszam do serwisu relacji inwestorskich spółki. http://www.unimot.pl/relacje-inwestorskie/ (link is external)

Zostaw swój e-mail: przypomnimy Ci o zbliżającym się czacie, na kilka minut przed jego rozpoczęciem

Sprawdź więcej artykułów i analiz

Więcej praktycznej wiedzy o inwestowaniu na giełdzie, takiej jak analizy, artykuły, czy portfele edukacyjne, znajdziesz w części premium serwisu StrefaInwestorow.pl. Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej.