Recesja odbija się w wynikach Amazona. Potężny spadek giganta i słabe prognozy
Słabe wyniki sprzedaży usługi Amazon Web Service i rozczarowujące prognozy na czwarty kwartał zepchnęły akcje giganta e-commerce. Spadek w czwartek po raporcie sięgnął nawet 18%. W skali roku notują już 28% spadku.
Czwartkowe wyniki dają nowe spojrzenie na zdolność giganta technologicznego do przetrwania poważnego spowolnienia gospodarczego. Gospodarka słabnie, a więc zmieniają się zachowania konsumentów.
Słabe prognozy giganta e-commerce to echo recesji
Rozczarowujący raport kontynuuje czerwoną serię spadków wyników gigantów technologicznych jak Microsoft, Alphabet i Meta, które odnotowały spadki cen akcji po swoich raportach.
W trzecim kwartale Amazon odnotował sprzedaż w wysokości 127,1 mld dolarów, co oznacza wzrost o 15% w porównaniu z rokiem ubiegłym, czyli dokładnie pośrodku prognozowanego przedziału 125-130 mln dolarów. Sprzedaż w Ameryce Północnej wzrosła o 20%; sprzedaż międzynarodowa spadła o 5%, ale wzrosła o 12% po skorygowaniu o kursy walutowe.
Jedna istotna kwestia: Przychody Amazon Web Services wzrosły o 27%, znacznie poniżej przewidywanego przez Wall Street 32% wzrostu. AWS wzrosło o 28% skorygowane o waluty.
Google i YouTube mocno rozczarowały wynikami. Recesje widać w nastrojach reklamodawców
Przychody operacyjne wyniosły 2,5 mld dolarów, co oznacza spadek z 4,9 mld dolarów rok wcześniej, ale mieści się w środku przedziału prognozowanego przez spółkę od zera do 3,5 mld dolarów. Zyski wyniosły 2,9 mld USD, czyli 28 centów na akcję, powyżej konsensusu Wall Street na poziomie 21 centów, ale z uwzględnieniem 1,1 mld USD zysku z udziałów w Rivian Automotive (RIVN).
Amazon podał, że spodziewa się przychodów w czwartym kwartale na poziomie 140 mld USD do 148 mld USD. Analitycy prognozowali 155 mld dolarów przychodów w tym kwartale. Firma widzi dochód operacyjny w tym kwartale w przedziale od zera do 4 mld dolarów.
Europejski Bank Centralny goni FED i podwyższa stopy procentowe 0.75 pb
Spowolnienie wzrostu AWS - podobny problem ze swoją usługą ma Microsoft - wywoła nowe pytanie o to, jak dobrze popyt na cloud computing utrzyma się w spowalniającym środowisku wydatków przedsiębiorstw. A prognoza firmy na czwarty kwartał jest złowieszczą zapowiedzią potencjalnie słabego sezonu świątecznych zakupów.
Microsoft w tym tygodniu poinformował o 35% wzroście w swojej działalności w chmurze Azure, co stanowi spadek o 5 punktów procentowych w stosunku do 40% wzrostu odnotowanego w czerwcu.
Przychody ze sklepów internetowych Amazona wyniosły 53,5 mld dolarów, co oznacza wzrost o 7% lub 13% po korekcie walutowej i jest poniżej konsensusu Wall Street, który wynosił 54,3 mld dolarów. Przychody z usług zewnętrznych sprzedawców wyniosły 28,7 mld dolarów, co oznacza wzrost o 18% lub 23% po skorygowaniu o walutę, co wyprzedza prognozy analityków na poziomie 27,9 mld dolarów.
Przychody z reklam wyniosły 9,5 miliarda dolarów, co stanowi wzrost o 25%, mniej więcej zgodny z oczekiwaniami, i o 30% wyższy w ujęciu skorygowanym o walutę. Przychody z usług abonenckich wyniosły 8,9 mld dolarów, co oznacza wzrost o 9% lub 14% po skorygowaniu o walutę, poniżej prognozy 9,1 mld dolarów.
Amazon zakończył kwartał z 1,544 mln pracowników, co oznacza wzrost z 1,523 mln kwartał wcześniej.