Przejdź do treści

udostępnij:

Kategorie

„Samo uniwersum Gas Station Simulator to już wiele projektów na następne lata” – Joanna Tynor, prezes DRAGO entertainment

Udostępnij

DRAGO entertainment szykuje się w tym roku do dwóch premier – Food Truck Simulator oraz Winter Survival Simulator. Krakowska spółka, po sukcesie symulatora stacji benzynowej, zamierza również rozwijać uniwersum Gas Station. O aktualnych planach produkcyjnych rozmawiamy z Joanną Tynor, prezes DRAGO entertainment.

Joanna Tynor: Właśnie podpisaliście umowę z Epic Games. Co dokładnie ona zakłada, na jakie profity liczycie z jej tytułu?

Umowa zawarta z naszym nowym partnerem, amerykańską firmą Epic Games, umożliwi nam rozpowszechnianie naszych gier na kolejną popularną platformę – Epic Games Store. Liczymy, że to znacznie przyśpieszy proces monetyzacji projektów DRAGO entertainment i tym samym przyszłe wyniki finansowe spółki.

Dodatkowo dzięki Epic Games możemy liczyć na znacznie niższą marżę, która przekłada się na 88% przychodów ze sprzedaży twórcom, a jeśli deweloper stworzy grę przy użyciu Unreal Engine i wyda ją na Epic Game Store, może odliczyć 5%, które wydaje na licencję za wykorzystanie silnika.

W takim razie kiedy możemy liczyć na premierę Gas Station Simulator na Epic Store?

Umowa daje nam możliwość przyspieszenia udostępnienia Gas Station Simulator dla użytkowników Epic Games Store. O dacie rozpoczęcia dystrybucji na tej platformie poinformujemy w oddzielnym komunikacie.

Pozostając przy Gas Station Simulator, jak oceniacie odbiór pierwszego płatnego DLC? Czy możemy podać dane sprzedażowe?

Odbiór Can Touch This (pierwsze DLC) był bardzo dobry. Graczom się zdecydowanie spodobał, ma bardzo pozytywne opinie, a co najważniejsze: pokazał nam, że DLC nie zawsze musi być bardzo duży, by przyciągnąć uwagę graczy i się dobrze sprzedawać. Dodatek ma też spore znaczenie dla zwiększenia sprzedaży podstawowej wersji gry. Będziemy nadal wydawać zarówno płatne jak i bezpłatne dodatki. Będą one małe, jak Can Touch This, a także duże jak zapowiedziany już Shady Deals.

Co do danych sprzedażowych – w niecały miesiąc od wydania, premiera miała miejsce 18 maja, przekroczyliśmy już 30 tys. egzemplarzy. Należy zwrócić uwagę, że Can Touch This skierowany jest tylko do części społeczności Gas Station Simulator – tej zainteresowanej urządzaniem i customizacją stacji. Sukces Gas Station Simulator naszym zdaniem oparty jest o kilka grup odbiorców, dlatego kolejne dodatki będą odpowiadać na zapotrzebowanie każdej z tych grup.
 

Can Touch This

Czy podobnie jak w przypadku House Flippera odnotowaliście zwiększoną sprzedaż podstawowej wersji?

Jak najbardziej. Od dnia opublikowania DLC sprzedać dzienna wersji podstawowej wzrosła co najmniej dwukrotnie, często, szczególnie w trakcie weekendów, nawet trzykrotnie. Wydając DLC nie koncentrowaliśmy się na przychodach ze sprzedaży samego DLC. Od początku wszystkie darmowe update’y oraz kolejne dodatki mają na celu rozwój gry podstawowej. Głównym celem spółki jest rozwój uniwersum zarówno poprzez uzupełnienia i poprawki do gry podstawowej, dodawanie nowych aktywności dla gracza w postaci darmowych i płatnych DLC, a także produkcja nowych tytułów w tym samym świecie i w tym samym klimacie m. in. zapowiedzianych Road Diner Simulator i Motel Simulator. Wszystkie te działania mają spowodować wzrost przychodów ze sprzedaży nowych elementów, a także z gry podstawowej.

Jak przebiega proces portowania gry na konsole? Która spółka jest odpowiedzialna za to zadanie?

Wszystko idzie według planu, wersje na PlayStation, Xbox i Nintendo Switch powstają równocześnie wewnątrz grupy Movie Games i jesteśmy przekonani, że Gas Station Simulator pojawi się na konsolach jeszcze w tym roku. Patrząc na duże zainteresowanie i wiele pytań o GSS na konsole, wszyscy staramy się ten proces jak najszybciej sfinalizować. Tutaj jednak nie wszystko od nas zależy – certyfikacja w Sony, Microsoft i Nintendo trwa.

Jednocześnie samodzielnie wykonujemy port na MacOS, który wkrótce będzie miał swoją premierę, o szczegółach poinformujemy w oddzielnym komunikacie.
 

Kurs akcji Drago Entertainment od debiutu na NewConnect

Drago Entertainment

Czy możliwe jest wydanie jeszcze w tym roku kolejnej gry z uniwersum Gas Station?

W tym roku najważniejsze dla nas są zapowiedziane już premiery: na 14 września Food Truck Simulator oraz na 27 października Winter Survival. Pracujemy również nad dwoma kolejnymi dodatkami do Gas Station Simulator. Następna gra w uniwersum GSS to temat na przyszły rok.

Czy już wiecie z ilu docelowo produkcji będzie składać się uniwersum Gas Station?

Mamy bardzo obszerną wewnętrzną roadmapę, ale decyzje co tworzymy i w jakiej kolejności uzależniamy w istotnym stopniu od oczekiwań graczy. Dobrym przykładem jest Can Touch This, pierwszy DLC do GSS. Według wstępnych planów, miał on być drugim lub nawet trzecim DLC, ale duże zainteresowanie graczy customizacją spowodowało zmianę kolejności naszych prac. Platforma Steam, kanał Discord oraz social media są dla cennym źródłem informacji, które warto brać pod uwagę.

Skoro Gas Station okazał się takim sukcesem, czy myślicie również o porcie VR? W końcu Cooking Simulator był najlepszą grą na Steamie w wirtualnej rzeczywistości.

Podjęliśmy już pierwsze kroki, by Gas Station Simulator VR stał się rzeczywistością. Gra wyśmienicie nadaje się na VR i opracowujemy już odpowiednie zmiany w niektórych mechanikach, by jeszcze lepiej dostosować GSS do tej technologii.

Zobacz także: Ta książka to niezbędnik każdego inwestora kupującego akcje producentów gier wideo. Recenzja „Gaming na giełdzie” Pawła Sugalskiego

Dokładnie rok od premiery Gas Station, zadebiutuje Food Truck Simulator. Data chyba nie jest przypadkowa, jak oceniacie potencjał tej produkcji?

Nie, data premiery nie jest przypadkowa. Gra jest bardzo ciekawa, a feedback i zainteresowanie wersją demo potwierdziło podjęcie decyzji o rozbudowaniu gry i dodaniu dużego elementu jazdy po otwartym mieście. Dzięki temu aspektowi gry mamy również nadzieję, zainteresować nim większe grono graczy. W strategii marketingowej zamierzamy wykorzystać pewne elementy wspólne z Gas Station Simulator, a pierwsza rocznica wydania GSS nam w tym pomoże. Już w demo Food Trucka gracze i youtuberzy mogli odnaleźć elementy, ścieżkę dźwiękową, czy postacie z Gas Station Simulator, co dało bardzo ciekawy odbiór.

Można powiedzieć, że chwilę później zadebiutuje Winter Survival. Dlaczego akurat w tym przypadku decydujecie się na wczesny dostęp i jak długo on będzie trwać?

Gry survival mają długą historię przechodzenia przez Early Access, a nam daje to możliwość bardziej dynamicznego podejścia do wielkości tego projektu. Mamy pewne przewidywania co do czasu trwania Early Access, ale to są tylko wewnętrzne oszacowania. Tak naprawdę feedback graczy pokaże nam, jak długi ten okres powinien być. Winter Survival wnosi wiele nietypowych rozwiązań do gatunku survival i to następny powód, dla którego zdecydowaliśmy się na tę formułę wydania gry. Pokaże nam to jak dobrze trafiliśmy tymi rozwiązaniami w gust graczy i da nam możliwość położyć ewentualnie większy nacisk na niektóre z nich niż pierwotnie planowaliśmy.
 

Winter Survival Simulator

Co z Waszym średniobudżetowym projektem Red Frost? Dawno nic o nim nie słyszeliśmy.

Skala sukcesu Gas Station Simulator zaskoczyła nas wszystkich. Wierzyliśmy w ten projekt, ale nie do tego stopnia. Siłą rzeczy wymusiło to na nas dynamiczne zmiany. Ponieważ stawiamy na jakość produkcji, nie możemy szybko rozbudowywać zespołu. Musieliśmy więc skoncentrować siły na rozwoju uniwersum GSS, a przecież mieliśmy rozpędzoną produkcję Food Truck Simulator i Winter Survival.

Tak więc pracujemy nad Red Frost, ale aktualnie w ograniczonym zakresie. Winter Survival jest oparty na techu z Red Frosta, który został mocno ulepszony i w trakcie Early Access Winter Survival zobaczymy, jak dobrze się sprawdzi. Wykorzystujemy w Winter Survival również nasze doświadczenia z Red Frost i część mechanik. Doszliśmy do wniosku, że lepiej będzie zrobić to w mniejszym projekcie i potem przenieść tę poprawioną technologię do Red Frost. Dlatego właśnie nasze możliwości pracy nad Red Frost są chwilowo w pewnym sensie ograniczone. Na takim podejściu skorzystają obydwa projekty.

Jak będzie wyglądać dalszy pipeline spółki? Jakie projekty jeszcze realizujecie?

Samo uniwersum Gas Station Simulator to już wiele projektów na następne lata, nie tylko bardzo ciekawe DLC, gdzie niektóre z nich tak jak Shady Deals będą rozszerzać stację w całkiem innym kierunku, ale w szczególności gry pokrewne do Gas Station Simulator, jak Road Diner Simulator czy Model Simulator. Gry, które nie tylko będą osadzone w świecie GSS, ale będą działać między sobą i nawzajem wspierać mechaniki tych gier w zależności od tego, ile z nich gracz będzie posiadał.

W zależności od poziomu sukcesu jaki odniosą Food Truck Simulator i Winter Survival nastawiamy się również na rozwój tych gier. Chcielibyśmy również wrócić do bardziej wzmożonych prac nad Airport Contraband, a później Treasure Hunter 2. No i oczywiście ekipa nie może się już doczekać, by w pełnym zakresie rozwijać Red Frost.

Ponadto planujemy na poważnie wziąć się za UE5 i tutaj powstaną całkiem nowe projekty, ale teraz jeszcze za wcześnie, by zdradzać tajemnicę.

Czy ich budżety są zbliżone do Gas Station Simulator?

Wymagania graczy, konkurencja na rynku, a także nasze ambicje powodują, że będziemy produkować gry stopniowo o coraz większych budżetach. Jednak zawsze z zachowaniem zdrowego rozsądku. Wykorzystanie społeczności, którą zbudowaliśmy i stale rozszerzamy powoduje ograniczenie ryzyka związanego ze wzrostem budżetów.

Która z tegorocznych premier będzie dla Was najważniejsza?

Tutaj nie mamy faworyta, ponieważ każda z nich ma trochę inny cel. Food Truck Simulatorem chcemy rozbudować społeczeństwo symulatorów, a zadaniem Winter Survival jest pozyskania nowego grona graczy, tak by w przyszłości spółka miała co najmniej dwie ścieżki rozwoju: gry z gatunku symulator- i gry z elementami survivalu.

Zobacz także: Inwestowanie w producentów gier i sektor gamingowy oczami profesjonalnego inwestora - Paweł Sugalski - Podcast 21% rocznie jak inwestować

Udostępnij