Relacja z czatu z prezesem zarządu Games Operators na temat IPO: „W przyszłości spółka zamierza przeznaczać do 90% zysku na dywidendę”
Obrazek użytkownika Czaty
06 mar 2020, 14:56

„W przyszłości spółka zamierza przeznaczać do 90% zysku na dywidendę” - relacja z czatu z prezesem zarządu Games Operators

W piątek, 6 marca 2020 r. odbył się czat inwestorski z prezesem zarządu Games Operators, Bartkiem Gajewskim. Podczas spotkania rozmawialiśmy o publicznej ofercie akcji. Inwestorzy zadawali również pytania o debiut na GPW, sytuację finansową, plany wydawnicze oraz współpracę z PlayWayem. W spotkaniu wzięło udział ponad 500 osób, a prezes zarządu odpowiedział na blisko 40 pytań. Zapraszamy do lektury całej relacji z czatu.

Obrazek użytkownika Janusz Maruszewski
Janusz Maruszewski

Zapraszamy na czat inwestorski z prezesem zarządu prezesem zarządu spółki Games Operators, Bartkiem Gajewskim, na którym rozmawiać będziemy o publicznej ofercie akcji, przygotowaniach do debiutu na GPW, aktualnej sytuacji i planach rozwoju spółki.

 

Spotkanie rozpocznie się w piątek, 6 marca 2020 r. o godz. 10:30. Już teraz zachęcamy do zadawania pytań za pośrednictwem poniższego formularza.

 

W przypadku chęci zadania kilku pytań, prosimy je zadawać pojedynczo i za każdym razem klikać przycisk "Wyślij". Ułatwi to przedstawicielom spółek odpowiadanie na pytania.

Obrazek użytkownika Bartek Gajewski
Bartek Gajewski

Dzień dobry, dziękuję za zainteresowanie Games Operators i naszą ofertą akcji. Zapraszam do zadawania pytań, będę z Państwem przez godzinę, do 11:30

Obrazek użytkownika MRKrzysztof
MRKrzysztof

Jakie będą premiery i kiedy najbliższa w 2020?

Obrazek użytkownika Bartek Gajewski
Bartek Gajewski

Naszą najważniejszą premierą, do której właśnie się przygotowujemy jest 112 Operator, czyli sequel naszego globalnego hitu, 911 Operator. Zakładamy, że premiera może mieć miejsce w kwietniu.
Tak jak niedawno informowaliśmy niebawem zadebiutują mniejsze produkcje: BE-A Walker, Cyber Ops i Artificer-Science of Magic. O datach premier będziemy informowali, można także zaglądać na Steam, żeby sprawdzić jaki jest status zapowiedzi premier naszych gier.

Obrazek użytkownika Anonim
Gość

Gdzie można zapisać się na akcje tej spółki. Vit

Obrazek użytkownika Bartek Gajewski
Bartek Gajewski

Zapisy przyjmują domy/biura maklerskie Santander, BOŚ i mBank. Można się zgłosić osobiście, przez telefon lub on-line, zależnie od tego jaką formę wybierze inwestor i jaki kanał zapewnia biuro maklerskie.

Obrazek użytkownika Anonim
Bartosz84

Chciałem zapytać czy wiadomo jest w jakiej cenie będzie można nabyć akcje Games Operators. ??
Dziękuje u pozdrawiam

Obrazek użytkownika Bartek Gajewski
Bartek Gajewski

Cena maksymalna za jedną akcję została określona na poziomie 28,5 zł. Po takiej cenie zapisują się na akcje inwestorzy indywidualni. Ostateczna cena akcji zostanie ogłoszona najpóźniej do 13 marca

Obrazek użytkownika Anonim
grzauka

jakie są pana ulubione gry ;) ?

Obrazek użytkownika Bartek Gajewski
Bartek Gajewski

Najwięcej czasu spędziłem na Total Warach, w drugiej kolejności na Europa Universalis i tym podobnych grach strategicznych. Teraz lubię gry do które można usiąść na 30 minut i zaznajomić się z większością zawartości ;)

Obrazek użytkownika Anonim
Gość

Proszę o krótki opis strategii i modelu biznesowego spółki

Obrazek użytkownika Bartek Gajewski
Bartek Gajewski

Zajmujemy się produkcją gier pay-to-play, głównie na platformę PC. Podstawowym założeniem strategii Spółki jest budowa zdywersyfikowanego portfolio wysokiej jakości gier komputerowych. Spółka skupia się na grach o potencjalnie długim cyklu życia, które mają potencjał do rozbudowy o dodatkowe płatne elementy rozgrywki (DLC) oraz o kolejne odsłony gry (sequele).
Games Operators zamierza rozwijać działalność wydawniczą gier o budżetach od 250 tys. zł do 2 mln zł. Spółka posiada zasoby i kompetencje do jednoczesnego nadzorowania produkcji 10 – 20 gier co przekłada się na 4 do 8 premier rocznie, w zależności od wielkości i stopnia złożoności gier. Games Operators stawia na współprace z małymi (od 2 do 20 osób) zespołami deweloperskimi, które posiadają już doświadczenie w produkcji gier. Dzięki ciągłemu i szerokiemu wsparciu ze strony Spółki możliwe jest dostarczanie wysokiej jakości gier przez takie zespoły deweloperskie. Strategia oparta o współprace z małymi, młodymi zespołami, które są wspierane doświadczeniem i zasobami Games Operators umożliwia produkcję wysokiej jakości gier przy zachowaniu dużej efektywności kosztowej.

Obrazek użytkownika Anonim
Grzegorz

Czy główni akcjonariusze będą mieli jakiś lockup, czy będą sprzedawać na debiucie?

Obrazek użytkownika Bartek Gajewski
Bartek Gajewski

Obecni akcjonariusze ustanowili lock-up na 360 dni od pierwszego dnia notowania akcji na GPW, w tym czasie nie będą sprzedawać ani emitować akcji. W ofercie publicznej zarówno ja, jak i PlayWay zamierzamy sprzedać do 0,5 mln akcji, czyli łącznie 1 mln akcji. Robimy to głównie po to by zapewnić płynność obrotu akcjami po debiucie.

Obrazek użytkownika Anonim
Vox

Skad struktura oferty gdzie wiekszość akcji jest sprzedawana z puli dotychczasowych akcjonariuszy? Czy jest to po prostu sposób na wyjście z inwestycji, wynikający z niewielkiej wiary w dalszy potencjał spółki?

Obrazek użytkownika Bartek Gajewski
Bartek Gajewski

Wręcz przeciwnie, zarówno ja jak i PlayWay mocno wierzymy w nasz biznes i zakładamy, że to początek długiej historii. Pokazaliśmy przez ostatnie lata, że potrafimy dobrze robić i wydawać gry. Tak jak napisałem wcześniej, sprzedajemy akcje by zapewnić płynność. Z drugiej strony nie chcemy robić większej oferty bo nasze potrzeby szacujemy właśnie na ok 7 mln zł. Te pieniądze wystarczą by wejść na kolejny poziom rozwoju.

Obrazek użytkownika Anonim
Gość

Jaki jest średni koszt pojedynczej produkcji?

Obrazek użytkownika Bartek Gajewski
Bartek Gajewski

Obecnie pracujemy nad projektami, które średnio kosztują do 500 tys. PLN, wliczając w to większe projekty jak np. Rustler. Dzięki środkom z oferty będziemy mogli zwiększyć ten pułap do ok 1 mln zł.

Obrazek użytkownika Anonim
Gość

Która z produkcji wygląda obecnie najbardziej obiecująco pod wzgledem zainteresowania, jaka jest wishlista?

Obrazek użytkownika Bartek Gajewski
Bartek Gajewski

Największą wishlistę ma 112 Operator w prospekcie napisaliśmy, że to 53 tys. ale ta liczba cały czas rośnie
Informacje o grze tutaj: https://store.steampowered.com/app/793460/112_Operator/

Obrazek użytkownika Anonim
Grzegorz

Jakie są konkretnie cele tej emisji, ile środków i na co trafi do spółki?

Obrazek użytkownika Bartek Gajewski
Bartek Gajewski

Planujemy przeznaczyć kwotę pozyskaną z emisji nowych akcji na realizację przez zewnętrzne zespoły deweloperskie od 7 do 14 kolejnych projektów gier o budżetach całkowitych w zakresie od 250 tys. PLN do 2 mln PLN. Pozyskane środki z emisji zostaną wykorzystane w latach 2020 – 2022. Bazując na naszym doświadczeniu, szacujemy finansowanie gier w następujących proporcjach:
• 80% – development, tworzenie assetów (grafik, kodu, tekstów, dźwięków) zwykle w całości fakturowane przez zespół twórców w podziale na 6 – 8 milestonów (etapów)
• 5% – tłumaczenia na inne języki (6 podstawowych: angielski, chiński, francuski, niemiecki, hiszpański, rosyjski)
• 5% – zewnętrzne testy gry
• 10% – marketing

Obrazek użytkownika Anonim
Grzegorz

Kiedy akcje mogą zostać dopuszczone do obrotu?

Obrazek użytkownika Bartek Gajewski
Bartek Gajewski

Zakładamy, że może się to wydarzyć w połowie kwietnia - w prospekcie napisaliśmy do 17 kwietnia

Obrazek użytkownika Anonim
AK

Jak Wam się układa współpraca z PlayWay?

Obrazek użytkownika Bartek Gajewski
Bartek Gajewski

Bardzo dobrze. Wzajemnie cross promujemy nasze gry i wymieniamy się najlepszymi praktykami. Jesteśmy w stałym kontakcie.
Trzeba pamiętać, że na co dzień to dwie odrębne firmy.

Obrazek użytkownika Anonim
Gość

Kiedy nastąpi premiera Rustlera?

Obrazek użytkownika Bartek Gajewski
Bartek Gajewski

W prospekcie określiliśmy to jako 3Q 2020, ale po zbiórce na Kickstarter, która dała więcej pieniędzy niż zakładaliśmy i była bardzo udana zastanawiamy się czy nie zwiększyć skali produkcji. Póki co trzymamy się tego terminu.

Obrazek użytkownika Piotr Kwestarz
Piotr Kwestarz

Od którego roku można liczyć na wypłatę zapowiedzianej dywidendy?

Obrazek użytkownika Bartek Gajewski
Bartek Gajewski

Do tej pory spółka zarobione pieniądze inwestowała w rozwój. W przyszłości Spółka zamierza przeznaczać do 90% zysku na dywidendę, pod warunkiem że po wypłacie dywidendy, środki na rachunku Emitenta będą wystarczające do sfinansowania wszystkich projektów gier znajdujących się w portfelu rozwijanych produkcji Spółki.
Możliwe, że wypłata nastąpi już w 2021 r. z zysku za 2020 r. oczywiście po analizie naszych potrzeb.

Obrazek użytkownika Anonim
AK

Czy w związku z epidemią wirusa odnotowujecie wyższe zainteresowanie waszymi grami i sprzedaż w tym kwartale?

Obrazek użytkownika Bartek Gajewski
Bartek Gajewski

Nie widzimy żadnego wpływu. Sprawdzaliśmy jak wygląda sprzedaż w regionach gdzie występuje nasilenie przypadków wirusa - bez wpływu. Ale możliwe, że przełoży się to pozytywnie - ludzie siedzący w domach szukają rozrywki. W naszej ocenie może to mieć neutralny/pozytywny wpływ na sprzedaż.

Obrazek użytkownika Anonim
Gość

Czy Państwa gry są lub będą dostępne na konsolach, zwłaszcza na switchu? W jakim terminie?

Obrazek użytkownika Bartek Gajewski
Bartek Gajewski

Tak, gry na Switch już są i będą kolejne.

Obrazek użytkownika Anonim
Gość

Czy gry, które powstają w GO podlegają testoma PWTC?

Obrazek użytkownika Bartek Gajewski
Bartek Gajewski

Wyjaśniam dla niewtajemniczonych - PWTC to wewnętrzny zespół testujący gry w PlayWay. Tak nasze gry przechodzą tam testy.

Obrazek użytkownika Anonim
Gość

Pierwsza gra odniosła duży sukces i odpowiada za większość przychodów. Które gry mogą go powtórzyć, czy chodzi tutaj tylko o sequel 112 Operator?

Obrazek użytkownika Bartek Gajewski
Bartek Gajewski

Oczywiście największy potencjał widzimy obecnie w 112 Operator. Ale kolejne nasze gry też zaczynają podążać drogą 911 Operator. Sprzedaż Radio Commander rozwija się bardzo dobrze - idzie bardzo podobnie jak 911-ka.

Obrazek użytkownika Anonim
Adam

Ile w sumie zarobił już 911 Operator?

Obrazek użytkownika Bartek Gajewski
Bartek Gajewski

Do spółki trafiło ponad 10 mln PLN, ale trzeba pamiętać, że gra zarabiała zanim sprowadziliśmy prawa majątkowe do Games Operators, czyli pod sam koniec 2017 r. Od lutego do października 2017 r. zyski trafiały bezpośrednio do twórców gry i PlayWay.

Obrazek użytkownika Anonim
Gość

Biblioteka gier z Państwa strony stale się powiększa, czy planujecie założyć w przyszłości własny sklep (a'la steam, GOG)? Czy prowizje ze Steamem macie na tyle dobre że nie macie takich planów?

Obrazek użytkownika Bartek Gajewski
Bartek Gajewski

Nie mamy takich planów, współpraca ze Steam jest dla nas bardzo owocna.

Obrazek użytkownika Anonim
Tomash

Jaki jest budzet gry 112 Operator? Czy podczas marketingu bedziecie dawac kupony nabywcom gry 911 operator?

Obrazek użytkownika Bartek Gajewski
Bartek Gajewski

Oczywiście, że będziemy dawać kupony.
Całkowity koszt projektu wyniesie ok 2 mln zł, z czego ok 1,5 mln PLN było dofinansowane przez NCBiR w ramach programu GameINN

Obrazek użytkownika MRKrzysztof
MRKrzysztof

Premiera gry 112 będzie przed czy po debiucie ?

Obrazek użytkownika Bartek Gajewski
Bartek Gajewski

Po debiucie

Obrazek użytkownika Anonim
Gość

Ile godzin rozrywki poglądowo oferuje Rustler?

Obrazek użytkownika Bartek Gajewski
Bartek Gajewski

Chcemy zaproponować ok. 15 godzin rozgrywki

Obrazek użytkownika Anonim
Adam

Czy zarząd ma program motywacyjny i na czym on się opiera

Obrazek użytkownika Bartek Gajewski
Bartek Gajewski

Obecnie nie mamy takiego programu, ale w przyszłości nie wykluczamy wprowadzenia takiego programu dla kluczowych pracowników

Obrazek użytkownika Anonim
Adam

Jak długi jest zakładany czas życia gier? tzn. jak długo będą przynosić znaczące przychody?

Obrazek użytkownika Bartek Gajewski
Bartek Gajewski

Przykładowo 911 Operator będzie zarabiał jeszcze przez wiele lat, obecnie przychody nie spadają, mimo, że od premiery minęło ponad 3 lata. Spodziewamy się, że nawet za 10 lat może to być gra sprzedawana jako "klasyk".

Obrazek użytkownika Anonim
Paweł

Czy przeprowadzacie lub rozważacie dystrybucję gier na PC poprzez inne kanały niż platforma Steam?

Obrazek użytkownika Bartek Gajewski
Bartek Gajewski

Na razie nie, choć jeśli może pojawi się dobra oferta np. ze strony Epic to będziemy się zastanawiać.

Obrazek użytkownika Piotr Kwestarz
Piotr Kwestarz

Czy w przyszłym roku spółka zakłada utrzymanie wysokich wskaźników rentowności na dotychczasowym poziomie?

Obrazek użytkownika Bartek Gajewski
Bartek Gajewski

Nie publikujemy prognoz. Wiemy jak tworzyć gry efektywnie kosztowo, tak żeby utrzymać wysoką rentowność. W projektach realizowanych zewnętrznie wskaźniki rentowności powinny być utrzymane. W projektach zewnętrznych dzielimy się zyskami z deweloperami co motywuje ich do dostarczania wysokiej jakości produktów oraz zmniejsza koszty produkcji i nakłady na produkcję nowych gier.

Obrazek użytkownika Piotr Kwestarz
Piotr Kwestarz

Skoro właśnie tworzone produkcje nie potrzebują finansowania, a środki z nowej emisji będą przeznaczone na kolejne produkcje, to proszę o informację jak kształtuje się poziom gotówki i na ile wystarczy spółce. Co się stanie jeśli na IPO nie pozyskacie nowych środków?

Obrazek użytkownika Bartek Gajewski
Bartek Gajewski

Mamy zabezpieczone finansowanie na wszystkie rozpoczęte już produkcje. Mamy bardzo konserwatywną politykę wydatkowania. Na koniec 3 kwartału '19 mieliśmy ponad 3,8 mln PLN gotówki w zapasie. Nasz biznes regularnie generuje stały dopływ gotówki. Pozyskane środki z oferty pozwolą na zwiększenie skali działalności. Jeśli chodzi o ofertę jesteśmy dobrej myśli. Póki robimy swoje - czyli koleje gry.

Obrazek użytkownika Anonim
AK

Czy są jakieś prognozy przychodów i zysków na 2020?

Obrazek użytkownika Bartek Gajewski
Bartek Gajewski

Nie robimy prognoz

Obrazek użytkownika Anonim
Gość

Dlaczego spośród wszystkich spółek gamingowych w Polsce warto zainwestować właśnie w Was?

Obrazek użytkownika Bartek Gajewski
Bartek Gajewski

Kilka powodów:
1. Mamy rozpoznawalną, sprawdzoną markę - popularną wśród graczy i deweloperów
2. Generujemy gotówkę i osiągamy wysokie marże
3. Nasze przychody rosną
4. Mamy zabezpieczony rozwój i finansowanie kolejnych produkcji
5. Mamy możliwość cross-promocji z PlayWay, sami mamy mocne konto na Steam
6. Mamy unikalną technologię mapową, przez co robimy wyjątkowe gry
7. No i last but not least - działamy na globalnym i rosnącym rynku

 

Wierzę, że przed nami dalsze, solidne wzrosty i zapraszamy inwestorów do tego by do nas dołączyli.

Obrazek użytkownika Anonim
Kamil

Jak dużą część waszych zysków stanowią platformy mobilne lub Switch?

Obrazek użytkownika Bartek Gajewski
Bartek Gajewski

Główne przychody pochodzą ze Steam, to ok 60%. Mobile generuje ok 20%, konsole dają 13% z czego Switch 11% przychodów.

Obrazek użytkownika Anonim
Piotr

Witam, od wczoraj rozpoczęto zapisy na zakup akcji, obserwujecie duże zainteresowanie? :)

Obrazek użytkownika Bartek Gajewski
Bartek Gajewski

Jesteśmy dobrej myśli. Każdego dnia spotykamy się z inwestorami i odbieramy sporo telefonów.
Z rozmów z inwestorami wnioskujemy, że spółka doceniana jest za sukces dotychczasowej gry 911 Operator i bogaty pipeline kolejnych gier oraz efektywny model biznesowy pozwalający generować wysokie marże.

Obrazek użytkownika Anonim
Paweł

Jak szacujecie potencjał rynku gier PC na którym najbardziej się skupiacie? Aktualnie jest on mniejszy niż rynek konsol, oraz najdynamiczniej rosnący rynek gier mobilnych.

Obrazek użytkownika Bartek Gajewski
Bartek Gajewski

My tworzymy gry dedykowane na PC. Rynek gier na PC jest gigantyczny, jest wart miliardy dolarów. W zupełności zaspokaja nasze potrzeby i możemy się śmiało realizować na tej platformie. Oczywiście także konwertujemy gry na platformy mobilne i konsole, ale dla nas to wyraźnie mniejszy udział w przychodach

Obrazek użytkownika Anonim
Gość

Czy nie lepiej za 1 mln zł robić dwie produkcje po 500 tys., zamiast jednej większej? Jakie jest Wasze podejście do ryzyka w tym zakresie?

Obrazek użytkownika Bartek Gajewski
Bartek Gajewski

Jeszcze lepiej zrobić dwie za 1 mln zł. Właśnie po to nam emisja :)
A zupełnie serio, nie zawsze ograniczanie budżetu wychodzi grze na dobre. Cały czas robimy gry efektywnie kosztowo, ale widzimy, że większy budżet może dać lepsze efekty sprzedażowe

Obrazek użytkownika Nika
Nika

Witam, zysk jaki wypracowaliście, porównując dostępne raporty, jest zbliżony do zysku ULT. Jednak cena za akcję ok.30% droższa. Rozumiem, że zakładacie, iż wartością dodaną będą nowe gry. Gdzie,( jaka gra) wg. Pana ma potencjał 911?

Obrazek użytkownika Bartek Gajewski
Bartek Gajewski

Dotychczas zaprezentowane zyski pochodzą tylko z 911 Operator. Nie uwzględniają Radio Commandera, który miał premierę w 4Q'19.
A w tym roku może zadebiutować ok. 10 kolejnych naszych gier. Wnioski nasuwają się same.

Obrazek użytkownika Bartek Gajewski
Bartek Gajewski

W nawiązaniu do wcześniejszego pytania - biorąc pod uwagę poziom wishlist oraz zebraną kwotę na Kickstarter podobne wyniki osiągają Rustler i Radio Commander, a 112 Operator ma te wskaźniki znacząco lepsze.

Obrazek użytkownika Anonim
Gość

Czy widzi Pan jakieś zagrożenia dla swoich gier, firmy?

Obrazek użytkownika Bartek Gajewski
Bartek Gajewski

Sami się szybko rozwijamy i działamy na szybko rosnącym zysku. Tak jak dla całej branży wyzwaniem jest rekrutacja nowych pracowników.

Obrazek użytkownika MRKrzysztof
MRKrzysztof

Czy pana zdanie koronawiurus i możliwa recesja wpłynie na rozwój firmy np. Spadek akcji itp. Ma pan jakieś obawy ...

Obrazek użytkownika Bartek Gajewski
Bartek Gajewski

Pisałem o tym nieco wcześniej - nie widzimy większego ryzyka. Dla nas to neutralne/pozytywne.

Obrazek użytkownika Anonim
Patryk

Jakie zyski przewidujecie uzyskać z platform mobilnych (Android, iOS) w 2020-2022 roku? np. 911 Operator - jaki procent sprzedaży będzie stanowić rynek mobilny?
Kładziecie duże nacisk na platformę Steam czy w takim samym stopniu myślicie nad rozwojem gier na rynki mobilne? (prosiłbym o uzasadnienie żeby lepiej zrozumieć strategię firmy)

 

Pozdrawiam i życzę powodzenia,

Obrazek użytkownika Bartek Gajewski
Bartek Gajewski

Nasza dotychczasowa sprzedaż dzieliła się 60% na Steam, ponad 20% na mobile. A reszta na konsolach. Nie spodziewamy się znaczących zmian w tych trendach.

Obrazek użytkownika Nika
Nika

Dziękuję, jeszcze jedno pytanie. Jak określiłby Pan siebie introwertyk, czy ekstrawertyk? Jesli to za daleko to przepraszam. Inwestuję też w człowieka.

Obrazek użytkownika Bartek Gajewski
Bartek Gajewski

Określiłbym siebie jako gracza, specjalistę od gier komputerowych. Dla mnie tyle wystarczy :-)

Obrazek użytkownika Bartek Gajewski
Bartek Gajewski

Dziękuję Państwu za wszystkie pytania i zainteresowanie naszą ofertą akcji. Zachęcam do przesyłania pytań na adres spółki, jeśli są jakieś ważne tematy, które Państwa interesują.
Pozdrawiam!

Zostaw swój e-mail: przypomnimy Ci o zbliżającym się czacie, na kilka minut przed jego rozpoczęciem

Śledź Strefę Inwestorów w Google News

Sprawdź więcej artykułów i analiz

Więcej praktycznej wiedzy o inwestowaniu na giełdzie, takiej jak analizy, artykuły, czy portfele edukacyjne, znajdziesz w części premium serwisu StrefaInwestorow.pl. Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej.