Przejdź do treści

udostępnij:

Kategorie

Znamy datę debiutu Answear.com. Już w tym tygodniu zadebiutuje spółka z branży e-commerce na GPW

Udostępnij

Giełda Papierów Wartościowych dopuściła do obrotu akcje platformy sprzedażowej odzieży on-line Answear.com. Będzie to drugi debiut na głównym rynku GPW w 2021 r.

Po udanej ofercie publicznej akcji, Answear prawdopodobnie zadebiutuje już w piątek 8 stycznia na głównym rynku GPW. Spółka pozyskała 46 mln na dalszy rozwój działalności. Oferta akcji spotkała się z bardzo dużym zainteresowaniem wśród inwestorów indywidualnych. Zapisali się na 6 krotnie więcej akcji niż wynosiła cała pula w ofercie i wielokrotnie więcej niż dostępne akcje w tej transzy. Ostatecznie redukcja zapisów wyniosła aż 96,6%.

Zainteresowanie ofertą było mniejsze w transzy inwestorów instytucjonalnych. Po zakończeniu budowy księgi popytu spółka zdecydowała się na ustalenie ceny ostatecznej w wysokości 25 zł, czyli o 31,5% niżej od ceny maksymalnej. W ofercie sprzedano wszystkie akcje nowej emisji oraz część akcji należących do fundusz MCI.PrivateVentures FIZ.

Zobacz także: Duża redukcja w zapisach na akcje Answear.com. Inwestorzy indywidualni mogliby objąć całą ofertę

Przyspieszenie ekspansji dzięki emisji akcji

Ze sprzedaży akcji nowej emisji spółka pozyskała 46 mln zł brutto. Zostaną one przeznaczone na zwiększenie oferty produktowej i wsparcie marek własnych. Wpisuje się to w model biznesowy Answear, który zakłada wzrost wspierany rozbudową oferty.

Ponadto część środków zostanie przeznaczona na ekspansję zagraniczną. Answear już teraz obecny jest w kilku krajach Europy Środkowo-Wschodniej i większość przychodów pochodzi już z zagranicy. Następnym etapem będzie ekspansja na Rosję i Kazachstanu, a w następnych latach także na Litwę, Łotwę i Estonię oraz Grecję, Chorwację i Słowenię.

"Pozyskaliśmy 45 mln zł, które istotnie wzmocnią dalszy rozwój Answear.com. Kwota ta umożliwi nam realizację strategicznych celów w postaci powiększenia oferty produktowej oraz wzmocnienia świadomości marki poprzez kampanie marketingowe. Warto podkreślić, iż te dwa obszary są dla nas kluczowe i bezpośrednio przekładają się na nasze wyniki i budowę wartości Spółki" – mówi Krzysztof Bajołek, prezes zarządu Answear.com.

Zobacz także: Debiut Answear.com: Analiza IPO. Co warto wiedzieć o spółce 

Debiut w piątek 8 stycznia na głównym rynku GPW

Answear będzie drugim, po Photon Energy, debiutantem na głównym rynku GPW w 2021 r. Po zamknięciu oferty akcji, zarząd zapowiedział debiut na 8 stycznia. Giełda Papierów Wartościowych podjęła już uchwałę o dopuszczeniu akcji do obrotu. 

Zostaną dopuszczone do obrotu akcje już istniejące oraz prawa do akcji z nowej emisji. Prawa do akcji zostaną zamienione na akcje ok. 4 tygodnie po debiucie.

Zobacz także: Debiuty, artykuły, analizy IPO w Strefie Inwestorów 

Udostępnij