Przejdź do treści

udostępnij:

Kategorie

IPO Answear.com może rozpocząć się jeszcze w tym roku. Byliśmy i widzieliśmy jak spółka przygotowuje się do debiutu na GPW [WIDEO]

Udostępnij

Answear.com to wiodąca platforma sprzedająca w naszym regionie modę w internecie. Spółka z branży e-commerce złożyła prospekt emisyjny i liczy, że jeszcze w 2020 roku rozpocznie proces IPO i przeprowadzi debiut na GPW.

W ramach projektu #GiełdowaTurystyka odwiedziliśmy krakowską spółkę e-commerce, aby dokładniej zrozumieć jej model biznesowy i poznać aktywa, którymi dysponuje. Answear.com powstał w 2011 i od początku spółka miała się w pełni koncentrować na sprzedaży w internecie. Jej założycielem, prezesem i głównym akcjonariuszem jest Krzysztof Bajołek, założyciel m.in. spółki Artman, która stworzyła znane marki House i Mohito i które ostatecznie kupiło LPP.
 


W tej chwili Answear.com to wiodąca platforma sprzedająca modę online w naszym regionie. Oprócz Polski działa na 6 rynkach (Czechy, Słowacja, Rumunia, Węgry, Ukraina, Bułgaria), a 70% przychodów generowanych przez spółkę pochodzi już spoza Polski. Internetowa platforma oferuje około 90 tys. produktów z ponad 350 światowych marek. Wśród nich są popularne marki odzieżowe jak Mango czy Vero Moda oraz marki premium m.in. Diesel, Guess Jeans, CK, Tommy Hilfiger, Red Valentino, DKNY.

Zobacz także: Allegro zdetronizowało CD PROJEKT. Po pierwszej sesji gigant e-commerce warty dwa razy więcej niż producent gier

Answear.com czyli moda, e-commerce i technologia w jednym

Answear.com to połączenie spółki modowej z firmą e-commerce oraz spółką technologiczną. Krakowska firma samodzielnie rozwija swoją platformę sprzedażową, na której oferuje 90 tys. produktów oraz samodzielnie prowadzi wszelkie kampanie marketingowe. Wszystkie produkty oferowane na platformie przechodzą przez wewnętrzne studio fotograficzne. Oprócz zewnętrznych produktów polska spółka posiada w swojej ofercie również własną markę Answear LAB, na sprzedaży której generuje dużo wyższą marżę.
 


Docelowo Answear.com chce być liderem w sprzedaży młodych lifestylowych marek z silnymi własnymi markami. W najbliższym czasie spółka rozważa wejście na kolejne rynki naszego regionu, oraz zamierza dalej rozwijać markę własną Answear LAB.

Bardzo ważnym aktywem, którym dysponuje spółka, jest nowoczesny magazyn centralny pod Krakowem. Uruchomiony w 2019 roku obiekt ma potencjał do obsługiwania nawet rocznego przychodu w wysokości 2 mld zł. Spółka zaopatruje wszystkie rynki z tego właśnie magazynu wysyłając towar dwuetapowo, najpierw do hubów lokalnych obsługujących dany rynek, a następnie z nich towar trafia już bezpośrednio do nabywców.

Zobacz także: Allegro pokazało ile jest warty w dobie pandemii e-commerce. 4 spółki z GPW, które mogą na tym zyskać

Przyszłość Answear.com, czyli rozwój marek własnych i ekspansja zagraniczna

Answear.com działa na szybko rosnącym rynku e-commerce. Sprzedaż w internecie rośnie od lat, a istniejące od lat trendy wzmocniła jeszcze epidemia koronawirusa. Przewidywany dalszy skumulowany roczny wzrost rynku e-commerce w naszym regionie ma wynieść w najbliższych latach ponad 17%. Pomimo szybkiego wzrostu samego rynku, spółka zamierza wchodzić na kolejne rynki naszego regionu, aby móc rosnąć jeszcze szybciej.
 

Przewidywane kierunki rozwoju Answear.com w najbliższych latach

Answear com ekspansja


W gronie zainteresowania Answear.com są takie kraje jak Rosja, Kazachstan, Chorwacja, Słowenia, Grecja oraz kraje nadbałtyckie jak Litwa, Łotwa i Estonia. Wszystkie te rynki krakowska spółka jest w stanie obsługiwać ze swojego centralnego magazynu co oznacza, że nie będą wymagane w najbliższym czasie inwestycje w tym zakresie.

Oprócz geograficznego rozwoju sprzedaży wzrost spółce ma zapewnić też rozwój własnych marek. Answear LAB posiada w tej chwili ponad 6 tysięcy modeli i będzie dalej rozwijana. W ciągu najbliższego roku spółka planuje uruchomić też kolejną swoją markę własną. Więcej na temat rynku na którym działa Answear oraz samej spółki można dowiedzieć się z zapisu webinaru, który przeprowadziliśmy wspólnie ze spółką.
 


Answear.com złożył prospekt emisyjny do KNF w połowie września 2020. Spółka liczy, że jeszcze w grudniu 2020 nadzór finansowy zatwierdzi dokument i spółka rozpocznie IPO.

Zobacz także: 23 spółki, które planują debiut na GPW lub NewConnect w najbliższych miesiącach

* Materiał przygotowany we współpracy ze spółką

Udostępnij