Kampania promocyjna obligacji Skarbu Państwa skierowanych do beneficjentów programu 500+ zakończyła się całkowita klapą. Oferowane za pośrednictwem PKO produkty inwestycyjne nie spotkały się z zainteresowaniem odbiorców. Gigantyczna kampania promocyjna dla 12 i 6-letnich Rodzinnych Obligacji Skarbowych, która kosztowała 5 mln zł nie przyniosła oczekiwanych skutków. W sumie zapisy w październiku wyniosły 783 tys. zł.
Informację o tym podał Bartek Godusławski, redaktor Pulsu Biznesu
To jest niesamowite. Sprzedaż obligacji pod 500+ miała wartość 783 tys., a na ich reklamę wydano ponad 5 mln zł. Interes życia dla mediów pic.twitter.com/dDDLNzewm9
— Bartek Goduslawski (@BGoduslawski) 22 listopada 2016
Rodzinne Obligacje Skarbowe
Oferowane obligacje były reklamowane jako produkty, które pozwolą zabezpieczyć przyszłość dzieci. Do wyboru były dwa rodzaje obligacji:
- Sześcioletnie obligacje w pierwszym roku oprocentowane na poziomie 2,60 proc. W kolejnych rocznych okresach odsetkowych oprocentowanie miało być obliczane jako suma inflacji i marży w wysokości 1,75 proc.
- Dwunastoletnie obligacje w pierwszym roku oprocentowane na poziomie 3,00 proc. W kolejnych rocznych okresach odsetkowych oprocentowanie będzie obliczane jako suma inflacji i marży w wysokości 2,00 proc.
Wszystkie obligacje dawały możliwość wcześniejszego ich wykupu, wiązało się to jedynie ze zmniejszeniem naliczonego oprocentowania.
Na koniec warto dodać, że obligacje będą dalej oferowane. Ciekawe ile na dalszą ich promocję i reklamę planuje wydać Skarb Państwa, bo na razie to interes życia dla mediów.