eobuwie planuje debiut na GPW. IPO spółki możliwe w 2019 r.
Obrazek użytkownika Piotr Kwestarz
24 paź 2018, 13:17

eObuwie przygotowuje się do debiutu na giełdzie. Oto co wiemy na ten temat

Grupa CCC, poinformowała o rozpoczęciu działań przygotowawczych do przeprowadzenia pierwszej oferty publicznej (IPO) akcji spółki eobuwie.pl S.A. na głównym rynku GPW. Zamierza pozyskać środki na finansowanie dalszego rozwoju działalności spółki, ekspansji na nowe rynki i logistykę.

Przejęcie sklepu internetowego

eobuwie. pl jest internetowym sklepem z obuwiem. W 2016 r. został przejęty przez Grupę CCC za 230 mln zł, która obecnie posiada 75% akcji spółki. Wpisuje się to w przyjętą strategię wzrostu, która zakłada, że jednym z filarów jest rozwój sprzedaży poprzez internet i cyfrową transformację firmy.

Obecnie kanał on-line jest najdynamiczniej rosnącą częścią Grupy Kapitałowej CCC. W drugim kwartale 2018 r. sprzedaż w tym kanale wzrosła o 56% rok do roku do 232 mln zł. Dla porównania, w kanale off-line nastąpił wzrost o 13%.

online

Jednym z celów oferty publicznej jest zgromadzenie środków na dalszą ekspansję rynkową. Już teraz przychody eObuwie w coraz większym stopniu pochodzą z zagranicznych rynków. W 2018 r udział przychodów z krajów Unii Europejskiej przekroczyły 50% przychodów. Sprzedaż na rynkach otwartych w ostatnich 12 miesiącach (Grecja, Szwecja, Włochy, Hiszpania) stanowi już blisko 6%. Spółka zapowiada dalszą ekspansję na nowe rynki.

ekspansja

Zobacz także: Wyniki finansowe spółki CCC

Stacjonarne sklepy eObuwie

Marka eobuwie.pl wraca częściowo także w świat offline i otwiera sklepy stacjonarne. Klienci mają tam dostęp do tego samego asortymentu, co w webshopie: ponad 450 marek, ponad 50 tysięcy produktów. Produkty w sklepie nie są jednak fizycznie wyeksponowane.

Oferta jest prezentowana na rozbudowanym systemie digital signage a produkty wybiera się na tabletach z aplikacją sklepową lub na własnych urządzeniach mobilnych. Wybrane do przymierzenia produkty są dostarczane w 3 minuty.

skaner

Dalszy ich rozwój sieci wymaga rozwoju bazy logistycznej, na co także mają być przeznaczone środki z debiutu.

Debiut możliwy w 2019 r.

Spółka eObuwie rozpoczęła działania przygotowawcze do debiutu na GPW. Niestety jest to długotrwały proces wymagający między innymi złożenia i zatwierdzenia prospektu emisyjnego przez KNF. Dlatego też raczej nie ma szans na debiut w tym roku, zaś 2019 r. jest już realną perspektywą.

Zobacz także: Debiuty na GPW 2018 r.

Zapisz się na darmowy newsletter na temat IPO na GPW, aby otrzymywać najnowsze analizy

Sprawdź więcej artykułów i analiz

Więcej praktycznej wiedzy o inwestowaniu na giełdzie, takiej jak analizy, artykuły, czy portfele edukacyjne, znajdziesz w części premium serwisu StrefaInwestorow.pl. Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej.