Przejdź do treści

udostępnij:

Kategorie

„Gra VR DANGER! Escape Lab zapewniła zwrot kosztów w ciągu 48 godzin od premiery” - Leszek Krajewski, PunkPirates

Udostępnij

PunkPirates, spółka z głównego parkietu, w ubiegłym tygodniu udostępniła grę DANGER! Escape Lab. Koszty produkcji przeznaczonej na wirtualną rzeczywistość zwróciły się w 48 godzin od premiery.

PunkPirates specjalizuje się w grach przeznaczonych na gogle wirtualnej rzeczywistości. W swoim planie wydawniczym zakłada premiery 4 produkcji rocznie. W przyszłym roku ukaże się m.in. Wild Shooter VR oraz Death Manager VR. Spółka dywersyfikuje swoją działalność i założyła spółkę RAION Games, która będzie produkować autorskie projekty na konsole Nintendo Switch. O nowej spółce, planach wydawniczych oraz wirtualnej rzeczywistości rozmawialiśmy z Leszkiem Krajewskim, członkiem zarządu PunkPirates. 

Natalia Kieszek: Kilka dni temu wydano grę DANGER! Escape Lab, która nosiła pierwotnie nazwę DANGER! COVID-19. Dlaczego zmieniono nazwę tytułu i przesunięto datę premiery?

Leszek Krajewski: Tak, rzeczywiście musieliśmy zmienić nazwę gry, z uwagi na ograniczenie możliwości marketingowych treści zawierających „COVID-19” w nazwie. Głównie z tego powodu data premiery została przesunięta – gra była już ukończona we wrześniu, zgodnie z naszymi założeniami.

Z jakim odbiorem spotkała się ta produkcja po kilku dniach od premiery?

Gra „DANGER! Escape Lab” zapewniła zwrot kosztów w ciągu 48 godzin od premiery. Cieszymy się, że przyjęta przez nas strategia pozwala osiągnąć założone cele. W weekend udostępniliśmy również dla graczy paczkę z wszystkimi naszymi grami o tematyce Escape Room w celu prowadzenia dalszych działań marketingowych całego istniejącego portfolio spółki.

Danger Escape Lab

Zobacz także: PunkPirates otrzymało zwrot kosztów produkcji i wydania DANGER! Escape Lab

Na razie gra jest dostępna jedynie na urządzeniach PC VR. Czy tytuł ukaże się również na sprzęcie Oculusa?

Tytuł jest dostępny na urządzeniach PC VR, w tym również na Oculus Rift. Nie planujemy obecnie wdrożenia wskazanego tytułu na samodzielne urządzenia Oculus Quest ze względu na pełne skupienie naszego zespołu nad kolejnymi produkcjami.

Czy kolejne tytuły wydawane przez spółkę będą trafiać na najnowszy sprzęt Oculusa?

Kolejne produkcje są tworzone również z myślą o Oculus Quest. Jest to obecnie najpopularniejsze urządzenie wirtualnej rzeczywistości, które przyciągnęło również całą rzeszę graczy okazjonalnych. Z uwagi na fakt, że samodzielne urządzenia posiadają najwyższą sprzedaż, żaden producent gier VR nie powinien pomijać tego segmentu.

Ostatnio również wydano grę Escape Room VR: Stories na urządzenia VR Pico Neo 2. Jakim zainteresowaniem cieszy się ten tytuł na rynku azjatyckim?

Raport sprzedażowy otrzymamy na początku przyszłego miesiąca. Warto jednak przypomnieć, że wszystkie koszty związane z wdrożeniem gry na Pico Neo 2 zostały w 100% sfinansowane przez producenta urządzeń. Dzięki temu w bieżącym miesiącu pojawi się również duża aktualizacja tytułu na platformie Steam oraz Oculus Store.

Czy zamierzacie kontynuować współpracę z Pico Interactive przy wydawaniu kolejnych tytułów?

Obecnie skupiamy się na produkcji nowych tytułów głównie z myślą o samodzielnych urządzeniach Oculus Quest. Nie wykluczamy jednak dalszej współpracy z Pico Interactive wykorzystując istniejące portfolio.

PunkPirates zakłada wydawanie jednej gry na kwartał. Jakie kolejne produkcje są już w przygotowaniu?

Spółka pracuje obecnie przy Death Manager VR, Wild Shooter VR oraz Titans VR. Premiera wskazanych gier będzie mieć miejsce w 2021 roku. Posiadamy również kilka interesujących projektów na etapie MVP, wkrótce wybierzemy oraz przedstawimy najciekawsze z nich.

Plan wydawniczy

Podczas naszej ostatniej rozmowy we wrześniu zakładał Pan premierę gry Wild Shooter VR jeszcze w IV kwartale, a Death Manager VR w I kwartale 2021 roku. Dlaczego pojawiły się opóźnienia w premierach?

Death Manager VR oraz Wild Shooter VR to znacznie większe produkcje od obecnego portfolio spółki. Na bieżąco weryfikujemy nowe, cieszące się dużym zainteresowaniem gry oraz staramy się wyciągnąć z nich to co najlepsze, a następnie wdrożyć w naszych produkcjach. Tym samym w/w tytuły będą znacznie bardziej rozbudowane niż początkowe założenia. Wkrótce rozpoczniemy działania marketingowe, przedstawiając tym samym efekty naszych prac.

Model biznesowy spółki zakłada wydawanie gier o budżecie nieprzekraczającym 500 tys. zł. Nie planujecie w przyszłości tworzyć również większych produkcji?

Zakładamy produkcję minimum 4 gier w rocznie, nie planujemy obecnie przekraczać budżetu produkcyjnego powyżej 500 tys. zł. Bazując na naszym doświadczeniu oraz aktualnych kosztach przy wszystkich projektach, uważamy, że wskazana kwota jest wystarczająca na tworzenie interesujących gier dla graczy wirtualnej rzeczywistości.

Oprócz autorskich projektów, PunkPirates miało również rozwijać pion wydawniczy. Jak wygląda praca w tym zakresie, udało się podpisać już jakąś umowę?

Prowadzimy rozmowy z producentami gier na wirtualną rzeczywistości w tej kwestii. Nie podpisaliśmy jeszcze żadnej umowy, wynika to przede wszystkim ze względu na założoną wcześniej strategię – chcieliśmy najpierw potwierdzić nasze możliwości związane z szybkim zwrotem z inwestycji, co potwierdziliśmy przy grze DANGER! Escape Lab. Na pewno w I kwartale 2021 roku poświęcimy dużo czasu na pion wydawniczy i wierzę, że przedstawimy ciekawe produkcje.

Spółka postanowiła wyjść poza wirtualną rzeczywistość i zawiązała spółkę RAION Games. Czym dokładnie będzie zajmować się nowa firma?

RAION Games specjalizuje się w produkcji i wydawaniu gier na Nintendo Switch. Wspólnicy to samodzielny zespół deweloperski. Na jego podstawie tworzymy autorskie gry, które następnie będą wdrażane na inne urządzenia, m.in. przez spółki partnerskie.

Na rynku gier przeznaczonych na Nintendo Switch mamy już kilku specjalistów, chociażby Ultimate Games czy Forever Entertainment. RAION Games będzie wydawać autorskie projekty? Czy będzie też portować Wasze VR-owe produkcje na Switcha?

Projekty, które obecnie są realizowane przez RAION Games są autorskimi pomysłami zespołu. W niedalekiej przyszłości wykorzystamy również efekt synergii pomiędzy naszymi podmiotami i będziemy korzystać wspólnie ze stworzonych i opracowanych koncepcji na gry.

Nad jakimi tytułami pracuje już spółka i kiedy będziemy mogli zobaczyć pierwsze efekty jej pracy?

Zespół skupia się przede wszystkim na platformowej grze akcji Datenshi, wkrótce rozpoczniemy działania marketingowe. Studio pracuje również przy Flyin Fat, zabawnej grze zręcznościowej. Premiera wskazanych gier będzie mieć miejsce w 2021 roku.

Jaki jest model biznesowy RAION Games?

Model biznesowy RAION Games składa się przede wszystkim z produkcji autorskich gier. W pierwszej fazie działalności szukamy doświadczonych podmiotów wydawniczych które mają ugruntowaną pozycję na rynku, by dotrzeć do jak najszerszego grona odbiorców.

RAION Games już myśli o debiucie na rynku NewConnect. Czy już poczyniono w tym kierunku jakieś kroki, kiedy możliwy jest realny debiut na warszawskiej giełdzie?

RAION Games rozpoczął etap przekształcenia w Spółkę Akcyjną. Rozważamy możliwość debiutu studia na rynku NewConnect w przyszłym roku, nie mamy jednak ustalonego dokładnego terminu.

Czy spółka zamierza przed debiutem przeprowadzić emisję akcji?

Nie wykluczamy przeprowadzenia emisji akcji w celu pozyskania środków finansowych umożliwiających realizację planu wydawniczego.

Zobacz także: „Kończymy prace nad grą DANGER! COVID-19, która ukaże się jeszcze w bieżącym miesiącu” – Leszek Krajewski, PunkPirates

Udostępnij