Relacja z czat z zarządem Grupy Ambra: "Chcielibyśmy utrzymać wzrostowe trendy sprzedaży na głównych rynkach"
Obrazek użytkownika Czaty
13 lis 2019, 16:28

"Chcielibyśmy utrzymać wzrostowe trendy sprzedaży na głównych rynkach" - relacja z czatu z zarządem Grupy Ambra

W środę, 13 listopada 2019 r. odbył się czat inwestorski z prezesem zarządu Grupy Ambra, Robertem Ogórem oraz wiceprezesem zarządu, Piotrem Kaźmierczakiem. Podczas spotkania rozmawialiśmy o wynikach finansowych za I kwartał roku obrotowego 2019/2020. Inwestorzy zadawali również pytania o rozwój na rynkach zagranicznych, sprzedaż produktów, sytuację na rynku wina oraz politykę dywidendową. W spotkaniu wzięło udział blisko 500 osób, a zarząd odpowiedział na 50 pytań. Zapraszamy do lektury całej relacji z czatu.

Obrazek użytkownika Janusz Maruszewski
Janusz Maruszewski

Zapraszamy na czat inwestorski z zarządem Ambra, prezesem Robertem Ogórem oraz wiceprezesem Piotrem Kaźmierczakiem. Będziemy rozmawiać o wynikach finansowych za I kwartał roku obrotowego 2019 /2020.

 

Spotkanie rozpocznie się w środę, 13 listopada 2019 r. o godz. 14:30. Już teraz zachęcamy do zadawania pytań za pośrednictwem poniższego formularza.

 

W przypadku chęci zadania kilku pytań, prosimy je zadawać pojedynczo i za każdym razem klikać przycisk "Wyślij". Ułatwi to przedstawicielom spółek odpowiadanie na pytania.

Obrazek użytkownika Robert Ogór
Robert Ogór

Witamy serdecznie na kolejnym czacie wynikowym i zapraszamy do zadawania pytań.

Obrazek użytkownika Anonim
Łukasz

Czy są Państwo zadowoleni z dotychczasowych wyników osiąganych na sprzedaży win bezalkoholowych i win owocowych (Winiarnia Zamojska)? Jakie macie plany względem tych produktów?

Obrazek użytkownika Robert Ogór
Robert Ogór

Pierwsze reakcje z rynku są w obu przypadkach pozytywne. Chcielibyśmy, aby CIN&CIN Free był liderem alkoholi bezalkoholowych w rynku poza piwem. Winiarnia Zamojska jest projektem nie tylko rynkowym, ale również drogą rozwoju unikalnego produktu i know-how dla naszej winiarni z perspektywą również na rynki zagraniczne.

Obrazek użytkownika Anonim
Łukasz

Jakie działania podejmują Państwo w celu uniezależnienia wyników spółki od trendów sezonowych? Chodzi mi o przeciwdziałanie obecnej koncentracji przychodów i zysków przypadających na IV kwartał roku kalendarzowego.

Obrazek użytkownika Piotr Kaźmierczak
Piotr Kaźmierczak

Sprzedaż całej kategorii żywności i napojów jest sezonowa - z najwyższą sprzedażą w okresie świąteczno-noworocznym. Nie jest naszym celem samym w sobie ograniczanie tej sezonowości. Staramy się najlepiej odpowiadać na potrzeby konsumentów i to oni decydują o poziomie sprzedaży w poszczególnych kwartałach.

Obrazek użytkownika Anonim
Łukasz

Janusz Palikot realizuje właśnie akcję equity crowdfundingową Tenczyńska Okovita. Jest to świetny sposób na badanie popytu i pozyskanie kapitału tańszego niż z tradycyjnych źródeł. Czy planują Państwo prowadzenie podobnych działań?

Obrazek użytkownika Robert Ogór
Robert Ogór

Akcje crowdfundingowe są sposobem na pozyskanie kapitału. Nie widzimy potrzeby pozyskiwania dodatkowego kapitału w ten sposób.

Obrazek użytkownika Anonim
Marcin

Witam, czy planują państwo ekspansję na rynki zagraniczne? Jeśli tak, kiedy i jakie ryzyka się z tym wiążą?

Obrazek użytkownika Piotr Kaźmierczak
Piotr Kaźmierczak

Nie zakładamy wejścia na nowe rynki w najbliższym czasie. Koncentrujemy się na Polsce, Czechach, Słowacji i Rumunii. Uważamy, że te rynki posiadają nadal duży potencjał wzrostu i rozwoju dla naszej Grupy.

Obrazek użytkownika Anonim
Łukasz

Na rynku cydru największa konkurencję stanowią dla Was browary oferujące piwa smakowe, czyli napoje obłożone niższą akcyzą. Dlaczego Ambra do tej pory nie zleciła poddostawcy produkcji piwa na bazie Cydru Lubelskiego? Czy planujecie taki ruch w przyszłości?

Obrazek użytkownika Robert Ogór
Robert Ogór

Stawka akcyzowa dla cydru jest na poziomie stawki piwnej. Nie planujemy wprowadzania produktów na bazie piwa.

Obrazek użytkownika Anonim
Łukasz

Czy wykonywali Państwo badania w jaki sposób klienci (oraz potencjalni klienci, którzy z jakichś względów nimi nie są) postrzegają Wasze sklepy? Czy podejmują Państwo aktywne działania w zakresie optymalizacji ekspozycji towaru, aranżacji witryn i wnętrz sklepów?

Obrazek użytkownika Robert Ogór
Robert Ogór

Jedną z ważnych funkcji marketingu sieci sklepów jest monitoring i podnoszenie zadowolenia naszych klientów włącznie z wyglądem i aranżacją miejsca sprzedaży.

Obrazek użytkownika Anonim
Łukasz

Jakie jest Państwa zdanie na temat praktyki popularnej w USA - o kwartalnej wypłacie dywidend? Czy inwestorzy Ambry mogą na nią liczyć w niedalekiej przyszłości?

Obrazek użytkownika Piotr Kaźmierczak
Piotr Kaźmierczak

Jest to z pewnością ciekawa praktyka, jednak w naszych realiach obarczona dodatkowymi kosztami.

Obrazek użytkownika Anonim
Gość

Jakie są oczekiwania na 2020 rok?

Obrazek użytkownika Robert Ogór
Robert Ogór

Chcielibyśmy utrzymać wzrostowe trendy sprzedaży na głównych rynkach oraz utrzymanie poziomu rentowności naszego biznesu.

Obrazek użytkownika Anonim
Łukasz

Czy planują Państwo wykorzystanie marek Centrum Wina i Distillers Limited do stworzenia konceptów franczyzowych? Np. w formule zbliżonej do tej stosowanej przez Eurocash, tj. Faktoria Wina.

Obrazek użytkownika Robert Ogór
Robert Ogór

Aktualnie rozwój sieci sklepów oparty jest na własnych placówkach. Badamy możliwość rozszerzenia modelu o rozwiązania franczyzowe.

Obrazek użytkownika pstaniszewski
pstaniszewski

Wynagrodzenia w segmencie Polska urosły o niecałe 7 proc. r/r, w porównaniu do 14 proc. w poprzednim kwartale. Czy zakładacie wzrost wynagrodzeń w całym roku obrotowym bliżej tej pierwszej czy drugiej wartości?

Obrazek użytkownika Robert Ogór
Robert Ogór

Nasze wysiłki zmierzają bliżej tej pierwszej wartości.

Obrazek użytkownika pstaniszewski
pstaniszewski

Sprzedaż w Rumunii rośnie o 11,3 proc., ale jaki wpływ na ten wzrost ma konsolidowanie marki Sange De Taur?

Obrazek użytkownika Piotr Kaźmierczak
Piotr Kaźmierczak

Dziękujemy za pytanie. Znacząca część wzrostu sprzedaży w Rumunii to efekt przejęcia tej marki. Nie udzielamy dokładniejszej odpowiedzi ponieważ szczegółowość tego i niektórych innych Pańskich pytań wykracza poza przyjęty przez nas zakres ujawnianych informacji.

Obrazek użytkownika Maciej Dzwonnik
Maciej Dzwonnik

Znacząco wzrósł poziom zobowiązań, co jest argumentowane akwizycją, ale również zwiększeniem stanu zapasów przed okresem świątecznym. Jednak w wynikach za Q1 2018/2019 nie widać takiego skoku zobowiązań. O ile większe zapasy macie Państwo w tym roku przed sezonem świąteczno-noworocznym?

Obrazek użytkownika Robert Ogór
Robert Ogór

Nasze zakłady produkcyjne w Polsce i w Rumunii rozpoczęły w tym roku wcześniej kampanię produkcji na sezon. Dynamiczny wzrost sprzedaży alkoholi mocnych był również powodem do zwiększenia bezpiecznego zapasu.

Obrazek użytkownika pstaniszewski
pstaniszewski

Bardzo dobry wynik segmentu Polska to w części zasługa niższych pozostałych kosztów działalności operacyjnej (6,947 vs 8,006). Jaki był powód i czy możemy oczekiwać oszczędności na tych kosztach (r/r) w przyszłych kwartałach czy to raczej wydarzenie jednorazowe, mnie powtarzalne? Czy jest to związane z wprowadzeniem MSSF 16? Jeśli to tak w jakich wartościach?

Obrazek użytkownika Piotr Kaźmierczak
Piotr Kaźmierczak

Spadek w tej linii P&L faktycznie wynika z wprowadzenia MSSF 16. Podobna kwota zwiększyła amortyzację. Są to przesunięcia w ramach kosztów działalności operacyjnej. MSSF 16 łącznie nie miał istotnego wpływu na zyski.

Obrazek użytkownika Anonim
Łukasz

Jak szacują Państwo wpływ planowanych na przyszły rok zmian w stawkach akcyzy na wynik finansowy grupy kapitałowej?

Obrazek użytkownika Piotr Kaźmierczak
Piotr Kaźmierczak

Nie jest jasne jaka i kiedy podwyżka akcyzy zostanie wprowadzona. Nie zakładamy, żeby podwyżka miała taką skale, który wpłynąłby istotnie na wynik Grupy.

Obrazek użytkownika pstaniszewski
pstaniszewski

W swoim raporcie wskazujecie Państwo ryzyko „Istotną częścią ryzyka rynkowego jest postępująca konsolidacja handlu detalicznego oraz możliwe zwiększanie się udziału bezpośredniego importu wina przez konsolidujący się handel detaliczny.”. Czy w ostatnim kwartale zaobserwowaliście zwiększenie czy zmniejszenie tego ryzyka?

Obrazek użytkownika Robert Ogór
Robert Ogór

Ryzyko utrzymuje się na podobnym poziomie. Patrząc na asortymentową strukturę naszej sprzedaży dotyczy to jedynie sprzedaży win importowanych do sieci handlowych w Polsce - działalność spółek TIM i VINEX, które dobrze radzą sobie z wyzwaniami rynku.

Obrazek użytkownika Anonim
Gość

Jaki wpływ na sprzedaż może mieć (a może już ma) zaprojektowana nowa butelka do Picolo?

Obrazek użytkownika Robert Ogór
Robert Ogór

Pozytywny.

Obrazek użytkownika Anonim
Gość

W 2009 roku wartość spółki na giełdzie spadła z około 500 do 30 milionów (z kursu ok. 18zł do 1.2zł), czyli 15 krotnie. Takie historie oznaczają często, że spółka otarła się niemalże o bankructwo, ale kiedy patrzę na Państwa wyniki finansowe, to widzę, że 2008 rok był rzeczywiście słaby, bo zanotowaliście Państwo stratę, ale nie była ona jakaś wielka.

 

Jak oceniacie Państwo z perspektywy czasu tę sytuację - czy było naprawdę aż tak źle jak pokazywał to kurs akcji? Co działo się wtedy w firmie? Dlaczego spółka zanotowała stratę? Czy można powiedzieć, że giełda spanikowała i przeszacowała Państwa problemy?

Obrazek użytkownika Piotr Kaźmierczak
Piotr Kaźmierczak

Jak sam Pan zauważy wahania kursu akcji były zdecydowanie większe niż zmiana zysków firmy. Wartość fundamentalna spółki była i jest zdecydowanie bardziej stabilna niż wahania kursu akcji. Jako zarząd skupiamy się na dalszym wzroście fundamentalnej wartości spółki, a kurs akcji w dłuższej perspektywie oddaje tę wartość akcjonariuszom.

Obrazek użytkownika pstaniszewski
pstaniszewski

Spółka podwyższyła ceny niektórych wyrobów do końca 2018 roku, aby zrekompensować bardzo drogie zakupy wina ze zbiorów 2017 roku. Jeśli chodzi o ceny zakupu surowca ze zbiorów 2018 to były one istotnie niższe. A jak oceniacie Państwo zbiory 2019 i ceny zakupu surowca? Czy zamierzacie tutaj podejmować jakieś decyzje cenowe (podwyżka/obniżka cen sprzedażowych)?

Obrazek użytkownika Robert Ogór
Robert Ogór

Wielkość zbiorów wina w Europie jest niższa niż w 2018 r. i zbliżona do długoterminowej średniej. Nie planujemy zasadniczych ruchów w obszarze naszych cen sprzedaży.

Obrazek użytkownika Anonim
Gość

Dlaczego zobowiązania r/r wzrosły 60mln? Jakie są plany na zadłużenie w przyszłości?

Obrazek użytkownika Piotr Kaźmierczak
Piotr Kaźmierczak

Wzrost wynika w kwocie 21 mln zł z przyjęcia MSSF 16, w pozostałej kwocie z inwestycji i zwiększonych zapasów.
Zakładamy utrzymanie niskiego poziomu zadłużenia w przyszłości.

Obrazek użytkownika Anonim
Gość

Gratuluję wyników, chciałbym się napić za Państwa zdrowie dobrego wina, zastanawiam się które wybrać - proszę o podpowiedź. ;)

Obrazek użytkownika Robert Ogór
Robert Ogór

Oczywiście zawsze tylko najdroższe :-) Jeśli świętować sukces, to szampanem - polecamy na przykład dostępny wyłącznie w naszych sklepach Lallier Millesime 2010 Grand Cru Brut... zresztą tam wszystko jest bardzo smaczne.

Obrazek użytkownika Anonim
JakubW

Jaki procent wzrostu rynku wina w Polsce zakładają Państwo na lata 2020 i 2021?

Obrazek użytkownika Robert Ogór
Robert Ogór

Oczekujemy utrzymania wzrostowego trendu na poziomie 5-10%.

Obrazek użytkownika pstaniszewski
pstaniszewski

Sprzedaż w segmencie Czechy/Słowacja rośnie bardzo ładnie, a dodatkowo marża handlowa wyniosła rekordowe 37 proc. w tym kwartale. Z czego wynika znaczny wzrost marzy – tutaj zadziałały pozytywnie kursy czy jakiś miks produktowy lub coś innego?

Obrazek użytkownika Piotr Kaźmierczak
Piotr Kaźmierczak

Nadal mocno róśnie sprzedaż win Mucha Sekt, które zapewniają dobry poziom marży. Pomogło również umocnienie korony czeskiej.

Obrazek użytkownika Anonim
Gość

jak wygląda sprzedaż win musujących bezalkoholowych - bardzo dobre piłem - na gorące lato jak znalazł.

Obrazek użytkownika Robert Ogór
Robert Ogór

Rzeczywiście CIN&CIN Free pochodzący z dealkoholizacji wina notuje świetne wyniki sprzedażowe. W naszej ocenie bezalkoholowe wino musujące bardziej odpowiada smakowo swoim alkoholowym odpowiednikom niż wino spokojne i stanowi uniwersalne rozwiązanie dla wielu okazji, jeśli musimy zrezygnować z alkoholu.

Obrazek użytkownika pstaniszewski
pstaniszewski

W wypadku zastosowanie MSSF 16 piszecie Państwo, zę „W okresie od 1 lipca do 30 września 2019 roku na skutek zastosowania MSSF 16 łączne koszty amortyzacji dla aktywów z tytułu prawa do użytkowania wyniosły 1 630 tys. zł, koszty ujemnych różnic kursowych 565 tys. zł, a koszty odsetek 17 tys. zł.”. A o ile spadły koszty usłu g obcych z tytułu przesunięcia tej części kosztów do amortyzacji?

Obrazek użytkownika Piotr Kaźmierczak
Piotr Kaźmierczak

Spadek pozostałych kosztów działalności operacyjnej wyniósł w tym czasie 1.913 tys. zł.

Obrazek użytkownika pstaniszewski
pstaniszewski

W Cash Flow wykazujecie wartość zapłaconego podatku 6,7 mln zł – to dość duża kwota w porównaniu do 1,4 mln zł w zeszłym roku. Można prosić o komentarz w tym temacie?

Obrazek użytkownika Piotr Kaźmierczak
Piotr Kaźmierczak

Wzrost ten to przesunięcie czasowe - w okresie roku kwota podatku zapłaconego powinna rosnąć równolegle do wzrostu zysków.

Obrazek użytkownika Anonim
Łukasz

Czy mają Państwo gotowy plan obrony marż przed przyszłorocznym wzrostem płacy minimalnej, dalszym ograniczeniem handlu w niedzielę, (prawdopodobnym) wzrostem cen prądu, (prawdopodobnym) pogorszeniem dostępu do finansowania bankowego i (ewentualnymi) niekorzystnymi zmianami kursowymi?

Obrazek użytkownika Robert Ogór
Robert Ogór

Nasza strategia skoncentrowana na segmentach premium oraz innowacyjnych produktach ma na celu osiąganie rosnącej wartości rynkowej wyrażonej w wysokich marżach. Sukcesy takiej strategii powinny bronić nas przed naporem presji kosztowych.

Obrazek użytkownika Anonim
Gość

jakie będzie koszt wprowadzenia nowej płacy minimalnej od stycznia 2020 r.

Obrazek użytkownika Piotr Kaźmierczak
Piotr Kaźmierczak

Nie zakładamy istotnego wpływu. Wprowadzane w ostatnich latach podwyżki płac w Grupie wyprzedziły wzrost płacy minimalnej, który w związku z tym nie stanowi dla nas bezpośredniego zagrożenia.

Obrazek użytkownika Anonim
Krzystof

Witam gratuluję wyników. Czy zysk netto w całym roku obrotowym 40 mln jest możliwy do uzyskania, czy taka cyfra jest dużym wyzwaniem?

Obrazek użytkownika Piotr Kaźmierczak
Piotr Kaźmierczak

Nie publikujemy prognoz, więc nie odniesiemy się do konkretnej kwoty. Naszym celem jest utrzymywanie rentowności na poziomie ostatnich lat i wzrost sprzedaży przynajmniej na poziomie wzrostu rynku wina.

Obrazek użytkownika Anonim
ben

jak wygląda przyszłość rynku wina w Polsce - jakie są dynamiki - czy DOM Wina, Kondrat Wina czy to dla Was znaczącą konkurencja ??? czy raczej oni mają wyższy segment win?

Obrazek użytkownika Robert Ogór
Robert Ogór

Rynek wina w Polsce i na świecie jest rynkiem bardzo otwartym i rozdrobnionym. To stanowi o jego bogactwie i wartości dla konsumentów. W takim rynku działania innych dystrybutorów traktujemy jako wzbogacenie i inspirację bardziej niż jako zagrożenie. Udział sklepów CENTRUM WINA będącej największą siecią w rynku sklepów specjalistycznych oceniamy na ok. 10%. Pozostałe 90% jest rozdrobnione. Miejsca na rozwój jest więc dosyć dla wszystkich.

Obrazek użytkownika Anonim
Olek

Gratuluję dwucyfrowego wzrostu sprzedaży, jakby mogli Państwo doprecyzować ile punktów procentowych wynikało z wzrostu wolumenu, a ile z wzrostu średniej ceny. Czy wzrost cen to bardziej efekt inflacji czy zmieniającego się mixu w stronę produktów droższych?

Obrazek użytkownika Piotr Kaźmierczak
Piotr Kaźmierczak

Wzrost wolumenu wyniósł 4,2% a sprzedaży wartościowej na głównych rynkach 10,6%. To efekt zmieniającego się mixu, natomiast nie wprowadzaliśmy podwyżek cen.

Obrazek użytkownika Anonim
Damian

Czy sa panstwo do tej pory zadowoleni z wynikow inwestycji w nowe marki :Sange De Taur, Pliska i Slantschew Brjag, a takze czy planuja panstwo akwizycje kolejnych marek?

Obrazek użytkownika Piotr Kaźmierczak
Piotr Kaźmierczak

Jesteśmy zadowoleni z tych inwestycji, sprzedaż tych marek rośnie i nadal będziemy w nie inwestować. W najbliższym czasie nie przewidujemy kolejnych zakupów marek.

Obrazek użytkownika Anonim
Łukasz

Czy planują Państwo kolejne akwizycje w bieżącym roku obrotowym? Jeśli tak - jakiego typu?

Obrazek użytkownika Robert Ogór
Robert Ogór

Planujemy rozwój w rynku fine wines w Czechach poprzez otwieranie lub akwizycję specjalistycznych sklepów stacjonarnych.

Obrazek użytkownika Anonim
Gość

Witam, czy mysleli Panstwo o skupie akcji wlasnych i dlaczego tak/nie?

Obrazek użytkownika Piotr Kaźmierczak
Piotr Kaźmierczak

Nie planujemy. Zakładamy kontynuację dotychczasowej praktyki wypłaty dywidendy.

Obrazek użytkownika Maciej Dzwonnik
Maciej Dzwonnik

Czy planujecie Państwo produkty typu "light" o obniżonej wartości kalorycznej, słodzone np. stewią lub sztucznymi słodzikami?

Obrazek użytkownika Robert Ogór
Robert Ogór

Wino musujące bezalkoholowe zawiera, w zależności od słodkości, o ponad 50% mniej kalorii niż jego alkoholowy odpowiednik.

Obrazek użytkownika Anonim
Look

Wzrosła średnia cena sprzedanej butelki do 7,24 zł. Czy ten poziom pozostanie?

Obrazek użytkownika Robert Ogór
Robert Ogór

Wpływ na średnią cenę ma dynamika sprzedaży CENTRUM WINA oraz rosnąca sprzedaż DISTILLERS LIMITED. Zakładamy utrzymanie się tej tendencji.

Obrazek użytkownika Anonim
JakubW

Czy spółka ma w planach organizację Dnia Inwestora?

Obrazek użytkownika Piotr Kaźmierczak
Piotr Kaźmierczak

W najbliższym czasie nie planujemy organizacji. Zapraszamy do kontaktu poprzez czat i stronę www.

Obrazek użytkownika Anonim
Look

Proszę o komentarz do osłabienia PLN wobec euro w sierpniu. Jak istotny ma to wpływ i z jakim opóźnieniem?

Obrazek użytkownika Piotr Kaźmierczak
Piotr Kaźmierczak

Grupa kupuje ponad 40 mln Euro rocznie, natomiast zakupy są rozłożone na cały rok, więc krótkoterminowe wahania nie mają wpływu na roczne wyniki.

Obrazek użytkownika Anonim
Look

Czy można oczekiwać wyższej marży w 2 kwartale obrotowym w związku z dobrymi zbiorami w 2018 ?

Obrazek użytkownika Piotr Kaźmierczak
Piotr Kaźmierczak

Zakładamy stabilny poziom marży, na którą wpływa wiele czynników - nie tylko ceny zakupu wina, ale również kurs euro, zmiana mixu produktów.

Obrazek użytkownika Anonim
Łukasz

Czy mają Państwo w planach inwestycje, na które możliwe jest pozyskanie dotacji budżetowych lub z UE?

Obrazek użytkownika Piotr Kaźmierczak
Piotr Kaźmierczak

Takich planów nie mamy, analizujemy wstępnie takie możliwości, które dla branży alkoholowej są mocno ograniczone.

Obrazek użytkownika Anonim
Łukasz

Jakie działania podejmujecie w zakresie automatyzacji/robotyzacji/cyfryzacji produkcji i logistyki? Czy na tym polu wyprzedzacie konkurencję czy od niej odstajecie?

Obrazek użytkownika Robert Ogór
Robert Ogór

Na tle naszej branży, która raczej opiera się na wartości produktu naturalnego i regionalnego niż na produkcji wysoko przemysłowej, poszukujemy przewag technologicznych w obszarze analizy konsumenta, procesów sprzedażowych, inteligencji biznesowej działania rynkowego. Tutaj koncentrują się nasze wysiłki i inwestycje.

Obrazek użytkownika Anonim
Look

Za ile lat sprzedaż w Czechach zrówna się z Polską?

Obrazek użytkownika Piotr Kaźmierczak
Piotr Kaźmierczak

Pewnie nie wszyscy z uczestników tego czatu doczekają tego dnia. ;-) Na poważnie: rynek czeski jest dla nas atrakcyjny bo mamy w nim stosunkowo niski udział, co daje szansę szybszych wzrostów niż w Polsce. Obecnie sprzedajemy w Polsce ponad 8 razy więcej niż w Czechach, a wartość rynku wina w Czechach jest zbliżona do Polski. Zatem potencjał jest.

Obrazek użytkownika pstaniszewski
pstaniszewski

Czy możecie podać ilościowe plany rozwoju sklepów stacjonarnych Centrum Wina wPolsce na rok obrotowy 2019/2020? Kilka sklepów?

Obrazek użytkownika Robert Ogór
Robert Ogór

Potwierdzamy: planujemy otwarcie kilku sklepów.

Obrazek użytkownika Anonim
Look

Największe ryzyko?

Obrazek użytkownika Piotr Kaźmierczak
Piotr Kaźmierczak

Głównym ryzykiem są zmiany koniunktury konsumenckiej - powiązane z ogólną sytuacją ekonomiczną w Polsce. Obecnie nie widzimy takiego zagrożenia w najbliższej przyszłości.

Obrazek użytkownika Anonim
Look

W którym miesiącu jest szczyt zakupu towarów i surowców przed sprzedażą swiateczną.?

Obrazek użytkownika Robert Ogór
Robert Ogór

W okresie wrzesień - listopad.

Obrazek użytkownika Anonim
Look

Gratuluję wyników.

Obrazek użytkownika Robert Ogór
Robert Ogór

Dziękujemy :-)

Obrazek użytkownika pstaniszewski
pstaniszewski

kiedyś uczestniczyliście Państwo w imprezie dla inwestorów - Wall Street w Karpaczu. Czy jest szansa, że po kilkuletniej przerwie znowu się tam pojawicie?

Obrazek użytkownika Piotr Kaźmierczak
Piotr Kaźmierczak

Nie planujemy uczestnictwa w Wall Street. Zapraszamy do kontaktu na czacie, twitterze, stronie www.

Obrazek użytkownika Anonim
Olek

Jak wygląda sytuacja z cenami szklanych butelek i z ich dostępnością? Czy rozważaliście Państwo wprowadzanie kaucji? Jaki jest powód nie wprowadzenia takiej opłaty?

Obrazek użytkownika Robert Ogór
Robert Ogór

Popyt na opakowania szklane w Europie rośnie tworząc zauważalną presję na wzrost cen. Rozwiązanie oparte na kaucji wymaga dużej skali systemowej i nie jest do "ogarnięcia" na poziomie jednego gracza rynkowego. Inicjatywa leży zatem w rozwiązaniach systemowych.

Obrazek użytkownika Anonim
Łukasz

Jak kształtuje się obciążenie mocy produkcyjnych w Waszych zakładach? Jak to wyglądało w ostatnich latach i jakie są przewidywania na najbliższe kwartały?

Obrazek użytkownika Piotr Kaźmierczak
Piotr Kaźmierczak

Moce produkcyjne są wykorzystane w wysokim stopniu. Przeprowadzane inwestycje zapewnią wystarczający ich poziom w kolejnych kwartałach i latach.

Obrazek użytkownika Anonim
Łukasz

Co Panowie najbardziej lubią w swojej pracy?

Obrazek użytkownika Robert Ogór
Robert Ogór

Oczywiście czaty inwestorskie! Bez nich byłoby ciężko.

Obrazek użytkownika Robert Ogór
Robert Ogór

Dziękujemy bardzo za wszystkich ciekawe pytania i zapraszamy na kolejne spotkanie po wynikach półrocznych w lutym 2020 r.!

Zostaw swój e-mail: przypomnimy Ci o zbliżającym się czacie, na kilka minut przed jego rozpoczęciem

Sprawdź więcej artykułów i analiz

Więcej praktycznej wiedzy o inwestowaniu na giełdzie, takiej jak analizy, artykuły, czy portfele edukacyjne, znajdziesz w części premium serwisu StrefaInwestorow.pl. Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej.