Stock Market to nowy kwartalnik o giełdzie i inwestowaniu, który ma ambicje być miejscem debaty o rynku
W lipcu pojawił się pierwszy numer nowego pisma „Stock Market”. Jest to kwartalnik, który ma ambicje bycia miejscem debaty na temat polskiego rynku kapitałowego i nie tylko. Redaktorem naczelnym nowej inicjatywy został Sebastian Gawłowski, a wydawcą czasopisma Eurostock Media. Na pierwszej okładce pojawił się prezes GPW, Marek Dietl, który w wywiadzie opowiada o technologiach na warszawskiej giełdzie.
Pismo można zamawiać i prenumerować na stronie czasopisma. Egzemplarz kosztuje 50 zł. Atutem kwartalnika są artykuły dwujęzyczne, które są publikowane zarówno w języku polskim jak i angielskim.
- Główna idea jaka przyświeca temu projektowi to stworzenie drukowanego thinkzine - czasopisma do czytania i przemyślenia - który będzie poruszał tematy giełdowe i biznesowe w strategicznym wymiarze. Uważamy, że stoimy w obliczu kilku przełomów - dla GPW jako spółki, operatora rynków obrotu, który musi stanąć do technologicznego wyścigu zbrojeń w ujęciu globalnym; dla polskiego rynku kapitałowego, dla którego PPK wydają się w tym momencie ultymatywną szansą na przełamanie przedłużającego się impasu, a także tektoniczne zmiany geopolityczne na świecie, które również odciskają piętno na firmach. Chcemy te wielkie zmiany opisywać, a jednocześnie zajmować się umacnianiem modeli biznesowych i budowaniem wartości firm z GPW i nie tylko. Wszystko w nowoczesnej i elitarnej oprawie i dwóch wersjach językowych - polskiej i angielskiej – komentuje Sebastian Gawłowski, redaktor naczelny Stock Market.
Zobacz także: Jak spuściłem 2 miliony, czyli pierwsza polska książka o ryzyku na FOREX sfinansowana z crowdfundingu trafiła do wspierających
Nowe czasopismo o rynku kapitałowym
Magazyn „Stock Market” będzie wydawany co kwartał. Redaktor naczelny podkreśla, że pozwoli to spojrzeć „chłodnym okiem” na sytuację na rynku kapitałowym. Taki odstęp czasu również przyczyni się do podejmowania strategicznych decyzji.
Współpracownikami czasopisma są m.in. dr Jacek Bartosiak, dr Wojciech Białek czy Piotr Żółkiewicz. Pierwszy numer został wydany w 4 tys. nakładzie. Egzemplarz kosztuje 50 zł i można zapisać się również na prenumeratę, aby otrzymywać magazyn cyklicznie co kwartał.
Pismo zostało podzielone na kilka działów – Giełda, Biznes oraz Lifestyle. W pierwszym z nich można znaleźć materiały na temat sytuacji poszczególnych spółek na warszawskiej giełdzie (w pierwszym numerze m.in. o CCC, Enter Air). Dział Biznes dotyczy już rynku polskiego jak i zagranicznego. Poruszone zostały tematy takie jak sztuczna inteligencja czy działalność startupów. Ostatni dział, czyli Lifestyle dotyka luźnej tematyki od gwiazdek Michelin w Warszawie po aranżacje biur. Autorami artykułów są m.in. zarządzający funduszami inwestycyjnymi.
Twórcy „Stock Market” stworzyli luksusowy design magazynu, a ich celem jest wyznaczanie trendów na polskim rynku, jeżeli chodzi o treści biznesowe oraz lifestylowe. Pismo jest przeznaczone dla przedstawicieli polskich przedsiębiorstw, ale również zagranicznych, ponieważ każdy artykuł jest publikowany zarówno w języku polskim jak i angielskim.