Woodpecker zadebiutuje na NewConnect. Oto co warto wiedzieć o spółce
Obrazek użytkownika Piotr Kwestarz
13 wrz 2021, 09:01

Woodpecker zadebiutuje w tym tygodniu na NewConnect. Oto co warto wiedzieć o spółce

Już we wtorek, 14 września zadebiutuje na NewConnect Woodpecker, spółka dostarczające oprogramowanie w modelu SaaS automatyzujące procesy komunikacji. Z rozwiązań firmy korzysta już ponad 3 tys. firm z ponad 70 krajów. W planach spółki jest szybkie przejście na główny rynek GPW.

Zobacz także: GPW zdecydowała o wprowadzeniu akcji Woodpecker.co na NewConnect

Narzędzie automatyzujące procesy biznesowe

Woodpecker dostarcza, przez swoją platformę, narzędzie do automatyzacji czasochłonnych procesów komunikacji biznesowej. Oprogramowanie Woodpecker.co wspiera przedsiębiorców w aktywnej sprzedaży, rekrutacji, utrzymaniu relacji z klientami i współpracownikami i w pozyskiwaniu nowych partnerów biznesowych.

„Działa jak pełnoetatowy asystent sprzedaży: pomaga zarządzać procesami, wysyła spersonalizowane wiadomości sprawiające wrażenie pisanych osobiście, a także przypomina o kontakcie. Inteligentne algorytmy wykrywają odpowiedzi i oceniają, czy dana osoba jest zainteresowana ofertą, a w efekcie czy należy przerwać, czy kontynuować komunikację. Twórcy aplikacji szacują, że pozwala zaoszczędzić około 20 godzin pracy tygodniowo.” - podaje spółka.

Oferta skierowana jest przede wszystkim do firm, które już prowadzą aktywną sprzedaż i tym samym zdają sobie sprawę z ograniczeń ręcznej obsługi korespondencji. Grupą docelową są profesjonaliści z obszaru sprzedaży, marketingu, zasobów ludzkich oraz relacji publicznych.

„Widzimy, że nasze rozwiązanie jest wykorzystywane w coraz większej liczbie kontekstów biznesowych. Na przykład w partnerstwie marketingowym, rekrutacji, up-sellingu. Nie jest już więc tylko do pozyskiwania nowych, ale też do budowania relacji z obecnymi klientami. Staramy się to wzmacniać, żeby również tych obszarach Woodpecker był coraz bardziej rozpoznawalny i coraz więcej ludzi chciało z niego korzystać” - wyjaśnia Mateusz Tarczyński, prezes zarządu Woodpecker.co w podcaście Strefy Inwestorów.

Zobacz także: Za co inwestorzy i założyciele kochają biznes typu SaaS, coraz mocniej reprezentowany na giełdzie - Mateusz Tarczyński Woodpecker - Podcast 21% rocznie jak inwestować

Model SaaS i plany rozwoju

Spółka oferuje swoje rozwiązanie w modelu SaaS (Software-as-a-Service), czyli w formie czasowego abonamentu za dostęp do usługi. Już teraz Woodpecker posiada ponad 3 tys. aktywnych klientów, głównie z USA (48,2%), Polski (9,5%), Wielkiej Brytanii (8,6%), Francji i Niemiec oraz z kilkudziesięciu innych krajów na całym świecie.

Klienci Woodpecker

Taki model biznesowy pozwala na generowanie stałych przepływów pieniężnych. W tym roku średni przychód na klienta wzrósł do 100 USD w porównaniu do ponad 70 USD rok wcześniej. Warto też zauważyć, że spółka ma bardzo rozproszoną, zdywersyfikowaną grupę klientów. Żaden podmiot wyraźnie nie dominuje, nie przekracza kilku procent udziału w przychodach.

Spółka planuje dalszy rozwój w szczególności w krajach, w których już jest obecna i krajach rozwijających się.

„Równolegle rośnie w czasie liczba klientów z Brazylii oraz innych krajów rozwijających się. Zarząd Emitenta identyfikuje potencjał nawet dziesięciokrotnego rozwoju bazy klienckiej na tych rynkach w ciągu najbliższych 5-7 lat. Docelowa grupa odbiorców, działających w krajach zainteresowania Woodpeckera, to kilkanaście milionów firm działających w modelu B2B. W dalszej przyszłości Emitent planuje również zwiększyć nakłady na rozwój bazy klienckiej w pozostałych 71 krajach, co umożliwi mu umocnienie pozycji na rynku DACH, Kanadzie i Australii.” - czytamy w memorandum informacyjnym spółki.

Woodpecker upatruje też szans na rozwój w współpracy z agencjami lead generation.

„Na dzień 30.06.2021 rok, z oprogramowania Spółki korzystało ponad 156 agencji lead generation z całego świata. W większości działają one na rynkach dojrzałych takich jak USA oraz takich, które dynamicznie się rozwijają np. w Brazylii. Kilkanaście lat temu wytworzyła się nowa specjalizacji wśród agencji reklamowych - obsługa programów reklamowych PPC (płatności za kliknięcie) w oparciu o Google AdWords i Facebook Ads. Spółka obserwuje podobny trend wśród agencji specjalizujących się w lead generation. Spółka planuje rozwój części produktu dedykowanej agencjom lead generation, wzmożoną promocję produktu do tej grupy odbiorców, a w efekcie przejęcie czołowej pozycji oprogramowania na tym rosnącym rynku.” - napisano dalej w memorandum informacyjnym.

Dane i prognozy finansowe Woodpecker

W 2017 r. spółka osiągnęła próg rentowności. W 2020 r. Woodpecker przekroczył 10 mln zł przychodów poprawiając wynik z 2019, który wynosił 7,8 mln zł. W połowie tego roku spółka zaraportowała już 6,5 mln zł, czyli 33,8% wzrost w porównaniu do wyniku za I półrocze 2020 roku. Zysk ze sprzedaży i brutto wzrosły w 2020 r. o 163%.

RZiS Woodpecker

Marża EBITDA w 2020 r wyniosła 12,8% w porównaniu do poprzedniego roku kiedy utrzymywała się na poziomie 6,8%. Marża netto wzrosła do 8,5% w stosunku do 4,4% w 2019 r.

Rentowność Woodpecker

„Szybki wzrost zyskowności to jedna z korzyści działania w modelu SaaS, który pozwala generować nową sprzedaż przy niższych kosztach. Dzięki temu z każdej nowej sprzedaży realizujemy coraz lepsze wyniki. Nasz zysk po pierwszym półroczu już jest większy niż w całym ubiegłym roku. Co ważne, coraz więcej przychodów osiągamy ze sprzedaży zaawansowanych pakietów abonamentowych. Przekłada się to na dynamiczny wzrost ARPA1), który w II kwartale po raz pierwszy przekroczył 100 USD, a rok wcześniej był na poziomie 72 USD.” – mówi Mateusz Tarczyński.

Woodpecker publikuje też prognozy na następne lata (założenia prognoz zostały szczegółowo przedstawione w memorandum informacyjnym)

prognozy Woodpecker

Ponadto spółka stawia sobie za cel wzrost powtarzalnego miesięcznego przychodu z 310 tys. USD do 500 tys. USD w 2022 r.

„W czerwcu 2021 roku Spółka odnotowała ponad 310 tys. USD (1.158 tys. PLN) powtarzalnego, miesięcznego przychodu ze sprzedaży abonamentu (MRR). Zarząd wskazuje, że celem Spółki jest osiągnięcie MRR na poziomie 500 tys. USD w 2022 roku” - podano w memorandum informacyjnym.

Zobacz także: Analiza Woodpecker.co w Strefie Inwestorów

Debiut na NewConnect i plany przejścia na GPW

W maju spółka przeprowadziła z sukcesem ofertę akcji, z której pozyskała ok. 11 mln zł na rozwój. Redukcja w transzy inwestorów indywidualnych wyniosła 56%.

Przed debiutem Woodpecker nie planuje przeprowadzenia emisji akcji. Według zarządu zasoby na rozwój są obecnie na wystarczającym poziomie, które są wzmacniane regularnymi przychodami z podstawowej działalności.

Spółka zadebiutuje na NewConnect już 14 września. Następnym krokiem będzie przygotowanie do przejścia na główny rynek GPW. Zarząd zamierza zmienić parkiet jak najszybciej.

Zobacz także: Woodpecker.co z pełnym sukcesem kończy IPO

---

Wszystkie treści zawarte w artykule mają wyłącznie charakter informacyjny i edukacyjny. Decyzje inwestycyjne podjęte na ich podstawie podejmowane są na wyłączną odpowiedzialność Użytkownika Serwisu.

Zawarte w artykule dane, opracowania, informacje, analizy zostały przygotowane wyłącznie w celach informacyjnych, są tylko i wyłącznie subiektywnymi opiniami autorów i nie są rekomendacjami zawarcia transakcji w rozumieniu § 3 Rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 19 października 2005 r. w sprawie informacji stanowiących rekomendacje dotyczące instrumentów finansowych, lub ich emitentów lub wystawców m. in. nie opierają się na żadnej metodzie wyceny walorów oraz nie określają ryzyka inwestycyjnego, nie zawierają bezpośrednich zaleceń podjęcia określonych działań inwestycyjnych, przez co nie mogą być traktowane jako doradztwo finansowe, prawne, podatkowe czy też jakiekolwiek inne doradztwo inwestycyjne w rozumieniu art.76 ustawy z dnia 29 lipca 2005r. o obrocie instrumentami finansowymi. Zgodnie z powyższym autorzy nie ponoszą jakiejkolwiek odpowiedzialności za decyzje inwestycyjne podejmowane na podstawie treści zawartych w artykule albowiem nie jest intencją Usługodawcy dokonywanie bezpośrednich porad inwestycyjnych.

Zapisz się na darmowy newsletter na temat IPO na GPW, aby otrzymywać najnowsze analizy

Sprawdź więcej artykułów i analiz

Więcej praktycznej wiedzy o inwestowaniu na giełdzie, takiej jak analizy, artykuły, czy portfele edukacyjne, znajdziesz w części premium serwisu StrefaInwestorow.pl. Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej.