Plantwear zebrał już 0,5 mln zł. Spółka w 1 kwartale poprawiła wyniki, a do końca kampanii pozostało jeszcze 11 dni
Obrazek użytkownika Piotr Kwestarz
29 kwi 2019, 11:17

Plantwear zebrał już 0,5 mln zł. Spółka w I kwartale poprawiła wyniki, a do końca kampanii pozostało jeszcze 11 dni

Plantwear, producent lifestylowych akcesoriów drewnianych który prowadzi emisję akcji w formule crowdfundingu, ogłosił wyniki za pierwszy kwartał 2019. Po wynikach, spółka poprawiła znacząco wskaźniki wyceny akcji w trwającej właśnie ofercie publicznej. Zarząd deklaruje, że przedstawione wyniki zwiększają prawdopodobieństwo realizacji założonej prognozy na 2019 r.

Zysk w pierwszym kwartale i wzrost przychodów

Plantwear w I kwartale 2019 r. wygenerował 1,97 mln zł przychodów w porównaniu do wyniku 0,7 mln zł osiągniętego w analogicznym okresie 2018 r. Spółka osiągnęła też zysk w wysokości 174 tys. zł.

Kluczowe znaczenie dla poprawy wyników miała bardzo dobra sprzedaż drewnianej biżuterii. Spółce udało się także odwrócić negatywny trend w zakresie spadku sprzedaży zegarków. Sprzedaż w ramach tej kategorii produktowej wzrosła rok do roku o 50%.

–Cieszy nas bardzo pozytywny odbiór nowej kategorii produktowej, jaką są od IV kw. 2018 r. drewniane bransoletki. Zainteresowanie klientów jest cały czas bardzo wysokie, co tylko potwierdza, że wprowadzenie ich do oferty było słuszną decyzją – komentuje Wiktor Pyrzyk, Prezes Zarządu Plantwear S.A.

Spadła natomiast sprzedaż drewnianych okularów i etui do telefonów o 13% r/r, przy czym nie jest to kluczowa pozycja w ramach przychodów - odpowiadały one łącznie za 5% przychodów.

– W planach na ten rok mamy działania, które powinny pobudzić sprzedaż zarówno okularów, jak i etui. W ramach drewnianych okularów chcemy wprowadzić okulary korekcyjne, dzięki czemu dotrzemy do nowych klientów. Nabyliśmy już niezbędny sprzęt do przygotowywania szkieł. Zmiany planujemy także jeżeli chodzi o etui. Mamy w zanadrzu prawdziwą niespodziankę, którą przedstawimy naszym klientom w najbliższych tygodniach. Powiem tylko, że całkowicie odświeżymy tą kategorię produktową – wyjaśnia Ewelina Bury, Wiceprezes Zarządu Plantwear S.A.

Wyniki I kw Plantwear

Zobacz także: Oferta publiczna akcji i wyniki finansowe za I kwartał 2019 roku – zapraszamy na czat inwestorski z Prezesem Zarządu Plantwear

Prognozy Plantwear na 2019 rok coraz bardziej realne

W trakcje trwającej oferty publicznej akcji w formie crowdfundingu, spółka ogłosiła prognozy wyników na 2019 r. Prognozuje znaczną poprawę sytuacji finansowej. Przychody mają wzrosnąć o 39% zaś zyski o 47% w 2019 r.

prognoza_finansowa

Według zarządu, dobre wyniki za I kwartał 2019 r. potwierdzają realność prognozy przyjętej na cały rok 2019, zakładającej wypracowanie 6,55 mln zł przychodów oraz 0,75 mln zł zysku netto. W pierwszym kwartale udało się spółce już osiągnąć odpowiednio 30% i 25% zakładanych przychodów i zysków na ten rok. Historycznie, w latach 2015-2018, w pierwszym kwartale danego roku spółka generowała około 9-15% rocznych przychodów.

- Gdyby przyjąć takie podejście do bieżących wyników, to aktualnie nie widzimy zagrożenia dla realizacji prognozy, nawet nie uwzględniając wpływów z emisji. Będzie to nasz rekordowy rok. Mamy nadzieję, że planowane działania i wpływy z emisji pozwolą ją nawet przekroczyć – wskazuje Wiktor Pyrzyk.

Poprawa wskaźników wyceny w trakcie emisji

Spółka zamierza pozyskać z emisji akcji do 2,4 mln zł Oferuje 25% akcji w cenie 6,60 za jedną akcję. Do tej pory spółka pozyskała ponad 500 tys zł, a do końca akcji pozostało jeszcze 11 dni. Wycena Plantwear już po ofercie (post money) sięga 9,5 mln zł.

Dzięki poprawie wyników w pierwszym kwartale wartość wskaźnika C/Z po emisji akcji spadła z 18,6 do 10,9. Jeśli zaś uwzględnimy niezmienione prognozy wzrostu zysku w 2019 r, to wartość wskaźnika C/Z wyniesie 12,7.

Plantwear uważa, że dzięki trwającej emisji akcji, jest w stanie jeszcze bardziej zdynamizować wzrost.

– Cieszy nas pozytywny odbiór oferty publicznej wśród inwestorów. Wpływy z emisji wykorzystamy wyłącznie do realizacji przedstawionej strategii rozwoju. Już obecnie zebrana kwota jest sukcesem i z pewnością pozwala nam zgodnie z założeniami zadebiutować na rynku NewConnect w tym roku – komentuje Wiktor Pyrzyk.

Zobacz także: Crowdfunding akcji Plantwear: co warto wiedzieć zanim zdecydujemy się na inwestycję?

Śledź Strefę Inwestorów w Google News

Sprawdź więcej artykułów i analiz

Więcej praktycznej wiedzy o inwestowaniu na giełdzie, takiej jak analizy, artykuły, czy portfele edukacyjne, znajdziesz w części premium serwisu StrefaInwestorow.pl. Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej.