Przejdź do treści

udostępnij:

Kategorie

„Mr. Prepper będzie naszym pierwszym projektem na konsole nowej generacji” – Grzegorz Misztal, prezes ConsoleWay

Udostępnij

ConsoleWay to kolejna spółka na polskim rynku gier, której model biznesowy opiera się o portowanie gier na konsole. Największym projektem firmy jest port gry Mr. Prepper.

Działalność ConsoleWay w branży gier prowadzi dopiero od niedawna, a do tej pory wykonała już 26 portów. Spółka należy do Grupy Ultimate Games i przenosi najważniejsze gry od Ultimate Games czy PlayWaya na konsole PlayStation, Xbox oraz Nintendo Switch. Firma niebawem wykona pierwsze porty na urządzenia nowej generacji. O modelu biznesowym ConsoleWay oraz planach giełdowych rozmawialiśmy z prezesem zarządu spółki, Grzegorzem Misztalem.

Natalia Kieszek: Spółka rozpoczęła działalność na rynku gier w zeszłym roku. Ile produkcji od początku działalności udało Wam się przenieść na konsole?

Do tej pory nasz zespół wykonał 26 portów, które zostały wydane z konta wydawniczego Ultimate Games. Wśród produkcji są m.in. tytuły: Selma and the Wisp na PlayStation 4 (gra jest w certyfikacji), Nubarron na Xbox One oraz Switch: Dead Ground, Danger Gazers All Walls Must Fall i CyberTaxi na Nintendo Switch. Obecnie pracujemy nad kilkoma projektami, w tym dużymi tytułami z grupy PlayWay. W najbliższych tygodniach zadebiutuje, m.in. Train Station Renovation na Xbox One.

Chyba Waszym najważniejszym projektem teraz jest port gry Mr. Prepper. Na jakim etapie są prace i kiedy gracze mogą spodziewać się premiery?

Tak, Mr. Prepper to obecnie nasz największy i najważniejszy projekt. Prace przebiegają bardzo sprawnie, nie napotkaliśmy do tej pory większych trudności. Jesteśmy w stałym kontakcie z producentem gry – Rejected Games i na bieżąco przedstawiamy spółce kolejne etapy prac i zbieramy cenny feedback. Chcemy, aby porty wyróżniała wysoka jakość, dlatego skupiamy się na szczegółowym dopracowaniu każdego elementu. Premiera gry na konsolach powinny odbyć się jesienią.

Mr. Prepper

Zobacz także: ConsoleWay wykona port gry Mr. Prepper na wszystkie konsole 

Zamierzacie portować najważniejsze gry z Grupy PlayWay na konsole. Na jakie produkcje macie już podpisane umowy?

Podpisaliśmy umowy na portowanie: Uboat, Mr. Prepper, Builders of Egypt, Thief Simulator 2, Car Mechanic Simulator 2018 (Nintendo Switch), Rover Mechanic Simulator, Ultimate Fishing Simulator 2, Accident oraz gry Games Incubator, m.in. Police Shootout, Animal Shelter Simulator.

Prace nad portami Mr. Prepper, Car Mechanic Simulator 2018, Rover Mechanic Simulator i Accident są już na bardzo zaawansowanym etapie. Zgodnie z naszą strategią rozwoju cały czas rozbudowujemy portfolio i w tym celu prowadzimy rozmowy na pozyskanie innych, dużych gier z Polski i z zagranicy.

Czy zakładacie współpracę z podmiotami spoza Grupy PlayWay czy Ultimate Games?

Oczywiście. Znaczna część naszego portfolio to zagraniczne tytuły, które pozyskaliśmy indywidualnie, w ramach negocjacji z zagranicznymi studiami. Relacje z polskimi spółkami są dla nas najważniejsze, ale jednocześnie wciąż szukamy interesujących i lukratywnych umów z zagranicznymi firmami.

Ile tytułów w tym roku planujecie przenieść na konsole?

Myślę, że odrobinę zwolnimy z liczbą portów. Obecnie chcemy skupić się nad bieżącymi – dużymi i złożonymi projektami do portowania. Szacujemy, że do końca br. przekroczymy liczbę 35 portów.

Train Station Renovation

Train Station Renovation

Na którą konsolę trudniej jest portować grę – PlayStation czy Xbox?

Obie konsole są porównywalne pod względem trudności, jednak dużo bardziej kłopotliwa jest certyfikacja gotowej gry w przypadku konsoli Sony. Zgłoszenie gry, bugfixing i komunikacja z działem technicznym PlayStation wymaga znacznie większego zaangażowania pod względem czasu, niż w przypadku Xboxa.

Kiedy spółka zacznie portować polskie produkcje na konsole nowej generacji?

Mr. Prepper będzie naszym pierwszym projektem na konsole nowej generacji. Liczymy, że next-genowy port zadebiutuje jeszcze w tym roku.

Jak wiadomo, na globalnym rynku pojawił się problem z dostępnością półprzewodników, a to wpływa na ograniczoną liczbę konsol nowej generacji. Czy ten niedobór wpłynie negatywnie również na polski rynek gier?

Myślę, że nie ma takiego ryzyka i dostępność nowych konsol nie wpłynie negatywnie na polski rynek gier. Większość nadchodzących tytułów i tak będzie grami cross-generation, czyli dostępnymi zarówno na starą, jak i nową generację. Co więcej, premiery tytułów na nową generację, to inwestycja w przyszłość – gdy konsole trafią do większego grona nabywców, gry tego typu będą stopniowo coraz lepiej się sprzedawały.

Zobacz także: Na rynku gier może być problem z dostępnością sprzętu. Wszystko przez niedobór półprzewodników, których może brakować do 2023 roku

Na polskim rynku gier pojawia się coraz więcej spółek z ekspozycją na portowanie gier. Czym wyróżniacie się wśród tych firm?

Z dumą i satysfakcją mogę odpowiedzieć, że ConsoleWay naprawdę dobrze radzi sobie na polskim rynku firm zajmujących się portowaniem gier. Wyróżnia nas m.in. doświadczony zespół, zaufanie wśród grupy PlayWay i szybkie tempo działania. Mamy również za sobą potężne wsparcie doświadczonej spółki Ultimate Games, która od lat zajmuje ważną pozycję na rynku gamingowym w Polsce.

ConsoleWay zamierza specjalizować się tylko w portowaniu gier, czy może zamierzacie poszerzyć swoją działalność?

Nie wykluczamy tego. Jeśli w przyszłości pojawi się interesująca koncepcja, zespół z pasją, czy propozycja współfinansowania produkcji, to na pewno chętnie podejmiemy dyskusję w tym zakresie. Na chwilę obecną jednak kluczowe jest dla nas portowanie i pozyskiwanie naprawdę znacznej ilości projektów.

W ubiegłym roku spółka w trakcie prywatnej emisji akcji pozyskała 1 mln zł. Na co została przeznaczona kwota?

Kwota ta jest m.in. swoistym zabezpieczeniem finansowym dla spółki i dla jej bieżącej działalności. Pewny procent tej kwoty został rozdysponowany również na rozwój zespołu – obecnie liczy on 12 osób oraz finansowanie największych portów m.in. Mr. Preppera. Warto dodać, że spółka wypracowała prawie 200 tys. zysku za I kw. br.

Zobacz także: ConsoleWay z Grupy Ultimate Games prawie 200 tys. zł zysku netto w I kw. br.

Wiemy, że ConsoleWay chce dołączyć do grona spółek publicznych. Na jakim etapie są prace nad debiutem?

Naszym celem jest debiut pod koniec obecnego lub na początku przyszłego roku. Prace nad debiutem przebiegają dobrze – współpracujemy z kancelarią prawną, która ma duże doświadczenie w pomocy przy wprowadzaniu spółki na giełdę oraz przygotowywaniu potrzebnej dokumentacji.

Czy przed wejściem na warszawski parkiet zakładacie przeprowadzenie publicznej emisji akcji?

Tak, chcemy przeprowadzić publiczną emisję akcji przed debiutem. Szczegóły ujawnimy w ciągu najbliższych miesięcy.

Zobacz także: Na jakie polskie gry czekają najbardziej gracze? Sprawdzamy zestawienie Global Top Wishlist Steam

Udostępnij