IPO Shoper - sprawdzamy ofertę spółki, rynek e-commerce, perspektywy rozwoju i szczegóły debiutu [WIDEO]
Obrazek użytkownika Szymon Machalica
22 cze 2021, 14:08

IPO Shoper – byliśmy w spółce, aby poznać jej ofertę, rynek e-commerce, perspektywy rozwoju i szczegóły debiutu

Shoper to spółka technologiczna, będąca liderem w Polsce pod względem liczby sklepów on-line, korzystających z jej rozwiązania, którym jest platforma dla rynku e-commerce w modelu SaaS. Spółka oferuje kompleksowy ekosystem wspierający użytkowników w prowadzeniu, zarządzaniu i rozwoju własnej sprzedaży online. W ramach usług dodatkowych dostarcza też wsparcie w obszarze marketingu, logistyki czy płatności.

W ramach projektu #GiełdowaTurystyka odwiedziliśmy spółkę w jej krakowskiej siedzibie, aby poznać lepiej zarząd, uzyskać informacje o perspektywach i rozwoju rynku, ale przede wszystkim poznać szczegóły IPO Shoper.

Shoper jest liderem rynku i korzysta na jego rozwoju

W 2020 r. z usług Shoper korzystało ponad 20 tys. użytkowników (w tym 15,8 tys. klientów Shoper i ponad 4 tys. sklepów sprzedawanych przez partnerów na zasadzie private label), których sklepy na platformie Shoper, po wyłączeniu sklepów partnerów, wygenerowały 4,0 mld zł obrotów (GMV - gross merchandise value).

Shoper to lider na polskim rynku dostawców oprogramowania dla e-commerce w modelu SaaS - posiada około 45% udział w rynku pod kątem liczby obsługiwanych klientów, a wliczając sklepy sprzedawane na zasadzie private label, udział ten wzrasta do około 57%.

Zobacz także: 6 trendów i tendencji w e-commerce, które warto poznać przed debiutem Shoper

W ramach świadczonych usług, Shoper umożliwia przedsiębiorcom wygodne i szybkie założenie własnego sklepu internetowego oraz prowadzenie sprzedaży w kanale online. Na kompleksową ofertę Spółki składa się udostępniana w formie abonamentu platforma Shoper, pozwalająca na elastyczne dopasowanie do potrzeb danego klienta oraz szereg usług sprzedawanych w modelu pay-as-you-grow (PAYG), skorelowanych bezpośrednio z liczbą zamówień lub wielkością obrotów (GMV) generowanych przez sklepy na platformie.

Rynek e-commerce w Polsce rozwija się bardzo dynamicznie, ubiegły rok zakończył się wartością zakupów internetowych na poziomie ok. 83 mld zł, a już w 2026 r. przewiduje się jego podwojenie i wzrost do poziomu 162 mld zł. Pozytywny wpływ na branżę ma nie tylko rosnąca wartość koszyka osób dokonujących zakupów za pośrednictwem internetu, ale także lawinowo rosnący odsetek populacji korzystającej z takiej formy transakcji, który w ubiegłym roku wyniósł 73%.

Zobacz także: Debiuty spółek z e-commerce zdominowały GPW. Czym się różnią, ile dały zarobić i jakie spółki z sektora planują IPO

Spółki z branży e-commerce cieszą się niesłabnącym zainteresowaniem

Dla porównania, jak przyszłościowy jest to rynek, warto zwrócić uwagę, że amerykański startup BigCommerce, platforma e-commerce szturmem zdobyła amerykański parkiet w okresie pandemii. Spółka na krótko po IPO była wyceniana przez rynek nawet na 6 mld USD. Aktualnie jej wycena na amerykańskiej giełdzie oscyluje wokół 4,5 mld USD. BigCommerce nie jest rentowny, ale to nic nowego na tym etapie rozwoju. Jak widać po sentymencie inwestorów, to dobry czas dla e-commerce.

O rynku e-commerce, wynikach finansowych, ofercie i IPO Shoper opowiedzieli nam Prezes Zarządu Shoper, Marcin Kuśmierz, CCO Shoper, Paweł Rybak oraz Head of Sales Shoper, Artur Halik.

Zobacz także: Shoper rozpoczyna IPO. Komisja Nadzoru Finansowego zatwierdziła prospekt spółki

---

Materiał partnerski, przygotowany we współpracy z Shoper S.A.

Niniejszy materiał ma charakter wyłącznie promocyjny i w żadnym wypadku nie powinien stanowić podstawy do podejmowania decyzji o nabyciu papierów wartościowych Shoper S.A. („Spółka”). Prospekt emisyjny Spółki („Prospekt”) przygotowany w związku z ofertą publiczną akcji Spółki i ich dopuszczeniem i wprowadzeniem do obrotu na rynku regulowanym prowadzonym przez Giełdę Papierów Wartościowych w Warszawie S.A. („GPW”) będzie jedynym prawnie wiążącym dokumentem zawierającym informacje o Spółce oraz ofercie publicznej papierów wartościowych Spółki w Polsce („Oferta”). Spółka będzie mogła przeprowadzić Ofertę w Polsce po zatwierdzeniu Prospektu oraz po jego publikacji. W związku z Ofertą oraz dopuszczeniem i wprowadzeniem papierów wartościowych Spółki do obrotu na GPW, Prospekt zostanie udostępniony na stronie internetowej Spółki.

Zapisz się na darmowy newsletter na temat IPO na GPW, aby otrzymywać najnowsze analizy

Sprawdź więcej artykułów i analiz

Więcej praktycznej wiedzy o inwestowaniu na giełdzie, takiej jak analizy, artykuły, czy portfele edukacyjne, znajdziesz w części premium serwisu StrefaInwestorow.pl. Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej.