Hyper Poland pozyskał ponad 2,4 mln zł w kampanii crowdfundingowej na platformie Seedrs
118% zakładanego celu, czyli ponad 2,4 mln zł pozyskała spółka Hyper Poland w zbiórce crowdfundingowej na platformie Seedrs.
Celem kampanii było pozyskanie 451,5 tys. euro na rozbudowę kolei magnetycznej. To już druga kampania Hyper Poland zakończona sukcesem. Podczas pierwszej udało się zdobyć finansowanie w wysokości 1,4 mln zł.
Pomimo pandemii COVID-19 na świecie, Hyper Poland podkreśla, że obecna sytuacja na rynku powinna być czynnikiem do wspierania akcji crowdfundingowej. Pozyskane środki pozwolą na rozwój przełomowej technologii transportu. W komunikacie spółki czytamy, że „spowoduje to zmniejszenie uzależnienia światowej gospodarki od cen ropy i podaży. Może również przyczynić się do poprawy globalnej sytuacji politycznej, społecznej i środowiskowej”.
Zobacz także: Kampania crowdfundingowa Hyper Poland przekroczyła 100% celu. Spółka pozyskała 2 mln zł, a to nie koniec zbiórki
Kampania crowdfundingowa w dobie koronawirusa
Zbiórka Hyper Poland, zorganizowana po razu drugi na brytyjskiej platformie inwestycyjnej Seedrs, rozpoczęła się pod koniec lutego. W ciągu 2 dni spółce udało się pozyskać ponad 1,6 mln zł, a zaledwie 10 dni wystarczyło na osiągnięcie 100% zakładanego celu.
Pomimo epidemii koronawirusa, finalnie spółce udało się pozyskać aż 118% zakładanego celu, co daje ponad 530 tys. euro.
„Środki, które zbierzemy, posłużą w pierwszej kolejności jako 20% wkład własny do grantu z NCBiR. W praktyce oznacza to, że za każde 1 euro zainwestowane przez platformę Seedrs dostajemy kolejne 4 euro dotacji. Z tego mechanizmu zaczęliśmy korzystać w sierpniu ubiegłego roku, a objął on część środków zebranych w pierwszej rundzie finansowania inwestorskiego, zorganizowanej między marcem a majem 2019 roku” - mówił Przemysław Pączek, prezes i współzałożyciel Hyper Poland.
Pozyskane finansowanie pozwoli spółce na kontynuowanie badań oraz rozwoju kluczowych elementów magrailu. Możliwe będzie również powiększenie zespołu ekspertów, którzy będą odpowiedzialni za negocjowanie międzynarodowych partnerstw w zakresie rozwoju biznesu.
Jednak to nie wszystko - polska spółka planuje otwarcie szwajcarskiego biura. Taka działalność pozwoli na obsługę potencjalnych klientów na kluczowym, zachodnim rynku.
W ramach drugiej rundy finansowania spółka została wyceniona na 13,5 mln euro, czyli około 58 mln zł. Jeszcze podczas pierwszej zbiórki, wycena znajdowała się na poziomie 7 mln euro.
Zobacz także: Kampania crowdfundingowa Hyper Poland przekroczyła 100% celu. Spółka pozyskała 2 mln zł, a to nie koniec zbiórki
Polska spółka doceniona przez samego Elona Muska
Przypomnijmy, że spółka Hyper Poland w 2015 roku wzięła udział w międzynarodowym konkursie organizowanym przez Elona Muska. 5 lat temu założyciel Tesli oraz SpaceX szukał projektu na nowy środek transportu, jakim jest hyperloop. Polska spółka doszła aż do finału konkursu.
Hyper Poland pracuje nad rozwojem najnowszej technologii transportu, aby zwiększyć konkurencyjność kolei względem infrastruktury lotniczej. Pozwoli to na połączenie szybkich przejazdów z zachowaniem ochrony środowiska. „Ulepszając istniejącą infrastrukturę kolejową, nasze rozwiązanie minimalizuje zużycie gruntów i znacznie obniża koszty budowy” - czytamy na stronie kampanii.
Thanks to the tilting mechanism designed by Hyper Poland, the #magrail vehicle will be 50-70% faster on curves than in conventional rolling stock! #HyperPoland #hyperloop #magrail #railway #transportation #future #startup #invest #crowdfunding pic.twitter.com/eNUm8Gyp0J
— HYPER POLAND (@HyperPoland) March 23, 2020