Serial Squid Game mógł przynieść spółce Netflix nawet miliard dolarów zysku
Obrazek użytkownika Szymon Machalica
19 paź 2021, 12:51

Serial Squid Game może przynieść spółce Netflix nawet miliard dolarów zysku - wynika z szacunków analityków

Nikt nie ma wątpliwości, że południowokoreański dramat survivalowy „Squid Game” odniósł ogromny sukces na platformie Netflixa. Ponad 111 mln użytkowników obejrzało serial. Inwestorzy będą chcieli dowiedzieć się jak duży wpływa ma fenomen serialu na wyniki finansowe, które Netflix ogłosi we wtorek.

Globalny hit ma przynieść Netflixowi prawie 900 mln USD zysku, podała w niedzielę agencja Bloomberg, powołując się na wewnętrzne szacunki firmy. Spółka stosuje metodę „impact value” - która mierzy częstotliwość oglądania programu, jego efektywność kosztową oraz wpływ na długoterminową oglądalność.

Netflix potrzebował Squid Game

Niesamowity sukces Squid Game przypomina, że kluczem do sukcesu jest jakość, a nie ilość. Dla Netflixa światowa popularność południowokoreańskiego thrillera nie mogła nadejść w lepszym momencie. W pierwszej połowie roku tempo wzrostu liczby abonentów spadło, za co firma częściowo obwiniała opóźnienia w produkcji filmu Covid. Prognoza na trzeci kwartał również rozczarowała. Ale to było przed tym, jak Squid Game podbił świat.

Od czasu premiery Squid Game akcje spółki zyskały na kapitalizacji rynkowej około 17 mld USD, a napływ pozytywnych komentarzy analityków w zeszłym tygodniu sugeruje, że byczy sentyment może się utrzymać. Zyski spółki prawdopodobnie przyczynią się do tego, choć warto uważnie obserwować prognozy na czwarty kwartał.

Screenshot_4

Zobacz także: Serial Squid Game bije rekordy popularności i wyciąga akcje Netflix na historyczne maksima

Na znak tego, jak szybko zmieniają się trendy w świecie streamingu, Squid Game zostało w sobotę zepchnięte z pierwszego miejsca listy przebojów Netflixa przez amerykański thriller You. W czwartym kwartale pojawią się nowe sezony seriali Tiger King, Wiedźmin i Money Heist.

Odłóżmy Squid Game na bok. Kiedy Netflix ogłosi dziś wyniki finansowe, ocena postępów firmy przez Wall Street sprowadzi się niemal wyłącznie do wzrostu liczby subskrybentów. W przypadku Netflixa, to właśnie ta liczba porusza akcjami, o wiele bardziej niż tradycyjne wskaźniki finansowe, takie jak przychody, zyski i przepływy pieniężne.

Nie chodzi o to, że inwestorzy nie dbają o zyski, ale postrzegają zdolność Netfliksa do zwiększania liczby abonentów jako najprostszą miarę sukcesu. Jeśli widzowie lubią treści, zapisują się, oglądają więcej i zostają. Dlatego też trudno jest ocenić ostatni raport Bloomberga, że Netflix wewnętrznie wycenił swój gorący serial Squid Game na prawie miliard dolarów.

„Mierzymy wpływ naszych produkcji na naszą zdolność do pozyskiwania nowych klientów i zaangażowanie, które jest skorelowane z utrzymaniem istniejących subskrybentów" - wyjaśnia firma w komunikacie do mediów. „Szukamy również rozsądnej ekonomii w stosunku do innych ekskluzywnych treści w przeliczeniu na godzinę oglądania. Bierzemy również pod uwagę uznanie krytyków i nagrody dla naszych oryginałów oraz wpływ, jaki oryginalne seriale mogą mieć na wzmocnienie naszej marki i atrakcyjności naszych usług, co pomaga w rozwoju członków."

Squid Game jednak to nie wszystko

Netflix koncentruje się na pozyskiwaniu i utrzymywaniu nowych klientów, a jednocześnie na ekonomicznym generowaniu godzin oglądania. W obu tych kwestiach istnieją dowody na to, że Squid Game był ogromnym sukcesem dla firmy. Jednak prawdziwą inwestycją nie jest żaden pojedynczy program.

Ted Sarandos z Netflixa, ujawnił podczas ostatniej konferencji Code, że Bridgerton był najbardziej udanym serialem firmy zarówno pod względem liczby godzin oglądania, jak i liczby kont, które uzyskały dostęp do serialu w ciągu pierwszych 28 dni od premiery. Na tej samej konferencji Sarandos powiedział, że Squid Game może stać się największym serialem firmy.

1027138_1.1

Zobacz także: 34 lata temu rynki giełdowe ogarnęła panika. Dzisiaj rocznica „czarnego poniedziałku” z 1987 roku

W poniedziałkowym raporcie analityk Loop Capital Alan Gould oszacował, że Squid Game kosztował tylko jedną szóstą ceny popularnego dramatu Bridgerton w przeliczeniu na godzinę oglądania.

Gould zauważa, że trzy z dziesięciu najlepszych seriali na Netflixie - Squid Game, Money Heist i Lupin - to produkcje międzynarodowe. Jego zdaniem firma ma „wieloletnią przewagę" w produkcji globalnej nad konkurencyjnymi serwisami streamingowymi, „co powinno skutkować większą liczbą hitów-niespodzianek, a to z kolei powinno prowadzić do większego wzrostu liczby subskrybentów". Gould prognozuje 4,1 mln przyłączeń abonentów dla Netflixa w kwartale wrześniowym - powyżej prognozowanych przez spółkę 3,5 mln - oraz 9 mln w czwartym kwartale. Ocenia akcje Netflixa na Kupuj z ceną docelową na poziomie 700 USD.

W poniedziałek analityk UBS John Hodulik podwyższył prognozę przyrostu liczby abonentów we wrześniu do 4,5 mln z 4,2 mln, „ponieważ rosnąca produkcja treści, powrót popularnych seriali i nowe hity przyczyniają się do wzrostu liczby abonentów, ich zaangażowania i wzrostu". W grudniu prognoza przyrostu netto wyniosła 8,9 mln z 7,9 mln. W 2022 roku Netflix spodziewa się 24 mln nowych klientów, wobec wcześniejszej prognozy 22 mln.

Netflix ogłosi wyniki za trzeci kwartał po zamknięciu sesji we wtorek. Analitycy na Wall Street spodziewają się 7,48 mld USD przychodów i 2,56 USD zysku na akcję. W przypadku kwartału grudniowego, konsensus szacunków mówi o 7,67 mld dolarów przychodów i zysku na poziomie 1,11 dolara na akcję.

Akcje Netflixa wzrosły w poniedziałek o 1,5 proc. do 637,97 USD. W ciągu ostatnich 12 miesięcy akcje Netflixa wzrosły o 20% w porównaniu z 29% wzrostem S&P 500.

NETFLIX-AKCJE

Zobacz także: Koszmar finansowy lat 70-tych wraca, aż 42% respondentów ankiety J.P Morgan uważa, że powraca stagflacja

Śledź Strefę Inwestorów w Google News

Sprawdź więcej artykułów i analiz

Więcej praktycznej wiedzy o inwestowaniu na giełdzie, takiej jak analizy, artykuły, czy portfele edukacyjne, znajdziesz w części premium serwisu StrefaInwestorow.pl. Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej.