Demolish&Build 2022 to największy projekt w portfolio Demolish Games z grupy Ultimate Games – rozmowa z prezesem spółki
Demolish Games to niedawno założona spółka z branży gier należąca do grupy Ultimate Games. Firma rozwija serię gier Demolish&Build.
Do tej pory wydano dwie gry z serii Demolish&Build, a na przyszły rok zaplanowano premierę kolejnej wersji gry. W odróżnieniu od poprzednich części, nowy tytuł zadebiutuje jednocześnie na PC oraz konsolach. Demolish Games przygotowuje się również do debiutu na rynku NewConnect, a na początku roku przeprowadzono emisję akcji w ramach której pozyskano 1 mln zł. O planach spółki z grupy Ultimate Games rozmawiamy z Pawłem Dywelskim, prezes zarządu.
Natalia Kieszek: Na przełomie lutego i marca spółka przeprowadziła ofertę publiczną akcji i pozyskała 1 mln zł. Jakie cele chcecie sfinansować ze środków z emisji akcji?
Paweł Dywelski: Środki z emisji przeznaczamy na produkcję nowych tytułów, m.in. Demolish and Build 2022. Jeśli preprodukcje gier WW2:Underground i Airship Captain zostaną dobrze przyjęte przez graczy – środki wykorzystamy do realizacji również tych produkcji.
Na jakim obecnie etapie są przygotowania do debiutu na rynku NewConnect?
Debiut planowany jest do końca tego roku. Na bieżąco będziemy informować o postępach w zakresie dołączenia do rynku NewConnect.
Zobacz także: Oferta publiczna Demolish Games z grupy Ultimate Games. Debiut na NewConnect możliwy w tym roku
Od kilku lat wydajecie gry z serii Demolish&Build. Ile do tej pory sprzedano egzemplarzy tych tytułów?
Gra Demolish and Build 2018 od premiery sprzedała się w ponad 140 tysiącach egzemplarzy, w tym ponad 25 tysięcy dotyczyło konsoli. Poprzedni tytuł z cyklu, czyli Demolish and Build 2017 sprzedał się w ponad 40 tys. kopii. W produkcji są już porty gry na wszystkie konsole.
Demolish&Build 2018
Zamierzacie dalej rozwijać serię i pracujecie nad tytułem Demolish&Build 2022. Czym będzie się różnic nowa produkcja od poprzednich?
W najnowszej części planujemy w dużo większym stopniu rozwinąć samą mechanikę wyburzania. Stworzyliśmy w tym celu zupełnie nowy system zniszczeń oraz nowe, bardziej szczegółowe konstrukcje budynków. Oprócz tego, chcemy bardziej zaangażować gracza w rozgrywkę, poprzez dodanie zagrożeń, takich jak porażenia prądem czy pożar wywołany uszkodzeniem instalacji elektrycznej. Demolish and Build 2022 będzie pierwszą grą z serii, w której gracz będzie musiał zwracać uwagę na to, w jaki sposób przeprowadza wyburzenia.
Jak przebiegają prace nad produkcją, czy zamierzacie udostępnić prolog tytułu?
Tak. Przed premierą ukaże się zarówno wersja demo, jak i prolog gry. Obecnie jesteśmy na etapie kończenia systemu zniszczeń i przygotowywania assetów do trailera i pierwszej grywalnej wersji gry. Na tę chwilę planujemy rozpocząć promocję gry w ciągu najbliższych 3 miesięcy.
Jest to Wasz największy projekt w portfolio. O jakim budżecie na tytuł mówimy i ile osób jest zaangażowanych w produkcję gry?
Nad grą pracuje pięcioosobowy zespół, do którego poza mną należy dwóch grafików i dwóch programistów. Budżet gry nie odbiega znacząco od innych projektów tego typu.
W przypadku gry Demolish and Build 2022 jesteśmy zarówno wydawcą, jak i producentem. W ten sam sposób przygotowywana będzie gra Airship Captain. Aktualnie prowadzimy rekrutację do zespołu, który będzie przygotowywać ten projekt. Porty gier wykonywane są przez zewnętrzne zespoły.
Zobacz także: Demolish Games ogłasza nową produkcje – Airship Captain
Model biznesowy Demolish Games zakłada produkcję kilku gier jednocześnie. Nad jakimi tytułami jeszcze pracujecie?
Oprócz Demolish and Build 2022 pracujemy nad preprodukcją gier Airship Captain (wewnętrzny zespół) oraz WW2: Underground (zewnętrzny zespół).
Airship Captain
Jednak w tym roku najprawdopodobniej nie odbędzie się premiera żadnego nowego tytułu. Kończone są za to porty gry Demolish and Build 2017 na konsolę Nintendo Switch oraz Demolish and Build 2018 na konsolę PlayStation. Premiery tych gier planowane są jeszcze w tym roku.
Czy Wasze tytuły będą jednocześnie debiutować na wszystkich urządzeniach?
Decyzje w tej kwestii podejmowane są oddzielnie dla każdego tytułu. Dla przykładu grę Demolish and Build 2022 planujemy wydać jednocześnie na PC i konsolach, a grę Airship Captain przygotowujemy zarówno na PC, jak i na platformy VR.
Dywersyfikacja działalności spółki opiera się o produkcję tytułów o różnej tematyce. Czy w planach jest tworzenie również większych projektów?
Na tę chwilę nie, natomiast gra Airship Captain została zaprojektowana w taki sposób, aby w przypadku dużego zaangażowania ze strony graczy można było ją stale rozwijać. Wiążemy duże nadzieje z tą produkcją. Nie mamy natomiast w planie projektów, które od samego początku produkcji wymagałyby dużego budżetu.
Czy w przyszłości planujecie dodać do swojego portfolio wersje swoich gier na gogle VR, a może platformy mobilne?
W przypadku gier mobilnych nie mamy takich planów. Jeśli zaś chodzi o platformy VR to już podjęliśmy pewne kroki w tym zakresie: przygotowywany jest port VR gry Demolish and Build 2018, a gra Airship Captain została zaprojektowana z uwzględnieniem wymogów i korzyści związanych z VR.
Głównym akcjonariuszem jest Ultimate Games. W jakich okolicznościach powstała spółka i skąd zaangażowanie Ultimate Games?
Spółka została założona w połowie 2020 roku z inicjatywy Mateusza Zawadzkiego, który jest prezesem Ultimate Games. Od samego początku istnienia spółki Ultimate Games pełnił rolę jej głównego udziałowca.
Na jakie wsparcie ze strony Ultimate Games może liczyć Demolish Games?
Ultimate Games jest wydawcą wszystkich wersji konsolowych spółki. Oprócz tego wspiera nas w zakresie doradztwa oraz części infrastruktury. Poza tym należąc do grupy kapitałowej Ultimate Games możemy liczyć na wzajemne wsparcie od innych spółek w grupie.