Jako GAMIVO utożsamiamy się z rynkiem e-commerce, dostarczając cyfrowe dobra w postaci gier – Mateusz Śmieżewski, prezes spółki
Obrazek użytkownika Natalia Kieszek
15 cze 2022, 08:30

„Jako GAMIVO utożsamiamy się z rynkiem e-commerce, dostarczając cyfrowe dobra w postaci gier” – Mateusz Śmieżewski, prezes spółki

GAMIVO zadebiutowało na rynku NewConnect w 2021 roku i już myśli o przeniesieniu notowań na główny parkiet. Jednak najpierw spółka skupi się na automatyzacji platformy oferującej już nie tylko dobra cyfrowe, ale również produkty fizyczne. O planach GAMIVO na 2022 rok rozmawiamy z Mateuszem Śmieżewskim, prezesem spółki.

Natalia Kieszek: Mieliśmy okazję rozmawiać jeszcze przed Waszym debiutem na rynku NewConnect. Po takim czasie co Wam dało wejście na giełdę?

Mateusz Śmieżewski: Przede wszystkim jesteśmy dostępni dla szerokiego grona inwestorów. Dzięki temu wszyscy widzą, że jesteśmy transparentną spółką, a to jest też atut dla nowych pracowników, których zatrudniamy. Znają pełną sytuację finansową firmy, co daje im dodatkowe poczucie bezpieczeństwa. Nam osobiście debiut dał również dużo doświadczenia związanego z rynkiem kapitałowym, co będziemy chcieli wykorzystać przy przeniesieniu notowań na główny parkiet.

Do naszego zarządu dołączyły dwie osoby: Bartłomiej Skarbiński i Marek Sutryk. Również od debiutu na rynku NewConnect zmieniło się sporo w samej spółce. Wprowadziliśmy dużo nowych funkcjonalności na platformie. Poszerzyliśmy również naszą ofertę o produkty fizyczne.

Jak oceniacie pierwszą sprzedaż produktów fizycznych na platformie?

W zeszłym roku poświęciliśmy sporo uwagi, aby przygotować cały system do sprzedaży fizycznej. Wiązało się to ze sporymi zmianami, jak wprowadzenie metod wysyłki, adresów dostaw, obsługi zamówień. Pod koniec listopada 2021 roku dodaliśmy te funkcjonaliści do naszej platformy i uruchomiliśmy sprzedaż fizycznych produktów. W tej chwili w naszej ofercie znajduje się około 100 produktów tj. fotele gamingowe, gry pudełkowe czy myszki.

Jednak chcę podkreślić, że sprzedaż produktów fizycznych nie będzie dominująca w naszych przychodach. Cały czas pozostajemy marketplace’em, który w głównej mierze oferuje dobra cyfrowe. Produkty fizyczne są dodatkiem do platformy GAMIVO, który może przyciągnąć większą liczbę graczy do nas na zakupy. Dzięki poszerzeniu oferty otworzyliśmy się również na nowy typ klienta.

sprzęt gamivo

Oczywiście główną działalnością platformy jest handel dobrami cyfrowymi. GAMIVO prowadzicie od 2017 roku, jak w tym czasie powiększyła się liczba dostawców na Waszej stronie? Jak wygląda proces weryfikacji dostawców, aby sprawdzić czy to legalne źródło?

W tej chwili mamy około tysiąca zweryfikowanych dostawców na naszej platformie. Przywiązujemy dużą wagę do weryfikacji sprzedawców. Nie stawiamy na liczbę posiadanych dostawców, liczy się dla nas jakość oferowanych przez nich produktów. Oczywiście to nie oznacza, że ich liczba w GAMIVO się nie powiększa. Miesięcznie dodajemy około 30-40 nowych dostawców, których uprzednio dokładnie weryfikujemy zgodnie z wyznaczonymi przez nas zasadami. Przede wszystkim musimy otrzymać dowody zakupów danych produktów, dzięki czemu mamy pewność, że pochodzą one z legalnego źródła.

Nie pobieramy od naszych dostawców żadnych opłat na start. Również początkowa sprzedaż odbywa się na obniżonej prowizji, aby zachęcić sprzedawców do przetestowania naszej platformy.

W ostatnim czasie poinformowaliście o przekroczeniu 4 mln liczby użytkowników. Z czego wynika taki wzrost liczby klientów, z kim nawiązaliście ostatnio współprace?

Wzrost liczby naszych klientów jest systematyczny. Głównie naszymi klientami są osoby z Europy Zachodniej oraz Stanów Zjednoczonych, które chętniej przeznaczają większe kwoty na rozrywkę cyfrową, co jest dla nas korzystne. W tym roku zaczynamy walczyć o naszych klientów na różne sposoby, m.in. poszerzamy współprace z zagranicznymi influencerami.

Jeszcze w 2021 roku nawiązaliśmy kooperację z FAME MMA, z której mieliśmy dobry wydźwięk, jeżeli chodzi o zasięgi. Cały czas się rozglądamy, gdzie możemy wydać pieniądze przeznaczone na marketing, aby był on dla nas jak najbardziej efektywny. W maju br. rozpoczęliśmy współpracę z siecią sklepów Żabka, gdzie byliśmy obecni w ich aplikacji. Planujemy kolejne akcje promocyjne z tą spółką. Staramy się znajdować nowe kanały marketingowe, aby GAMIVO pojawiało się wśród dużych marek, i nie tylko związanych z branżą gier.

Zobacz także: Spółka GAMIVO odnotowała ponad 4 mln użytkowników

W ubiegłym miesiącu rozpoczęliście działalność w Korei Południowej. Jak oceniacie start na tym rynku i czy myślicie o kolejnych wersjach językowych?

Głównym językiem naszej platformy jest wersja angielska, co pozwala nam na zasięg globalny. W Korei Południowej niedawno zauważyliśmy wzrost zainteresowania naszą platformą, dlatego zdecydowaliśmy się wprowadzić także wersję językową dla użytkowników z tego regionu. Aktualnie pracujemy nad implementacją płatności lokalnych. Po miesiącu widzimy początkowe wzrosty konwersji z tego kraju, dlatego będziemy szukać kolejnych potencjalnych klientów z innych regionów.

Jakie obecnie programy lojalnościowe oferujecie swoim klientom, aby podtrzymać ich zainteresowanie? Czy jesteście zadowoleni z usługi GAMIVO SMART?

GAMIVO SMART jest naszym głównym programem, który buduje lojalność wśród naszych użytkowników. Sporo zmian wprowadziliśmy ostatnio w tej usłudze m.in. obniżyliśmy cenę dla nowych klientów z 1,99 EUR do 1,49 EUR. Dla naszych stałych użytkowników cena jest nieco wyższa, jednak tydzień temu wprowadziliśmy system nagradzania. Zaoferowaliśmy naszym stałym klientom darmową grę, gdy przedłużają naszą subskrypcję po raz pierwszy i już widzimy, że cieszy się to dużym zainteresowaniem.

Nie podajemy oficjalnych danych, ilu użytkowników korzysta z usługi GAMIVO SMART, jednak możemy zapewnić, że mamy na to chętnych klientów, dlatego dalej ją rozwijamy. Dostajemy pozytywny feedback na temat tej usługi, ponieważ oferujemy zniżki na różne produkty, zapewniamy dodatkowy kanał obsługi klienta.

Przechodząc do sytuacji finansowej, analitycy z Trigonu dość krytycznie ocenili wyniki za IV kwartał, przez co obniżyli wycenę spółki. Z czego wynikały takie dane finansowe za ten okres?

Pod względem operacyjnym był to dla nas dobry kwartał. Na naszą niekorzyść wpływ miały dodatkowe opłaty księgowe związane z amortyzacją, pożyczkami oraz przewalutowaniem. Wyrównania, których musieliśmy dokonać nastąpiły w grudniu, stąd też taka ocena analityków za IV kwartał. Na początku 2022 roku postawiliśmy sobie za cel pokazanie inwestorom, jak nasza spółka może być dochodowa i zyskowna, dlatego chcemy podwoić zysk netto spółki z 2021 roku w bieżącym okresie. Jak na razie wyniki za I kwartał pokazują, że jesteśmy na dobrej drodze. Włożyliśmy sporo pracy w optymalizację kosztów, w IV kwartale dużo wydaliśmy na nakłady marketingowe, aby pozyskać nowych klientów. II kwartał br. idzie nam bardzo dobrze, dlatego liczymy, że podwojenie zysku będzie możliwe na koniec roku.

Inwestorzy nie mają raczej problemu z oceną potencjału spółki produkującej gry. Jednak jak oceniać Wasz potencjał na wzrost?

Jesteśmy spółką o unikalnym położeniu. Działamy na pograniczu branży gier i e-commerce. Jako GAMIVO utożsamiamy się z rynkiem e-commerce, dostarczając cyfrowe dobra w postaci gier. Nie jesteśmy stricte spółką gamingową, ponieważ nasza działalność nie jest uzależniona od udanej premiery czy zapisów na wishlisty. My generujemy wyniki cały rok i warto pamiętać, że oferujemy również produkty, które nie są grami jak chociażby karty na Zalando czy Amazona.

GAMIVO jest na początku drogi swojego rozwoju. Rośniemy z kwartału na kwartał, naszym głównym celem jest podwojenie zysku netto w tym roku. Czerpiemy korzyści zarówno z rynku gier jak i e-commerce. Potencjalne wejście na GPW otworzy nowe możliwości przed nami.

Jakie będą kluczowe wydarzenia w tym roku dla GAMIVO?

Pracujemy nad kilkoma projektami, część z nich jest już na zaawansowanym etapie, o czym niebawem będziemy na pewno komunikować. Stawiamy na 5 filarów naszego rozwoju, które mają nam zapewnić zwiększenie przychodowości. Część z nich została już zrealizowana, jak chociażby system promocji dla naszych dostawców. Stawiamy na zwiększenie ruchu na naszej platformie oraz współpracę z influencerami zagranicznymi. Chcemy również zwiększyć monetyzację użytkowników, którzy już są z nami. W tym zadaniu pomaga nam GAMIVO SMART oraz marketing automation. Jest to projekt, który rozwijamy od dłuższego czasu. Aktualnie pracujemy również nad geolokalizacją strony głównej. Chcemy personalizować bannery wyświetlane naszym klientom np. będziemy pokazywać im reklamy gier, których jeszcze nie zakupili, nie marnując czasu na prezentację już zakupionych produkcji. Dbamy również o naszych sprzedawców, aby zostali na stałe naszymi dostawcami. Zamierzamy poszerzyć naszą sprzedaż również o preordery tytułów. Dlatego jest na co czekać z naszej strony.

Zobacz także: Inwestowanie w producentów gier i sektor gamingowy oczami profesjonalnego inwestora - Paweł Sugalski - Podcast 21% rocznie jak inwestować

Śledź Strefę Inwestorów w Google News

Sprawdź więcej artykułów i analiz

Więcej praktycznej wiedzy o inwestowaniu na giełdzie, takiej jak analizy, artykuły, czy portfele edukacyjne, znajdziesz w części premium serwisu StrefaInwestorow.pl. Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej.