Przejdź do treści

udostępnij:

Kategorie

„W lipcu premierę będzie miało pierwsze nowe narzędzie z naszego ekosystemu budowanego wokół Web3 - Skinwallet Engage” – rozmowa z zarządem spółki

Udostępnij

Skinwallet, spółka działająca na rynku e-sportu, ogłosiła rozpoczęcie prac nad tokenizacją swoich platform opartą na technologii blockchain.

Celem Skinwallet jest stworzenie ekosystemu rozwiązań funkcjonujących w ramach nurtu Web3. Jeszcze w lipcu br. spółka zaprezentuje pierwsze narzędzie, którym będzie Skinwallet Engage. Będzie to system do nagradzania użytkowników platformy Twitcha. O najnowszych planach spółki oraz rozwoju w świecie e-sportu rozmawialiśmy z Kornelem Szwają, prezesem zarządu Skinwallet oraz Dawidem Chomiczem, członkiem zarządu.

Natalia Kieszek: Spółka ogłosiła tokenizację swoich platform. Dlaczego zdecydowano się na taki ruch?

Kornel Szwaja: Skinwallet jako rozpoznawalny gracz w obszarze handlu dobrami cyfrowymi znajduje się w świetnym punkcie wyjścia do zaadresowania kluczowych trendów związanych z rozwojem WEB3, które w najbliższych latach zmienią świat cyfrowej rozrywki. Nasza strategia rozwoju nie skupia się wyłącznie na „tokenizacji” - chcemy też zaadresować potencjał związany z Ekonomią Twórcy (Creator Economy) oraz z przyszłością gier opartych na blockchain.

Kiedy zamierzacie wprowadzić tokenizację „w życie”?

K.S.: Jeżeli chodzi o nadchodzące miesiące to już w lipcu premierę będzie miało pierwsze nowe narzędzie z naszego ekosystemu budowanego wokół Web3 - Skinwallet Engage. W dalszej kolejności planujemy premierę emocjonującego projektu z obszaru NFT, który tworzymy we współpracy z wiodącymi postaciami ze świata esportu. Ponadto wzbogacamy nasze platformy o infrastrukturę umożliwiającą obsługę procesów tokenizacyjnych.

Zobacz także: Skinwallet wchodzi na rynek NFTs

Co tokenizacja będzie oznaczać dla użytkowników Waszych platform?

Dawid Chomicz: Wielu użytkowników naszych platform traktuje dobra cyfrowe jako medium inwestycyjne. Wprowadzenie na nie nowych instrumentów łączących zarówno aspekty emocjonalne jak i inwestycyjne znacząco poszerzy naszą ofertę i poprawi dostępność do tego rodzaju dóbr i usług z nimi związanych.

Czy w związku z takim ruchem będziecie powiększać swój zespół o specjalistów w tym zakresie?

D.C.: Wprowadzanie w życie strategii opartej na adaptacji WEB3 oparte będzie w szerokim zakresie na wykorzystaniu rozwiązań, które do tej pory stworzyliśmy - głównie na technologii, która powstałą w ramach Skinwallet Market. W pierwszym etapie w dużej mierze będziemy bazować na tych gotowych rozwiązaniach, które pozwolą nam na szybkie wdrażanie nowych koncepcji oraz dynamiczne reagowanie na zmieniające się potrzeby użytkowników oraz rynku.

Skinwallet Engage – pracujecie nad nagradzaniem użytkowników Twitcha. Co chcecie osiągnąć za pomocą nagradzania publiczności?

K.S.: Twórcy treści na platformie Twitch każdego dnia zabiegają o uwagę i przywiązanie swoich odbiorców. Poza unikalnymi treściami doskonale sprawdzają się angażujące konkursy dostarczające dodatkowych emocji wśród ich uczestników. Poprzez platformę Skinwallet Engage twórcy uzyskają narzędzie zapewniające pełną automatyzację tych procesów, zaś ich odbiorcy wspaniałą rozrywkę, której zwieńczeniem będzie odebranie nagród na platformie Skinwallet Market.

Skinwallet

Jak docelowo ma być rozwijane narzędzie Skinwallet Engage w kolejnych latach?

K.S.: W pierwszej odsłonie platformy Skinwallet Engage dystrybuowaną nagrodą będą dobra cyfrowe z gier dostępnych na platformie Skinwallet Market, więc głównie będą to przedmioty z CS:GO. Wraz z rozbudową o nowy typ dóbr poszerzy się również zakres oferowanych nagród wspomagając również dystrybucję unikalnych dóbr typu NFT. Element ten przyniesie wiele ciekawych dróg do rozwoju platformy pod kątem biznesowym pozwalając twórcą treści, ale również marką na tworzenie dóbr oraz ich dystrybucję do interesujących ich grup odbiorców. Twórcy uzyskają niespotykany dotychczas sposób na angażowanie widzów, jak również unikalny sposób monetyzacji adresując przy tym jeden z głównych filarów Web3.0 - ekonomię twórców (Creator Economy).

Zobacz także: Skinwallet podsumowuje I kwartał 2021

Już platforma Roblox wprowadziła swoją walutę Robux. Czy Skinwallet chce iść tą drogą?

K.S.: Roblox to metawersum, w którym Robux jako waluta jest narzędziem operacjonalizującym działanie całej ekonomii platformy. Widzimy potencjał w tworzeniu własnych tokenów wyłącznie w przypadku gdy wiąże się to z dobrze skonstruowaną propozycją wartości dla użytkowników ekosystemu.

Długoterminowym celem strategii rozwoju Skinwallet jest dostarczanie narzędzi dla twórców pozwalających im na budowanie zdecentralizowanych systemów ekonomicznych zwiększających m.in zaangażowanie społeczności wokół tworzonych produktów. Sukces Robloxa wprowadził myślenie o metawersach do głównego obiegu. Wierzymy, że najbliższe lata to czas dynamicznej adopcji tych rozwiązań w całym ekosystemie gamingu.

Do której platformy będzie Wam najbliżej, po wprowadzeniu tokenizacji?

D.C.: Skinwallet ma własną wizję działania w obszarze Web3 powstałą w oparciu zarówno o identyfikację trendów na wczesnym etapie adopcji jak i uwzględnienie kompetencji i know-how wewnątrz spółki. Sukcesy innych projektów traktujemy jedynie jako potwierdzenie naszych założeń odnośnie kierunku w którym rozwija się rynek.

Skinwallet Engage to narzędzie rezonujące z trendem Ekonomii Twórcy (Creator Economy), utożsamianym z takimi produktami jak Substack czy Patreon. Odnośnie projektów NFT - uważamy, że należy spojrzeć na ten rynek z perspektywy długoterminowej, dostarczając zarówno twórcom, użytkownikom jak i kupcom spójną i atrakcyjną propozycję wartości. Obecnie patrzy się na NFTs głównie przez pryzmat ich spekulacyjnej wartości, naszym zdaniem mają znacznie szerszy wachlarz zastosowań. NFT może być przyszłością modeli subskrypcyjnych, otwierając zupełnie nowe ścieżki monetyzacji.

W ubiegłym roku już PlayWay ogłosił, że wykorzysta tokeny do rozliczania pomysłów na grę. Czy to oznacza, że coraz więcej spółek z tego sektora postawi na tokenizację?

D.C.: Web3 ma szansę stać się rewolucją na miarę internetu, zwłaszcza w obszarze mediów i cyfrowej rozrywki. Docelowo wszystkie spółki z tego sektora będą musiały budować kompetencje i szukać swojego miejsca w nadchodzącej, nowej rzeczywistości. Jako Skinwallet chcemy tworzyć rozwiązania technologiczne, które będą odpowiadać na potrzeby tych spółek i dostarczać im dużą wartość w obszarze wdrażania mechanik Web3 w swoich produktach.

Zobacz także: PlayWay uruchomi swoją kryptowalutę. Tokeny PWAY będą wykorzystywane do rozliczania pomysłów na gry

Na początku 2021 roku uruchomiliście platformę Skinwallet Market. Ile aktualnie macie nowych użytkowników i ilu chcecie mieć na koniec br.?

D.C.: Platforma Skinwallet Market od początku swojego istnienia pozyskała ponad 50 000 użytkowników zainteresowanych usługami kupna lub sprzedaży przedmiotów. Z miesiąca na miesiąc liczba ta stale rośnie pozytywnie wpływając na wzrost obrotów na platformie. Do końca roku naszym celem jest rozbudowa kanałów pozyskiwania użytkowników zmierzająca do dalszego wzrostu ich efektywności. Poszerzenie oferty o nową kategorię dóbr transakcyjnych ma również na celu wspierać dynamikę tych wzrostów.

Jak chcecie dalej rozwijać swój marketplace?

K.S.: Rozwój marketplace w obecnej formie opieramy na dalszej dynamicznej rozbudowie bazy użytkowników poprzez optymalizację i skalowanie kanałów ich pozyskiwania. Wraz z realizacją kolejnych etapów strategii adaptacji Web3 - wdrożeniem Skinwallet Engage, obrotem NFTsami, interfacem do samodzielnego tworzenia NFTsów w ramach Skinwallet Market a w dalszej perspektywie technologia dla twórców gier, wykorzystamy istniejące już moduły marketplace wprowadzając nowe typu produktów do oferty. Z jednej strony rozszerzymy grono odbiorców, ale również zaoferujemy dodatkowe produkty, dla korzystających z platformy, co przełoży się na dodatkowy wzrost obrotów na platformie.

Największym polem aktywności Skinwallet są dobra cyfrowe do gry CS:GO. Czy planujecie wdrożenie kolejnych tytułów? Jeśli tak to kiedy inwestorzy mogą liczyć na nowe informacje?

K.S: Nowa strategia rozwoju będzie miała duże znaczenie dla obecnej działalności operacyjnej spółki. Poprzez dostarczanie technologii dla twórców gier, technologii, która będzie dawała im możliwość osadzania ekonomii opartych o dobra cyfrowe będziemy zwiększali dostęp do nowych gier i przedmiotów z tych tytułów. W rezultacie, otworzenie się na twórców multiwersów i zdecentralizowany sposób dystrybucji dóbr cyfrowych pozwoli spółce nie tylko na otwarcie na nowych użytkowników, ale też na otwarcie na nowe klasy aktywów dóbr cyfrowych, które poszerzą ofertę Skinwallet Market.

Niebawem minie rok od Waszego debiutu na warszawskim parkiecie. Jakie zmiany zaszły od tego czasu w spółce?

K.S.: Ostatni rok to przede wszystkim bardzo dynamiczny rozwój spółki i jej produktów. W tym kontekście miały miejsce dwa najważniejsze wydarzenia - w ubiegłym roku prowadziliśmy prace rozwojowe nad pierwszą częścią produktu dającą użytkownikom możliwość zakupu dóbr cyfrowych od spółki, a prace te zakończyły się wraz z końcem trzeciego kwartału. 29 grudnia poinformowaliśmy rynek o zakończeniu II etapu prac rozwojowych nad platformą Skinwallet Market oraz o jej planowanym starcie na początek stycznia 2021 roku. Platforma Skinwallet Market została uruchomiona zgodnie z zapowiedziami, a w jej ramach użytkownicy mają możliwość sprzedaży posiadanych przez siebie przedmiotów oraz zakupu przedmiotów bezpośrednio od innych użytkowników.

Notowania Skinwallet

SkinWallet akcje

Na jakie ważne informacje powinni oczekiwać inwestorzy w tym roku od Skinwallet?

K.S.: Najbliższe miesiące spółka poświęci na skalowanie Skinwallet Market oraz realizację kolejnych etapów adaptacji WEB3 stanowiących istotne sygnały na drodze do realizacji przyjętej strategii. W pierwszej kolejności rynek może spodziewać się informacji nt. uruchomienia usługi Skinwallet Engage czyli narzędzia do automatyzacji prowadzenia działań marketingowych na platformie Twitch. W kolejnych krokach przekazywane będą informacje nt. nawiązywanych partnerstw w obszarze związanym z tokenizacją dóbr cyfrowych oraz wdrażaniem zmian na platformie Skinwallet Market, zmian dających możliwość obrotu tokenami NFT na platformie Spółki. Naturalnie będziemy również informowali rynek nt. wyników osiąganych w ramach prowadzonej działalności.

Wśród inwestorów widoczne są negatywne nastroje w stosunku do polskiego sektora gier. A jak aktualnie wygląda rynek e-sportu?

D.C.: Esport bardzo mocno zyskał na popularności w trakcie pandemii. Ekosystem esportowy świetnie wykorzystał ten czas na poszerzenie grona odbiorców - zarówno wśród oddanych fanów, jak i nowych użytkowników, którzy np. szukali zastępstwa dla rozgrywek ze świata klasycznego sportu. Ponadto coraz więcej firm i marek docenia jego znaczenie dla przemysłu rozrywkowego, poszerzając swoją ekspozycję, co z kolei znacząco poprawia możliwości monetyzacji dla graczy i streamerów.

Według raportu Newzoo przychody generowane przez esport mają wynieść 1,1 mld USD do końca roku, co oznacza wzrost o 14,5% porównując rok do roku. Przewiduje się również, że do końca 2021 roku, oglądalność transmisji na żywo osiągnie 728,8 milionów, co oznacza wzrost o 10% w porównaniu z liczbą widzów w 2020 roku co dość jasno obrazuje bardzo dobre perspektywy, które stoją przed rynkiem esportu.

Dziękuję za rozmowę.

Zobacz także: Skinwallet Market otwiera nas na nowy, wielokrotnie większy rynek – rozmowa z Kornelem Szwają, prezesem zarządu

Udostępnij