Przejdź do treści

udostępnij:

11 wydarzeń z branży gamingowej w 2019 roku, których najbardziej oczekują polscy inwestorzy

Udostępnij

Oficjalna zapowiedź daty premiery gry Cyberpunk 2077 oraz odsłonięcie kulis Projektu 8, nad którym od dłuższego czasu pracuje 11 bit studios. To dwa najważniejsze wydarzenia w branży gamingowej jakich oczekują inwestorzy. Obecny rok będzie jednak obfitować w wiele ciekawych wydarzeń dla notowanych na giełdzie producentów gier. Wydarzeń, które powinny mocno wpływać na zmiany kursów akcji. Oto nasza subiektywna lista 11 wydarzeń z branży gamingowej 2019 roku, których najbardziej oczekują polscy inwestorzy.

Chociaż mamy już połowę marca to na dobrą sprawę polska branża gamingowa dopiero się rozkręca. Debiut ECC Games na NewConnect i prezentacja przez CI Games nowej marki wydawniczej gie typu indie United Labels to jak na razie dwa najważniejsze wydarzenia tego roku. Najciekawsze jednak wciąż przed nami.

1. Ustalenie daty premiery gry Cyberpunk 2077

To bez wątpienia najważniejsze wydarzenie tego roku dla polskich inwestorów zainteresowanych gamingiem. Po serii negatywnych informacji z CD PROJEKT jakie napływały w ostatnim czasie, jak chociażby problemy GOG, słabe wyniki gry GWINT i kształtująca się poniżej oczekiwań sprzedaż dodatku Wojna Krwi, inwestorzy cierpliwie wyczekują na najważnieje. Mowa oczywiście o oficjalnej zapowiedzi daty premiery gry Cyberpunk 2077.

Zapowiedzi, bo chyba już mało kto liczy na to, że gra zostanie wydana w tym roku. Natomiast ustalenie oficjalnej daty premiery gry Cyberpunk 2077 jest tym czego inwestorzy oczekują już w 2019 roku. Pierwszą okazją ku temu będą targi E3, które odbędą się w czerwcu w Los Angeles. Premiera gry zostanie ustalona najprawdopodobniej na 2020 rok. Co ciekawe, w tym samym roku ma odbyć się najprawdopodobniej premiera konsoli nowej generacji Play Station, która tak intensywnie w ostatnim czasie promowała w swoich wideo zarówno CD PROJEKT jak również grę Cyberpunk.

Zobacz także: Według Morgan Stanley CD PROJEKT jest warty ponad połowę tego, co Take-Two Interactive

2. Odsłonięcie kulis Projektu 8 od 11 bit studios

Notowania akcji 11 bit studios, od maja 2018 roku, pozostają pod silną presją. Kurs od szczytu był w pewnym momencie nawet na 58% minusie. Wszystko za sprawą mniejszej, od rozbuchanych oczekiwań inwestorów, sprzedaży gry Frostpunk. Z pewnością inwestorów zadowoliło też tempo w jakim najnowsza produkcja 11 bit studios jest portowana na konsole. Do tej pory gra jest dostępna wyłącznie w wersji na PC. Najprawdopodobniej wkrótce to się zmieni, co zostanie odczytane jako pozytywna informacja.

Dużo ważniejszą informacją dla akcjonariuszy 11 bit studios będzie odsłonięcie jednak kulis projektu 8. To kolejna gra po Frostpunku nad którą pracuje warszawskie studio. Gra, której budżet ma wynieść 20 mln zł.
 

Slajd z prezentacjo nowej strategii 11 bit studios

Projekt 8


Pierwszy raz o Projekcie 8 inwestorzy usłyszeli dwa lata temu, w marcu 2017 roku kiedy 11 bit studios prezentowało swoją strategię. Dwa lata od zapowiedzi wydają się być wystarczającym okresem aby uchylić rąbka tajemnicy. Jeżeli to nastąpi to najprawdopodobniej wpłynie pozytywnie na kurs akcji spółki. Znowu bowiem rozpocznie się budowanie oczekiwań względem przyszłych wyników finansowych 11 bit studios.

Zobacz także: Program motywacyjny kluczowych pracowników 11 bit studios na półmetku. Bez Projektu 8 trudno będzie osiągnąć wyznaczone cele

3. Jak wysoka będzie sprzedaż Cooking Symulator?

Cooking Simulator, czyli symulator gotowania, to casualowa gra nad którą od 2017 roku pracuje jedna ze spółek zależnych PlayWay, mowa o Big Cheese Studio. Premiera została zaplanowana na 10 maja 2019. To kolejny symulator o relatywnie niskim budżecie, który budzi spore emocje. Gra znajduje się obecnie na pierwszej stronie globalnej listy życzeń Steam i to pomimo że jej wydawcą nie jest PlayWay.

Wydaje się, że Cooking Simulator ma wszelkie podstawy do tego aby stać się "żyłą złota" i to na najbliższe lata, a nie wyłącznie w dniu premiery. W przypadku bowiem sukcesu producenci będą mogli się skupić nad ulepszaniem kolejny wersji gry i wydawanie nowych odsłon - właściwie co rok. Czy może to być produkcja na miarę Car Mechanic Simulator, który do tej pory sprzedał się w liczbie ponad dwóch milionów kopii? Wydaje się, że potencjał Cooking Simulator może być nawet większy. Grupa odbiorców tematyki gotowania jest z pewnością nieporównywalnie większa. W maju przekonamy się ile można wycisnąć z tego rodzaju produkcji.

4. Jakie efekty przyniesie wprowadzenie Fishing Clash do Chin?

Fishing Clash to najbardziej dochodowa polska gra mobilna. Jej fenomen nie przestaje zadziwiać inwestorów. To głównie dzięki wynikom tej właśnie gry kurs akcji Ten Square Games po debiucie na GPW w 2018 roku wręcz eksplodował. Spółka gamingowa z Wrocławia co prawda pracuje nad kolejnymi produkcjami, jak gra o golfie czy dla kobiet, ale to właśnie Fishing Clash rozbudza największe nadzieje.

Zobacz także: Ten Square Games rozpoczyna proces pozyskania licencji na dystrybucję gry Fishing Clash w Chinach

Pod koniec zeszłego roku zarząd Ten Square Games poinformował o podpisaniu umowy na wprowadzenie gry na rynek chiński.  Kiedy i jakie to przyniesie efekty nie wiadomo. Pierwsze działania w grze nakierowane na ten rynek już jednak widać. W okolicy 25 stycznia, w czasie Chińskiego Nowego Roku, został zorganizowany w grze Fishing Clash turniej z tej właśnie okazji. Uczestnicy mogli łowić w nim chińskie ryby. Być może to zupełny przypadek, ale w tym czasie znacząco wzrosła liczba komentujących grę, co widać na monitorowanych wynikach SensorTower. Czyżby polskiej spółce udało się zainteresować swoją produkcją graczy chińskiego pochodzenia, nie tylko mieszkających w Chinach?
 

Nowy ROk

5. Premiera Sniper Ghost Warrior Contracts

Premiera czwartej odsłony serii Sniper Ghost Warrior ma odbyć się w tym roku. Wersja Contracts zakłada powrót do korzeni. CI Games zrezygnowało z otwartego świata, dzięki czemu obniżyło znacząco budżet produkcji, ale w zamian skupiło się na atrakcyjnych misjach i dostępnym w dniu premiery trybie multiplayer.
 

SGWContracts_1080x1080


Więcej szczegółów na temat gry nie ma, ale 3 edycja gry, która była daleka od doskonałości, została sprzedana w liczbie 1,4 mln kopii. Dużo mniejszy budżet Sniper Ghost Warrior Contracts może sprawić, że baza fanów poprzednich edycji w zupełności wystarczy do tego aby produkcja okazała się sukcesem.

Zobacz także: Mamy już wewnętrzne daty premier, zarówno Sniper Ghost Warrior Contracts oraz Lords of The Fallen 2 - rozmowa z prezesem CI Games, Markiem Tymińskim

6. Premiera gry Drift 19 od ECC Games

ECC Games to spółka zależna PlayWay, która stosunkowo niedawno zadebiutowała na NewConnect. Kluczowy jej projekt to gra Drift 19, której budżet oscyluje na poziomie 3,5-4 mln zł. Drift 19 to połączenie gry samochodowej z Car Mechanic Simulatorem. Budujemy swój samochód po to aby później nim driftować.

Zarząd spółki deklaruje, że prowadzi szeroką kampanię promującą nową produkcję. W tej chwili gra znajduje się na 100 miejscu globalnej listy życzeń Steam, ale data jej premiery nie została jeszcze ustalona. Wydawcą będzie PlayWay. W związku z tym jak wynika z zapowiedział prezes spółki na czacie w Strefie Inwestorów sprzedaż produkcji zostanie wsparta promocją wśród dotychczasowych nabywców gry Car Mechanic Simulator, których liczba przekracza 2 mln.
 

Drift 19

Zobacz także: "Chcemy koncentrować się na grach motoryzacyjnych dla wszystkich platform" - relacja z czatu z Piotrem Wątruckim, prezesem zarządu ECC Games

7. Największa oferta w historii polskiego gamingu, czyli debiut BoomBit na GPW

Ostatnie miesiące w branży gamingowej to w głównej mierze przejścia spółek gamingwych z NC na GPW lub debiuty spółek bezpośrednio na NewConnect. Właściwie od debiutu Ten Square Games w maju 2018 roku bezpośrednio na parkiecie głównym nie zadebiutowała żadna spółka gamingowa.

To może się zmienić za sprawą producenta i wydawcy gier free-to-play BoomBit S.A. Prospekt emisyjny w KNF spółka złożyła w sierpniu zeszłego roku. Planowana wielkość oferty w którą celuje BoomBit to 100 mln zł.

- Składając prospekt emisyjny w KNF zrobiliśmy krok milowy w drodze na warszawską giełdę. Naszą intencją jest debiut na rynku głównym GPW jeszcze w tym roku. Planowana szacowana wartość oferty przekroczy 100 mln zł – mówił w sierpniu 2018 roku Strefie Inwestorów Marcin Olejarz, prezes BoomBit S.A.

Tak duża oferta oznaczałaby największe w historii GPW ofertę spółki gamingowej. Jak do tej pory największa wartość oferty było IPO Ten Square Games, którego wartość ostatecznie wyniosła 94 mln zł.

Zobacz także: BoomBit złożył prospekt emisyjny do KNF i szykuje się na debiut. To może być największe IPO w historii polskiego gamingu

8. Debiut holdingu gamingowego 1C Entertainment

Swój debiut na głównym parkiecie GPW planuje również 1C Entertainment. To swego rodzaju holding z branży gamingowej, który czerpie przychody z trzech uzupełniających się segmentów działalności dystrybucji, usług specjalistycznych oraz produkcję własnych i wydawanie gier. Głównym celem wejścia na giełdę jest przyspieszenie rozwoju firmy.

Z biznesowego punktu widzenia chcemy przyspieszyć nasz wzrost i zwiększać zyski w każdym segmencie. Pracujemy w ramach grupy nad projektami, które w mojej ocenie mają szansę stać się hitami - powiedział CEO 1C Nikolay Baryshnikov

Spółka złożyła prospekt emisyjny do KNF w zeszłym roku w podobnym momencie co Boombit. 1C wyróżnia się zdywersyfikowanym modelem biznesowym. Spółka aktualnie pracuje nad 4 własnymi projektami gier i 12 w wydawnictwie.

Zobacz także: 1c Entertainment chce wejść na GPW i przyspieszyć wzrost grupy

9. Co dalej z World War 3?

Pomimo, że od zaoferowania gry World War 3 w formule early acces minęło już kilka miesięcy to spółka The Farm 51 nie przestaje budzić emocję. Sprzedaż gry na poziomie 250 - 300 tys. sztuk pozwoliła na wypracowanie około 8 mln zł gotówki, już po wykupie zapadających w tych miesiącach obligacji. To daje spółce komfort na dokończenie gry. Według zapewnień wiceprezesa na antenie Parkiet TV, z listopada 2018 roku, na dokończenie gry zespół The Farm 51 będzie potrzebował około 12 – 15 miesięcy. To by oznaczało, że w optymistycznym scenariuszu premiera pełnej gry gliwickiego studia mogłaby nastąpić jeszcze w tym roku. Czy tak się stanie trudno powiedzieć. Na pewno w tym roku zostanie określona data kiedy to nastąpi. Już sam ten fakt może rozpocząć budowanie oczekiwań wśród inwestorów pod te wydarzenie.

Zobacz także: Wiceprezes The Farm 51 zdradza co dalej z grą World War 3 oraz z planami spółki

10. Czy Cherrypick Games powtórzy sukces z My Spa Resort (dawniej My Beauty Spa)

Inwestorzy z NewConnect i GPW wciąż sceptycznie podchodzą do spółek z sektora free-to-play. Nawet wycena osiągającego sukcesy Ten Square Games w stosunku do generowanych zysków świadczy o ostrożności. Jak na razie najbliżej powtórzenia sukcesu wrocławskiego studia jest wyspecjalizowane w grach dla kobiet Cherrypick Games.
 

My Spa Resort.png


Nadchodzące miesiące powinny pokazać czy najnowsza produkcja spółki czyli gra My Beauty Spa powtórzy sukces My Hospital i zacznie generować znaczące zyski. To ważna informacja nie tylko dla Cherrypick Games, ale też Ten Square Games i planującego debiut BoomBit S.A. Pokaże bowiem na ile sukces w tym sektorze jest powtarzalny. Zarząd Cherrypick Games wielokrotnie komunikował bowiem, że dotychczasowe wskaźniki nowej gry są lepsze od poprzedniczki.

Zobacz także: "Premiera gry free to play to dopiero początek, a nie koniec jej cyklu życia" – Martin Kwaśnica prezes Cherrypick Games

11. Debiut Klabater na NewConnect

Klabater to założony przez byłych pracowników CD PROJEKT wydawca i producent gier. W 2018 roku spółka w prywatnej emisji pozyskała imponującą kwotę 4 mln zł na rozwój i zapowiedziała plany wejścia na NewConnect. Na dniach swoją premierę na Steam będzie miała wydawana przez Klabatera gra o francuskiej rewolucji We. The Revolution. Zaplanowana na 21 marca premiera cieszy się sporym zainteresowaniem, bo produkcja znajduje się w tej chwili na 13 miejscu najpopularniejszych nadchodzących tytułów na Steam.
 

Klabater


Oprócz tego, pomimo, że kampania jeszcze trwa to, Klabaterowi udało się z sukcesem przekroczyć próg 30 tys. USD zbiórki na Kikckstarterze, na rozwijaną przez siebie grę Crossroads Inn, który ma być sumulatorem taverny. Debiut Klabatera na NewConnect może być ważnym testem czy spółka w żaden sposób nie kojarzona z PlayWay może przynieść inwestorom znaczące zyski.

Zobacz także: „Żaden monopol na wolnym rynku nie jest w stanie się długo utrzymać” - rozmowa o rewolucji w cyfrowej dystrybucji gier z Michałem Gembickim CEO Klabater

Udostępnij